usta/servis

Başlatan Tolga, Nisan 29, 2007, 12:33:24

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

MCC

en güzeli, istediðimiz parçayý bulma þansýmýz artar bilhassa iç aksamlarda
Ergonomi mi ? Ekonomi mi ?

seko

ikinciel piyasasýnda yaprak kýmýldamýyor.fiyatlar en alt seviyelerde.
bir kaç oto alým satýmý yapan arkadaþým var paralarýný dövize baðladýlar dövizden birþeyler bekliyolar.böyle giderse ikinci el piyasasýnda fiyatlar dahada aþþaðý düþecek hemen hemen hergün sahibinden.com a göz atýyorum arabalar satýlmýyor ve dahasýda  hergün yenileri ekleniyor.artýk araçlara ihtiyacýmýz doðrultusunda uzun süreler bineceðimizi düþünüyorum.yani eskisi gibi her sene araç deðiþtirme modasý geçti.

TÜRKÝYE DEÐÝÞÝYOR DÜNYA DEÐÝÞÝYOR.

MCC

zaten tuhaf bir durumdu o moda, geliþmiþ ülkelerde adam hurdaya çýkana kadar biniyor arabasýna, onun bir alet olduðunun bilincinde, bizde araba etiket demek olduðundan sürekli deðiþtirme çabasýnda herkes, bence þu anki durum anormal deðil, normale dönme eðilimi, olmasý gerekene gidiyor durum.
Ergonomi mi ? Ekonomi mi ?

Tolga

Alıntı yapılan: jýr 09 -  Ağustos 25, 2007, 10:31:45
tol kaç model araba arýyorsun çok temiz bir 2001 model var kilometresi orijinal arabada hiç oynama yok düþünürsen konuþalým

abi motoru satmadan alamam, hobi amaçlý bir olayý baþka türlü finanse edemem, 2001 modelde fiyatlýdýr, ben 92-93 model bir ihtiyar delikanlý düþünüyorum.
Tolga

Yevgeni


Ýhtiyar bir delikanlýyý sürekli sýrtýnda taþýrsýn unutma..


Tolga

peki parça bu kadar bol ve ucuz ise, hasarlý yada bitik bi tane alýp toplamak neden bu kadar korkunç, kime sorsam elinde patlamasýn diyor. bir arkadaþýn, arkadaþý 2.500 ytl'ye bitik bir Niva aldý 92 yada 93. 1.000 kaporta+1.000 motor+1.000 yürüyen aksam = 5.500 YTL hesabý yapýyordu. sürekli irtibatta olduðum biri olmadýðý için takip edemiyorum...
Tolga

Yevgeni


Parçanýn bol ve ucuz olmasý ayrý þey, yaþlý bir aracý alýp toplamak ayrý. Ne kadar toparlanmaya ihtiyacý olduðunu bilemezsin. Astarý yüzünden pahallýya çýkabilir..



leondede

Tolga;

dikkatimi cekti okurken..alt takým / yürüyen aksam toplamak = 1000 YTL diye düsünüyorsaniz bastan haber edeyim: benim 96 yý servise soktugumda tüm yürürünü parca degisimi vsr ile revizyondan gecirdigimizde ( tanýdýk servis  - ikram dý vsr idi derken )2500 YTL toplam cýkmýstý...hani demem o ki 92 - 93 model gibi bir aracin yürürünü 1000 YTL toplamak çok zordur....tecrübe ettigim kadarýyla...o bütceyle þöyle bir makyaj görür o kadar...parça fiyatlarý kýsmen ucuz olabilir..ama inanýnýn birinin yanýna oydu - buydu - þu da gitmis - yenilenmesi gerek, acmýsken onada girelim bakalým, ne cýkacak derken iþ yürür gider...yetkili servis degil - dýsarýda usta ile yaparýz fikrinde bu rakam sanýrým en fazla 300 YTL degisir..sonucta yetkili servisde muazzam rakamlar fatura etmiyor iþçilikte ( gereken parcaya çabuk ulaþamamak da önemli bir risk dýsarda yaptýrýlan iþte !! )

kaportayý da 10 numara yapayým derseniz +2000 YTL de - en iyi rakamla - bütceye ekleyince biblo gibi alýp karþýsýna izlemek ister insan...... :D

eskiden ben soruyordum bu sorularý..neyse þimdi tecrübe dahilinde ( biraz tuzlu edinilmiþ bir tecrübe oldu ya neyse ) bi seyler söylemek de güzel...

nacizane tavsiyem: ucuzuna kacmadan bakýmlý araca meyillenmek daha dogru bir tercih olur!
NÝVA - 96

Yevgeni


Aynen öyle, mümkün mertebe ayný þeyi söylüyorum. Dökük araç alýp toplamaya kasmayýn. 3-5 fazla verin, düzgün araç alýn. Orasý burasý patladýðýnda bile yekünden daha ucuza çýkar..

ufo

benimkini almak için 8 ay bekledim. ne arabalara baktým.
benimki 2000 model. 31 binde aldým.
bu süre zarfýnda tanýdýðým yetkili servisin eline eski modeller de, bundan daha yeni modeller de geldi ama yorgun diyerek almamý istemedi. hepsine çok masraf açar, sana yaramaz dedi. hele eski modelleri hiç tavsiye etmedi, ne gün hangi sorunun çýkacaðýný bilemezsin dedi. eskilerin üstünkörü toplanmasýnýn verimli olmadýðýný, birgün elimde kalacaðýný söyledi.
bunlar bu iþten para kazanan servis sahibinin, potansiyel müþterisi olacak olan "bana" söyledikleri.
alýrken servisin sahibini götürmüþtüm göstermeye, görür görmez atladý arabanýn üstüne. pazarlýðýný da yaptý ve bana hemen al dedi.
leondede ve yevgeniye katýlýyorum bu konuda.
özetle; "ucuz etin yahnisi yavan olur".
Gökhan (1966)
Ataþehir-Ýstanbul
2000 / 1.7i

Tolga

eyvallah abiler, arkadaþlar, soruyoruz öðrenmek için. saðolun.
Tolga

seko

arkadaþlar bugüne kadar 4 tane nivaya niyetlendim ve hepsini gidip gördüm.ve tecrübe ettim.
lakin hepside traktör gibiydi yani asfaltta tam bir traktör izlenimi verdi bana.
size sorum þu hepsimi böyle yoksa banamý kötüleri denk geldi.
kýsaca anlatmak istediðim haddinden fazla iç görültü takýr tukur sesler.asfatta deðilde beni tarlada kullan diyodu sanki.
velhasýlý kelam bugüne kadar hiç niva koltuðuna oturmammýþ biri olarak týrsmaya baþladým
bir açýklama lütfen.
bu arada baktýðým araçlarýn içinde 2000 modelde vardý.

ERCO

evet bizim nivalar birer azgýn raktor gýbidirler
güven oto lada servisi    izmir
www.guvenlada.com

seko

#28
Alıntı yapılan: ERCO -  Eylül 14, 2007, 11:03:33
evet bizim nivalar birer azgýn raktor gýbidirler
Verebileceðin cevap bumuydu yani.....
asfaltta nasýl geziyosun o zaman birader.
yada benim dediðimi anlamadýn oda olmadý kafa buluyosun.
ama ben ciddi bir soru sormuþtum.
bundan sonra bende kafa bulayým istersen ;D

taiga

91,94 ve 96 modelleri sürdüm son zamanlarda...
Benim 2006 ile aralarýnda ciddi fark var...
2004 ve üstü kapmaya çalýþýn derim...
Ancak þunu da ekleyeyim...
OK144 olan her niva modeli ne olursa olsun, ciddi seviyede uðultuludur...
Bende nivanýn kendi 4 mevsim lastiði var...
Çok memnunum ses ve konfor açýsýndan...
Yusuf abide benim aracý kullandýðýnda ciddi þaþýrmýþtý ve akabinde oda 2004 modele geçiþ yapmýþtý 96 dan...
Þu da var ki, binek kullanan bir tanýdýk geçende az bir süre kullandý...
Bu araçta insanýn kollarý Hulk gibi kas yapar dediydi... ;D