Ford 1210 kamyon motoru???

Başlatan vosdost, Mayıs 14, 2011, 09:58:35

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

vosdost

Selamlar;
Mustafa abinin yardýmlarý sayasinde aldýðým unimogu toplama vaktý yaklaþýyor.
Aracýn uzerýnde ruhsata ýslý j-9 munibus motoru var. Bu motor asfalta ve rampalarda cok gucsuz gelýyor. Motoru buyutmek ýstýyorum. Fýyatýnýn uygun olmasý bený 1210 ford kamyon motoruna yonlerdýrdý.
Motor duz 6 sýlýndýr 100 bg. Kamyonun bos agýrlýgý 6 ton ve yuklu agýrlýgý 12 ton. Resmý olarak 6 ton yuk alan kamyonlar 12-13 ton yukle yýllarca calýstýlar.
Unýmog bos agýrlýgý 2900 kg. Orjýnal 6 sýlýndýr 85 bg benzýnlý motor kullanýlmýs. Motor agýrlýgý 400 kg cývarý.Bu motorlarda kol yatagý sarma hastalýgý oldugunu býr forumdan okudum.Fakat bu kadar tutan býr aracta boyle hastalýk oldugunu zannetmiyorum. Bu konuda býr býlgýnýz var mý?

Sýzce 1210 kamyon motoru unýmoga uyum saglar mý?
Sanzýman flansý ve prýzdýrek te oynama kacýnýlmaz olacak. Suan j-9 motoru oldugu ýcýn yýne flans ve prýzdýrekte oynama var.
Motorun orjýnal motoruna gore býraz daha agýr olmasý buyuk sorun yasatýr mý?
Motor agýrlýgýndan dolayý 6 sýlýndýr 100 bg motor yerýne 4 sýlýndýr turbo 130 -140 bg motora mý yonelmem gerekýyor.
Unýmog ýcýn bg den cok torg onemlý dýye dusunuyorum. 6 sýlýndýr motor rahatlýkla unýmogu goturecek fakat 4 sýlýndýr turbo motorun torg u yeterlý gelýr mý?
Fýkrýlerýnýz beklýyorum. Sýmdýden tesekkurler.

cenker

#1
lehman ford 1210,
bu motorun piyasasý 5000 tl civarý, þanslý iseniz jeneratörde kullanýlmak üzere rektefeye edilmiþ hýrpalanmamýþýný bulursanýz,  pompa enjektör bakýmý ile kullanabilirsiniz.
geçtiðimiz yaz, bir arkadaþýn tekne projesinde bu motordan kullandýk rektefeyesi hakkýnda rakamlardan bahsedelim;

üst kapak revizyonu 1500 tl
pompa enjektör tamir takýmlarý ile yenileme kalibrasyon 1100 tl
piston sekman yenileme 900 tl
krank iyi durumdaydý yað basýncý düþük oldugundan sadece yataklarý yeniledik, 360 tl

bu motor teknelerde sorunsuz ve performanslý oldugundan çok tercih edilir.

projenizde motor havuzuna yerleþtirme konusunda piyasada bu model için yapýlmýþ özel düz zemin karterden temin ederek kolaylýkla montaj gerceklestirebilirsiniz, karter 300 tl gibi bir rakama biraz aradýnýzmý temin ediliyor.

adapazarý düzce sanayilerini gezerseniz rahatlýkla parça ve motor bulabilirsiniz .

ben olsam lehman 1210 6 silindir motor yerine ford dover 4 silindir tercih ederdim , yedek parçasý daha boldur 107 hp gücündedir.(1210 lehman 110 hpdir)  ;)
divers do it deeper

vosdost

Selamlar;
Hocam buu motorlar izmirde 1000-1500 cývarý. Marýnýze edýldýgýnde fýyat cok yukselýyor. Bende 9.15 fýlýkaya bu motoru koymayý dusunuyordum o zamanlar 4-5 býn lýra cývarý demýslerdý. Fakat suan standart motoru uygun fýyatlý bulabýlýyorum. Ve alýrkende motorun calýstýrýp, kompresoru olcumu yapýlýp,hatta kartel acýlýp ana ve kol yataklarýna bakmayý dusunuyorum. Bu sartla motoru alacam. Revýzyona gýrersem masraf cok artar. Unýmog fazla yol yapmýyacak. Yýlda olsa olsa 5 býn km yol yapar.   
Orta hallý býr motor uzun sure goturur dýye tahmýn edýyorum.
Duz zemýn karterýne ýnsallah gerek olmaz. Dýf ýle arasýnda bayah mesafe var.
Hocam býldýgým kadarýyla 1210 nun 12 sý yuklu agýrlýk 10 u beygýrý bellý edýyor. Yaný bu motorun 100 bg oldugunu býlýyordum. Yanýlýyor muyum? 1211 lerde 110 bg. 
Ford dover motoru hangý modelde kullanýlýyor?
Beným 6 sýlýndýr tercýh etmemým sebebý fýyatý uygun ve yuksek torklu olmasý. Fakat dover 4 sýlýndýr motor daha az yakacak ve agýrlýgý daha az olacaktýr.Uygun fýyatlý bulabýlýrsem onuda dusunebýlýrým. Ilgýnýze tesekkurler

cenker

piyasada bulacagýnýz 1210 larýn büyük cogunlugu  tekneden cýkmadýr, bu arada belirttiniz üzere 100 hp dir ben imla hatasý ile 110 yazmýþým kusura bakmayýn.

teknelerde oldukca hor kullanýlýr yað deðiþimine felan dikkat edilmez bu yüzden oldukça ucuz fiyatlara elden cýkartýlmak isteniyor.
2 ele düþenlerin coguda yedek parça yapýlýyor.

alacagýnýz motor büyük ihtimal bitik olucaktýr, alacagýnýz motor bir yerden söküp alacaksanýz calýstýrma sansýnýz varsa yag basýncýna bakýn sýcak motorda 15-40 yada 20 50 yagda 2.5 bardan düþük yag basýncý varsa krank ve yataklarada el atmak gereklidir size masraf acar.

dover bir sonraki nesil ford kamyonlar için üretilmiþtir cok sorunsuz bir motordur.
parcasý baya bol ve uygun fiyatlýdýr. turkiyede ford otosanda geliþtirilmiþtir.
birde ford da bu motorlarý zf sanzuman ile kulandýgýndan elinizdeki unýmogun sanzýmanýda zf ise cok ugrasmadan uydurabilirsiniz ;)

ben olsam ekonomi için doveri tercih ederdim ama illa tork derseniz lehman 1210 da kullanýlýr ama jeneratörcüleri arastýrarak jenaratörden cýkmasýný bulursanýz az masraf edersiniz,

sizin unýmog hangi model yýl kasa bilmiyorum ama cekici vinc hzmeti veren bir arkadasýn unimog projesini izlemiþtim doveri sorunsuzca akuple etmiþlerdi. iþe 1210 ile girmiþlerdi ama sanzýman uydurmada ufak sorunlar yaþamýþlardý.

kolaylýklar dilerim  ;)
divers do it deeper

vosdost

1210 dan sonra ford kargolar cýktý. Bu motorlar 135 bg den baslýyor ve 6 sýlýndýr turbosuz.Fýyatý 3500 cývarý. Turbolu olanlar 150-160 bg olmasý lazým. Eger dover motor sanzýmana sorunsuz uyacaksa malýyet dusecegýnden dover motoru tercýh edebýlýrým.
Alacaðým yer motoru calýstýrýp verýrým dedý. Kompresor olcumu ve yataklarý gormeden motor almam. Insallah duzgun býr motor bulabýlýrým.
Bence tekne motorlarý kamyonlara gore daha az yuk altýnda calýsýyor. 1210 lar 12-13 ton yukle calýsýyorlar hatta 18 ton yuklendýklerýde oluyor. Gazýn dosemeye yapýsmasý sart. :) Teknede yag degýsýmýnde gecýkme olabýlýr ama tam yol býle olsa kamyondaký kadar yuk altýna gýrecegýný zannetmýyorum.
Unýmog 74 model 404s 6 sýlýndýr benzýnlý olanlardan. Hangý sanzýmaný kullandýgýný býlmýyorum.

vosdost

Unýmog suan uzerýnde J-9 75 bg 4 sýlýndýr motor var ruhsata ýslý.

cenker

þunuda göz ardý etmeyin;

teknede kondense sistemleri düzgün tasarlanmaz ve motor ideal çalýþma sýcaklýgýndan düþük çalýþýr buda mekanik aþýným getirir.
yað ömrüne dikkat etmemek ve devamlý tuzlu nem barýndýran hava emmen motorun içinde yýpranmaya neden olur  ;)

teknede manevra vs sebebi ile hareketli devirli manevralar yapmanýz gerekir, dizel motorun devirli calýsaný daha cabuk yýpranýr.

teknede motor güc iletimi yapýsýndan ve komponentlerinden ötürü yatay rezonansa maruz kalýr buda blok genelinde yataklar vb ekipmanlara artý ömür yýpratýcý etki yapar.

malesef marin için tasarlanmamýþ motor teknede cabuk hýrpalanýr.  ;)

bu konularýda göz ardý etmemeniz menfaatinize olacaktýr hocam  ;)

divers do it deeper

vosdost

Bu kadar teknýk dusunmemýstým :) :) 9.15 fýlýkayý satmam ýyý olmus :) :) Ilgýnýze cok tesekkurler.

vosdost

Hocam,
1210 motoru kac devýr cevýrýyor ve agýrlýgý hakkýnda býlgýnýz var mý?

vehbi

Ahmet slmlar.
unimog güzel hoþ da ben hep þunu düþünmüþümdür, araba ne kadar küçük olursa  ya da nasýl desem kendi halinde ve sen ona istediðini yaptýranda daha cok keyif veriyor.. yani bu alet zaten cok yüksek ve yeterince kocaman,bunla arazide oynayanda keyif veriyor mu?
"free as a bird"

vosdost

Alıntı yapılan: mabool -  Mayıs 16, 2011, 10:43:13
Ahmet slmlar.
unimog güzel hoþ da ben hep þunu düþünmüþümdür, araba ne kadar küçük olursa  ya da nasýl desem kendi halinde ve sen ona istediðini yaptýranda daha cok keyif veriyor.. yani bu alet zaten cok yüksek ve yeterince kocaman,bunla arazide oynayanda keyif veriyor mu?


Buyuk araclarý sevýyorum. Yalnýzca arazý ýcýn kullanýyorum.Yerý geldýmý 1 ton somýne odunu yukleyýp eve gýtmek dahada guzel. Hayalýmde olan 3 aractan býrý Unýmog tu. Dýger ýkýsý dahada buyuk. Reo ve ural kamaz 6x6 :) :) Sukur unýmogu aldýk.Sýra reo ve ural kamazda galýba.   Unýmog kadar arazýde zevklý býr arac surmedým. On camý dusurup, tavanýda actýn mý pat pat denen pancar motorlu araclar gýbý yaylana yaylana gýdýyor. :) Býrde ýstedýgým gýbý toparlarsam tadýndan yenmez. Gezýde dýreksýyonuna býr gec bený anlýyacaksýn.

Yevgeni

Ural ve Kamaz iki ayrý marka Ahmetcan..

BAHADIR

Alacak araç sayýsý 3'e çýktý.  ;D ;D ;D

vosdost

teknýk býr hata soz konusu :)
reo ve ural dýyeyým.

Yevgeni

Alıntı yapılan: vosdost -  Mayıs 17, 2011, 06:24:39
teknýk býr hata soz konusu :)
reo ve ural dýyeyým.

Kamaz'ýn Dakar'da tonlarca þampiyonluðu vardýr lakin.
Yabana atmayasýn..