LPG - BENZIN sorunsalý ve sabahlarý çalýþtýrma problemi

Başlatan leondede, Aralık 18, 2007, 04:34:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçiler konuyu incelemekte.

leondede

Bayhan Usta ya bir götürebilsem aracý  ;D!

karbüratöre yarým cay bardagý benzin ekle diyen o idi saolsun..sabah aradým bilgi verdi...araç bi yürüse direk götürücem de...dur bakalým akþam tekrar deneyecem...gün boyu güneþi gördü belki keyfi yerine gelmiþtir paþamýn
NÝVA - 96

cenker

býr noktaya degincegim
lada araclarýnýn tümünde samara nýva vs .. ayarlarý düzgün sýhatli ve bakýmlý ise soguk havalarda sadece jigleyý cekerek gaza basmadan marþ yaptýgýnýzda calýsmasýdýr.

rus araclarýnýn tipik özeligi budur ama tabiki bu bahsetiklerimiz benzinde gecerli

aracta yakýt sistemý sorunsuz ve ayarlý ise sogukta kolay calýsma için devreye elektrik aksam girer

oksitli mars aku kablosu baglantýlarý
oksitli bobýn kablosu baglantýlarý / içine arazi sartlarýnda su sýzmýs ve kýsa devre bobýn
eskimiþ tevzi makarasý (elektronýk atesleme modelerde)
eskimiþ platin
yýpranmýs bujý ve kablolarý
tesisatta elektrik kacagý
arazi sartlarýnda iç gözlerinin plakalarý kýrýlmýs zayýf bý akü

býrde dostlar arazi araclarýnda en cok akünun bosalmasýna sebeb olan kacak alternatörden kaynaklanmaktadýr. sebebine gelince;
dinamo içindeki kömürler yada diyot tablasýndan camur kalýntýlarý kalýr ve nemden ötürü saseye kýsa devre olusturur. ne kadar yýkasakta oksit kacýnýlmazdýr

bu yuzden arazýye sýk sokulcak býr nývanýn alternatörü iþin ehli býr elektirkçiye söktürülerek rulmanlarý kapalý tip ile degiþtirilmeli diyot plaketindeki lehýmler elden gecirip tüm elektriki baglantýlarý guzelce sprey vernik ile verniklenir veya silikon bazlý su itici sprey ile kaplanýrsa sorunsuz býr alternatör elde edilmiþ oluruz.
divers do it deeper

eko

   beyim konu anlaþýlmýþtýr.kadýköy bölgesinde olduðunuzdan haberim olsaydý daha erken müdahale edebilirdim.ben istanbul erenköydeyim.göztepe ssk hastanesinin arka tarafýndaki bütün tamirhaneler samimi arkadaþlarýmdýr.araç çalýþmasa bile gelir çalýþtýrýrlar.nazýmý en iyi çeken arkadaþlardan birisi mesela;   torun oto.hýzýrbey cad. no;189  göztepe   telefon;5666269   burada bir motorcu birde elektrikçi iki kardeþ çalýþýrlar.isimleri; mustafa ve recep....recep cep tlf;05363752945...yarýn saat 11-12 gibi ararsanýz tanýþma fýrsatýda bulabiliriz.tahmini o saatlerde orada olacaðým.akþamdanda bilgi vereyim, yarýn aradýðýnýzda niva arabam var deyin...gereken özen mutlaka gösterilecek...

leondede

cenker ve eko;

bilgiler icin, usta tavsiyesi için birkez daha teþekkürler.

son durumu izah etmek isterim:

dün akþam saat 16:30 da tekrar þansýmý denemek istedim. Araç benzinde yogun ýsrarlarým sonucu pes ederek çalýþtý, sevineyim mi kuþkulanayým mý derken beni yanýltmadý, 3000 - 4000 devir arasý jiglede çalýþýrken tak stop etti...artýk sorun benzin pompasý / karbürator ikilisi olmalý diye düþündüm..pompalanan benzinle kýsa süre çalýþýyor ( 2-3 dakka ) ve akabinde daha ýsýnmadan stop ediyor diye düþünüyordum...yapacak tek þey ya usta bulup aracýn baþýna getircektim yada aracý ustaya çekecektim...Bayhan Usta ile telefon görüþmesi sonucu arýzanýn ne oldugu az çok teþhis edildi..ustanýn kendisinin müdahele etmesi gerektigi anlaþýldý
( 2 kez telefonla yönlendirmiþti beni ama sonuc alamamýþtým )

Bayhan Usta ya burdan teþekkürlerimi yinelemek isterim, akþam saat 17:30 da aracý ile geldi, akþam karanlýgýnda elimizde fener ile sorunun teþhisi ve çözümü 1 saat kadar sürdü...karbürator degil - benzin pompasý degil, benzin hortumlarý degil, akü degil, bujiler yeni degismisti...ara ara derken Bayhan Usta birde bunu kontrol edelim diyerek son noktayý aracýn beynine koydu...beyin degisti, araç lpg de olsun, benzinde olsun tek hamlede çalýþýyor...ancak distributor kapagýnýn degismesi iyi olacak, bunun yanýnda benzin pompasý ve hortumunu vsr de degistirecegiz...rolanti ayarý yapýldý...beyin zamanla hissettirir gelecek arýzayý - önceden haber verir dedi. dogrudur. benim niva daha öncede belli aralýklarla bu çalýþmama sorununu yaþatmýþtý, benzin pompasýný elle doldurarak vsr idare ediyordum..tecrübe oldu...

beyin konusuna dikkat çekmek istiyorum, benzer sorun yaþayanlar orayý pas geçmesinler
( eko ve cenker dediginiz gibi sorun elektrik sistemi ile alakalý oluyor büyük olasýlýkla )

tanýyan tanýmayan olabilir, Bayhan Usta Lada Kulubunde teknik forumlarda yazan bir usta. Isyeri Kartal  - Soganlýk'ta. Aksam geldi - sorunu halletti - parcayý degistirdi. Mütevazi ve esnaf bir usta. Makul bir rakamlada sorunu giderdi. Gerek Lada'nýn yedek parça fiyatlarýnýn gerekse esnaf bir usta ile iþçilik tutarýnýn makul düzeyde olmasý sevindirici...baþka marka bir araç olsaydý ne kadar masraf çýkardý merak ettim..

not: eko; usta adresi ve tel icin tesekkurler...yarýn sabah Bayhan Usta ya gidecegim..ancak aklýmda olacak bilgiler...
NÝVA - 96

taiga

Bayhan usta Pamukovada da yapmýþtý müdahale senin nivaya...
Orada da çözmüþtü sorunu...
Bir bakým yaptýr sen ona...
Saðolsun cidden herkesin yardýmýna koþuyor...
Teþekkürler Bayhan usta...

leondede

evet haklýsýn taiga;

iyi olacak hastanýn doktor ayagýna gelir misaliydi Ercova daki durum ;)

NÝVA - 96

eko

    geçmiþ olsun, mutlu sona baðlandý nihayet...diyorum ki þöyle babacan bir kar yaðsada otoparktan çýkan tek araba olsanýz, diðerleride sizi seyretse...ödeþmiþ olurdunuz...

leondede

harika bir temmeni...çok güzel olurdu bu dogrusu :)

benzer problemleri yaþayan / yaþamasý olasý arkadaþlar için kontrol ve degiþim  gerektirebilecek parçalarý kendi yaþadýgým soruna istinaden þöyle özetleyebilirim.
- bujiler : 4 adeti 8 YTL
- hava filtresi : 5 YTL
- dist.kapagý : 6 YTL
- beyin : fiyatýný net bilmiyorum ama 30 YTL civaridir takribi
- benzin hortumu  (usta kendisi ayarlýyor -  kesip takýyor )
- benzin pompasý: 20 YTL
- buji kablolarý: fiyatý bilmiyorum - benden önce yenilenmiþler
- tevzi makarasý: fiyatý bilmiyorum -iþ görür - degisime gerek yok denildi
- marþ motoru - fiyatý bilmiyorum - benden önce yenilemiþler
- termostat - fiyatý bilmiyorum ama mutlaka mastersport olsun denildi - yeniliycem
- akü elbette



NÝVA - 96

cenker

tüm arkadaslara býr tavsýye
ateslemede en önemli aksam ( beyýnli elektronik ateslemelerde ) tevzi makarasýdýr lada araclarý o mlz yuzunden cok yolda býrakýr
mutlaka rus menseyli( bulgar mallarý var piyasada pek verimli degil )
býr tane yedek bulundurun ( 1.7 karburatörlü kullanýcýlar)
divers do it deeper

diff-lock86

cenker abi engin bilgierin ve tavsiyelerin için teþekkür ederis ;)
instagram;@b_l_a_c_k___n_i_v_a___tr