OK 144 NEDÝR, NE DEÐÝLDÝR?

Başlatan Yevgeni, Şubat 20, 2007, 02:51:31

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçiler konuyu incelemekte.

spudnik

Orta - orta ustu derken kriterler neler acaba ?

Birde merak ettigim baska bir konu da genis tabanli lastik ...

Bu lastikler incelere oranla ne kadar batmayi engelliyor ?

Taban genisledikce aracin yere yaptigi basinc tekerlek yuzeyine dagilarak azalacaktir , yani karda

veya camurda mutlaka batmayi engelleyici olacaktir fakat sanki bu bozuk denen zeminin ust kismi

yogurt kivaminda ... Yani ne kadar genis lastik olsa da bu ust kisimda batacaktir gibime geliyor .

Lastigin asil tutunan kismi alttaki sert zemine ulasan kismi anladigim kadariyla .

Bu batma da diferansiyellere kadar olur ise askida kalma durumu gerceklesiyor ...

Nivanin en buyuk avantajinin hafifligi oldugunu dusunuyorum ve yukarida yazdiklarimdan hareketle

sanki yuzeyi ince ama capi uzun lastiklerin belki sadece niva ozelinde de olsa daha basarili olabilecegi gorusundeyim ...

Bu konudaki tecrubelerinizi de paylasirsaniz sevinirim ...
...

Yevgeni



Yarisan abilerden biri dar tabanli camur lastigi takip yuruyunce "camura dar taban, gerisi yalan" diyerek aydinlanmis idi (arac CJ8). Bu abi evvelden genis taban lastikler ile yururdu (ayni aracla, gezerken). Bunu en temiz araziye girerek tecrube edersiniz, yani su mu iyi bu mu iyi mevzuunu bizzat gorerek tespit edebilirsiniz. Camurda duzgun calisan lastik cavus desen traktor ya da silverstone extreme ve replikasi lastik desenleridir. Elbette garanti degil bunlar, camur var camur var, alayi madara olabilir. Tutunma mevzuunda problemsiz is yapan mekanizma palettir ve fakat bu da asfaltta yurumez.

Kum ya da kar gibi gevsek zeminlerde de ne kadar genis taban. o kadar iyi. Tabi burada kar buzdan kasit kutup benzeri ortam. Yoksa memleketin bildigin karla kapli arazisinde yine disli lastik ve en dogrusu uzerine de zincirin ta kendisi..


spudnik

#122
Anladim , en kisa zamanda tecrubeye cikmaya baslamam lazim ; haklisiniz ...

Nezaketiniz icin tesekurler ...
...

Harun

buz derseniz ince lastik derim nacizane.

shadowturks

çok okuyanmý?
çok gezenmi?
mevzuundna  týkanýyor mesele....
ne kadar tecrübe okadar bilgi demek....
sen geniþ taban 35 inch silverstone lu
bir yarýþ aracý gördünmü?
yarýþ araçlarýnda hep traktör desen ince tabandýr lastikler....
geniþ taban dev lastikler görsel.....
ince taban kolay çamur tahliye eden çavuþ yada traktör desen fonksiyonel dir.....


Yevgeni


spudnik

Malesef yok . Ben bu soylediklerimi niva marsh aracinin basinc dengesine ulasilmadigi surece buyuk lastigin manasiz
oldugunu dusundugum icin soyledim ...

O zaman lastik cok genis oldugu icin 3 metre karda dahi batma olmuyor , fakat normal genis lastikler ile yine sert zemin uzerinde gidiliyor ...

Oradaki tecrubeye cikmam gerekiyor lafimdan once , bir niva almam gerekiyor demem gerekiyordu :D

Su anda nasil bir arac beni mutlu eder , yapmak istediklerim nedir , aractan beklentilerim nelerdir gibi konularda bilgi topluyorum ve arac secimini yaptim ; haliyle niva ... Yani sadece bu araba guzelmis deyip almam ondan cabuk caymama neden olabilir ... Simdi de eger niva alirsam yapacaklarim hakkinda bir liste olusturmaya calisiyorum .  Keza gereksiz modifiye etmek de aractan beklentileri degistirebilir ...

Minimalist bir yaklasim ile her durumda ihtiyaclarimi karsilayacak ve kokpitinde iken beni optimum mesud edecek arac icin
bilgi ve tecrube toplamaya calisiyorum . Sonra da para lazim tabi  ;D
...

spudnik

Bu arada adim Baha Emir Sahin ...

Spudnik adini aracima koymayi dusunuyorum , tabi once almam lazim  :)
...

BAHADIR

Optimum mesut olmak istiyorsanýz rahmetli Yusuf Abi'nin aracýna yaptýklarýný inceleyin derim: Þnorkel, vinç, Oldman Emu yay, Ýnsa Turbo lastik, çamurluk týraþý, kilit, arazi þanzýmanýnda 3/1 diþliler. Benim için ideal araç kurulumu budur.

shadowturks

bizimle gezilerimizde
copilot olarak bulunman lazým...
çok okuma kýsmý tamam gibi  ;D
birazda gezme iþine bak derim...
iyi bir nivacý herzaman copilot lukla baþlar bu iþe....
istanbuldaysan benim ihtiyarýn sað koltuðu iyidir
beklerim....

spudnik

Rahmetli Yusuf Abiyi hic gormesem de buraya biraktigi enformasyon bana cok sey ogretti . Sanirim gittikten sonra bile birseyler ogretmek gelinebilecek son nokta ...

Gezilerde yan koltugunuzda olmak beni onurlandirir , sizin ihtiyarin huyunu suyunu ogrenmek adina da buyuk bir firsat olur .
Bu samimiyetiniz ise hepsinden daha ustun biryerde benim icin  ...  :)

(Yavuz Abinin < sizin icin de uygun ise yavuz abi diye hitab etmek isterim ... > dedigi gibi) Ezcumle ! iyi bir nivaci olmak icin yan koltugunuzda kopilot olmaktan mutluluk duyarim ...

Saygilar ...
...

shadowturks

gezi programlarýný takip et o zaman...
aramýza hoþ geldin diyebilirim þimdiden...
aradýðýn cevaplar doðadaysa doðru yerdesin...


umut1982

Bende nivama yeni lastik olarak 195*80*15 mt kumho kl71 aldým daha takmadým performansýný merak edýyorum fiyatý en uygun arazý lastiði bence umarým memnun kalýrým.
doga ve kamp duskunu zipkin avcisi

shadowturks

yavuz abem senin lastiklerden deðilmi?

Harun

Vehbi abenin format o lastikler.
baþarýlýdýr kanýmca.