TEKNİK / TECHNICAL ISSUES > USTASINA SORUN / ASK IT WHY

ARACINIZDA DİKKAT ETMENİZ GEREKEN NOKTALAR

(1/3) > >>

ERCO:


Bakımsız bırakmayın araclarınızı. Şaft bakımları istavrozlar ve frezeler. Ara sıra yağlanması gerekiyor.

Teker rulmanları. Sık sık kontrolden geçirin .

Şanzıman ve difransiyel yağlarını da kontrolsüz bırakmayın.

Ateşleme kontroleri: buji, platin, meksefe, tevzi makarası, buji kablosu.

Şarj kayışı da önemli. Rot ve rot başları, rotiler, direksiyon yağı, z kolu fişeği boşluk olmayacak. Arka denge kol lastkleri, amortisor lastikleri  ve bunlar gibi şeylere bakılması gerekiyor.

İyi nivalı gunler diliyorum.

MCC:
ben annamam erco, sorumluluk sana ait, bu kadar şeyi aklımda tutamam, tutsam da yapamam kardeş.

ERCO:
ben bakarım senin keciye ayıpsın her sabah gelir yagını suyunu bakarım
istersen on camını da yıkarım cagtay

akademic:
aman erco servis 4 / 4 lük bende gireyim sıraya ....

ufo:
aşağıdaki yazıyı bir başka siteden almıştım.
gökhan

NİVA

M+S 1.Karter tıpasını mıknatıslı ile değiştiriniz.

M+S 2. Her 30000 Km de kartere No.5 yağ koyup yarım saat çalıştıktan sonra alttan sıcakken boşaltınız, mevsime uygun yeni yağ ve yeni filtre koyunuz

S 3. Yağ filtresi kaliteli olsun, servis dışı daha kalitesiz yağ filtresi kullanmayınız.

S 4. Yağ filtresini her yağ değiştirişte değiştiriniz

S 5. Silindir kapak saplamalarını serviste tork anahtarlı ayar ile sıktırınız ( Karşılıklı sıkma, sıralı değil)

Dİ 6. Sübap ayarlarını her 5000 Km de yaptırınız. Sentille fabrika ayarlarını tam ortasında yapsınlar

S 7. Egsantrik zinciri ayarını serviste hassas olarak bir yaptırınız, her 20 000 Kmde tekrarlayınız

S 8. Hava filtresini sadece servisten alınız. Hava filtresi etrafına 1 cm sünger kaplayarak süngeri mevsim değişikliklerinde sıvı deterjanla yıkayınız.

S 9. Karbüratör yaz/kış ayarı mevsime göre yapılmalı.

S+Dİ 10. Karbüratörü manifolddan sökerek tamirciye gönderiniz. Tabanı taşlansın ve miline yeni 0 sarı burç yapılsın (Kullandığınız yakıtı söyleyiniz, lpg ye göre hafif boşluk vardır)

Dİ 10. Tamirden sonra yeni contaların 2 yüzüne ve karşı zeminlere ayakkabı yapıştırıcısı sürünüz, yarım saat bekleyiniz, takınız, vidaları sıkınız, aşırı sıkma ayakları yamultur. Takarken mutlaka motor soğuk olsun. Taktıktan sonra 24 saat motor kesinlikle çalışmayacak.

Dİ 11.Sübap ayarı yapıldıktan sonra , karbüratör hava ayarını, avans ayarını, rölanti ayarını serviste değil diyagnostik ayar firmasında yaptırınız. ( Karbüratörü sökme diye tembihleyin) veya karbüratörü tamirden sonra yapıştırmadan takın, söküp temizleyip kontrol ve ayar yapsın, orada veya daha sonra 24 saat kullanılmayacak durumda karbüratörü yapıştırma işlemi yapın yağ kalıntıların sentetik tinerle silinmesi ve yeni karbüratör manifold contası şart.

S 12. Genleşme tankı kapağını her sene yenileyin. Hararet yaptırıldığında genleşme kabı ve kapağı beraber yenileyin.

M 13.Sıcak su hortumları ortası bezli “Opel” tipi kaliteli sıcak su hortumları ile hemen değişecek.

M 14. Sıcak su hortumları kelepçeleri kalın tip yerli kelepçe ile hepsi değişecek. Fazla sıkılmasın, hortumu keser

K15. Karter havalandırma borusu içine Japon /Amerikan arabalarda olan PCV Valve taktırın.

M 16.Soğutma sıvısını yenileyin, boşaltıp içini temizleyin ve 1 kutu antifriz ve gerisini kaynamış kireçsiz su ile köpürtmeden doldurun, kapağı hemen kapatın.

M 17. Şarj dinamosu kayışını düz değil dişli takın, gerginliği üstten bastırınca 1 cm yaylanacvak şekilde olsun.

M 18.Bujileri NGK marka BPR6EIX yoksa BPR6EGP yoksa BPR6ES yoksa Denso VW20T yoksa IW20 yoksa W20EPR-U YOKSA Bosch WR7DCX kullanınız.

K 19. Buji kablosunu ilk oksitlenmede NGK veya Bosch marka ile değiştiriniz.

M 20. Buji kabloları içine, her elektrik olan yere “silikon sıvı yağ” püskürtünüz.

M 21.Vakum hortumlarını kelepçeleyiniz.

S+M 22. tekerlek rulmanı boşluklarını her 10 000 Km de aldırınız.

SDireksiyon boşluğunu her 10 000 Km de ayarlatınız, 1 cm boşluk olsun.,

R 23. her 10 000 km de rot ayarı yaptırınız. Jantların eğriliğini balans makinesınde kontrol ettirip eğriyse tornacıda düzelttikten sonra takınız. Lastik takıldıktan sonra 0 fark olacak şekilde balans yapılsın, poryaya takılınca seyyar balans cihazıyla tekrar yapılsın. Rot balanstan önce araba alt yıkansın, jantlar sökülünce jant ve lastikler sıvı deterjanla fırçalatarak yıkansın, dişlerdeki taşlar temizlensin, temiz ve kuru jant ve lastikle balans yapılsın , far ayarı yapılsın

M+S 24.Fren balataları fren temizleme spreyi ile temizlensin, ayak fren ayarı yapılsın

M+S 25. Fren hidrolik deposu kapağına bastırarak göstergede uyarı ışığı yanıyormu kontrol edilsin

E 26. 1 kutu Philips kontakt sprey alarak tüm fişlere püskürtülerek bitirilsin

E 27. Şarj dinamosunda voltaj dengesizliği, rulman sesi varsa sökülüp temizlensin, yeni Japon NSK rulman takılsın

E 28. Marş dinamosu sökülüp temizlensin, yeni kaliteli motor yağıyla yağlansın, takılsın (Bloktaki karşılık deliği yıkansın, içine motor yağı püskürtülsün.

E29. Farlar yerine yeni Xenon ampuller kullanabilirsiniz, aynı Watta olsun

DO Debreyaj pedalına fren müşiri gibi parça eklensin, fren müşir konsun, kontak anahtarındaki marş verme devresinden paralel olarak debreyaj müşirinden geçsin, panoda marş düğmesi konarak buradan geçsin (Çalıştırma kolaylığı ve kontak anahtarını eskitmeme)

DO 31. Kapı ayarlarını doğrultmacı ayar yapsın ve ince yağla yağlayın

M 32. Benzin hortumlarının tamamını ortası bezli kaliteli Opel tipi benzin hortumları ile yenileyiniz. Kelepçeleri de yerli kalın enlilerle yenileyiniz.

M+S 32. Delinen aks körüklerini hemen yenileyiniz, içindeki özel gresin de yenilenmesi gerekmektedir.

S+M 33. Yeni distribütör kapağı ve distribütör tevzi makarasını orijinal Rus alarak takınız, çıkanlar yedek olarak arabada bulunsun.

34.Ses kesmek için:
M 1. Koltuklar , halılar ve tavanı ve kap döşemelerini sökünüz, 1 kat antipas veya şasi boyası girintilere, dahil sürünüz. Kuruyunca ve sac panellere ( geniş sac levhalara) 1 kat sentetik tinerle incelen oto flinkot attırınız.

M 2. Tavan panellerine a 2 cm taş yünü veya sünger yapıştırtınız.

M 3. Motor ayırma sacı, çamurluklara ve ön koltuk önüne 2. kat oto flinkot sürünüz.

M 4. Taban tıpalarını önceden silikon sürüp tekrar takınız.

M 5.kapılarda krikolar için yağmurluk yoksa plastik tabakayı 2 tarafı yapışkan bantla üstten sarkıtınız.

K 6. Tabana ve ön sacına halı kestirip, tabanlar paspas olarak 2. kat kestirip halıya overlok yaptırınız ve mevcut halıyı sıvı deterjanla serviste yıkatıp kuruduktan sonra üzerine yeni halıyı koyunuz, salon ile uyumlu renk olsun

DÖ 7. Koltukları takınız

8. Arabayı sıcak deterjanlı alt yıkamaya veriniz., tekerlek davlumbazlarını iyice temizlesin

M 9. Kuruyunca tekerlekleri söktürüp içine 2 kat antipas, veya 2. kat şasi boyası, üzerine 2 kat oto flinkot sürdürünüz. taş gelen yerlere “pütür” atılacak.

M 10. Araba lifte alınıp altı 1 kat antipas, 1 kat sasi boyası, 2 kat oto flinkot atılacak.

35. Yazın ısınmayı önlemek için. Özellikle ön cam orjinalinden ( % 15 veya Light-Light) renkli taktırın

M 36. Yan camlara altta dolanmalı perde.

DÖ37. Arka ve bagaj camı orj % 15 renkli veya Light-light cam filmiyle içten kaplanacak

M. 38. Ön cam çıtasına sarılmalı perde alınıp parkta yukarı çekilerek aynada sabitlenecek.

M 39. Fan önüne polen filtresi veya filtre elyaf tabakası takılacak.

M 40. Ön arka ve bagaj cam fitilleri dıştan altına silikon sürülecek

DO 41. Bagaj incelenerek pres çatlağı varsa çelik macunla doldurulacak.

E 42. Fren lambalarında sızdırmazlık contası yoksa 5 mm ithal pencere bantından yapılacak uygun conta malzemesinden de kesilebilir.

DÖ 43. Arka havalandırma menfezindeki lastik çıkarılıp 5 mm sünger tabaka konulacak

K 44.Dış ayna, aynacıda yerli silindirik dışbükey aynayla değiştirilecek

45. Araba koyum renkli ise önüne uyarıcı rengi panjur, dikkat çekici renkle boyanacak

E46. Bagaj camına stop yazan lamba üstten takılacak, stoplarla beraber yanacak

47. Araba açık renk ise kaput mat siyaha boyanacak

DÖ 48. (Toprak yolda gidilmeyecekse) tavan söküldüğünde yeni tip dokuma ve altı süngerli tavan kaplaması yaptırılacak ( 1 kg. PÜR-KİM ve herteri ile)

DÖ. 49. Göğüslük üstü, torpido kapağı , dizönü, ön kapılar döşemeleri için modern araba rengine uyumlu suni deri alınacak, 1 tabaka 10 mm gri (Yoğun) sünger kaplanaaacak.

DÖ. 50. Lada kulubunden orijinal Rus koltuk kaplamaları takımı getirilecek (yerli kılıf değil) mevcut kılıfla prova yapılacak. Bolluklar tiyellenerek döşemeci tarafından içeri doğru dikilecek. Üstüne kendi koltuk kılıfı yıkandıktan sonra geçirilecek. Pamuklu şeker çuvalı veya aynı bezden alınarak yıkandıktan sonra koltukların minder, sırt ve arkasını kaplayacak basit dikişle 2 takım yapılacak. Düğme, frmuar, bağ yok, basitçe asılınca hepsi çıkacak şekilde. Her 2 haftada değişecek ve yedeki bagajda bulunacak.

K. 51. Motor kapağı altındaki istepne kazada tehlike yaratmaktadır. İstepneyi bagaja yerleştiriniz veya kaliteli çakmaktan elektrikli hava pompası ve hava basma tüpü bulundurunuz.

E. 52. Kapı içlerine cep yaptırabilirsiniz (Broadway)

K.53. Direksiyon simidine yumuşak bir kılıf alınız.

Yukarıdaki işlemleri oto Servis, Mekanik tamirci, Elektrikçi, DÖşemeci, Rotbalanscı, Dİyagnostik ayarcı, Doğrultmacı, Kendiniz olarak programlayıp bahar aylarında yaptırabilirsiniz. Bu listeyi Word’a kopyala yapıştır yapıp kendi iş sıranızı yapabilirsiniz.

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Tam sürüme git