Gönderen Konu: Niva 1.7 Stop Etme Sorunu  (Okunma sayısı 2834 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı tunihan

  • İleti: 2
Niva 1.7 Stop Etme Sorunu
« : Mart 14, 2017, 09:16:51 »
Öncelikle selamlar herkese,
Lada Niva 1.7 86 model aracımda büyük bir sorun yaşıyorum, araç yolda giderken hızlandıktan sonra vites geçişinde yada aracı boşa aldığımda stop ediyor sonrasında da ateşlemeyi kesiyor araçta 3tane farklı beyin taşıyorum çalışana kadar beyinleri deniyorm ve araç stop ettikten sonra beyni değiştirince ateşleme problemi ortadan kalkıyor ve çalışmaya devam ediyor ancak aracı çok fazla boşta bekletirsem meseala trafikte dur kalk dur kalk durumunda yada mahalle arasında yokuş aşağı giderken boşa alırsam tekrar aynısını yapıyor.Uzun yola çıkmaya korkar oldum,2elektrikçi 1 gazcı 1de Lada ustası gördü hala daha problemin ne olduğunu çözemedik bende çözümü buraya sormakta buldum,
Tüm bu sanayi gezintilerinde araçta değişmeyen parça kalmadı diyebilirim.
Değişenler;
-Gaz ve Benzin Müşürü
-Ateşleme Bobini
-Distrübütör
-3tane beyin
Değişmeyenler;
-Bujiler
-Gaz Beyni
Tüm bunlardan sonra birkaç tanıdığada soruşturdum
.. Sensörü(Tam ismini Hatırlayamadım)
Bujilerde yada elektrik aksamının herhangi biyerinde sıkıntı olabilir dediler.
Aklınıza bu konuyla ilgili neler geliyor cevap verirseniz sevinirim,Şimdiden teşekkürler

Çevrimdışı erydn

  • İleti: 5
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: Niva 1.7 Stop Etme Sorunu
« Yanıtla #1 : Mart 15, 2017, 12:39:54 »
LPG beyin soketinin tellerini karga burun ile hafiften esnetin. Benzer bir sorun lpgli pejo aracımda vardı ve 5 usta gezdim ve inatçı bir usta sağolsun bu işlemi saatler sonra deneyince sorun halloldu. İnşallah hallolur.

Çevrimdışı Niva67

  • İleti: 348
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: Niva 1.7 Stop Etme Sorunu
« Yanıtla #2 : Mart 15, 2017, 11:39:00 »
Sn.tunihan merhaba..
Öncelikle; forum' a hoşgeldiniz..

 erydn arkadaşımızın tavsiye ettiği yöntem, arızanın giderilme seçeneklerinden biri olabilir.

Bu tip arızalarda, ateşleme devresindeki elektrik hatlarındaki bağlantıların, soketlerin sıkılık / temas kontrolu,

basit ama, etkili bir yöntemdir.. Ola ki; bağlantılardaki herhangi bir korozyon veya zayıf temas, o devrenin

çalışmasını zaafa uğratabilir.. Arkadaşın tavsiyesini uygulayıp, durumu bir gözlemleyin. Faydası olup da arıza giderilirse ne ala..

Yalnız ufak fakat önemli bir uyarı; ''araçta, bilhassa elektrik sisteminde herhangi bir bakım/onarım' dan önce, akü negatif (-) kutbu

bağlantısını sökün.. Böylece, olası bir elektrik kısa devresinin önüne geçmiş olursunuz..

Yazdıklarınızdan anladığım kadarı ile; siz de ''usta mağduru Nivacılar'' dansınız!.. :)

Bulunduğunuz şehri yazmamışsınız.. Bulunduğunuz yerde güvenebileceğiniz, iyi bir usta yoksa, işiniz zor..

Ustanın iyisi; iyi bir terzi gibi çalışır.. Tabiri caiz ise; ''kırk kere ölçer, bir kere biçer!''.

Bilinçsiz, yahut da yetersiz terzi ise; ''iyice ölçmeden biçer!'' kumaşı berbat eder!. Yaptığından emin olmayan usta da, müşteriye bir sürü

parça değiştirttirir, arızayı giderebilirse ne ala.. Gideremezse, müşteriyi sorunlarıyla başbaşa bırakır.. Üstelik, bir sürü masraf yaptırdıktan

sonra!..İyi bir usta; arızaya belirli bir mantık çerçevesinde, sistemli bir iş sırası ile yaklaşmalıdır.. Rastgele parça değiştireceğine,

en azından sağlamlığından emin olduğu mastar parçalarla denemelerini yapmalı, söktüğü parçanın arızalı olduğuna kesin

olarak emin olmadan o parçayı değiştirmemelidir.. Diyelim ki; endüksiyon bobinini değişti, arıza devam ediyor, o zaman

eski bobini değiştirmenin bir manası yok demektir..Boşuboşuna müşteriye 50-60 TL. masraf yaptırmaya gerek yok..

Neyse,  inşaallah erydn arkadaşın tavsiyesi ile sorun hallolur..

Yalnız, müsaadenizle aklıma takılan birkaç hususu size sormak istiyorum;

*Aracınız, sadece LPG de mi çalışıyor?.. Benzin kullanmıyor musunuz?..
*Eğer aracınızda benzin de kullanılıyor ise, bahsettiğiniz arıza, benzinde çalışırken de aynen oluşuyor mu?..
*Arıza; sadece vites geçişlerinde ve vites boşa alındığında mı oluyor?.. Mesela, sabit hızda seyir halinde iken olmuyor mu?
*''stop ediyor sonrasında da ateşlemeyi kesiyor'' demişsiniz.. Ateşlemeyi kesiyor demeyle, neyi kastediyorsunuz?..Buji kablolarından
veya bobin kablosu distribütör girişinden kıvılcım çıkmadığını mı kastediyorsunuz?..
* ''araçta 3tane farklı beyin taşıyorum çalışana kadar beyinleri deniyorm ve araç stop ettikten sonra beyni değiştirince ateşleme problemi ortadan kalkıyor ve çalışmaya devam ediyor'' Demişsiniz.. Yedek taşıdığınız beyinlerin hepsinin de sağlamlığından emin misiniz?..
*Araç motoru, ilk taktığınız yedek beyin ile hemen çalışıyor mu, yoksa rastgele  birisi ile mi çalışıyor?..
*Motor stop ettiğinde üzerinden çıkardığınız bir beyin, başka bir seferinde motorun çalışmasını sağlayabiliyor mu?..
*Arıza oluştuğu anda söktüğünüz beyin' in sıcaklığı normal mi oluyor, yoksa aşırı ısınmış mı oluyor?..
*Arıza, belirli periyotlarla mı oluşuyor, yoksa gelişigüzel, belirsiz aralıklarla mı oluşuyor?..Mesela; bazen günde üç-beş defa, bazen
birkaç günde bir mi?..
*Gece sürüşlerinde, farlarınızın aydınlatması normal mi?.. Motora gaz verdikçe, gaz kestikçe, devir değişimlerine bağlı olarak,
farların ışıklarında kuvvetlenme veya zayıflama oluyor mu?..

Şimdilik aklıma geliveren hususlar bunlar..

Şimdilik size yapabileceğim birkaç tavsiye;
*Aracınızda elektriksel bir yetersizlik veya hata olması kuvvetle muhtemel.. Onun için, eğer yeterli bilgiye sahip
değilseniz, arızaya kendiniz müdahale etmeyin..İyi bir ''OTO ELEKTRİKÇİSİNE'' gidin..
*TÜM ELEKTRİKSEL BAĞLANTI NOKTALARININ sağlam bir şekilde temas ettiğinden, elektriği veya şasiyi iyi ilettiğinden emin olun..
* erydn arkadaşın tavsiyesine bir ilave de ben yapayım; ''ateşleme kontrol ünitesi(beyin)'' in iyi şasi aldığından
emin olun..Gerekirse, müstakil bir kablo ile bu beyin şasisini kuvvetlendirin..
*Akü' nün sağlamlığından, kuvvetinden emin olun..
*Alternatörün gücünden, sıhhatinden emin olun..Alternatörünüz, düşük devirlerde elektrik sistemini beslemekte yetersiz kalıyor
olabilir..
*Endiksiyon bobininden distribütör giriş kulesine gelen kablo üzerine sarılı ince bir kablo (algılama devresi) olmalı.. Bu kablonun
bağlantılarının doğruluğundan emin olun..

Arızayı giderirseniz, nasıl giderildiğini burada bizlerle paylaşırsanız, benzer sorunu olan arkadaşlara faydalı olur..

Kolay gelsin..







« Son Düzenleme: Mart 16, 2017, 12:00:53 Gönderen: Niva67 »

Çevrimdışı tunihan

  • İleti: 2
Ynt: Niva 1.7 Stop Etme Sorunu
« Yanıtla #3 : Mart 16, 2017, 12:20:41 »
Öncelikle ilgilendiğiniz için çok teşekkür ederim madde madde sormak akıllıca olmuş teşekkür ediyorum tekrardan madda madde devam edeceğim.
erydn; isimli arkadaşın yöntemini daha deneyemedim kusura bakmasın arkadaş ama onunda fikrini beleirttiği için müteşekkirim.

Niva67;
Hocam öncelikle İstanbulda oturuyorum Güneşlideki Lada ustası araçta bir problem yoktur yürüyeni motoru sağlam dedikten sonra 2ay içinde araç daha hararet yapmadan kenara çektiğim halde contası yandığı ve kapak açıldıktan sonra taşlaması düzgün yapılmadığı ve contanın yerine tam oturmadığı için böyle bir olayın yaşandığını öğrendikten sonra ayrıca 2hafta içinde aksla şaft arasında 2parmak boşluk olduğunu farkettikten sonra Güneşlide Mezarlığın karşısında olan ustadan herhangi bir tavsiye almayı kestim maalesef Hadımköy semtine en yakın sanayi sitesi evren oto sanayi sitesi olduğundan tek bir lada ustası var oda kızmaz usta kendisi her nekadar yardımcı olmaya çalışsada oda işinin ehli tam bir lada ustası diyemem neyse konumuza dönecek olursak ;
-3 tane oto elektrikçi gezdi aracım bir elektrik şasi problemi göremediler
-araç kar yağdığı dönem 1kere bile çalıştırılmadı bu kış dönemi öncesinde haftada 1gün benzinle kullanıp diğer günlerde gazla kullanıyordum, ayrıca aynı sorunu birgün boğaz köprüsü üzerinde benzinde kullanırken de  yaptı ve yine beyni(ateşleme ) değiştirince düzeldi.(ve nasıl büyük bir badire atlattığımı anlatamam boğaz köprüsünün çıkışına kadar rölantide zar zor çıktım köprü üzerinde durmak yazak olduğundan)
-Arıza sabit hızla seyrederken olmuyor
-Araç motoru beyin değiştirildiğinde hemen çalışıyor hangisi olursa olsun sadece birkere olmamıştı ve ozmana 3üncü beyine başvurmuştum zaten aracın üstündeki beyni saymazsak diğer beyinlerin hepsi sıfır alındı eğer bir fabrika hatası yoksa sağlam beyinler.
-Aracın üzerinden x beynini değiştirip y beynni taktığımda tekrar arıza verdikten sonra eğer x beynini takarsam yine çalışıyor bir sorun olmuyor ,ekstra bir konu ateşleme beyninin soketi yeni değişti 1hafta fln oldu ve doğru bağlandığından yüzde yüz eminin çünkü emin olmak için tek tek söküp bağladı bağlantı kablolarını
-herhangi bir elektirik kaçağı olduğundan tam emin değilim
-birde beyne şasi konusunda ekstra kablo bağlanmış desteklenmiş yani
-herhangi bır sıcaklık farkına rastlamadım normal ortam sıcaklığında diyebilirim
-arıza gelişigüzel olarak oluyordu son zamanlarda nezaman yola çıksam bu olay başıma geliyor ve aracı kullanmayı bıraktım diyebilirim gün içerisinde eve gelince sadece aşağıkı mahalle yukarıki mahalle arası kullanıyorum ve bazen bu kısa mesafede yokuş inerken unutrsamda boşa alırsam aracı yine bu başıma geliyor
-ışıklandırma problemi yok ancak gaz verince güçleniyor kesince zayıflıyor
-birde bugün aracın gaz ayarı yine bozuldu artık ayağımı gazdan çeker çekmez stop ediyor ana arızada gaz ayarı düzgün ikende bu sorun oluyordu dikkatle belirtirim
-akü sıfır onuda alalı 2hafta olmuştur
alternatör ve endiksiyon bobininden distrübütör e gelen 5li dağıtım kablolarına bağlı kabloyu tam göremedim ancak 3tane elektrikçi gezen arçta dikkat ettmişlerdir diye düşünüyorum tam emin olamamakla beraber
Şu anda bende alternatörden biraz şüpheleniyorum diyebilirim ancak bir anektod ekleyeyim aracın ilk bağlanan gaz aksamı atiker olmasına karşın beyni aldesa bunuda geçenlerde farkettim zaten muayeneye giderken bu aracın beyni değişmesi gerekecek dediler daha önce bu beyinle muayneden geçmediyse kesin değişmesi gerekiyor dediler.

Çevrimdışı Niva67

  • İleti: 348
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: Niva 1.7 Stop Etme Sorunu
« Yanıtla #4 : Mart 16, 2017, 01:35:55 »
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,madde madde sormak akıllıca olmuş,,,,,,,,,,,,,,,,,

Estağfurullah.. Teveccühünüz!..

İstanbul, NIVA konusunda şanslı illerden birisidir..

Forum' u biraz araştırırsanız, İstanbul' da ikamet eden üyelerimizin usta veya servis tavsiyelerini göreceksiniz..

Usta veya servis tercihinizde nokta atışı yapmanızı tavsiye ederim.. Arızalara sistematik bir iş sırası ile yaklaşmayan,

arıza analizi yeteneğinden yoksun ustalardan uzak durun.. NIVA, dışarıdan bakılınca basit bir araç gibi gözükse de,

sistemlerinin inceliğine vakıf olmayan ustalar sayesinde adı kötüye çıkmış bir araçtır.. Aslında NIVA, teknik dökümanlarına

sadık kalınarak; orijinal yedek parçaları ile, teknik bilgi ve becerisi yeterli ustaların tamiratı ile, sorunsuz çalışabilecek

bir araçtır.. Bu fikirlerimin benzerini, forum' un çeşitli kısımlarında görebilirsiniz..

NIVA' nın tamiratı çoğu ustaların yüzünü kara çıkartır.. Çünkü, onu basit görüp, tekniğine uygun tamir etmeyince,

yaptıkları işten hayır gelmez.. Aracı görür görmez ''tamam, hallederiz abi'' diyen ustalardan ziyade, aracı inceleyip,

'' abi bu aracı sen en iyisi xxxxx ustaya götür, bunun dilinden en iyi o anlar'' diyen usta bence daha makbul ustadır..

NIVA, hele hele eski model ise, muhtemelen birçok kalitesiz tamirat geçmişi vardır.. Dolayısı ile; bu araçların verimli

bir şekilde yürütülmesi; ya kullanıcının aracın birçok işini yapabilmesi ile, ya da aracı gerçekten emin eller marifeti ile tamir

ettirmesi ile mümkündür.. Çoğu tamircilerin bu araçlardan uzak durmak istemesinin sebebi ise; NIVA' yı tamir edecekleri

süre zarfında birkaç tane yerli araba tamir edip, daha çok para kazanmak istemeleridir..

Lafı biraz fazla uzattım ama, gerçek bu!.. Ben de sizin gibi damdan düşenlerden olduğum için, halinizden çok iyi anlıyorum..

Onun içindir ki; aracımın, yapabildiğim çoğu işini kendim yapıyorum.. Atelye şartlarını ihtiva eden bir mekanım olmadığı için

yapamayacağım bazı büyük işler gerekirse, ''kime yaptırırım?'' diye düşünmüyor değilim..

Yine de size naçizane tavsiyem; usta seçiminde çok seçici, araştırıcı olun.. İstanbul' da olmanız, büyük şans..

Kötü ustalara aynı arızayı birkaç seferde hallettirmektense, iyi bir ustaya tek seferde hallettirmek, hem zaman açısından

hem de maliyet açısından daha ekonomiktir.. Faydası; sinirlerinizin yıpranmamasıdır..

Aracınızın öz geçmişini bilmiyorum ama,   30 yıllık araca, kötü ustaların ellerinde eziyet çektirmeyin!.. :)

Son bir tavsiye;

*Elektrik devresindeki elemanların, görevlerini doğru ve tam olarak yaptığından emin olduktan sonra; evvela motorun

benzinde düzgün çalışmasını temin ettirdikten sonra, LPG sistemindeki düzgün çalışmasını sağlatın..

Kolay gelsin..

« Son Düzenleme: Mart 16, 2017, 01:51:00 Gönderen: Niva67 »

Çevrimdışı erydn

  • İleti: 5
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: Niva 1.7 Stop Etme Sorunu
« Yanıtla #5 : Mart 17, 2017, 01:57:03 »
Selamlar, ben de ikinci beyin almıştım o vakit. Bir iyi bir kötü tuhaf bir durumdu sizinki gibi. Sorun çözüldükten sonra yorumum, birbirini tam kavramayan soketteki uçların araç/yol titreşimi sonrası zaman zaman temassızlık yapması oldu. Son ustanın bir dakkada yaptığı uçları esnetmesi olayı da soketin tam kavramasını sağladı. Çözüm sağlarsanız da paylaşırsanız sevinirim.

Çevrimdışı Niva67

  • İleti: 348
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: Niva 1.7 Stop Etme Sorunu
« Yanıtla #6 : Mart 17, 2017, 11:30:48 »
Selamlar, ben de ikinci beyin almıştım o vakit. Bir iyi bir kötü tuhaf bir durumdu sizinki gibi. Sorun çözüldükten sonra yorumum, birbirini tam kavramayan soketteki uçların araç/yol titreşimi sonrası zaman zaman temassızlık yapması oldu. Son ustanın bir dakkada yaptığı uçları esnetmesi olayı da soketin tam kavramasını sağladı. Çözüm sağlarsanız da paylaşırsanız sevinirim.

Sn.erydn arıza hakkındaki yorumunuz tamamen mantıklı.. Eğer Sn. tunihan' ın bahsettiği arıza elektronik kontrol ünitesi (beyin) bağlantısından kaynaklanıyorsa, aşağıda fotoğraflarını verdiğim '' dişi soket'' uçlarının kargaburun ile biraz daraltılması, problemi ''ÇÖZEBİLİR!!!''..
Tabii ki, ''ARIZANIN YERİ, BURASI İSE!''

KARŞILIKLI SOKETLERİN ERKEK TARAFI ( KONTROL ÜNİTESİ ÜZERİNDEKİ YUVA)



KONTROL ÜNİTESİNE TAKILAN DİŞİ SOKET




Sn. tunihan, dikkat ederseniz, yukarıdaki erkek soketteki bağlantı uçlarından (bacaklar) bir tanesi, belirgin şekilde

paslanmış.. Bu tip durumlarda bağlantılarda temas yetersizliği olacağından, bahsettiğiniz arızaya NEDEN OLABİLİR..

Çözümü; paslı bsacakları biraz zımpara ile parlatmak ve, erydn arkadaşımızın bahsettiği gibi, dişi uçları biraz daraltarak(sıkılayarak)

uçların temasını sağlamlaştırmaktır..

TABİİ Kİ; EĞER ARIZANIZ, BAHSETTİĞİMİZ YERDEN KAYNAKLANIYORSA..

Aslında, arıza vukuunda daha önce aynı arızaya sebep olmuş yedek beyinin takıldığında motorun çalışması da 

erydn arkadaşımızın savını doğruluyor.. Değişim esnasındaki soket uçlarının temasının sağlanması, arızayı belirsiz bir süre

gidermiş olabilir.. Daha önce arıza yaptırdı diye yedeğe alınan beyinler hakikaten arızalı olsa, ikinci defa takıldıklarında

neden çalışsınlar???

İsterseniz, bir de aşağıdaki linkte, benzer arıza ile uğraşmış bir araç sahibinin yazdıklarını okuyun..

Ama onun arızası, süpap ayarlarının yanlışlığından çıkmış!!!..

http://www.ladakulubu.com/index.php?showtopic=28432&st=0

Olmaz olmaz demeyin.. Sağolsun bizim oto sanayilerinde öyle olaylara şahit oluyoruz ki, hangi birinden bahsetsek??? :(

Silindir kapağını söküp de, süpap itici ayar somunlarına hiç dokunmadan, yani; tekrar süpap ayarı yapmayan tamircilere de

rastlanabiliyor!!! Yukarıdaki linkteki örnekte de, muhtemelen olan budur.. Dolayısı ile; sizin aracınızın arızaları ve bu arızalara yapılan

tamiratların geçmişi de çok önemli.. Hangi arızalarda, kim ne yapmış acaba?..

Arızacılıkta çok önemli bir husus; '' OLUŞAN ARIZANIN, NE ZAMAN, HANGİ OLAY SEBEBİ İLE, İLK BAŞLANGICI'' dır..

Yani; ''ARACA NE YAPILDI DA veya NE OLDU DA ARIZA OLUŞMAYA BAŞLADI?''

Benzetmek gerekirse; doktora gidildiğinde doktor sorar: ''şikayet, ne zaman, nasıl başladı?''

 Eğe arıza elektronik ateşleme sisteminden kaynaklanıyor ise; bir tamirat esnasında aşağıdaki şemada olması gereken bağlantılarda

bir hata yapılmış da ''OLABİLİR!!!'' Bunu da en iyi, ''İYİ BİR OTO ELEKTRİKÇİSİ '' bilir..

ELEKTRONİK ATEŞLEME SİSTEM ŞEMASI :



« Son Düzenleme: Mart 18, 2017, 12:19:01 Gönderen: Niva67 »

Çevrimdışı muhammedcelik1983

  • İleti: 490
Ynt: Niva 1.7 Stop Etme Sorunu
« Yanıtla #7 : Mart 19, 2017, 12:36:04 »
Benim tahminim bosta stop ediyorsa lpg beyninden olabilir lpg beyni emişe göre gaz verecek sekilde uretilmistir uzun sure yatan arabalarda beyindeki diyaframlar sertlesme yapmaktadir benim fikrim lpg beyni eskiyse degistirilip ehil bir ustaya ayar yaptirilmasidir

Çevrimdışı Niva67

  • İleti: 348
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: Niva 1.7 Stop Etme Sorunu
« Yanıtla #8 : Mart 19, 2017, 07:06:22 »
Benim tahminim bosta stop ediyorsa lpg beyninden olabilir lpg beyni emişe göre gaz verecek sekilde uretilmistir uzun sure yatan arabalarda beyindeki diyaframlar sertlesme yapmaktadir benim fikrim lpg beyni eskiyse degistirilip ehil bir ustaya ayar yaptirilmasidir

Sevgili Muhammed doğru söylüyorsun da, bu arkadaşın ilk yapacağı iş;
* ''NIVA' nın ehli, güvenilir, işi çıraklara bırakmayan, dürüst bir usta bulmak!'' Yani, işi biraz zor!.. :(
*Yapacağı ikinci iş ise; aracı benzin ile normal, verimli, stabil çalışır  hale getirtmek,..
*En sonunda da; yine işinin ehli bir otogazcı' ya aracın LPG sistemine baktırmak..

Arkadaş, arıza vukuunda elektronik kontrol ünitesini ( beyin ) değiştirmekle, motorun tekrar çalıştığını yazıyor.. Bu durumda tahminler

Elektronik ateşleme ünitesinde --veya bağlantılarında-- yoğunlaşıyor ama, başka bir seferinde daha önce stop ettiren beyni tekrar

takabildiğini yazıyor.. Yani; arıza biraz karmaşık hal alıyor.. Esasında arkadaş, arıza oluşur oluşmaz elektronik kontrol ünitesi

değiştireceğine, marşa basmadan endüksiyon bobini çıkış kablosundan ''KIVILCIM KONTROLU'' yapsa, arıza teşhisi biraz daha basite

indirgenebilirdi.. Neyse; inşaallah arıza sahibi arkadaş aracını normal çalışır duruma getirtip, sonucu burada paylaşır da, aracında benzer

arıza oluşabilecek arkadaşlara da yardımı dokunur..
 
« Son Düzenleme: Mart 19, 2017, 07:09:39 Gönderen: Niva67 »

Çevrimdışı Frost

  • İleti: 3
Ynt: Niva 1.7 Stop Etme Sorunu
« Yanıtla #9 : Ekim 16, 2019, 01:35:45 »
Merhaba. İzmir'den yazıyorum ve müsadenizle konuyu hortlatıyorum 😁. Yeni Nivacıyım. Aracım 1993 Niva 1600 karbüratörlü (2121)
Arabamı çok seviyorum ancak son 2 aydır benzin döküp yakacak duruma geldim Lütfen YARDIM EDİN.

Aldığımda LPG sarfiyatım 32 lt LPG ile 100 km idi. Biraz araştırma yaptıktan sonra bu yakıtın fazla hatta çok fazla olduğunu anladım ve bir LPG ciye gittim nereyi tuttuysak elimizde kaldı bı süre benzinde kullanıp araştırdım karbüratörlü araca bağlanabilen( ayar kaçma olayı sinir bozucu bı durum olduğu için) bir sıralı sisitem  buldum. ( Markasını yazmıyorum belki reklam yasaktır). Doğal olarak yakıt düştü ancak yine tam internet verilerini alamadım. Ayrıca performans olarak rezil durumdaydı. LPG cim sübap ayarı platin meksefe buji ve buji kablosu dedi tabi ben yine araştırmaya başladım ve bu forumda ELEKTRONİK ATEŞLEME DÖNÜŞÜMÜ konusuna rastladım, mantıklıydı aldım taktım (Birçok işimi kendim yapıyorum) tekrar ayar yapıldı herşey çok güzel 6 gün bindim  7. gün istop etti  inat etti çalışmadı baktım ateşleme yok yeni beyin aldım çalışmadı distribütörü değiştirdim eski beyinle çalıştı parça arızası dedim devam ettim 6 gün sonra yeniden yaptı. Bu sefer komple kiti söküp parçacıya gittim komple kiti değiştirttim yeni kiti taktım ve taktığım ilk gün yine aynı şeyi yaptı ama bu sefer ateşleme tamamen kesilmiyor. Araç soğukken hiçbir sorun yok ama ısındığında ateşleme kesiliyor. Ayrıca beyin ve bobin normalden fazla ısınıyor. Beyin bobin ve distribütör ( o motora çok yakın olduğu için ısınıyor) soğuduğunda sorunsuz bir şekilde çalışıyor. LPG dede benzindede aynı.  Artık Yıldım. Olur olmaz yerde yolda bırakıyor. Tek araba heryere onunla gidiyorum
Ve çok büyük sıkıntı oluyor. Konuyla ilgili yorumlarınıza şimdiden teşekkürler

Çevrimdışı YEVGENI

  • İleti: 7244
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: Niva 1.7 Stop Etme Sorunu
« Yanıtla #10 : Ekim 18, 2019, 05:21:11 »
Markasını yazmıyorum belki reklam yasaktır

Marka yazmak neden yasak olsun?
Ticari bir işletme değil bu ortam, marka elbette yazabilirsiniz.

Çevrimdışı Frost

  • İleti: 3
Ynt: Niva 1.7 Stop Etme Sorunu
« Yanıtla #11 : Ekim 18, 2019, 09:28:25 »
Marka yazmak neden yasak olsun?
Ticari bir işletme değil bu ortam, marka elbette yazabilirsiniz.

Cangas mig24.
Bu arada sorunu buldum. Ama kaynağını hala çözebilmiş değilim. Distribütör deki okuyucu yanmak yada özelliğini yitirmek artık ne denirse  sorunun kaynağı bu. Önceki gün komple gitti ateşleme. Okuyucu ayrı satılıyordu aldım değiştirdim ama bu seferde ateşleme zayıf geliyor. Yeni distribitör almam gerekecek sanırım. Bu dördüncü distribütör olacak. Okuyucunun bozulma sebebinin motorun ısısı olduğunu düşünüyorum. Başka hiçbir şey gelmiyor aklıma.

Çevrimdışı Frost

  • İleti: 3
Ynt: Niva 1.7 Stop Etme Sorunu
« Yanıtla #12 : Kasım 04, 2019, 02:01:09 »
Sorun çözüldü. Birkaç problem bir aradaymış. Yüksek şarz buji kablosu kaçakları ve distribütör kapağının kaputa değmesiymiş sıkıntı yaratan.