Gönderen Konu: Acemi Nivacı  (Okunma sayısı 86 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ardainn

  • İleti: 3
Acemi Nivacı
« : Ocak 14, 2019, 10:26:17 »
Ben yeni yetme nivacılardanım arkadaşlar. Kayınpederden kalma 43bin km’de 92 model 1.6 karbiratörlü neredeyse tertemiz bir nivam var. Soğuk kış günleri bile olsa bir aydır araba bende ve ilgilenmekten kendimi alıkoyamıyorum. Ancak fazla ilgimin zararı da oldu.
Araba bir kaç (5-7) yıldır olduğu yerde çalıştırılmak dışında yatıyordu. Haliyle çamur ve toz deryasıydı her yanı. Motor havuzuna da (her ne kadar motor ve su ikilisinin asla uyuşmadığını bildiğim halde) el atmadan dayanamadım. Bir elimde sünger diğer elimde yağ çözücü sprey, giriştim kaputun altına. Ne yazık ki sonrasında tahmin edebileceğiniz üzere motor çalışmaz oldu. Marş basıyor ancak motor çalışmıyor. Egzosu kokladığımda benzin kokusu geliyor, dolayısıyla ateşleme olmadığına karar verdim. Distribütör kapağını ve buji kablolarını kontrol ettim, açıkçası su göremedim ama gene de su kaçırdığımı tahmin ediyorum. Yozgatta yaşıyorum ve sıcaklık -2 / +1’C civarında. Kendiliğinden kurumayacağına karar verdim ve söktüm ancak sökerken dikkatimi çeken şey distribitör kapağı ile buji sıralaması rakamları uyuşmuyor. Önceki hali 1-4, 2-3, 3-2, 4-1 şeklinde. Takarken eskisi gibi mi takmalı yoksa 1-1, 2-2 gibi mi takayım? Distribütörü komple sökmeme gerek var mı sizce? Bobini ıslatmış olma ihtimalim yok ama bobinden akımın çıkıp çıkmadığını da tek başıma deneyemedim açıkçası.
Bu olay dışında arabadan gayet memnundum ama bir kaç sorum var tabi.
1. Elektronik ateşleme maliyeti yaklaşık ne kadar?
2. Yağ basınç göstergem hep sıfır.
3. Dif kilidi lambam yanmıyor, ampülü patlak muhtemelen.
4. Kalorifer hava giriş kapağını yönlendiren mandal kilitlenmiş, wd40’ladım ama pek işe yaramadı.
5. Göğüs panelini değiştirmek mi yoksa soyup yeniden mi kaplatmak daha mantıklı?
« Son Düzenleme: Ocak 14, 2019, 10:48:07 Gönderen: ardainn »

Çevrimdışı Dr kemal

  • İleti: 8
Ynt: Acemi Nivacı
« Yanıtla #1 : Ocak 16, 2019, 04:40:37 »
Dostum öncelikle bende forumda yeniyim ama sorularına şöyle yanıt vereyim. Su değme ihtimali olan herşeyi sök ve hava tutma imkanın varsa hava tut. Kurutmaya çalış. En önce buji kutup başlarından başla. Sonra sağ tarafta akünün orda bobin vardır oraları temizle. Sonra distribütörün içini temizle açarken açtığın şekilde kapatman lazım yoksa asla çalıştıramazsın, eğer buji sıralarını karıştırdıysan bir usta çağır baksın zorlama bobini yakarsın. Bide akünün orda ufak beyin gibi bir şey var onu da temizlemeyi unutma. Yani elektrik iletimini bozacak kablo gördüğün her yeri saç kurutma makinası ile kurut. Kalorifere gelince . Muhtemelen kaputundaki içine açılan havalandırma kapağının menteşesi pastan kaynamıştır o nedenle Kuman’da teli onu hareket ettiremiyordur. O kalorifer kutusu sökülecek Altta 4 tane klips kalorifer alt muhafazayı tutar onları aç muhafazayı kenara al. İçinde kalorifer motoru var kabloları tesisata bağlıdır. Çekip koparma😀. Sonra 10 numara lokmaya uzun bir kol tak Petek’i motor bölümüne bağlayan 4 vidayı sök dikkat vidalar saplama değildir. İki tur çevirince gevşer boşa döner sökemezsin . İkinci bir kişi mötor bölümündeki kalorifer çıkışının vidalarını tutsun . 4 vida sökülünce hem motor bölümündeki kutu hem alttaki kalorifer Petek’i bişe çıkar. Karşına bir kapak çıkacak o kapağı vd40 ile yağla. Alıştır. Tabiki . Kırma ihtimalin var dikkat et. Ayrıca. Arazi çalışmayan araçta zaten zor girer . Aracı çalıştırıp. Geri vitese tak biraz yürü o esnada geçirmeyi dene o zaman girer girince de lambası yanar. Bir kaç kez alıştırman iyi olur. Ampülü ancak kumandayı sökerek. Görebilirsin. Kumandayı altta iki vida tutar. Sök, kontrol et. Takarken kumandanın altındaki iki yayı yenide oturtmadan itelersen oturmaz. Sinir olursun.  😂başka ne sormuştun. Neyse bol tamirler. İyi bir oyuncak buldun. Ama yürüyen kısmı sanayide sakın bilmeyen kimseye elletme . Bide meretin heryeri çürüyor. 92 model dışarda durmuşsa elini nereye atsan çürük bulursun. Allah kolaylık versin. Çürüklerin yoğun olduğu yerleri başka zaman yazayım. Son söz bir Nivanız  varsa ona aşık olumakla nefret etmek arasında biryerlerde gider durursunuz.. good bye

Çevrimdışı ardainn

  • İleti: 3
Ynt: Acemi Nivacı
« Yanıtla #2 : Ocak 16, 2019, 06:32:33 »
“ona aşık olmakla nefret etmek arasında biryerlerde gider durursunuz...” Ne demek istediğinizi çok iyi anlıyorum. Pencereden ben ona bakıyorum o bana bakıyor, keçi diyorum kızıyorum ama aklımdan da çıkmıyor. Geçen hafta karda çamurda gezerken bu hafta tık yok.
Tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim. Havalar ısınınca el atacağım artık kalorifere. Viteslerle ilgili sıkıntım yok, ampülü ile ilgili sıkıntım var, dediğiniz şekilde el atacağım. Çürükler Konusunda şanslıyım (görebildiğim kadarıyla), yüzeyel şeyler dışında bir şey yok. Yozgat sanayisinde mümkün olsa kimseye elletmem ama sanırım bir elektrikçi ufukta görünüyor.

Çevrimdışı ardainn

  • İleti: 3
Ynt: Acemi Nivacı
« Yanıtla #3 : Ocak 29, 2019, 08:59:42 »
Havaların biraz ısınması ile ıslanan yerler kurudu ve motor şıkır şıkır oldu yeniden. Gene de En yakın zamanda elektronik ateşlemeyi kendim takmayı deneyeceğim ama.