Doðru bilinen yanlýþlar..

Başlatan dogan54, Temmuz 06, 2013, 12:14:03

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

dogan54

Bu baþlýkta doðru bilinen yanlýþlarý yazalým,tartýþalým,
doðrusunu öðrenelim..  ;)
4x4 baska,
NiVA baska..

dogan54


Klima arabayý yorar,(bizim Niva'larda yok ama olsun.)
yokuþ çýkarken kapatmak lazým.

Bence;

Klima arabayý yormaz..
Paraya geçer sözün,yani belki cebini yorar.. ;D
Örneðin; 3. vites ile çýkacaðýn yokuþu 2. vites ile çýkarsýn en çok..
2. vitesle gitmenin de  hiç bir zararý olmaz..

Zaten arabaya zararý olsaydý fabrikasý takmazdý.. ;)


4x4 baska,
NiVA baska..

Yevgeni

Niva sürekli 4 çekerdir.

Teoride doðru pratikte yanlýþ.
Açýk diferansiyel yüzünden Niva sürekli 2 çekerdir.
Diferansiyellerde kilit olmadýðý sürece bu böyle..

shadowturks

hele hele orta kilit olmadan 4x1 dir....
inanmayan denesin...
orta kilit açýkken tekerlerden birini kirko ile kaldýrýn ve direksiyona geçip gazlayýn..
bakýn yürüyormu... ;D ;D ;D

dogan54

Niva % 40-60 oranýnda ön ve arkaya güç aktarýr.

Bence;

% 50-50 oranýnda daðýtýr,diðeri zaten tekniðe ters..
Yani ön teker 400 devir dönerken arkalar 600 dönecek bu hesaba göre..
Orta defransiyel eþit olarak iletir ön ve arkaya devri,
hangisi kolay dönüyorsa o tekerleðe/tekerleklere  iletir hareketi.
Arka defransiyel gibi düþünün orta defransiyeli,
sað tekere %40 sol tekere %60 hareket iletilir mi?
Hangi tekerlek kolay dönüyorsa hareketi ona iletir.
Ortadaki defransiyel de ayný mantýkla çalýþýr..
Bence.. ;)



4x4 baska,
NiVA baska..

shadowturks

þnorkel sadece derin su geçmek içindir....

þnorkel su geçiþinin yanýnda motora daha çok
serin ve bol hava çekmek içindir...
buda intercoler etkisi yaratacaðýndan % 3-5 beygir gücü katar...
þnorkel su için deðil ayný zamanda performans içindir...

shadowturks

modifiye amaçlý büyük tip karter muhafaza daha iyidir...

nivanýn karter muhafazasý kendine yeter..
zaten karterin altýnda orta travers va bu baþlýca bir koruyucudur..
kalýn saçtan yapýlan salýncaklardan þanzýmana kadar yapýlan karter muhafaza
sadece ön diff için faydalý çok büyük oranda zararý ise..
önde aþýrý aðýrlýk ve motora alttan giren havayý engellediðinden
karterdeki yaðýn çok fazla ýsýnmasýna ve yaðýn performansýný kaybetmesine sebep olur...
buda yað basýncý düþmesi aþýrý aþýnma,fazla hararet (özellikle LPG li motorda)
deðermi sizce???
ufak bir çözüm ise 3 mm delikli alüminyum saçtan yapýlýrsa pek bir zararý yok..
hafif ve hava geçirgen...

emre_ozk

Alıntı yapılan: dogan54 -  Temmuz 09, 2013, 12:08:30
Niva % 40-60 oranýnda ön ve arkaya güç aktarýr.

Bence;

% 50-50 oranýnda daðýtýr,diðeri zaten tekniðe ters..
Yani ön teker 400 devir dönerken arkalar 600 dönecek bu hesaba göre..
Orta defransiyel eþit olarak iletir ön ve arkaya devri,
hangisi kolay dönüyorsa o tekerleðe/tekerleklere  iletir hareketi.
Arka defransiyel gibi düþünün orta defransiyeli,
sað tekere %40 sol tekere %60 hareket iletilir mi?
Hangi tekerlek kolay dönüyorsa hareketi ona iletir.
Ortadaki defransiyel de ayný mantýkla çalýþýr..
Bence.. ;)



Abi bu olayý ben denedim sol taraftaki tekerleri düzde krikoladým aracý çalýþtýrýp vitese taktýðýmda ön tekerin arka tekere göre daha az döndüðünü gördüm video da çekmiþtim bulursam koyarým.
Emre özkaradeniz
Ýzmit

Yevgeni


Saftlarin donus orani dogal olarak birbirine yakin olmak zorunda ama aktarilan tork farkli.
Yani donus hizlari ayni olacak kadar yakin, ama tork esit ya da esit olmayan sekilde bolunuyor. Orta diff kilitlenmeden de tam olarak %50'ser dagilim soz konusu degil.

Mevzu orta diferansiyele kadar normal, orta diferansiyel ile isler degisiyor..




dogan54

Yevgeni,
orta diferansiyel teknik çizimi vardý diye hatýrlýyorum sitede ama bulamadým.
Varsa oradan bakarýz duruma..
4x4 baska,
NiVA baska..

Yevgeni


vehbi

bence  en yayagýn bilienen doðru yanlýþ:" Niva gaddardýr" dýr :d
"free as a bird"

edirne daðcýsý

bende bilgi aktarayým,araçta aks baþýna düþen yüke göre tekerlekler çekiþ yapar,mesela bagaja yük koydunuz arka çöktü ve arkada yükten tekerlekler patinaj yapamayacaðýndan bütün güç ön akslara geçer,çünkü sistem hangi aksý sürtünmesi azsa güçü ona gönderir.anlaycanýz yere tutunamayan lastik çekiþ yapar.çamurda kilit bundan gereklidir.