Gönderen Konu: Az kalsın yanacaktık!!!  (Okunma sayısı 5739 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı bkerti

  • İleti: 702
Az kalsın yanacaktık!!!
« : Temmuz 21, 2016, 08:23:43 »
 Öncelikle herkese merhaba, geçmiş Bayramınız mubarek olsun.
   Dün akşam hanımla arabaya bindik. Otoparktan çıktık. Parkın kapısını kapatmak için indim tekrar. Arabanın altını kontrol ettim. Tekerleri filan. Bir baktım alttan yoğun bir damlama var. Acaba dedim radyatör mü delindi. derken kokuyu aldım. Niva bozuk musluk gibi benzin akıtıyor. Hemen kontağı kapattım aküyü - başını söküp iterek parka soktum. Benzin hortumunun üstü kılcal çatlak dolu. Ustama dedim ki değiştir bunu başımıza bela açar. Yok bu daha seni çok götürür dedi. Israr ettim yapmadı. Tam konuya vakıf olmasam da mantıken damlayarak  motur kısmını tutan kısımla biriken ya da oraya buraya akan benzin ısındıkça buharlaşacak ve sonunda yanacaktı. Buna bağlı olarak lpg de parlayacaktı. Çocuk beklediğimiz için zaten eşim zor inip biniyor arabaya belki içinde yanacaktık. Senaryom çok Hollywoodvari olabilir bilgi eksikliğimden dolayı ama cidden bıktım ustaların bir şey olmaz laflarından. En kısa zamanda Ankara ya da Bursa yapmazsam Nivam kullanılmaz hale gelecek.

Çevrimdışı Yevgeni

  • İleti: 7274
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: Az kalsın yanacaktık!!!
« Yanıtla #1 : Temmuz 21, 2016, 06:35:54 »
Benzin hortumlarını parçacıdan al. Ustan takmazsa takacak usta bulursun. Niva motoru ve bileşenleri roket teknolojisi değil, her usta yapar.
Değiştirmeyen usta ise usta değildir, değiştirmek için havaya uçmanızı mı bekliyormuş? Üşengeç, tembel teneke bu adam, uzak dur kendisinden.

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • İleti: 3862
  • Cinsiyet: Bay
  • Ormanlarimdan bir dal kesenin başını keserim-Fatih
Ynt: Az kalsın yanacaktık!!!
« Yanıtla #2 : Temmuz 21, 2016, 09:33:20 »
Geçmiş olsun Bayram,
Yavuz ağanın dediği gibi parçayı al adam gibi bi usta yapar,Allah da usta kılıklılardan da korusun.

Çevrimdışı atinco

  • İleti: 392
Ynt: Az kalsın yanacaktık!!!
« Yanıtla #3 : Temmuz 22, 2016, 01:56:40 »
Geçmiş olsun. Havalar ısınınca daha çok motora binip benzinden tasarruf ediyorum. Geçenlerde arabayı kullanarak bir depoyla yaptığım yolu seyrek bindiğim zamanlarda yapamadığımı fark ettim. Serviste açtık baktık hortumlar sağlamdı. Neden olabilir ki?

Çevrimdışı bkerti

  • İleti: 702
Ynt: Az kalsın yanacaktık!!!
« Yanıtla #4 : Temmuz 22, 2016, 08:19:28 »
Abiler teşekkürler. aracı nasıl sanayiye götüreceğim onu bilemedim. Kucağıma yangın tüpünü alıp yollanayım mı. Birşey olur mu? Hortumla depodan benzini boşaltıp öyle mi gideyim. Ustalarda hep bir isteksizlik var burada. Bir tamam hallederiz diyen yok. Israr kıyamet iş yaptırmaya çalışıyoruz. 3 ladacı var eski sanayi de üçü de bu konuda aynı.

Çevrimdışı Niva67

  • İleti: 351
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: Az kalsın yanacaktık!!!
« Yanıtla #5 : Temmuz 22, 2016, 02:59:06 »
Abiler teşekkürler. aracı nasıl sanayiye götüreceğim onu bilemedim. Kucağıma yangın tüpünü alıp yollanayım mı. Birşey olur mu? Hortumla depodan benzini boşaltıp öyle mi gideyim. Ustalarda hep bir isteksizlik var burada. Bir tamam hallederiz diyen yok. Israr kıyamet iş yaptırmaya çalışıyoruz. 3 ladacı var eski sanayi de üçü de bu konuda aynı.

Bayramcığım geçmiş olsun.. Bahsettiğin hortum, büyük ihtimalle benzin pompası (otomatiği) ile, yakıt kesici röle arasındaki hortumdur..

Veya, yakıt kesici röle ile, karbüratör arasındaki hortumdur.. İlk iş olarak akünün (- ) kutup başı bağlantısını ayır, sonra sızdıran

yakıt hortumunun iki ucundaki hortum kelepçelerini tornavida veya anahtar ile gevşetip-hortumu sök..

Eski hortum ile (nümune olarak) parçacılardan yeterli boyda benzin hortumu al, yerine tak.. Takarken hortumun girdiği borulara hafifçe

sıvı sabun (veya arap sabunu, vazelin v.b.) sürersen, hortumu borulara daha rahat geçirirsin..

Hortum alırken dikkat et kaliteli, markalı --BENZİNE MUKAVİM BENZİN HORTUMU--- olsun.. İç çapı da, eski hortumun iç çapından

daha geniş olmasın.. Bir de; yakıt hortumu, dışı örgülü tip olmasın.. İleride hortumda çatlaklar oluşursa, örgülü kaplamadan

çatlak görülmeyebiliyor.. Bu meyanda eğer kıymetli ustan üşenip de değiştirmediyse, yakıt flitreni de değiştir..

Flitrenin de markalı ( Bosch, Fram, Fil, AC Delco v.b.) kaliteli bir flitre olmasına dikkat et.. Yakıt sisteminde, malzeme kalitesinden ödün

verme.. Bağlantıları yapıp- motoru benzinde  çalıştırdıktan sonra da, yakıt sisteminde sızıntı olup- olmadığını kontrol edip, işi bitir..

Kendin yapabileceğin bu tip ufak işleri tamircilere yaptırmaya kalkarsan, hem zaman, hem de para kaybın olur..

Tamircilere de, daha yağlı! :) işler varken bu tip işleri yapmak angarya geldiğinden, seni kibarca sallarlar!.. :)

Kolay gelsin..

Çevrimdışı bkerti

  • İleti: 702
Ynt: Az kalsın yanacaktık!!!
« Yanıtla #6 : Temmuz 25, 2016, 09:20:10 »
Teşekkürler Suat Amca. Dediğin gibi kaliteli bir yakıt hortumu alıp değiştirdim. Ama yakıt filtresi konusuna giremedim. Zira hangisi yakıt filtresi bilmiyorum :) :)

Çevrimdışı Niva67

  • İleti: 351
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: Az kalsın yanacaktık!!!
« Yanıtla #7 : Temmuz 25, 2016, 09:43:00 »
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, hangisi yakıt filtresi bilmiyorum :) :)
   :(  :-\  >:(  :)

Benzin deposundan gelen hortum ile, benzin otomatiği (yakıt pompası) arasındadır.. Yani; benzin deposundan gelen benzinin

içindeki kir-pas, su ve benzeri zararlı maddelerin benzin otomatiğinin(pompasının) ve de dolayısı ile, yakıt sisteminin içine girmesine mani

olan,  şeffaf plastik bir filtredir.. Ben, kendi aracımda benzin otomatiği ile benzin kesici röle arasına da ilave bir ikinci filitre koydum..

Bu ikinci filtre de, benzin otomatiğinden kaçabilecek zararlı maddeleri süzmeye yarıyor. Dolayısı ile, karbüratöre giden yakıt, daha temiz

oluyor.. Eğer filtre değiştirmeyi düşünürsen; fiitre üzerindeki yakıt akış yönünü (depodan-otomatiğe, karbüratöre doğru) gösteren ok

işaretine dikkat et..

DEPO-OTOMATİK ARASI PRİMER FİLTRE:





OTOMATİK-RÖLE ARASI SEKONDER FİLTRE :


« Son Düzenleme: Temmuz 25, 2016, 01:58:15 Gönderen: Niva67 »