Gönderen Konu: LADA NIVA VE TARİHÇESİ ÜZERİNE  (Okunma sayısı 19349 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Yevgeni

  • İleti: 7264
  • Cinsiyet: Bay
LADA NIVA VE TARİHÇESİ ÜZERİNE
« : Şubat 23, 2008, 07:06:27 »

Lada markasını Avrupa'ya tanıtan aslen Niva'dır. İlk hali 1976'da ortaya çıkan bu aracın zamanına göre orijinal olan teknolojisi (sürekli 4 çeker ve ağırlığı azaltmak üzere feda edilen yekpare şase ve dahi monokok kasa) ile ilgi çekti.

Caddeye uygun yapısı ile aslında ilk SUV olduğu söylenebilir. Ağır ve hızlı devirde 5 ileri 1 geri vites ve kilitlenebilir ön ve arka şaft ile optimum off road yeteneği ile saygı kazandı.

Niva projesinin ilk örnekleri 1971-72'de ortaya çıktı. Kanvas tavanlı 2 prototip 1.3 lt Fiat motoruna sahipti.



Kısa zaman içinde daha modern ve kapalı iç mekan ile 1.6 lt motor uyarlanmış versiyon yapıldı. Bu güncel kasaya en yakın halidir.



Vladimir Sergeevic Solovev'in proje başkanlığında, 1973 yazında Özbekistan'da test sürüşleri yapıldı. Şef tasarımcı ise Valery Pavlovich Semushkine'dir.



Vaz2122 koduyla amfibik bir versiyon da prototip olarak üretildi. Bu Reka'dır (Nehir anlamına gelir). 1.3 lt motora, Niva ile aynı altyapıya sahipti, karada 115 km/s, suda 9 km/s sürati vardı. Bütün askeri testleri başarıyla geçmesine rağmen asla seri olarak üretilemedi. Sebebi de o sıralar krizde olan tek alıcı Kızılordu'nun alım gücünün olmamasıdır.








Avrupa pazarı için cabrio versiyonu yapıldı. 1993'te Niva motor hacmi 1700 cc'ye yükseldi ve tek noktadan enjeksiyon uygulandı. Dashboard yenilendi, bagaj kapısı ve arka stop grubu değişti.





Memlekette Niva City adıyla satılan Niva GLX yapıldı, üzerine 1.9 lt Peugeot dizel motoru olan bir versiyonu da üretildi.



3 kapılı şasenin daha uzun aks mesafeli olan hali de Niva Fora adıyla üretildi.



1998'de Jeep'in Renegade stilinde kapısız bir versiyon da üretildi.



1994'te uzun şaseli Niva 2131 kodlu kasa 2 lt'lik, 100 hp motorla üretildi.



Uzun şasenin kamyonet ve ambülans uyarlamaları da üretildi.






Sibirya'daki zorlu koşullar için üretilen Niva March 200 hp'lik bir Wankel motorla donandı.







90'ların başında da Niva kökenli Bora çıktı ortaya. Kapısız, aluminyum gövdesi vardı.












Çevrimdışı NÝVA69

  • İleti: 948
  • Cinsiyet: Bay
  • 1977/0 Rh (+)
Ynt: LADA NIVA VE TARİHÇESİ ÜZERİNE
« Yanıtla #1 : Şubat 27, 2008, 12:05:24 »
Bilgilendirme için tşk.. Umarım zamanla daha fazla ayrıntı eklenir..
2007 LADA 4X4/BAYBURT-KOCAELÝ-ANKARA.

Çevrimdışı emre_ozk

  • İleti: 1066
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: LADA NIVA VE TARİHÇESİ ÜZERİNE
« Yanıtla #2 : Şubat 27, 2008, 01:32:48 »
" Niva March 200 hp'lik bir Wankel motorla donandı" keşke bizim nivalardada bu motordan olsa  ;D
Emre özkaradeniz
Ýzmit

Çevrimdışı diff-lock86

  • İleti: 628
  • Cinsiyet: Bay
  • M.Rebii Ã?zdemir
Ynt: LADA NIVA VE TARİHÇESİ ÜZERİNE
« Yanıtla #3 : Mart 12, 2008, 10:58:22 »
paylaşım ve emek için teşekkürler....
1986 Black Niva

Çevrimdışı dora

  • İleti: 1839
  • Cinsiyet: Bay
  • toros and toros
Ynt: LADA NIVA VE TARİHÇESİ ÜZERİNE
« Yanıtla #4 : Nisan 28, 2008, 09:41:53 »
sağolun güzel çalışma.
Niva 1041-firefly-Atlantis

Çevrimdışı niva07

  • İleti: 1494
  • Cinsiyet: Bay
  • selim, antalya
Ynt: LADA NIVA VE TARİHÇESİ ÜZERİNE
« Yanıtla #5 : Mayıs 27, 2008, 04:18:36 »
Çok değerli bir paylaşım olmuş, teşekkürler.

Çevrimdışı deliormanli

  • İleti: 69
  • Cinsiyet: Bay
  • niva ile herzaman heryere
    • Usta Balýkçý Portalý
Ynt: LADA NIVA VE TARİHÇESİ ÜZERİNE
« Yanıtla #6 : Haziran 22, 2008, 09:29:53 »
paylaşım ve emek için teşekkürler....

Çevrimdışı thkuzuoglu69

  • İleti: 234
  • Cinsiyet: Bay
  • Param olursa nivaya kardeþ alacaðm
Ynt: LADA NIVA VE TARİHÇESİ ÜZERİNE
« Yanıtla #7 : Ağustos 07, 2008, 08:24:35 »
 Denizde de gidebilen bir kara aracı. Mükemmel bir düşünce. MOUNTAINBIKER'in de dediği gibi şu an üretilse kim almak istemez ki?
...........

Çevrimdışı HALÝL

  • İleti: 33
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: LADA NIVA VE TARİHÇESİ ÜZERİNE
« Yanıtla #8 : Şubat 24, 2009, 10:44:25 »
paylaşım için teşekkürler hiç bu kadar çeşit olduğunu tahmin etmemiştim

Çevrimdışı boris

  • İleti: 15
Ynt: LADA NIVA VE TARİHÇESİ ÜZERİNE
« Yanıtla #9 : Nisan 15, 2009, 03:05:49 »
bilgilendirme için çok teşekkürler,
niva alma fikrimde olumlu adımlar atmammı sağlayacak

Çevrimdışı krosofrot

  • İleti: 238
  • Cinsiyet: Bay
  • LADAyý gezmek için kullanalým.
Ynt: LADA NIVA VE TARİHÇESİ ÜZERİNE
« Yanıtla #10 : Haziran 08, 2010, 12:54:30 »
Bu kadar çok çeşidi olduğunu bilmiyordum, ilgiinç.  TEŞEKKÜRLER
H�DURMASAM

Çevrimdışı _S_R_

  • İleti: 124
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: LADA NIVA VE TARİHÇESİ ÜZERİNE
« Yanıtla #11 : Eylül 20, 2011, 10:31:01 »
gerçekten güzel modeller :) 200 hp lik dev tekerlekli modelin lada tarafından üretildiğini bilmiyordum kişisel zevk için yapılmış bir araç sanıyordum :)

Ynt: LADA NIVA VE TARİHÇESİ ÜZERİNE
« Yanıtla #12 : Temmuz 16, 2012, 01:15:49 »
Güzel bir çalışma olmuş emeği geçen arkadaşlarıma teşekkür ederim. Bizim nivalarda da 180-200 hp motor olsa keşke....

Çevrimdışı vet_hek

  • İleti: 18
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: LADA NIVA VE TARİHÇESİ ÜZERİNE
« Yanıtla #13 : Eylül 27, 2013, 10:03:08 »
4 kapılı olanı suburban a benzemiş. paylaşım için teşekkürler...
Veteriner Hekimi