Gönderen Konu: 2006 1.7i rölanti sorunu  (Okunma sayısı 131 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Vks

  • İleti: 4
2006 1.7i rölanti sorunu
« : Kasım 19, 2018, 09:06:43 »
merhabalar
konu daha önce çok açılmış neredeyse hepsini okudum ama ben çözümümü bulamadım yardımcı olursanız sevinirim. İşte sıkıntılarım;
Araç 2 ay kadar önce kendi kendine rölanti yükseltmeye başladı 2000-3000 devirlere kadar çıkıyor kontağı kapatıp açınca 500 devirde düzgün çalışıyor bir kaç saniye sonra tekrar yükseliyordu rölanti. Bir lada ustasına götürdüm yağ bakımını yaptı hava filtresini değiştirdi kelebeği temizledi rölanti motoru arızalıydı değiştim dedi ama taktığı rölanti motoru gazı takılı bırakıyor gibiydi. Tekrar eski sensörü takmasını istedim, değiştirince sıkıntı çözüldü. Rölanti düzenliydi. Bu günlerde yine ara ara rölanti yükselmeye düşmeye başladı genelde sağlıklıydı şehir içi yapıyordu bende hataları hataları ve beyni sıfırlamak adına akünün + ucunu söktüm taktım. İyice kafayı yedi. 200km gittiği yakıtla 150km anca gidiyor arada stop edecek kadar düşük devirle çalışıp stop ediyor genelde 1500-2000 devir arasında yüksek rolantide çalışıyor.

Şimdi denediklerimi yazayım;
gaz kelebeğini söktüm temizledim
motor ısı sensörünün soket in hemen sonrasında elektrik kabloları açıktı birbirine değiyordu onları bantladım
krank mili pozisyon sensörünü söktüm temizledim geri taktım
hiç bir değişiklik olmadı
aracın altındaki arazi sensörüne bağlı hız soketi olduğunu öğrendiğim sensörün kablosu 1 yıl kadar önce söktürmüştüm onu buldum her tarafı yağ ve çamur içindeydi biraz temizledim (vaktim olmadığı için tam olarak temizleyemedim hala biraz kirli) yerine taktım yine aynı
obdII arıza tespit cihazına bağladım sonuçları resim olarak ekledim rolanti de çalışırkenki değerleri
ustalarımdan ve nivacılardan yardımları bekliyorum




« Son Düzenleme: Kasım 19, 2018, 09:23:20 Gönderen: Vks »

Çevrimdışı YEVGENI

  • İleti: 7234
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: 2006 1.7i rölanti sorunu
« Yanıtla #1 : Kasım 23, 2018, 05:14:22 »
LPG var mı?

Çevrimdışı Vks

  • İleti: 4
Ynt: 2006 1.7i rölanti sorunu
« Yanıtla #2 : Kasım 26, 2018, 08:22:03 »
Evet var atiker sıralı

Çevrimdışı aydinaydogan

  • İleti: 357
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: 2006 1.7i rölanti sorunu
« Yanıtla #3 : Kasım 30, 2018, 12:23:21 »
Öncelikle şunu söyliyim benim aracım 2005 ve pek lada nivadan anlayan olmadığı için kendim usta oldum. Mekanik kısmı bilmem ama elektrik ve elektronik işinde kendi kedime uzmanlaştım.

Bu sorunu hem lpg hem benzinde yapıyor sanırım. ilk sorum bu olsun.
Sorun %90 rolanti valfi, veya valfe gelen kablolardan olur.
% 9 Hava akış metreden
%1 ECU dan (bence ihtimal dışı)

Önce söylediğin ve elememiz gerekenleri sıralıyayım.
- KM sensörü, şanzımanda olan, bu arızaya sebep olmaz. Tek görevi aracın hızını beyne okumak. Bu da hareket halinde iken aracın rolantisi ayarlamak için kullandığı data.  KM sensörü en fazla aracı 1.300 devir civarına çıkarır.
- Aynı şekilde motor ısı sensörüde yapmaz farzedelim hiç değer okumasın ısı sensörü araç jikle de çalışır o da 1.300-1.400 devir ve zengin karışımdır. (aracın fazla yakmasına ayrıca değinicem)
- Krank sensörü yapmaz. Arızalı ise zaten araç çalışmaz. Arızalandığında aracı çalıştırmayan tek sensördür. Rolanti ile alakası yok.

Gelelim önerilerime,
- Arızanın rolanti valfinden olduğunu anlamanın basit bir yolu var araç çalışırken rolantide ve olması gerektiği devirde iken rolanti valfinin kablosunu çıkar. Aracı bu şekilde bir müddet kullan, eğer ki devirde hareketlenme yoksa şikayet bitti ise kesin rolanti valfinden yada tesisattan bu durumda önce valf değişimi sonra tesisatın değerlerinin ölçülmesi lazım. Bu valfin tek yaptığı motor sıcaklığına, hıza bakarak rolantiyi ayarlamak otomatik jikle gibi . Bu arada ecu arıza göstermez diye biliyorum bu valf arızalı ise.

-Bir konu daha tecrübe etmiştim. Bende Araç kompresörden çıkınca arada stop etme sorunu var diye rolanti valfini değişeyim dedim. Ancak sıfır almama ve usta takmasına rağmen devir senin dediğin gibi 2000-3000 devir aralığında dalgalandı usta da uyumsuz dedi söküp üstündekini bıraktım. Şimdilik rolanti yükselmesi yok. Arada stop edebiliyor ama onu yapınca rolanti valfini söküp üzerindeki sonsuz dişliye 5-56 yağ sıkıyorum (WD40 benzeri bişi) Yani rolanti valfi uyumsuzluk gösterebilir. Yeni rolanti valfi taktığında kalibrasyonu ecu kendisi yapar ama bir sistemi var. Usa bunu uyguladımı acaba ? Şöyle yapılıyor yeni valfi akü kutup başı (- olan) sökükken takıyorsun, sonra kutup başını takıp 10 saniye bekliyorsun, tekrar çıkarıyorsun, tekrar takıyorsun. 2 kerede de kalibre edebilir 3 de de. Ama 4 ündüce hala olmamışsa muhtemelen valf uyumsuz. Neticede yan sanayi ürünler piyasada.

- Eğer rolanti valfinin kablosu çıkıkken (hafif dalgalanmalar olabilir +-50 devir gibi) sorun devam ederse yerine takıp bu kezde hava akış metre nin kablosunu çekerek dene. Ama benim kişisel görüşüm rolanti valfi arızalı. Artı o valfin ucunda bir kafa var hava kanalını tıkayan ve plastik. Bazen bu plastik kafa sıcaktan yomulup kırılıp bozulabiliyor. Ona da bakmak lazım.

Son olarak bizim araçların rolantisini ayarlayan başka bir şey yok diğer hiç bir yeri kurcalama aklıma gelenleri yazmaya çalıştım.

Aracın çok yakması ise aklıma ya hava akış metre yada oksijen sensörlerinde birşey olabilir diye düşündürüyor. Yolladğını OBDII görüntülerinin fabrika verilerini bilmediğim ve aracın devrinide bilmediğim için yorumlamayacağım. Araçtan çiğ benzin kokusu falan geliyormu ? Bence rolanti işini çözüp yakıta ayrıca eğilmek lazım. Zira o da bambaşka bir sistem aşama aşama gitmek gerek.
Mesela 200 km yapan araç 150 km yapar oldu demişssin ? Kaç litre lpg ile yapıyordu bunu ? Onun yerine 100 KM de 15 lt yakarken 18 Lt yakmaya başladı desen daha sağlıklı olur.
Kıyas olması açısından benim araç şehir içi 14 Lt Şehirler arası 11,50 Lt lpg yakıyor. 30 LT lpg ile Şehir içi 200-220 KM uzun yolda da 250-275 KM arası yol yapıyor.
Konuyu takip eder cevaplamaya çalışrım.

Eğer istanbul'da iseniz bir hafta sonu cumartesi benim ustama da gösteririz artı bende ilgilenirim buluşarak.

Çevrimdışı Vks

  • İleti: 4
Ynt: 2006 1.7i rölanti sorunu
« Yanıtla #4 : Aralık 01, 2018, 06:30:59 »
Öncelikle teşekkür ediyorum derdimi tam olarak anlayıp bilgilerinizi paşlaytınız.
Dediklerinizi denedim yeni rölanti valfi ve kelebek sensörü aldım. ( üzerindekinden farklıydı ama arabanın modeline göre sipariş ettim) Kelebeği söküp ikisinide taktım. - kutup başını zaten sökmüştüm. Anlattığını gibi kalibrasyon işlemini yapmaya çalıştım.( kontak açık araba çalışmazken - kutup başını söküp taktım her seferinde rölanti motoru kendini açıp kapatarak kalibre etmeye çalıştığını düşünüyorum.kontak kapalıyken mi yapmalıydım?). Araç çalıştı 1500 devirde ısınınca devir düşer diye bekledim düşmedi hatta 2000 e doğru yükseldi. Kontağı kapattım tekrar çalıştırdım bu seferde çalışıp stop etmeye başladı araca çalıştıktan sonra 15-20sn boyunca gaz vermezsem stop ediyordu yada gaza hızlı basıp çekersem.
Söylediğiniz ikinci yöntemi denedim rölantiyi 800 devir civarlarına getirip rölanti motorunun fişini çektim. Rolanti şuanda gayet düzgün çalışıyor, sabit bir şekilde duruyor çok nadir olarak bazen 1000 devirin biraz üstüne çıkıp geri düşüyor. Yani dediğinizden anladığım kadarıyla sorun rölanti sensöründe veya tesisatında. Sensörü değiştirdiğime göre tesisatı nasıl denemeliyim? Kablonun diğer ucuna nasıl erişebilirim?
Şimdi eski parçaları geri taktım anladığım kadarıyla parçalarda sıkıntı yok. Sorun başka bir yerde. Yada kalibrasyonu beceremedim.
Aracın çok yakmasıyla ilgili tahminim sürekli zengin karışımla baslenmesi olabilir. O konu şuan ikinci plana kaldı.
Gaz halatına ayar yaparken civatasıda kırıldı  :) gevşetirken kırıldı kuvvet bile uygulamamıştım vadesi dolmuş heralde :)

Çevrimdışı aydinaydogan

  • İleti: 357
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: 2006 1.7i rölanti sorunu
« Yanıtla #5 : Aralık 05, 2018, 02:34:22 »
Merhaba.
Aslında yorumunuzu gün içinde okudum. Biraz kafa yorduktan sonra cevaplayayım dedim.
Hem gaz kelebeği hem de rolanti valfini değiştirmişsiniz netice değişmemiş. kalibrasyonu doğru yapmışsınız kontak açıkken olacak. Bu iki parçanında sağlam olduğunu varsarak arızayı başka yerde aramayı düşünelim. (keşke emin olabilsek gelen her sıfır parçanın birebir araçlarımıza uyumlu olduğunu benim hep bir şüphem olur sıfırda olsa)

İlk mesajımdaki hemen herşeyi yapmışsınız ancak hava akış metre kablosunu da denemenizi önermiştim. Hani %9 ihtimal verdiğim parça. Kaldıki ilk andan itibaren aracın fazla yakma konusu ikinci plan deyip mevcut arıza ilintilemesek bile, düşününce hava akış metrenin yanlış veri okuması da rolantide sapıtmaya neden olacaktır. Şöyleki; motora giren hava miktarını bir an az okusa beyin daha az yakıt püskürtecek ve rolanti düşecek ve stop edecek araç (arada bu arızayıda yaptığını söylemiştiniz) yada giren hava miktarını fazla okuduğunda ki arızalı parça kafasına göre takılabilir, bu durumda da fazla süreyle enjektörleri açıp silindire fazla yakıt püskürtmesine neden olacaktır.Her iki durumda da rolantide dalgalanmalar yaşanabilir. Yazdığınız bir şeyde bana bu parçanın arızalı olabiliceği izlenimini verdi. Rolanti valfi fişi çekikken bazen 1000 devre çıkması. Buda fazla yada yanlış değer okuduğunu gösteriyor olabilir. Fazla yakıt girmesi demekte zaten zengin karışım, aşırı yakıt tüketimi ve dolayısı ile de rolanti sorunu demektir. Aynı zamanda rolanti motorunu ecu kontrol ettiği ve görevi hava girişini kontrol ettiği için hava akış sensörünün bozuk verisi nedeni ile rolanti valfine saçma sapan komutlarda gönderiyor olabilir.
Şimdi daha önce dediğim gibi, araç stop haldei kontak kapalı hava akış metrenin (hava filtresine bağlı olan) kablosunu çıkarıp aracı çalıştırın. Böylece veri gönderemeyiceği için ecu ya dikkate almadan mevcut verilerle ayarlama yapacak yada standart rolanti değerini baz alacak. Bu detayı pek bilmiyorum. Bu fişi çektiğinizde araç rolantide düzgün çalışır ama gaz yemesi gaza tepkisi düşer. Bu şekilde de bir kaç km kullanabilirsiniz sıkıntı yok. Bu durum neticesi nedir tekrar yazarsınız... Eğer aracın rolantisi sorunsuz ise Hava akış bozuktur, (önemli not hava akış metre fişi takılı iken obdII soket ile aracı bağladığınızda aracın MAF değerlerine bakın ismini tam hatırlamıyorum MAF mı başka bişi mi varsa ondan da emin değilim. Acayip bir değer inişi çıkışı varsa onuda konuşalım)Ama fişi çektiniz hala rolanti dalgalanıyor son bir önerim olacak. Rolanti valfini çıkarın, önce balata sipreyi ile temizleyin ancak içindeki yaya ve kafasına dikkat edin, sonra yay kısmına WD40 sıkın bolca sıkabilirsiniz, sonra takıp bir deneyin. Bunu da şunun için söylüyorum. Bu valfte sonsuz dişli vardır. Bazen gözle görülemz toz kir, çapak vs ileri geri hareketini engeller. Geri yada  ileri gidemediği için takıldığı yerde ters hareket yapar yada mevcut yerinde taklı kalır. Bu işlemle takıldığı yeri atlamasını sağlamaya  çalışıyoruz. Mühim olan bir anlıkta olsa sorunu giderebilmek. Teşhis konduktan sonra çözüm kolay olur.
Aşama aşama dediklerimi deneyin, bakalım netice ne olacak.
Tesisat konusunuda gelirsek bence en son bakılacak şey. Bildiğim rolanti valfi kablosu direkt ecu ya gidiyor. Onunda şemada hangi bacak nerde görüntüsü vardı ama asla ecu işiyle alaklı işlemi siz yapmayın hatta alelade bir ustaya da yaptırmayın. mekanik işini kurcalayın ama elektroniğe girmeyin. Zaten ben yine söylüyorum tesisat çok çok zayıf ihtimal..(bir kablonun sıyrılmış olması lazım diğerine atlama yapması vs vs.
Son bir tamamlama, benim araba ile ilgili bir mesleğim yok, tümüyle mekanik merakı ve Niva lara olan sevgim. Size önerdiklerim hem teorik, hem az çok başıma gelenlerden ibaret. Bir nevi beyin jimnatiği karşılıklı. Umarıım kısa sürede sorun halledilir. Atladığım birşey yoktur umarım. Yazışmaya devam ederiz.

Çevrimdışı aydinaydogan

  • İleti: 357
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: 2006 1.7i rölanti sorunu
« Yanıtla #6 : Aralık 05, 2018, 02:37:17 »
Şimdi ilk yolladığınız ekran görüntülerine de baktım. MAF sensör değerine bakacağız. Değişik devirlerde nasıl tepki veriyor gaz verdiğinizde aniden gazdan çektiğinizde ?

Çevrimdışı Vks

  • İleti: 4
Ynt: 2006 1.7i rölanti sorunu
« Yanıtla #7 : Aralık 05, 2018, 12:08:11 »
Dedikleriniz deneyeceğim bu arada bir önceki yazımdan bu yana araca rölanti sensörünün fişi çekik halde kullanıyorum aracı. Güncel durumuda paylaşayım.  Önceki yazıda rölantini arada bir yükselip normale döndüğünü söylemiştim bu nadir olmuştu ve bir süredir olmadı. Şuanda araç soğukken çalıştığında ısınana kadar gaz veriyorum pedaldan aksi halde stop ediyor ısındıktan sonra herşey çok iyi rölanti olduğu yerde duruyor , stop etme sorunuda yok.
İlk yazımda da bahsetmiştim büyük rölanti sıkıntısı asıl akü kutup başını söküp taktıktan sonra başlamıştı. Rölantide aşı yükselmeler ve düşmeler gibi. Bu da aklıma , rölanti valfi hatasını, rölanti valfine hatalı bilgi gönderecek başka bir parçayı veya mevcut kalibrasyonların bozulması ve tekrar yapamamam. Valfi değiştirdim olmadı üzerindeki valfle düzgün çalışıyordu uyumsuzluk sorunu olsa çalışmazdı diye düşünüyorum.
Hava akış metreye gelecek olursak onla ilgili çok önceden bu yana aklımda soru işareti var hep. Gaz pedalıyla motorun devir alması (yani gazı yemesi diye tabir edeyim) arasında 1 saniye gibi küçük bir fark var. Gaz pedalına bastıktan bir süre sonra araç devir yükseltiyo. Bu hatayı hava akış metrenin fişini çekip denedim sorun gitti gaz bastığım anda devirlendi fakat dediğiniz gibi çekişte bir düşüklük oluşmuştu. Yani arızalı olma ihtimali yüksek bir parça ama bu ani arızalanmaya sebep o mu?
Konuyu dağıttım biraz ama geçmiş olaylarıda paylaşmak istedim ki benim görmediğim düşünmediğim şeyleri siz görürsünüz.
Bu arada Kahramanmaraş ta yaşıyorum ilk yazınızdaki teklifiniz için çok teşekkür ederim fakat İstanbulda değilim malesef. Niva arızası gidermek için pek bir seçenek yok mecbur kendim yapıyorum. :)
Dediklerinizi en kısa süre içinde deneyip tekrar yazıcam.

Çevrimdışı aydinaydogan

  • İleti: 357
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: 2006 1.7i rölanti sorunu
« Yanıtla #8 : Aralık 05, 2018, 05:46:36 »
Rolanti valfinin çekikken kullanmanızda soğuk halde stop eder bu normal. Zira idealde valfi açıp araca fazla hava girişi yapıp rolantiyi ayarlıyor olacaktır. Ama komut veremediği için stop ediyor. Isınınca düzelmesi de normal. Öncelikle zaten anlattıklarınızdan bence hava akış metreniz bozuk. Gaz verdiğinizde tepki süresi varsa bunu yapacak tek sensör hava akıştır. Yakıtta artar bütün belirtiler arızayı gösteriyor. Fişi çekikken rolanti ne durumdaydı ? Yani rolanti kablosu takılı iken asıl ona bakmak lazım. Ayrıca evet bu hava akış aniden bozulabiliyor. Ancak dediğim gibi muhakkak rolanti valfine WD40 sıkarak deneyin çünkü bendeki sorun böyle düzelmişti mesela.
Kalibrasyon konusuna gelirsek, belki yapamadınız belkide parça uyumsuz. Ama inanın ben belki 3-4 rolanti valfi denedim sıfır hepsi sizin dediğiniz şekilde devir yükseltip düşürdü bende WD 40 sıkıp eski valfle döndüm. Yani güvenmeyin piyasadaki mala şansa kalıyor bizim yedek parça işi ya tutarsa şeklinde.
İstanbulda değilseniz oda sorun değil eğer içiniz rahat edecekse aldığınız sıfır rolanti valfini bana yollayın kargo ile ben aracımda deneyip size bilgisini vereyim. Düşünürseniz özelden adresimi telefonumu da verebilirim.