Gönderen Konu: Sigortalarda Amper Önemi  (Okunma sayısı 10886 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Niva67

  • İleti: 347
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: Sigortalarda Amper Önemi
« Yanıtla #15 : Haziran 15, 2016, 08:33:34 »
21213 Olarak değerlerini verdiğim katalog, 21214  modelini de kapsıyor..

''VAZ-21213, VAZ-21214, VAZ-21214-20, VAZ-21215
REPAIR MANUAL''

Dolayısı ile; sigorta kutuları ve de elektrik tesisatı aynı olması lazım..

Çevrimdışı aydinaydogan

  • İleti: 357
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: Sigortalarda Amper Önemi
« Yanıtla #16 : Haziran 15, 2016, 08:42:14 »
Ok ben bi kontrol edeyim bu tablo ile mevcut takili sigortalari, bakalim farklar varmi :) birde bos olan yerlerden cikarmayi dusunuyorum sigortalari hatirladigim benimkinde hepsi dolu idi. Saol yardim icin elden gecirmekte fayda olacak..

Çevrimdışı Niva67

  • İleti: 347
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: Sigortalarda Amper Önemi
« Yanıtla #17 : Haziran 15, 2016, 09:23:34 »
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, birde bos olan yerlerden cikarmayi dusunuyorum sigortalari hatirladigim benimkinde hepsi dolu idi. Saol yardim icin elden gecirmekte fayda olacak..

Eğer tesisatınızda herhangi bir çalışma, veya ilave yapılmadı ıse, boş gözüken sigorta yuvaları boş olması gerekiyor..

Tesisat şemasında 14 ve 16 No. lu sigorta yuvaları boş gözükmesine rağmen, 13 No. ile 14 No, 15 No. ile de 16 No. içten bağlantılı 

gözüküyor.. Yani; Altı sigortalı küçük kutudaki uçlardan sadece 13 ve 16' ya giriş verilmesine rağmen, 13 ve 15' no. lu sigorta uçlarından

''ÇIKIŞ '' alınmış!!!..

Şunu anlatmaya çalışıyorum; Elektrik şemasında; 11 ve 12 No. lu sigortaların, hem giriş, hem de çıkış uçları boşta..

13 ve 16 Nolu sigortaların giriş uçlarında bağlantı var, 13 ve 15 No. lu sigortaların çıkış uçlarında bağlantı var..

Biliyorum, çok karmaşık bir ifade oldu.. Birazdan, elektrik şemasının ilgili kısmının resmini koyarım.. o o zaman, konu daha anlaşılır olur..

SİGORTA KUTULARININ, ELEKTRİK ŞEMASINDAKİ YERİ;



Şemaya dikkat edilirse; 36 No. lu kısım ''10 YUVALI ANA SİGORTA KUTUSU'' nu, 35 No. lu kısım ise; ''6 YUVALI YAVRU(ikincil) SİGORTA

KUTUSU'' nu gösteriyor.. YAVRU kutudaki 3(13) ve 6(16) No. lu uçlara giriş var, ama, 3(13) ve 5(15) No. lu uçlardan çıkış var!!!

Yine dikkat edilirse; 3(13) ile 4(14) No. lu uçlar içten bağlantılı..

5(15) ile 6(16) No. lu uçlar da içten bağlantılı.. Dolayısı ile; çıkışı olan 3(13) ve 5(15) No. lu yuvalara sigorta konulmuş...

Benim tavsiyem; tesisat üzerinde çalışma veya kontrol yapılırken, seri lamba veya avometre kullanılmalı, ayrıca bu esnada

kısa devre oluşabilme tehlikesine karşı tedbir olarak; tüm tesisattaki akımı kesen bir ''ANA ŞALTER'' tesisata dahil edilmelidir..
« Son Düzenleme: Haziran 15, 2016, 09:53:15 Gönderen: Niva67 »

Çevrimdışı YEVGENI

  • İleti: 7243
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: Sigortalarda Amper Önemi
« Yanıtla #18 : Haziran 18, 2016, 12:25:17 »
Aydın, modeller arasında değişimlerin yıllarını biliyorsun.
Sensör, mensör işin içine girdiğinde sigorta paneli ve bağlı sigortalar değişmiştir ama 2003 sonrasında pek bir değişiklik olduğunu sanmam..

Çevrimdışı aydinaydogan

  • İleti: 357
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: Sigortalarda Amper Önemi
« Yanıtla #19 : Haziran 23, 2016, 05:46:43 »
Aydın, modeller arasında değişimlerin yıllarını biliyorsun.
Sensör, mensör işin içine girdiğinde sigorta paneli ve bağlı sigortalar değişmiştir ama 2003 sonrasında pek bir değişiklik olduğunu sanmam..
Eyvallah abi biliyoruz elbet ama yinede birebir kendi kullanma kılavuzu olmadığı için emin olmaya çalışıyorum. Bende senin gibi düşünüyorum 2003-2007 ikinci yarısına kadar aynı araçlar diye biliyorum. Sonrasında ufak değişikliklerle devam etti seri. Ama şundan eminim rengarenk sigortalar görmüştüm, renge göre amper belirleniyor bu taş sigortalarda. Muhtemelen 25-30 amper sigorta takılı yerler var benim arabada. Neyseki geçen hafta sonu bütün sanayiyi alt üst edip beyaz (8amp) ve kırmızı (16amp) ve özellikle MTA marka epey yedekli sigorta aldım. Onları tabloya göre takacağım. Sonraki işte bıcak sigortaları 15 amp ve 30 amp olarak takıcam. Aklımdan çıksın.
« Son Düzenleme: Haziran 23, 2016, 05:55:40 Gönderen: aydinaydogan »

Çevrimdışı aydinaydogan

  • İleti: 357
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: Sigortalarda Amper Önemi
« Yanıtla #20 : Haziran 23, 2016, 05:54:43 »
Geçen birebir tecrübe ettim bu olayı. Direksiyondan ses geliyordu söktüm falan neyse topaldım, kontağa ve sinyal kollarına gelen kabloları yerine iyi yerleştirmeyince, direksiyonu cevirirken bir sertlik hissettim ne oluyo nereye takılıyor bu direksiyon derken bir baktım gösterge iptal. Sinyal çalışmıyor. Bir baktım sigortaya ikinci sıradaki beyaz 8 amp lik atmış. Jeton düştü aynı zamanda jetonla beraber bir kablo gördüm paspasın üstünde. Direksiyonun mafsalına sarılan kabloyu koparmış. Açık kablo vardır diye sigortayı takmadan tekrar direksiyon muhafazayı söküp kopan kabloyu hallettim.
İyi ki 8amper takılıymış dedim kendi kendime, ya atmasaydı o sigorta ? Netice olarak çok mühim konuymuş...

Çevrimdışı aydinaydogan

  • İleti: 357
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: Sigortalarda Amper Önemi
« Yanıtla #21 : Haziran 30, 2016, 07:33:42 »
Evet buradaki sigorta şemasına göre güncelledim tabloyu. Şu anlıl bir sıkıntı yok. Hala üzerinde rus yapımı orjinal sigortalar vardı ben yinede hepsini MTA marka ile değiştirdim. Ancak 3-4 tane de 25 amper sigorta çıktı içinden. 16 A olan yerden 8 A falan. Bizim elektrikçiler ilginç. Bir elektrikçi arkadaşa bunu yapıcam dedim niye araba yanmasın diyemi gülüp birde dalga geçti. Hakkaten ilgin insanımız var.