Arazi vitesleri ne zaman kullanýlmalý

Başlatan dogan54, Haziran 05, 2009, 10:46:53

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçiler konuyu incelemekte.

dogan54

Burada "arazi viteslerini ne zaman kullanmaya baþlayalým" ile ilgili bilgileri paylaþalým..

Orta vites:
Bu vitesi kullanýnca sürat azalýr ama güç artar,eðer artýk arabayý 3. vitese takacak kadar sürat yapamýyorsak (bozuk ya da eðimli arazi yüzünden) kullanmaya baþlamalýsýnýz..Daha zorlu þartlarý beklemenize gerek yok bence. Bu vitesi kullanmak size daha çok benzin harcatmaz aksine motorum daha rahat çalýþmasýný saðlar (2.viteste gideceðinize 3. vitese atarsýnýz). Ayrýca durup kalkmak istediðinizde yokuþta kaldýysanýz daha rahat kalkýþ yaparsýnýz.Þartlar düzelince de hýzlý konuma alýrsýnýz.(yani kendinize doðru çekersiniz.)

En küçük vites kolu..
Önünüzde çamur ,kar gibi zorlu þartlar varsa arabanýn yolda kalmasýný beklemeden kolu geri çekip kullanýn derim.Bu kolu size doðru çekince, en azýndan önden bir ve arkadan bir tekerlek mecburen dönecektir ,çamurda kalma ihtimaliniz azalýr..(bu vitesi kullanmazsanýz tek tekerlek bile patenaja düþse kalýrsýnýz..)
Dönüþlerde biraz zorlayabilir,iþiniz bitince çýkarýn.

Bunlar benim görüþüm ve kullanma usulüm,baþka görüþlerde olabilir tabi.
4x4 baska,
NiVA baska..

akademic

deðerli bilgilerin için teþekkürler Doðan abi,,

Harun

Doðan abi saðolasýn forumun çeþitli yerlerine daðýlmýþ arazi viteslerinin kullaným bilgilerinin bir yerde toplanmasý açýsýndan faydalý bir topic.

bu minvalde bir iki sorum olacak.

1-orta kol (aðýr devir) vites takýp çýkarmak için normal vites boþa laýnýp aracýn durmasý gerekiyor bildiðim kadarýyla,rampada dur kalk giden trafikte faydasý olur ancak trafik akmaya baþlayýnca vitesi çýkarmak için durmak riskli olmaz mý?ya da tam durmadan bu vitesi çýkarmak (tabi çýkarýlabilirse) zarar verir mi?
.
2-bir diðer konu da orta kol devrede olmadan küçük kol devreye alýnabilir mi?zararý olur mu? ya da her ikisi bir arada daha mý faydalý olur.

Makrakanta

Bir soruda ben sorayým EN KISA KOL araç hareketsiz halde iken yuvasýna girip çýkmýyor.Benim araçta öyle.Hatta zorladým girip çýkmayýnca bozuk heralde diye býraktým.Azýcýk hareket edince bu sefer yerine geçti.Benim araçta böyle oldu.
o zaman þu sonuç çýkarmý?
1-en kýsa kol araç hareket halinde iken kullanýlacak
2-orta kol araç durdurulup ana vites boþa alýnýp öyle low a geçirilecek
Aldým bir Niva çýktým daðlara Mevlam kayýra 2006 M

Yevgeni

Alıntı yapılan: Makrakanta -  Haziran 06, 2009, 10:57:03
...o zaman þu sonuç çýkarmý?
1-en kýsa kol araç hareket halinde iken kullanýlacak
2-orta kol araç durdurulup ana vites boþa alýnýp öyle low a geçirilecek

Orta diferansiyel kilidi hareket halindeyken devreye alýnýp çýkarýlabilir ki, genelde nötr vaziyette dururken geçmediði ve kilitten çýkmadýðý sýkça görülür. Ama bu sadece hareket halindeyken kullanýlabilir anlamýna gelmez.

Aðýr devir kolunu devreye almak için tümüyle durmak þart. Hareket halinde denerseniz diþli kutusundan gelen ses sizi uyaracaktýr..


NÝVA69

Orta kol araziye alýnmadan da dif. kilidi (en kýsa kol) kullanýlabilir (teknik-mekanik olarak mümkün) ama elbetteki en doðrusu ve faydalýsý arazi þartlarýnda orta kolu arazi konumunda kullanmak... ve çok zorda kalýnca da Doðan abinin de dediði gibi en küçük kolu devreye sokmak...

Lakin en küçük kol (difransiyel kilidi) devredeyken aracý uzun süre ve özellikle de sað-sol yaparak kullanmak YANLIÞTIR... araca zarar veriri diye biliyorum...
2007 LADA 4X4/BAYBURT-KOCAELÝ-ANKARA.

dogan54

Arazide küçük vites kolu atýyorsa, fotoðraftaki gibi bir lastik takarsanýz bir daha vitesten çýkmaz..


4x4 baska,
NiVA baska..

gkr3

Selamlar
Þahsen aklýma bir soru takýldý.Bu aðýr devir arazi vitesini kilitlemek için nasýl durup vitesi boþa almak þartsa,araç hareket eder vaziyette yani aðýr vites koluyla gidiyoruz ve artýk aðýr devirde gitmenin gereksiz olduðunu anlayýnca bir daha durup vitesi boþa alýp aðýr devir vitesi nötrlemek þart mý?Orta difransiyel kilit kolunu devreye sokmak ve çýkarmak için de ayný þekilde durup vitesi boþa almak þartmýdýr
saygýlar

Yevgeni


Aðýr devir için durmak gerekli.
Orta diff kilidi için durmak gerekli deðil..


MOZ

Super faydali bir baslik olmus.
Tesekkurler,
Ben de bozuk zannedip orta kilidi birakmistim :) meger calisiyormus muzur :)
MOZ side OFF the ROAD...

Liberator42

  Ben merak ettiðim bniþeyi sormak istiyorum.Bu askeri Tuzla ciplerde de bizdeki gibi iki küçük kol var.Acaba o kollar da ayný görevleri mi görüyor.Bilgisi olan var mý?

iroqua

tuzla jeeplerde en küçük kol aðýr devir vitesidir birkez ileri itildiðinde boþ konuma gecer 2nci kez itildiðinde aðýr devire gecer ortadaki dah uzun kol ise kendimize cekriðimizde ön akslarý devreye sokar yani 2 çekerden 4 çekere gecer ön tekerleklere güç iletimi saðlar

wastiee

bir not da benden; biraz orta kilitli gittikten sonra orta kilitten çýkartamazsanýz bir iki metre geri geri gidin, kilit devredeyken kasýlan mekanik aksamlar ters yöne gidince rahatladýðý için çok kolay devreden çýkartýlabiliyor.
Ýzmir'den Moðolistan'a: www.izmirmogolistan.com

diff-lock86

Alıntı yapılan: wastiee -  Ocak 29, 2010, 12:03:01
bir not da benden; biraz orta kilitli gittikten sonra orta kilitten çýkartamazsanýz bir iki metre geri geri gidin, kilit devredeyken kasýlan mekanik aksamlar ters yöne gidince rahatladýðý için çok kolay devreden çýkartýlabiliyor.

Doðru bir izlenim ve teþhis.Kar gezimde bende þahit oldum tekrar teker düz ileri giderken çýkmaya biliyor,o zaman geri giderken çýkarmayý deneyin bir arýza yoksa geri kesin çýkmasý grekir.ozamanda çýkmýyosa  ;D daha sert bi uslüp kullanmak gerekebilir vites kollarýna karþý  ;D
instagram;@b_l_a_c_k___n_i_v_a___tr

NÝVACI

Aracýn yaþý ilerleyince  zor çýkýyor fakat genç araçalrda daha rahat çýkýyor.
anladýmki meskenim yaylalar daðlar