Motor birinci viteste boðuluyor

Başlatan niva07, Temmuz 06, 2010, 09:47:21

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

niva07

2007 Niva. Gördüðüm kadarýyla motor soðukken sýkýntý yok, ýsýnýnca bir müddet sonra özellikle düþük viteslerde motor sanki týkanýyor. Birinci vitesteyken araba 1000-2000 devir arasýnda gaz verip gaz kesiyor ve silkeliyor, ikinci vitese atýnca silkeleme azalýyor ama kademeli hýzlanýyor gibi, yani kesik kesik hýzlanýyor. Bunu hem gazda, hem benzinde yapýyor. Hava akýþ sensöründe arýza olabilir ihtimaliyle hava akýþ sensörü sýfýrýyla deðiþti. Buji deðiþim zamaný gelmiþtir denilerek tüm buji yenilendi, gaz filtresi, gaz kelebeði, benzin filtresi, hava filtresi deðiþti. Bu yakýt sistemindeki bir týkanýklýktan olabilir mi diye düþünüyorum ama hem benzin hem gazda ayný sorun var. Benim aklýma katalitik konvertör geliyor, acaba bu soruna sebep olur mu sanki motor boðuluyormuþ gibi hissettiriyor. Ve katalitik konvertör iptali araçta sýkýntýya sebep olur mu ?

kaneruslu

Aracýnýzda anladýðým kadarý ile ateþleme kesintisi var.Sorun ateþleme bobininde olabilir , ateþleme bobini araç ýsýndýktan sonra arýzasýný belli edebilir.2.ci bir ihtimal gaz kelebek pozisyon sensörü.Tabi sizin yorumunuza dayanarak söylüyorum.Sizin aracýnýzda katalizör öncesi ve sonrasý oksijen sensörü olduðundan dolayý katalizör iptali durumunda sensörlerin düzgün çalýþmamasý ve buda fazla yakýt sarfiyatýna neden olacaktýr.Ayrýca yeni muayene sisteminde katalizörü iptal edilen araçlar muayenede aðýr kusur olarak onaylanmaktadýr.

niva07

#2
kaner bey bilgi için teþekkür ederim. Sanayiye gittiðimde Ateþleme bobini konusu üzerinde duracaðým, gaz kelebek pozisyon sensörü dediðiniz parça arabanýn LPG sistemi ile mi ilgili ve pahalý bir parça mý ?

kaneruslu

Gaz kelebek sensörü aracýnýzýn kelebek gövdesine baðlý bir parçadýr , lpg ile ilgili deðildir.Arýza durumunda düþük devirlerde hýzlanma esnasýnda kesiklik belirtisi yapar.Arýza bulmak için her seferinde parça almamanýz , çözüm olarak serviste cihaza baðlatýp arýza tespiti yaptýrmanýz düþük maliyetli olacaktýr.

niva07

kaner bey vermiþ olduðunuz bilgiler için teþekkür ederim. Son olarak þu da dikkatimi çekti, bunca teklemeye raðmen henüz arýza lambasý yanmýþ deðil, veya yanýp yanýp sönmüþ deðil.

kaneruslu

Arýza lambasý yanmayabilir faka test cihazýna takýldýðýnda arýza kaydý görülebilir.

wastiee

gaz kelebek sensörü olmasý muhtemel. gaz pedalýna yüzde olarak ne kadar bastýðýnýzý aracýn elektronik aksamýna söyleyen parça.

bende benzinde kullanýrken 2000 devir civarýnda teklemeye baþlýyordu motor, 2200 civarýna çýkýnca düzeliyordu; tek nokta enjeksiyonda eski sistem gazlý olduðu için lpgde bir sorun yaþamýyordum. Cihazla baktýðýmýzda sensörün %0 - %60 arasýný doðru, %70-%100 arasýný doðru gösterdiðini ama %60-%70 aralýðýnda gaza hiç basýlmýyormuþ gibi %0 okuduðunu görmüþtük, beyin de pedal o konuma gelince gaza basýlmýyor sanýp benzini kesiyormuþ. sizde sýralý sistem olduðu için gaz sisteminiz de o sensörü kullanýyordur.

cihazla kontrolde sadece aracýn beynine cihaz takýlýyor, usta gaz pedalýna yavaþ yavaþ basarken cihazdan sensörün söylediði deðerleri kontrol ediyor, düzenli þekilde artmýyordu bende mesela. eðer oysa 20 liralýk bir parça.
Ýzmir'den Moðolistan'a: www.izmirmogolistan.com

niva07

#7
Merhaba,herkese yardýmlarý için öncelikle çok teþekkürler. Gittik sanayiye bir güzel heryeri kontrol ettik, onu sök bunu tak derken, ve pek çok ihtimal ve parça denendikten sonra iþi çözemedik. Sonra biraz kafa dinlendirdik ve fikirlerimizi toparladýk. Çünkü araba hareketliyken bu sorunu yapýyordu, durduðu yerde gaz yemede bir sorun yoktu. Bu sebeple hareket halinde sorun çýkarabilecek aksam üzerine yoðunlaþtýk. Sonunda arýza bulundu, ustamýn ifade ettiðine göre "kilometre sensörü" denilen bir parça, bir çakmak boyu kadar dikdörtgen prizma ve ucunda soket giriþi var. Bu parça deðiþtiðinde arabada hiç sorun kalmadý. Eðer isim olarak kimi yerde farklý biliniyorsa belki bu parça "gaz kelebek sensörü" diye de olabilir mi diye düþünmeden edemiyorum ? Parçanýn fiyatý çok cüzî bildiðim kadarýyla 15-20 TL gibi..

wastiee

gaz kelebek sensörüyle farklý bir parça, gaz kelebek sensörü gaz pedalýna ne kadar basýldýðýný söylüyor beyne.

kilometre sensörü arazi kutusunun altýnda yer alan parça, aracýn hýzýný beyne iletiyor. beyin o bilgiyi kullanarak araba viteste mi deðil mi onu anlýyor (motor devrini biliyor, aracýn hýzýný biliyor, vites oranlarýný biliyor, oradan hesaplama yaparak viteste mi yoksa debriyaja mý basýlýyor falan anlayabiliyor). mesela viteste giderken debriyaja bastýðýnýzda, rölantiyi kontrol altýnda tutmak için devreye girmesi gerektiðini oradan anlýyor

muhtemelen ne tam çalýþýyordu ne tam bozuktu, hatalý bilgi gönderiyordu, olmadýk yerlerde devreye giriyordu ECU rölantinin motorun kontrolü kendisinde zannedip.
Ýzmir'den Moðolistan'a: www.izmirmogolistan.com

niva07

Alıntı yapılan: wastiee -  Temmuz 12, 2010, 02:23:06
....muhtemelen ne tam çalýþýyordu ne tam bozuktu, hatalý bilgi gönderiyordu, olmadýk yerlerde devreye giriyordu ECU rölantinin motorun kontrolü kendisinde zannedip.

kesinlikle bu þekildeydi, araba arýza kaydetmediði için tespit etmesi çok zor oldu.. Neredeyse tüm ihtimaller denendi, katalitik konvertörü kesip atacaktýk motoru boðuyor týkanmýþ diye.. Allah'tan ki bu sensör arýzasýný usta tespit etti ve 5-10 dk. içinde sorun çözüldü. Bu arada eðer yanlýþ duymadýysam aracýmda 12 elektronik sensör mevcutmuþ, inþallah her birinin arýza tespiti bu kadar zor olmaz gerektiðinde.

Harun

siz arýzayý tespit ederken cihaza baðlamadýnýz deðil mi?

sensor arýzalarýnýn okunmasýnda bu cihaza baðlama olayý epey yardýmcý oluyor diye duyduydum/okuduydum...

ustalar daha iyi bilir tabi.

niva07

Cihaza baðladýk baðlamasýna da, cihaz konusu biraz karýþýk bizim serviste :) nivanýn yeni model kartuþu yok, eski model kartuþla arýza tespiti yapmaya çalýþtýk.
Gerçi araba bu arýzayý kaydetmemiþti, yani arýza lambasýný yakmamýþtý.. Bu sebeple sorunun tespitinde cihaz bize pek yardýmcý oldu diyemem, bir de sensör büyük ihtimalle hepten arýzalý deðildi ama dengesiz çalýþýyordu, yani bir doðru bir yanlýþ bilgi veriyordu, ve bence durumun böyle olmasýndan ötürü araba durumu arýza olarak algýlamadý. Yani sonuç olarak, deneme yanýlma ve hislerle çözdük. Kaner usta saðolsun, arýza tespiti için BOSCH servislerinden yararlanabileceðimi söyledi ama, pek yüzüme bakmadýlar hatta bu arabalarda bilgisayar arabirimi yok dediler.. Onlar öyle deyince bilgisayar portunu gösterdim ama, pek de hevesim kalmadý.. 4-5 araba sýra vardý, kafam attý beklemedim.

niva07

Muhtemelen kilometre sensörü tekrar arýza yaptý. Bugün seyir halindeyken araba aniden hýz kesti ve gaza tepki vermedi. Sonra stop edip, tekrar çalýþtýrýp devam etmek istediðimde 2000 devir/dk geçtiðimde gaz kesti ve silkelemeye baþladý. Yani vites gözetmeksizin 2000 devir/dk geçmeme izin vermedi. Ben de mecburen mümkün mertebe hemen 5. vitese çýkýp, 2000 devir, 70 km hýz ile seyrettim.

niva07

Hýz sensörü deðiþti. 30 TL ye sorun çözüldü.

emre_ozk

Þuan bu sorunun benzerini yaþýyorum. Gerçi yaþamadýðým sorun kalmadý ama.

1. viteste hafif rampada aracým kalmýyor týkanýyor ve  arazý ýþýðý yanýp yanýp sönüyor gaz verincede bir koku yapýyor. kalktýktan sonra arýza ýþýðý sönüyor.
Bende her seferinde low da kalkýyorum.
Emre özkaradeniz
Ýzmit