Gönderen Konu: Alttan gelen sesler hakkında  (Okunma sayısı 1089 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı buzgibi01

  • İleti: 13
Alttan gelen sesler hakkında
« : Mart 16, 2017, 08:29:06 »
Arkadaşlar tekrar merhaba uzun zamandır bu ve  titreşim sorunu ile mücadele ediyorum ustalar inatla titreşim yok desede daha önce kullandıgım ve çeşitli nivalarda denediğim ve gördüğüm kadarı ile var ama ustalar yok diyor maalesefki

İlk sorunum

 Şehir içinde giderken  veya düz yolda ama genellikle 80 km üzerinde seyredeken ayagımı gazdan çektiğim anda  Vites tarafında bir takırtı kopuyor düşük hızlarda kesinlikle yok yada hissedilmiyor taki tekrar gaza basana kadar ses kayboluyor sizce sebebi nedir arkadaşlar

2. sorum titreşim

NAsıl anlatabilirim bilmiyorum ama otobanda yada temzi pürüzsü bir yolda normal hızlarda  titreşim mevcut araçta yag gibi kaymıyor araba titreyerek devirleniyor ve titreşim belli bir ritimde geliyor sanki saliselik bir yapıyor bir duruyor devamlı böyle

Araca yapılanlar alt takım elden geçti Trans şaft saglam dediler takoz değişti balans yapıldı rot kolu vb herşey değişti ama çare yok

Nasıl bir yol izemeliyim sizce arkadaşlar

Çevrimdışı erydn

  • İleti: 5
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: Alttan gelen sesler hakkında
« Yanıtla #1 : Mart 17, 2017, 01:48:06 »
Benim yorumum lastik balansı yapıldıysa Trans Şaft olmalı. Şafta sağlam denmesi onun balansının da düzgün olduğu anlamına gelmeyebilir. Forumda okuduğum benzer sorunlar da genelde şaft kaynaklı oluyor.

Çevrimdışı Dr kemal

  • İleti: 8
Ynt: Alttan gelen sesler hakkında
« Yanıtla #2 : Ocak 24, 2019, 09:38:44 »
kullandigim iki nivadan edindiğim tecrübeye ve topladığım bilgiye göre...kontrol etmeniz gereken şeyler 1. motor kulakları . kopuksa vidası gevşekse veya braket kırıksa motorun ivmelenme yani anı hızlanma veya anı yavaslamalarında vuruntu yapar kasayı salları için sallantının nerden geldiğini anlamazsın.
2. transşaft .arazi şanzımanı on ve arka şaft arasındaki bağlantı düzenindeki sorunlar. bunlar yine kalkışta ve ani frende arazi vites kolllarını anormal sallar. adamı verem eder. iyi bir line ayarı. on arka şaftın kasıntısız baglanması. bozuk transşaftın değişimi. on ve arka şaftların balans ve kafalarının kontrolü. en sonda herşey normal olsa bile ince ayar için bir takım tireşim önleyici aparatlar varmış ben bu sonuncuyu denemedim. diğerleri ile sorun yüzde 80 -90 düzeliyor.
3. akslar ve on düzen elemanları
4. yamulmuş jantlar
vakit biraz az bunların ayrıntısına giremedim sırayla kontrol edin
kolay gelsin