nivaya yakýt ekonomi paketi uygulamasý

Başlatan cenker, Haziran 16, 2009, 12:56:22

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

cenker

86 model 4 vites nývaya yakýt ekonomi sistemi uygulamasý ;

1. ayný kasanýn 5 vites sanzýmaný uygulanmasý
2. sachs marka baský balata seti uygulanmasý
3. Yeni tip trans saft uygulanmasý
4. saft ve akýslerin balanslanmasý
5. Tüm yürüyen aksamýn bilyalarýnýn molikotlu yag ile yaglanýp bakýmlarý
6. difransiyel yaglarýnýn temizlenip % 50 90 numara yag % 50 20-50 w motor yagý karýsýmýn ve restore yag katkýsý uygulanmasý
7. termostat ve sogutma sistemi bakým temizligi
8. alternator degiþimi
9. subap ayarý ve ust kapak contasý degisimi kapagýn fabrika spek degerlerinde torklanmsý
10. samara cut oflu karbutator ve emme manifoldu adaptesi uygulamasý ( samaranýn thermo regulatoru ile )
11. elektronik atesleme dýstributoru samara atesleme beyýn ekonomizer sistemi adaptesi
12. Aem marka air fuel ratio gauge ve lambda sensoru uygulanmasý
13. otokar land rover snorkel uygulamasý


arac bu sistem ile 1700 km yaptý su ana kadar ok lastik ve standart jant ile
arac 223 000 kmde orjinal motorlu hiç acýlmamýs.( bu km nin % 85 ni tas ocagý santiyeler arasýnda gecirmiþ )

100 kmde tüketimler;

sehir içi  benzin ile yakýt tüketimi ; 10.3  - 12.7 lt arasý
sehir dýsý benzin ile yakýt tüketimi ; 8.9   - 9.1 lt arasý
sportif mod arazi kullanýmý          ; 13.8 lt
divers do it deeper

cenker

uygulamanýn detaylý acýklamalarý ve amacý su sekilde ;

1.5 vites sanzýman adeptesi; uzun yol kullanýmýnda tuketim dusurmek arazide motorun mevcut torku fazla disli kombýnasyonu ile genýs aralýga yaymasýný saglamak için gerceklestirildi.

2.Sachs yuksek performanslý urunler ureten býr firma oldugundan urettigi urunler býraz daha uzun omurlu ve performanslý olmakta, ufak býr fiyat farký býze cekiþ yakýt ekonomisi olarak geri donmekte

3. Yeni tip transsaft vibrasyonsuz calýsma için vede hafifliginden ötürü tercih edildi

4. Standart grese gore yuksek tutunma yaglama ve suya karsý dayanýmý yuksek molikotlu yag kullanýmý surtunmeyý azaltarak aracýmýzýn yuruyen aksamýnýn akýcý calýsmasý için gerceklestirildi.

5. Saft akis balanslanmasý ; salgýsýz aktarma organlarý sanzýman cýkýsýndaki tork ve momenti daha kayýpsýz aktarmaya oldukca destek olucaktýr. aktarmadaki salgý sürtünme gibi guc cekiþ kayýp ettirir.

6. Difransiyelde transmisyon ve motor yagýnýn % 50 oranlarla karýstýrýlýp kullanýlmasýnýn amacý ; 90 numara yagýn disli arasýný doldurup salgýsýz calýsmayý saglamak motor yagýnýnda ýsýya baglý yumusamasýndan faydalanarak difransiyel içersinde dislilerde verimli akýskanlýgý olan yaglama saglamak içindir. Yag katkýsýda olusturdugu yuksek film tabakasý ile bunu destekler.

7. Termostat ve sogutma sisteminin basarýlý calýsmasý aracýn motorunun ideal bulunmasý gerektigi ýsýda sabýt kalmasýný destekleyeceginden tuketilen yakýtýn verimli sartlarda ýsý kaybý olarak harcanmamasýný saglar.

8. basarýlý calýsan ve enerjý ureten alternator rahat calýsan ve dogru atesleme olan motor demektir.voltak dalgalanmalarý özelikle enjeksiyonlu sistemleri bir hayli etkiler. karburatorlü aractada avans vurma gibi býr duruma sebebiyet verebilir. Alternator sistemi bu yuzden elden gecirildi.

9. Cok onemsenmeyen subap ayarý ve kapak contasýnýn durumu dogru kompresyon miktarý saglanmasý bakýmýndan onemlidir.
subaplarýn temýzlik yuva kontrolleri ve ayarý kapagýn dogru tork degerlerde sýkýlmýs olmasý dogru kompresyon mýktarý elde edilmesi dolayýsý ile verimli guc elde edilmesi için onem arz eder.

10. Benzer baz blok yapýya sahýp vaz motorlar býrbýrlerýnýn hardwarelerini guzel adaptasyon ve setupla  kullanabilir. samaranýn ekomonýzer ile fuel cut of yapan sistemi özelikle sehýr içi kullanýmýnda yakýt tuketimini degerleri dusurulmesine yardým etmekte.

11. Elektronýk atesleme uygulamasý ile atesleme daha verimli hale getirildiginden ve elektronik kontrole baglý daha dogru zamanlama ve avans ayarlandýgýndan bu elektronik kontrol avantajý performans ve yakýta avantaj olarak direk yansýr.

12. Unýversal býr afr gauge uygulamasý ile ekzost cýkýsýndaki 02 oranýna göre dogru hava yakýt karýsýmý ayarý ve avans ayarýnýn sonucunun izlenebilmesi sureti ile verimli yanma degerleri ve dusuk yakýt tuketim degerlerine ulasýlýr. 

13. motora giris havasýnýn ortam sýcaklýgýnda ( atmosfer ) olmasý ve kuvvetli býr akýsýnýn olmasý (motor havuzundan sýcak hava cekilmesi yerine ) hava yakýt karýsýmýn veriminin yuksek olmasýna katkýsý olacagýndan dolayý tuketim ve performansa olumlu yardýmý olacaktýr.
divers do it deeper

Yevgeni


Cenker bunlarý sen mi yaptýn?
Yani ustasý sen misin?


cenker

evet ben yaptým . uzun suredir bu konuda ornek bir uygulama yapmayý planlýyordum ..
divers do it deeper

Yevgeni


O vakit çaylak yavþadýðýnda direkt seni bulacaz he mi?


cenker

bený býr atolyeye kapatýp býraya bogman lazým 86 kullanýcýsý arkadas mlzsini temýn edip öle yaptý ama sonuc guzel  :D
divers do it deeper

Yevgeni


Ossaate kadar ayarlarýz mekan, alet, zaman..


cenker

abi gecende bir kac gun evvel  býr arkadasýn tek nokta enjeksiyonlu nývasýný karburatore cevirdim  ;D eglenceli  ::)
divers do it deeper

akýn61

#8
cenker 2 kasa bira aldým.adres ver yanýna geliyorum.
Bize her yer TrabzoN

orsa

Detaylý anlatýmýn için teþekkürler Cenker. :)

asigiresun

Abdullah SEZER