Gönderen Konu: Neden ön %40, arka %60 oranlı çalışıyor.  (Okunma sayısı 1426 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mhbaldan

  • İleti: 12
Neden ön %40, arka %60 oranlı çalışıyor.
« : Ekim 25, 2017, 10:36:08 »
Neden ön %40, arka %60 oranlı çalışıyor.Eşit olarak sabitlense daha iyi olmaz mı?Arazi vites kutusundan ayarlanıyor ama 60_40 oranda arkalar ön iletim sistemi elemanlarını iterek dişli aks şaft gibi organlara negatif bir kuvvet uyguluyor.Araçlardaki aşırı vuruntu,ötme ve uğultu bundan dolayı gibi veldi bana.60_40 'ın avantajı ne olabilir.Bilgisi olanlar aydınlatırsa seviniriz.

Çevrimdışı Yevgeni

  • İleti: 7259
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: Neden ön %40, arka %60 oranlı çalışıyor.
« Yanıtla #1 : Kasım 04, 2017, 12:43:46 »
Virajları rahat dönebilmek için. Virajda ön ve arka tekerleklerde dönüş hızı farklıdır.
Orta diff bu sebeple var. Orta diff kilitlendiginde  (guc %50'ser dagildiginda) virajı ne kadar zor döndüğünü, aracın nasıl kasildigini biliyorsunuzdur..

Çevrimdışı yıldıray

  • İleti: 4
Ynt: Neden ön %40, arka %60 oranlı çalışıyor.
« Yanıtla #2 : Şubat 12, 2018, 11:00:01 »
Sn. Arkadaşlar

Aranıza yeni katıldım.Daha önce bir Niva kullanmadım. 4x4 dodge s-100 kullanmışılığım var. Aracı yeri geldiğinde 4x2 olara kullanabiliyorduk. Niva'da bu mümkün mü. Asfalt veya arazi dışı yolda daha rahat sürüş olmaz mı? Bilgisi olan: ?

Çevrimdışı Yevgeni

  • İleti: 7259
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: Neden ön %40, arka %60 oranlı çalışıyor.
« Yanıtla #3 : Şubat 13, 2018, 11:01:19 »
Sn. Arkadaşlar

Aranıza yeni katıldım.Daha önce bir Niva kullanmadım. 4x4 dodge s-100 kullanmışılığım var. Aracı yeri geldiğinde 4x2 olara kullanabiliyorduk. Niva'da bu mümkün mü. Asfalt veya arazi dışı yolda daha rahat sürüş olmaz mı? Bilgisi olan: ?


Merhaba,
Niva sürekli 4 çekerdir. Çekiş sistemi S-100'den farklı.
Sürekli 4 çeker asfaltta da arazide de aynı konforda öte yandan. Hatta asfaltta sürekli 4 çekerin stabil halini tercih edenler çokça.

Çevrimdışı yıldıray

  • İleti: 4
Ynt: Neden ön %40, arka %60 oranlı çalışıyor.
« Yanıtla #4 : Şubat 14, 2018, 12:40:51 »
Merhaba
Teşekkür ederim bilgilendirme için. Forumlarda okuduğum kadarıyla niva hakkında bilginiz çok.  Benim bir sorum olacak zahmet olmazsa. 1988 model bir araç aldık.kaportasini bir şekilde topladık. Ancak niva nin  aktarma organları konusunda bilgi sahibi etrafımda pek bilgi sahibi olan yok. Bu durumda önerilerinizi değerlendirmek isterim.
Mevcut şanzuman 4 ileri ve durumu kötü. Şanzuman, aktarma, on ve arka diferansiyeller yağsız çalıştığından kötü durumda ve değişmesi gerekiyor. 5 vites şanzuman yapabilirmiyiz. Tabi diferansiyelleri ve ara şanzumanı da yeni şanzımana göre alacağız. Ne dersiniz.

Çevrimdışı Yevgeni

  • İleti: 7259
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: Neden ön %40, arka %60 oranlı çalışıyor.
« Yanıtla #5 : Şubat 14, 2018, 01:16:22 »
1600 olup 5 vitesli şanzuman fabrika çıkışı yanılmıyorsam rastladım. Motor ve blok aynı, 5 vitesli şanzumanın problemsiz uyuyor olması lazım.

Ama 1600'ün diff oranları (ayna-mahruti, vs) arazi için daha uygun. Bence mevcut oranları koruyun ama elbette yeni versiyonlarıyla değiştirin problemli bileşenleri.

Çevrimdışı yıldıray

  • İleti: 4
Ynt: Neden ön %40, arka %60 oranlı çalışıyor.
« Yanıtla #6 : Şubat 14, 2018, 01:20:29 »
Teşekkür ederim.

Bugün ilgilececeğim . Parçacı 5 ileri orjinal şanzuman, aktarma şanzumanı ve disfransiyel karpuzları olduğunu söyledi. Şanzuman dışında diğerlerini aynı parçalarla değiştireceğiz.