Sigortalarda Amper Önemi

Başlatan Sarp, Mayıs 27, 2014, 01:33:15

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçiler konuyu incelemekte.

Niva67

21213 Olarak deðerlerini verdiðim katalog, 21214  modelini de kapsýyor..

''VAZ-21213, VAZ-21214, VAZ-21214-20, VAZ-21215
REPAIR MANUAL''

Dolayýsý ile; sigorta kutularý ve de elektrik tesisatý ayný olmasý lazým..

aydinaydogan

Ok ben bi kontrol edeyim bu tablo ile mevcut takili sigortalari, bakalim farklar varmi :) birde bos olan yerlerden cikarmayi dusunuyorum sigortalari hatirladigim benimkinde hepsi dolu idi. Saol yardim icin elden gecirmekte fayda olacak..

Niva67

#17
Alıntı yapılan: aydinaydogan -  Haziran 15, 2016, 06:42:14,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, birde bos olan yerlerden cikarmayi dusunuyorum sigortalari hatirladigim benimkinde hepsi dolu idi. Saol yardim icin elden gecirmekte fayda olacak..

Eðer tesisatýnýzda herhangi bir çalýþma, veya ilave yapýlmadý ýse, boþ gözüken sigorta yuvalarý boþ olmasý gerekiyor..

Tesisat þemasýnda 14 ve 16 No. lu sigorta yuvalarý boþ gözükmesine raðmen, 13 No. ile 14 No, 15 No. ile de 16 No. içten baðlantýlý 

gözüküyor.. Yani; Altý sigortalý küçük kutudaki uçlardan sadece 13 ve 16' ya giriþ verilmesine raðmen, 13 ve 15' no. lu sigorta uçlarýndan

''ÇIKIÞ '' alýnmýþ!!!..

Þunu anlatmaya çalýþýyorum; Elektrik þemasýnda; 11 ve 12 No. lu sigortalarýn, hem giriþ, hem de çýkýþ uçlarý boþta..

13 ve 16 Nolu sigortalarýn giriþ uçlarýnda baðlantý var, 13 ve 15 No. lu sigortalarýn çýkýþ uçlarýnda baðlantý var..

Biliyorum, çok karmaþýk bir ifade oldu.. Birazdan, elektrik þemasýnýn ilgili kýsmýnýn resmini koyarým.. o o zaman, konu daha anlaþýlýr olur..

SÝGORTA KUTULARININ, ELEKTRÝK ÞEMASINDAKÝ YERÝ;



Þemaya dikkat edilirse; 36 No. lu kýsým ''10 YUVALI ANA SÝGORTA KUTUSU'' nu, 35 No. lu kýsým ise; ''6 YUVALI YAVRU(ikincil) SÝGORTA

KUTUSU'' nu gösteriyor.. YAVRU kutudaki 3(13) ve 6(16) No. lu uçlara giriþ var, ama, 3(13) ve 5(15) No. lu uçlardan çýkýþ var!!!

Yine dikkat edilirse; 3(13) ile 4(14) No. lu uçlar içten baðlantýlý..

5(15) ile 6(16) No. lu uçlar da içten baðlantýlý.. Dolayýsý ile; çýkýþý olan 3(13) ve 5(15) No. lu yuvalara sigorta konulmuþ...

Benim tavsiyem; tesisat üzerinde çalýþma veya kontrol yapýlýrken, seri lamba veya avometre kullanýlmalý, ayrýca bu esnada

kýsa devre oluþabilme tehlikesine karþý tedbir olarak; tüm tesisattaki akýmý kesen bir ''ANA ÞALTER'' tesisata dahil edilmelidir..

Yevgeni

Aydýn, modeller arasýnda deðiþimlerin yýllarýný biliyorsun.
Sensör, mensör iþin içine girdiðinde sigorta paneli ve baðlý sigortalar deðiþmiþtir ama 2003 sonrasýnda pek bir deðiþiklik olduðunu sanmam..

aydinaydogan

#19
Alıntı yapılan: YEVGENI -  Haziran 18, 2016, 10:25:17
Aydýn, modeller arasýnda deðiþimlerin yýllarýný biliyorsun.
Sensör, mensör iþin içine girdiðinde sigorta paneli ve baðlý sigortalar deðiþmiþtir ama 2003 sonrasýnda pek bir deðiþiklik olduðunu sanmam..
Eyvallah abi biliyoruz elbet ama yinede birebir kendi kullanma kýlavuzu olmadýðý için emin olmaya çalýþýyorum. Bende senin gibi düþünüyorum 2003-2007 ikinci yarýsýna kadar ayný araçlar diye biliyorum. Sonrasýnda ufak deðiþikliklerle devam etti seri. Ama þundan eminim rengarenk sigortalar görmüþtüm, renge göre amper belirleniyor bu taþ sigortalarda. Muhtemelen 25-30 amper sigorta takýlý yerler var benim arabada. Neyseki geçen hafta sonu bütün sanayiyi alt üst edip beyaz (8amp) ve kýrmýzý (16amp) ve özellikle MTA marka epey yedekli sigorta aldým. Onlarý tabloya göre takacaðým. Sonraki iþte býcak sigortalarý 15 amp ve 30 amp olarak takýcam. Aklýmdan çýksýn.

aydinaydogan

Geçen birebir tecrübe ettim bu olayý. Direksiyondan ses geliyordu söktüm falan neyse topaldým, kontaða ve sinyal kollarýna gelen kablolarý yerine iyi yerleþtirmeyince, direksiyonu cevirirken bir sertlik hissettim ne oluyo nereye takýlýyor bu direksiyon derken bir baktým gösterge iptal. Sinyal çalýþmýyor. Bir baktým sigortaya ikinci sýradaki beyaz 8 amp lik atmýþ. Jeton düþtü ayný zamanda jetonla beraber bir kablo gördüm paspasýn üstünde. Direksiyonun mafsalýna sarýlan kabloyu koparmýþ. Açýk kablo vardýr diye sigortayý takmadan tekrar direksiyon muhafazayý söküp kopan kabloyu hallettim.
Ýyi ki 8amper takýlýymýþ dedim kendi kendime, ya atmasaydý o sigorta ? Netice olarak çok mühim konuymuþ...

aydinaydogan

Evet buradaki sigorta þemasýna göre güncelledim tabloyu. Þu anlýl bir sýkýntý yok. Hala üzerinde rus yapýmý orjinal sigortalar vardý ben yinede hepsini MTA marka ile deðiþtirdim. Ancak 3-4 tane de 25 amper sigorta çýktý içinden. 16 A olan yerden 8 A falan. Bizim elektrikçiler ilginç. Bir elektrikçi arkadaþa bunu yapýcam dedim niye araba yanmasýn diyemi gülüp birde dalga geçti. Hakkaten ilgin insanýmýz var.