DÝFLOK DEFRANSÝYEL KÝLÝDÝ

Başlatan reis28, Aralık 30, 2008, 09:08:38

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

reis28

 arkadaþlar niva için dif lok konusunu bir konu altýnda tartýþmaya acayým dedim þu ana kadar hep difloku arka dif için düþündük fakat benim bir düþüncem var kilidi ön dif için uygulasak sonuclarý nasýl olur yüzde yüz hareketli kilit sisteminin ön difte uygulanmasý bana daha kolay ve mantýklý gibi geldi gecenlerde gördügüm ve inceledigim bir aracta bu sistemi öne eklemiþler sizlerin de düþünce ve yorumlarýnýzý almak istedim
DURSUN USTA 05364629668

seyhan

Usta sensin usta ;D

Sen bence çalýþmaya þimdiden baþla. Birde þu rusyadan sipariþ ettiðimiz parçalar gelirse olay biter zaten.
Macera olsun dedim, hayat tarzým oldu.

Bigalý Mustafa

kazakistanda bulunurmu acaba nivanýn bu diferansiyeli orada bi arkadaþým var ona söyledim varsa gönderirim dedi
Ormancý..  Bir tutkudur niva.....:)

kocaali

mevcut durumu anlamada görsellerin faydasý olur sanýrým;





No mud, no fun...

kocaali

" Kilitli Diferansiyel Nedir, Nasýl Çalýþýr, Ne Ýþe Yarar?

Klasik diferansiyeller bir terazi gibi çalýþýrlar



1. þekilde de görüldüðü gibi iki tekerlek aksýný döndürmek için en az üç tane diþli gerekir. Her iki aksýn eþit dönmesini saðlayan ve diferansiyel tamburasýnýn içinde yer alan ayna mahruti diþlisi ise, diðer diferansiyelin motordan kontrollü çalýþan tek parçasýdýr. (2. þekil, kýrmýzý olan) Otomobil yolda düz olarak giderken, tekerleklerden herhangi birine daha fazla aðýrlýk binmediði için, diferansiyel karpuzunun ortasýndaki diþliler tekerleklerle birlikte kendiliklerinden dönerler. Ancak otomobil viraja girerken, bu diþliler devreye girerek otomobilin virajýn dýþýndaki hýzlý, virajýn içindeki daha yavaþ dönen itici tekerleklerinin dönüþ oranlarýnýn 1:1 olmasýný saðlarlar.

Yukarýda sözünü ettiðimiz normal bir diferansiyelin çalýþma esaslarýna ek olarak kilitli diferansiyellerde deðiþik birkaç sistem vardýr. Bunlardan birincisinde, küçük sürtünme pullarý diferansiyelin ortasýndaki her iki tekerleðin eþit olarak dönmesini saðlayan ve denge diþlileri olarak tarif edilebilecek olan diþlilerin dönmelerini engellerler. Bu engelleme otomobil yeniden düz bir þekilde gitmeye baþlayýncaya kadar devam eder. (Þekil 4)



Bir baþka tür de (þekil 5) akslarýn (þekilde mavi renkli olan) ve diþlilerin karpuzun içine tam olarak girmediði diferansiyellerdeki kilit türüdür. Burada sözü edilen kýsýmlar yatýk olarak yerleþtirilmiþ baský halkalarýyla diferansiyele tutturulmuþlardýr. Tekerleklerin dönüþ hýzý arttýðýnda yani otomobil patinaj yapmaya baþladýðýnda devreye giren bu sistem, halkalarýn fren levhalarýný sýkýca bastýrmasýyla çalýþýr ve otomobilin tekerleklerindeki dönüþ momenti 1:1 olana kadar tutar. Bu sistemin adý dönüþ momentli diferansiyel kilididir. 6 numaralý þekilde görülen diferansiyel tipinde ise birbirine ters yönlerde yerleþtirilmiþ düz diþli çarklar, otomobil patinaj yapmaya baþladýðý zaman, birbirileriyle ters yönde hareket ederek, dönüþ momenti 1:1 olana kadar kilitli kalýrlar. Basit bir mantýkla kurulmuþ olan bu sistem de geliþmiþ pek çok otomobilde kullanýlmaktadýr. 4x4 araçlarda da bu sistemlere ek olarak manuel ve otomatik olarak devreye sokulan kilitler de mevcuttur.

"


kaynak : http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/sasi_ve_guc_aktarma_organlari/kilitli_dif.htm adresinden alýnmýþtýr.
No mud, no fun...

Yevgeni


Hiç bir þey yapamazsak K & S Locker alýrýz diyordum. 912, - EUR, Power-Trax, Almanya.

Gel gör ki adamlar: We need your complete differential housing with us for the conversion. Delivery about 8-10 weeks, shipping weight 23kg. Please note that when ordering! diyor. Yani tüm aksý istiyorlar kilidi imal etmek için.

Elinde hazýrý yoksa niye benden istiyosun tüm aksý, karpuzu? Yok mu orada karpuz? Manyak mý bu adamlar?



reis28

Alıntı yapılan: YEVGENI -  Ocak 09, 2009, 03:01:25
Hiç bir þey yapamazsak K & S Locker alýrýz diyordum. 912, - EUR, Power-Trax, Almanya.

Gel gör ki adamlar: We need your complete differential housing with us for the conversion. Delivery about 8-10 weeks, shipping weight 23kg. Please note that when ordering! diyor. Yani tüm aksý istiyorlar kilidi imal etmek için.

Elinde hazýrý yoksa niye benden istiyosun tüm aksý, karpuzu? Yok mu orada karpuz? Manyak mý bu adamlar?





yavuz herhalde niva üzerine calýþmalarý yok senden komple kovanýyla beraber difi istiyorlar ona göre imalat yapacaklar herhalde almanyaya komple difi yolamak için bile kargo parasý acayip tutar sen bizamet yavuz difide yolýyý verde cocuklar calýþsýnlar üzerinde  :D :D :D
DURSUN USTA 05364629668

Tolga

Abi yok mu bi Rusça/Bulgarca bilen Nivacý bulalým bir yerlerden nokta atýþý yapalým ya getirtirelim ya gidip alalým...
Tolga

seko

tol abi.
bence biz direk gidelim bulgaristana
nasýl olsa buluruz orada. ;D ;D

niva07

þu ana kadar camiamýzda hiç diff kilidi sahibi olan yok mu, bilmediðimden soruyorum. en azýndan kabiliyetlerini paylaþabilir

murat067

açýkcasý kilit mutlaka þart bizim araçlara
niva kaçamak aþka benzer...

bymuammer

Alıntı yapılan: Tol -  Ocak 12, 2009, 12:27:34
Abi yok mu bi Rusça/Bulgarca bilen Nivacý bulalým bir yerlerden nokta atýþý yapalým ya getirtirelim ya gidip alalým...

ya benim bi arkadaþ azerbeycanda. geldiðinde senin keçiler orada zibil gibi demiþti hatta onlarda þantiyeye gidip gelirken 2007 niva kallnýyorlarmýþ ve parça sýkýntýsý kesinlikle yokmuþ. þu dif. Kil. nasýl anlatabilrim. bi anlatýnda bende bi sorayým. belki biþey çýkar.

feyzullah

yarýn ustama gidiyom var diyordu serkana alayým bali

seko

Alıntı yapılan: feyzullah -  Ocak 12, 2009, 09:39:56
yarýn ustama gidiyom var diyordu serkana alayým bali
----------------
üffffffff
acayip hora geçer.:)

feyzullah

nedemek arkadaþým lafý bile olmaz farkýmýz olsun yani çevre buru deyil