karburatorlu nivamda tekleme sorunu beni çýldýrtýyor???

Başlatan sonata007dr, Ağustos 10, 2009, 11:47:56

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

sonata007dr

merhaba;

Arkadaþlar bu aralar havalarýn sýcak olmasýndanmý kaynaklý bilinmez. Problemler bitmek bilmiyor.

1995 model 1700 motor karburatorlu (LPGli) nivamla mutlu bir hayatýmýz vardý sorunlar baþlayana kadar tabi.

Aracýmda özellikle yokuþlarda baþ gösteren bir tekleme baþladý ve 3. ve 4. viteslerde bariz hissediliyor. Devir saatinde ibre 2000 devir civarýnda iken hiç bir þey yok ama nasýl gaza yuklenince 2000 nin üzerine çýkýnca devir saati pýrpýrlanýyor bir aþaðý bir yukarý oynuyor ama hýzda o kadar deðiþme olmuyor sadece araç tekleme yapýyor. ve bu durum 1. ve 2. viteslerde pek hissedilmiyor. bende ilk önce ateþleme sistemi kaynaklý bir arýza olarak düþündüm ve bujileri ve buji kablolarýný kendim deðiþtirdim. Bu teklemeyi yapýnca aracý benzine aldým teklemelerin þiddeti biraz azaldý sanki ama yine teklemeye devam etti araç. Özellikle yokuþ yukarý çýkarken teklemeler artýyordu.

Araç hareket etmezken devir 5000 6000 lere kadar çýksa bile motorda en ufak tekleme ve düzensizlik olmuyor ama hareket halinde 4.vites 2000 deviri geçince sallanmaya baþlýyor bu anda ortalama kadrandaki hýz da 50 km ve 70 km arasýnda oluyor.

Daha sonra sanayi yollarý baþladý. Elazýðda ilk önce lpg ciye gittim ayar yaptýlar tamam oldu dediler. Denedim ayný durum. sonra özel lada servisine gittim. Ordaki usta aracýn iyi hava almadýðýný söyledi takýlan mikserin benim araca uygun olmadýðýný söyledi. Bende kendisine bu mikserin bu araçta 40.000 km dir mevcut bulunduðunu ve ilk kez böyle bir problemle karþýlaþtýðýmý söyledim. Oda mikseri söktü ve böyle bir þekilde benzinde çalýþýrken denememi söyledi bende kabul ettim o dönemde kullandým ve tekleme yapmadý araç. lpg ciye tekrar gittim ve mikseri deðiþmesini söyledim sözde geniþ diye baþka bir mikser taktý iç aðýz kýsmýný sonra ölçtüm çok az 1 mm kadar geniþ oda belki benim yanlýþ ölçmemden kaynaklanýyordur. ama ordayken araba teklemedi ve eve geldim bugun yine baktým tekliyor ama düne göre daha az gibi.

karburatorude temizletmiþtim her ihtimale karþý lada servisi gerek yok dedi ama içim rahat etsin diye temizlettim. sorunlar halen devam ediyor özellikle zýplaya zýplaya gitmeye baþladým bu dönemlerde bu konuda bir fikri olan forumdaþlarýmýzýn önerilerine ihtiyacým var.

ben ýsrarla ustaya distributor ve ateþleme beyni gibi parçalara dikkat çeksemde o bana motor hava almýyor ondan 2000 devir üzerinde tekliyor diyor.

birde araçta tekleme olmasa bile 2000 devir üzerine çýkýnca o devir saati ibresi oynuyor bir aþaðý bir yukarý bir 1000 oluyor bir 0 bir 2500 anlam veremiyorum.

Saygýlar...

balýkcý


dogan54


Buna benzer bir sorun yaþamýþtým bir ara,
Endiksiyon bobinini deðiþtirdim sorun bitmiþti,sizde deneyin derim.
4x4 baska,
NiVA baska..

bymuammer

Umarým kýsa zamanda çözersiniz. bu arada halen Elazýðdamýsýn abi

ssbman

  Aracýn yüke bindiðinde bu sorunu yapmasý bana da ateþleme sorunu gibi geldi . Birde LPG de çok benzinde az yapmasý da ateþleme düþüncemi güçlendirdi . Çünkü ateþleme sorunlarý benzinde pek farkedilmezken , LPG de bariz hale geliyor genelde. Yüke Silindirlerden biri ateþlenmiyor olabilir . Ateþleme sitemine bir bakým yapmak gerekli belki de . Yada Ateþeleme de kaçak ta olabilir . Aslýnda uzun süredir deðiþmediyse ateþleme elemanlarýna el atmakta fayda , pahalý þeylerde deðiller ama görevleri büyük .

  Usta ve Aðabeylerin yanýnda fazlaca bilmiþlik ettiysem yada hatam varsa affola ...

Saygýlarýmla ...
Barýþ

sonata007dr

merhaba arkadaþlar; internete yeni baðlanabildim. Yorumlar için saðolun, bu dönemde aracýn ateþleme beynini ve enduksiyon bobinini deðiþtirdim sorun devam ediyor. Ýstanbul arda otodan komple distribütör sipariþ ettim.(güncel fiyat bilgisi olsun 50 ytl)
ustalar distribütördeki manyetik kablodan bu problemin çýkacaðýný ilettiler bende bende komple distrübutörüde deðiþtireyim dedim parça gelince neticeyi sizlerle paylaþacaðým.

ssbman


sonata007dr

Alıntı yapılan: bymuammer -  Ağustos 11, 2009, 10:34:44
Umarým kýsa zamanda çözersiniz. bu arada halen Elazýðdamýsýn abi

muammer kardeþ kusura bakma alýntý yaparak mesaj yazmýþtým ama çýkartamadým herhalde. 4-5 gün daha elazýðdayým. Araç yapýlsýn bi harput buzluk maðaralarý felan yaparýz senle inþallah. kendine iyi bak hoþçakal kardeþim.

NÝVACI

ustalardan yorum bekledim ama ses çýkmadý belkide görmediler.
arýza anlaþýldýmý.
Bizler usta deðil kullanýcýyýz ancak baþýmýza gelenlerden yada civarýmýzdaki geliþmelerden pay çýkarýyoruz.
hararetten hiç bahsetmedin eðer hararet farký oluyorsa ben conta olabilir diyorum.
göz önünde bulundur.
Kolay gelsin.
anladýmki meskenim yaylalar daðlar

Makrakanta

Noldu kardeþ çözebildinmi sorunu.Bulabildinmi arýzayý.
Aldým bir Niva çýktým daðlara Mevlam kayýra 2006 M

feyzullah

slm bana göre iyi ibr karbiratör tamizliði olmalý ateþleme 10 numara calýþmalý ki ayar tutsun ondan sonra lpg ayaru tutar size nacize tavsiyem bu aracý elektironik ateþleme yapmanýz ondan sonra harika olur ben 94 ü bu yazdýklarýmý yaparak çok rahat ediyorum þimdi sabah ve herzaman 1 marþ deyil yarým marþ basýyo keçi

sonata007dr

arkadaþlar merhaba;
uzun süredir internetim yoktu baðlanamadým.
aracýn sorunlarý halen devam ediyor.
gittiðim bir baþka usta araç çalýþýrken silindirlere giden buji kablolarýný çekti 1,2,ve 4. kablolar çekilince aracýn çalýþmasý deðiþiyordu ama 3. kabloyu çekince aracýn çalýþmasýnda herhangibir deðiþiklik olmuyordu. usta subaplarda problem var dedi ve üst kapaðý söktü.üst kapak açýlýnca 4. silindirde antifrezle su vardý ve diðer silindirlere göre daha çok kurum baðlamýþtý. üst kapak contasýnda 4. silindir yakýnlarýnda çok az bir tahriþ buldu ve conta yakmýþ dedi ama araçta herhangi bir su eksiltme veya hararet problemi yoktu ve hiç olmamýþtý.
contalar ve subaplar takýldý yaptýðým denemelerde araçta hehangibir deðiþiklik hissetmedim sadece biraz çekiþi artmýþ gibiydi.ama tekleme devam ediyordu. usta yine kablolarý çekti ve 3. silindirin kablosunu da çekince aracýn çalýþmasý deðiþiyordu. iþte biz onu tamir ettik ama diðer arýzayý bulamadýk dedi.
Normal rolantide çalýþýrken 5000 - 6000 devirde bile en ufak tekleme yok olmuyor ama araç hem lpg de hem benzinde özellikle yokuþlarda tekleme yapýyor ama bu tekleme eskisine göre çok azaldý.

araca þu ana kadar yapýlanlar;

1-karburator temizliði
2-buji ve buji kablolarý deðiþimi
3-defalarca yapýlan bilgisayarlý gaz ayarý
4-distrübütör komple
5-elektronik beyin
6-bobin
7-komple subaplar ve contalarý (üst kapak taþlama conta vsvs)
8-triger zinciri gergileri ve sente ayarý

araç sanýrým ustanýn dediðine göre eskiden platinli ateþlemeliymiþ ve elektronik ateþlemeye çevrilmiþ ve üzerindeki karburatör de lada samaralarýn karburatoruymüþ. araç 1995 model 1700 cc karburatorlu niva sanýrýmý bir geçiþ döneminde üretilmiþ kasasý ve içi 94 modellerden deðiþik.

her kafadan gittiðim her ustadan farklý bir yorum çýktý bazýsý karburator bunun deðil 1500 motor lada samara için ondan yapýyor dedi ama önceden böyle bir problem yoktu dedim sustu. 40.000 km dir aracý ben kullanýyorum ilk defa böyle bir problem baþýma geldi.

yardýmlarýnýzý ve deðerli fikirlerinizi bekliyorum. Araçtan soðumak üzereyim saygýlar...

Yevgeni


Samara karbüratörü kullanýlmýþ olmasý sorun yaratmamalý, çünkü her iki karbüratör de bildiðim kadarýyla uyumlu. 96 Niva'da bir kere deðiþtirip takmýþtým, sorun yaþamadým.

Ateþleme sistemi 1700 kasa ile birlikte (1995'ten itibaren) elektronik ateþleme zaten, sonradan çevirilmiþ olmasý söz konusu deðil. Beyin sorunlu olabilir diyecem ama o vakit semptomlar farklý olmalýydý sanki (Erco ve Reis daha iyi bilir).

Söz konusu silindir (3 numara) çalýþmasýnda sorun var söylediðiniz üzere. Hazýr kapaðý açmýþken iyice bir baksaydýnýz keþke söz konusu silindire, yuvasýna, vs..




reis28

  aracýnýza görünüþe göre her türlü müdahaleyi yaptýrmýþsýnýz tekleme sorunu silindir veya subap lardan degilse karbiratör veya manifolta fazladan hava emiliyor ola bilir bunu nedenleri vestanaus emiþi veya diger vakum borularýndan ola bilir karbiratör alt bogaz kelebek yataklarýnýn boþluk yapmasýndan ola bilir tekleme arac kalkýþ esnasýndayken daha cok hissedilir
DURSUN USTA 05364629668

cenker

yaptýrdýgýnýz kontrol ve bakýmlara ragmen teklemenin devam etmesi akla sunlarý getiriyor;

1. atesleme beyini govdesi oksitli sase almýyor. sase baglantýlarýný temizletin baglantýlarý düzgün býr sekilde gerceklestirin

2. alternatorunuzde konjektor yada baska bir sorun kaynaklý düzensiz akým verme sorunu mevcut. aracýn tekleme yaptýgý devir tamda verimli tork güc için atesleme yapmaya baslamasý gereken devir . özelikle rampalarda teklemesi ve devir saatinin suursuz hareketi bunu düþündürüyor, komple alternatör bakýmý

3. aracýnýzda atesleme sistemi ile ilgili kontrol ettirmediginiz distributor beyin bobinin elektrik tesisatý olmus, olasý býr zedelenme kacak olarak sistemi etkiliyor olabilir, yaklasýk 40-50 lira fiyatý olan bu bahsettigim elektrik tesisatý parcasýný degiþtirin.

4. aractaki karburatör elektro magnetik memesini degiþtirin atesleme beyininden gelen baglatýlarýnýn kontrollerini yapýn. karburator üstü beyine kelebek pozisyonu sinyali veren switci kontrol ettirin.

5. distributore baglanan tevzi makarasýnýn ne ülke mensei oldugunu kontrol edin bulgar cekoslavak mensei bazý tevzi makaralarýnda sorun yasanabiliyor. bir kac farklý marka rus malý tevzi makaras deneyin

6. atesleme beyni ve distributor üstü baglantýlarý söküp wd40 sýkýp temizleyip fiziki saglam temas ettinden emin olarak yerlerine takýn

2-3 nolu maddelere  baglý týpký sizinki gibi cekiþ tekleme sorunu ile zamanýnda karsýlasmýstýk, arabanýn mekanik sökülüp kontrol edilmeyen aksamý kalmamýstý , sonucunda basit bir alternator arýzasý giderip arac sorunsuz hale getirilmiþti,

bu araclarda bazen gevsek oksitli baglantýlar tahmýn edemiyceginiz sorunlar cýkartýor ve çözümü basit oluyor tespiti zor oluyor

bahsettiginiz devir saatinin tekleme esnasýnda þuðursuz salýnýmý devam ediyorsa elektrik sistemine odaklanýn zira aracýnýz bahsetiklerinize bakýlýrsa mekanik oldukca detaylý elden geçmiþ. 
divers do it deeper