NÝVA KASASINDA DÝKKAT EDÝLMESÝ GEREKEN PASLANMA NOKTALARI

Başlatan Yevgeni, Nisan 16, 2010, 11:20:37

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Yevgeni


Kasa üzerindeki kronik noktalar, Dora özellikle çamurluk içine dikkat çekmiþti bir konu baþlýðý altýnda..























diff-lock86

instagram;@b_l_a_c_k___n_i_v_a___tr

Yevgeni


ssbman

   Özetle bu kadar noktayla tek tek uðraþmak mümkün deðil . Yada saðlam bir garaj ve yapbozcu iradesi gerekli  :) En temizi soy , kumla , galvanizle yada elektro statik boya attýr. Ve pasý çürüðü unut .

Yevgeni

Alıntı yapılan: ssbman -  Nisan 16, 2010, 02:00:21
   Özetle bu kadar noktayla tek tek uðraþmak mümkün deðil . Yada saðlam bir garaj ve yapbozcu iradesi gerekli  :) En temizi soy , kumla , galvanizle yada elektro statik boya attýr. Ve pasý çürüðü unut .

Bir bilene sordum, Niva galvaniz iþlemine deðmez dedi..


ssbman

  Göreceli bir kavram Onun yerine gidip Land yada Jeep alýrým denirse ayrý konu tabi . Tercihler ...

   Düzgün bir astar ve statik boyaya da razýyým o zaman  :)

Yevgeni


Sorduðum adam bu iþi yapýyordu, Niva'larý da gayet iyi biliyor, Kaner'in orada rastladým.
Nasýl olsa ucuz, parçalanýrsa yenisini alýrsýn diye düþünüyorlar sanýrým..


ssbman

 Abi bence binilecek ise yapýlýr . Toplama iþi 1.-1.5 fazlaya gelir ama o kasa artýk evladiyelik olur . Tamam parça ucuz ama habire parçala , topla hummer parasý gider  :)Birde araçla aranda ki bað meselesi var . Aracý özelleþtirmek ve eklentiler meselesi var .

Birkere olsun saðlam olsunculardaným .  :)

dora

Niva 1041-firefly-Atlantis

wastiee

elimde fotoðrafý yok ama dikkat edilmesi gereken baþka bir yer arka davlumbaz içlerindeki destek parçalarý. tam emniyet kemerinin baðlantýsýnýn olduðu yerden çürüme yapýyor hem içeriden hem de dýþarýdan.
Ýzmir'den Moðolistan'a: www.izmirmogolistan.com

Harun

mevzuyu hortlatayým,
Cenker fikir verdi,bu Niva kasalarýnýn derdi üzerine kelam edelim diye...
yeni konu açacaktým,lakin hazýrý varken buradan devam edelim dedim,

benim Niva 2010 model,birkaç ay önce farkettiðim iki ön kapý pencere diplerinden baþlayan kabarma canýmý sýktý,hastalýðý bu deyip geçiyorum bazen ama bazen de tepem atýyor tabi ;D

birkaç görseli ekte benim yaralarýn :),Cenker de bilgi,tecrübe ve tavsiyelerini paylaþacaktýr.












emre_ozk

Abi o çýtanýn içinde daha çok pas vardýr söküp baktýnmý.
Emre özkaradeniz
Ýzmit

Harun

sökmedim ama detaylý inceledik,çýtanýn altýnda ince metal bir þerit daha var,sanýrým yekpare deðil,sanki bi iki parça tenekeyi pencerenin etrafýna sarmýþlar gibi >:(

iki ucun birleþim yerinde baþlayan korozyon kaportaya temas ettiði yerde bozmuþ ???
neyse çelik motora da göndericem resimleri,bakalým ne diyecekler...

olmadý bi elden geçecek oralar.

emre_ozk

Aslýnda þikayet etmek lazým araç daha iki yaþýnda bile deðil

Bu resim benim araçtan camlarýn zor açýlýp kapanmasý üzerine temizlik yapmak için çýtalarý söktüm dýþtan pas gözükmüyordu ama  iç taraf paslýydý.



Emre özkaradeniz
Ýzmit

cenker

niva, artan çaða adapte etme maaliyetlerinden ötürü ( elektronik enjeksiyon ve emisyon normlarý tuturma, konfor sürüþ dinamikleri doneleri) kaporta konusunda ucuz iþçilik ile üretilmekte, özellikle 2000 sonrasý tüm vaz menþeyi araclarda özensiz kaporta boya iþçiligi ile karþýlaþýlmakta ..

ufak iþlemler ile aracýmýzýn kozmetik ve ömürsel kondüsyonunu canlý tutabiliriz,
bu kapsamda aracmýzda yapmamýz gerekenleri kýsaca gözden gecirecek olursak ;

ön cam cercevesi içerisinde su drain kanallarý vardýr, buralar kronik cürüme baþlangýc noktasýdýr,



ön cam söktürülüp kontrol edilip, cürük pas varsa onarýlýp polüretan bazlý mastik silikon ile cam ve fitil montajý gercekleþtirilmeli.

arka cam içinde benzer iþlem gercekleþtirilmelidir.

kapýlarda arkadaslarýnda sikayet ettigi cam fitillerinin dipleri görsellik ön planda secilen nikelajlý fitillerin yapýsý ötürü altýna su sýzdýrmaya ve ýslak kalmaya meyilli oldugundan cabuk paslanma belirtileri görülür.

önlemek için temizlik bakým, nikelajlý fitiller kullanýlmak istenirse altlarý, mum sývý sprey silikon veyahut wd 40 ile arada sökülüp temizlenmelidir.
alternatif olarak samaralardaki lastik fitillere dönüþ yapýlýp, bu bakým periyodu uzatýlabilir.

maþbiyeller düzenli drain kanalarý kontrol edilerek kuru tutulmalý, arada wd40 sprey silikon sprey mum sýkýlarak kaplanmalýdýr.

arac camurluk içleri, motor havuzu, alt taban sacý, düzenli gazyaðý ile tercihen basýnclý makina ile püskürtme yapýlarak korozyon olusumuna karsý 3-4 ayda bir, agýr su camur geciþleri akabi daha sýk yýkanmalýdýr.

rafine edilme seklinden dolayý daha çözücü olan gazyagý mazota göre daha iyi temizleyicidir cabuk ucar koku yapmaz  ;)
divers do it deeper