NivaTR forum
Aralık 22, 2014, 01:10:32 *
Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Duyurular:
 
   Ana Sayfa   Yardım Ara Giriş Yap Kayıt  
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Üst kapak contası sorunumu  (Okunma Sayısı 4002 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
mehmet49

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 6


E-Posta
« : Ocak 30, 2013, 09:13:50 »

öncelikle  selamlar ,mecburi bir lada niva sahibi oldum değişik bir araç ve yaşadığım yer itibariyle lada nivadan anlayan usta bulunmuyor yardımcı olmanızı diliyorum.1 ay önce bir alacak karşlığında 17.i 2003 model bir lada niva aldım arabanın altında ne lastik vardı nede sağlam akü ,insan aldığı aracı bir ustaya göstermezmi diyeceksiniz aynı gün  2 metreye yakın kar yağdı bende uğraşmadım havalar bir kaç gündür düzeldi,bende lastik akü falan aldım toplamda 40-50 km kadar kullandım ,motor ilk çalıştığında beyaz duman atıyordu,çekişi çok iyiydi bir müddet yürüdükten sonra aniden çekişten düşüyordu, hararet hemen 90 dereceyi buluyordu fakat 90 civarlarında kalıyordu,interneti biraz araştırdım bazı bilgiler edindim üst kapak contası sorunu olabileceği kanaatine vardım çalıştırdım ve baktım,eksozdan beyaz duman değil resmen buhar ve su damlacıkları atıyor,motorun harareti 70-80 civarı görünmesine rağmen radyatör soğuktu,motor çalışırken yedek su bidonunda herhangi bir fokurdama ve seviyede yükselme yoktu fakat son deneme sürüşümden öncesine göre  yaklaşık 200-300 ml eksilmiş olduğunu gördüm,motor yağı çubuğu çektim normal renginde görünüyor balçıklaşma yok,motoru stop ettikten sonra hemen baktım motor yağ kapağının üzerinde hafif bembeyaz krem gibi bir madde bulaştığını farkettim sizce contamı yakmıştır burdaki bir iki ustaya gittim yanaşmadılar,contayı değiştiririz fakat sente ayarını felan yapamayız dediler,sente ayarı conta değiştikten sonra yapılması şartmı,sente ayarı üst kapak  motor üzerinde çalışırkenmi yapılıyor üst kapağı başka biryere götürüp ayarlama imkanı yok heralde, motor yağını filitreyi felan değiştirip 150 km felan yürütüp servis olan bir yere götürme imkanı varmıdır yoksa bir araca yükleyip götürmek zorundamıyım?   yaklaşık tamir maliyeti ne kadardır acaba bilgi ve görüşlerinizle yardımlarınızı bekliyorum
« Son Düzenleme: Ocak 30, 2013, 09:26:34 Gönderen: mehmet49 » Kayıtlı
emre_ozk

Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1015



E-Posta
« Yanıtla #1 : Ocak 30, 2013, 10:20:37 »

Kapaktaki beyazlaşma yağdan olmuş olabilir.
Yağı filtreleri değişin düzelmezse contadan olabilir.

Isı derecesi 90'da normaldir. 90'ı geçse bile sorun olmaz.
Kayıtlı

Emre özkaradeniz
İzmit
sonata007dr

Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 229



« Yanıtla #2 : Ocak 31, 2013, 12:24:15 »

geçmiş olsun,

radyatör yedek su haznesine bakın suyun üzerinde rengarenk bir tabaka varmı? yani yağ varmı suyun üzerinde.

aracınız sabah ilk çalıştırmada vuruntulu sallantılı çalışıyormu? öyle az buz bi sallantı değil vites motor vsvs baya sallanıyormu? eğer biraz sallanıp 10-15 sn sonra normale geliyorsa rölanti , contanız gitmiş demektir. silindirlere contanın yanık yerlerinden  inen su yakıtla karışınca tam yanma olmadığından sallantı olur. kapak taşlama conta değişimi ve söküm esnasında çıkabilecek sürprizler olabilir maliyet artar.

aracın kaloriferi nasıl ısıtıyormu? ısıtmıyorsa conta ihtimali yüksek.

araç çalışırken sıra ile bujileri çekin rölantisinde dengesizlik oluyorsa o silindirde sorun yoktur ama çektiğiniz bujinin olduğu yerde rölanti aynı kalıyorsa silindirde sorun vardır ve en çok 3. silindirde sorun çıkar motorun açılması gerekir.

aracınızın kompresyonlarını ölçtürün. bujiler tek tek sökülürür sökülen bujinin yerine kopmresyon ölçme aleti bağlanır araç çalıştırılmaz sadece marş yaptırılır çıkan değerler 110 veya 120 nin üzerinde ve birbirine yakın olmalı. kontrol edilmeli.

Motor yağ kapağındaki kremsi tabaka direk conta yanığına işaret etmez kış aylarında külbitör kapağında oluşan nem o kısımda kremsi çamurumsu bir görüntü olabilir.Aşınmış üfleyen motorlardaki buhar hava soğuk olduğundan öyle bir görünüm verebilir.
Yağ çubuğundan değerlendirmek gerekir yağ çubuğundada aynı kremsi tabaka varsa aracınızı contası yanmıştır diyebiliriz. önemli bir sorun ise yağa mı su karıştırıyor yoksa suya mı yağ karıştırıyor.

Eksilen yağ da ayrı bir mevzu aracın altına bakın bazen soğuktan yağ damlatabilir o eksilen yağ damlayan yağda olabilir motorun aşınmasına bağlı yanan yağda olabilir ( ki bunun belirtisi mavimsi kötü kokulu dumandır ) yada suya karışıpta soğutma sisteminde dolaşan yağda olabilir.

Üyelik isminizin sonundaki 49 dan, sanayide araçtan anlayan ustanın bulunamamasından ve yağan 2 metre kardan dolayı muşta ikamet ettiğinizi düşündüm.
Muş sanayinde o araca müdahale edebilecek usta yoktur sadece yukarı yeni dükkanlarda hacı Mehmet lakaplı tofaş ustası var o biraz anlar. Ama sente ayarıydı kapak taşlamaydı vsvs bunlar muşta olmaz.

Size en yakın Elazığ var. 257 km. lada yetkili servisi var ama ısızu firmasının yanında olan bir servis yağ filtresi haricinde hiçbir parça bulundurmazlar fiyatlarıda çok yuksektir.

Eski Elazığ lada yetkili servisi nevzat bayülgen ustayı ve oğlu Mustafa ustayı tavsiye ederim. Hem işçilikleri güzeldir hemde fiyatları uygundur.sabah araçla haber vererek giderseniz 1,5 günde işinizi halledip gelirsiniz sabah 8 de orda olsanız 1 gündede biter. 257 km yi aracı sıkıştırmadan yolda yağına suyuna bakarak gerekirse ekleyerek gözünüz hararet ibresinde olarak yürüterek götürebilirsiniz.

Gelelim tahmini masraflara;
Motor conta takımı 50 tl
Ustanın üst kapak söküm ücreti usta işçilik 150 – 180 tl
Üst kapak taşlama rektefiyeci 130-150 tl
15 / 40 yağ 50 tl
Filtreler 15 tl
Antifriz 25 tl
Ivır zıvır tiner benzin üstüpü sıvı conta 20 tl

Toplamda 470 - 500  lira gider.

Bunun yanında sübaplarada bakılır ihtiyaç olursa onlarda değişir. Biraz daha artar fiyat.

Kayıtlı
mehmet49

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 6


E-Posta
« Yanıtla #3 : Ocak 31, 2013, 03:44:08 »

Cevabınız ve verdiğiniz bilgiler için teşekürler sonata07 ayrıca emre özkaradeniz  kardeşimede teşekürler cevabı için ,buji kablolarını sırayla çektim araç stop edecekmiş gibi oluyor ,kalorifer ısıtıyor,yağ çubuğunda kremsi madde yok,yanlız motor yağ kapağında az miktarda var,su haznesindeki antifiriz normal görünüyor,motor ilk çalıştırdığımda bahsettiğiniz sallantı olmuyor,yağda zerre eksilme yok aynı,peki acaba bu buhar ve su damlacıkları başka neden kaynaklanabilir,görüş,öneri ve bilgileriniz için teşekür ederim eski sahibiyle görüştüm aracı bana vermeden 2 gün önce vanda üst kapak taşlama,conta,fincan v.s değişmiş 1000 tl civarı masraf yapmış,olay nedir tam bilmiyorum ama  fincan denilen malzemenin eskileri araçta yani değişme yapılmış
« Son Düzenleme: Ocak 31, 2013, 03:53:56 Gönderen: mehmet49 » Kayıtlı
sonata007dr

Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 229



« Yanıtla #4 : Ocak 31, 2013, 04:43:53 »

fincanlar subapların düzgün , eğilmeden , kırılmadan çalışmasını sağlayan parçalardır hareketi orantılı bir biçimde sübaplara iletirler. onlardan bu sorun olmaz sanırsam.tabi en destekli bilgiyi forumdaki ustalar verebilirler.

eğer conta değişimi hakkıyla yapılmışsa o krem gibi olan kapaktaki birikintiyi dikkate almayın. daha çok yoğun sıcak buharın soğuk hava etkisiyle oralarda hızla buhar fazdan sıvı faza geçmesine ve yağın tepkimesine bağlıdır.

birde üst kapak değişimi sonrası filtre ve yağı yenilemedilersede olabilir. contası yanık aracın yağına illaki su karışmıştır filtre ile beraber değişmesi gereklidir.
Kayıtlı
cakrakin

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 7


« Yanıtla #5 : Şubat 01, 2013, 01:33:16 »

ben contadan olduğunu düşünmüyorum.yazdığına göre,araç birsüre sonra çekişten düşüyorsa silindir üst kapakta çatlak vardır .araç ısınınca çatlak açılır ve bujiyi ıslattığı için yanma oluşmaz ve araç çekişten düşer. bunu anlamanın en kolay yolu ,araç sıcakken bujileri söküp bakmaktır.çoğunlukla 3. piston bujisi ıslak olur,motor yenileme işi yapanlar üst kapaklara basınç uygulaması yaparak çatlak olup olmadığını anlaya bilirler.en iyisi enjeksiyonlu lada dan anlayan motor ustasına göstermektir. motor yağ ilave kapağın da oluşan beyaz jölemsi madde su buharının yağla karışıp kapakta birikmesidir.ladanın kıronik sorunudur.bu birikme çoğunlukla kısa mesafe kullanılan araçlarda görülür çünkü kısa mesafe kullanılan araçlar da motor hem benzini hemde suyu buharlaştıracak kadar ısınmaz .normal bir durumdur.yoğunlaşan su buharı yanma odasında yakıta ,zamanlada yağ karterinde birike bilir.ve süboplar yağlanırken en üst nokta olan sübob kapağında birikir.yağ kapağı açılınca bunu göre biliriz. havalar ısınınca ladalar da ki bu sorun kendiliğinden ortadan kalkar. kış aylarında yağ değiştirme aralıklarını kısaltmakta fayda var 5 bin kilo metre yerine 3 bin de değiştire biliriz........
Kayıtlı
mehmet49

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 6


E-Posta
« Yanıtla #6 : Şubat 02, 2013, 10:12:03 »

cevap veren ,bilgilerini paylaşan arkadaşlara teşekürler
Kayıtlı
ERCO

Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 2738


güven oto lada servisi İZMİR / tel 0232 281 45 84

guven.oto.lada@hotmail.com
Site E-Posta
« Yanıtla #7 : Şubat 04, 2013, 09:27:53 »

bence conta yada kapakda bişey yok gibi zaten soğuk havalarda saglıklı motor buhar atmalı eksozdan yag kapagındakı beyazlık da yag degişimi gecmişdir ve buharlaşma yapıyordur  yag yag filitresini yenileyın ve takıp edin suyunuda takıp edin ilerleyen gunlerde siz de aracınızla  mutlu olacaksınız  Wink
Kayıtlı

güven oto lada servisi    izmir
www.guvenlada.com
mehmet49

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 6


E-Posta
« Yanıtla #8 : Nisan 29, 2013, 11:19:53 »

öncelikle Herkeze Slm Aracımın sorunu Araç çalışıp ortlalma ısıya geldiği Zaman 2 ve 3 pistonların Ateşlemesini kesmesiydi boş yere bi kaç sensörüde değiştirdim sonradan kendiliğinden düzeldi fazlada kullanmıyorum aracı  fakat tekrar başladı sorun araç çalışırken rolantide ateşlemeyi kestiğinde kontağı kapatıp tekrar çalıştırdığımda kesinti devam ediyor ama stop edip akünü kutup uçlarını söküp takıp hemen tekrar çalıştırdığımda ateşleme düzeliyor biraz sonra tekrar kesiyor.sorun Sizce ateşleme ünitesindenmi  yoksa ECU ile alakalı bir sıkıntımı var boş yere Ateşleme ünitesine para vermiyeyim araç 2003 model 4 nokta enjeksiyonlu 1700 i niva Atiker sıralı sistem Lpg ekipmanı bağlı bu aralar sadece benzin kullanıyorum lpg tankı boş sorun hem benzinde Hemde lpgde var ateşleme ünitesini söktüm çalışan buji girişlerinde kararma var ama ateşleme kesintisi yapan 2 ve 3 pistonlara giden buji soketleri pırıl pırıl hiç çalışmamış gibi cevaplarınız için teşekür ederim Saygılarımla
« Son Düzenleme: Nisan 29, 2013, 11:24:49 Gönderen: mehmet49 » Kayıtlı
shadowturks

Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1073


Erkan DEMİRCİ/1976/istanbul/ aslen laz dur :))))

erkandemirci1@hotmail.com
Site E-Posta
« Yanıtla #9 : Nisan 29, 2013, 09:01:00 »

ateşleme beyin değişecek
Kayıtlı

Ben sonbaharım !
Döktüğüm son yaprak bu.
mehmet49

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 6


E-Posta
« Yanıtla #10 : Mayıs 03, 2013, 10:13:23 »

Ate_leme ünitesi dei_ti sorun düzeldi perte ç1km1_ enjeksiyonlu lada vegan1n ate_leme ünitesini 80 tl ald1m uyuyor nivaya . benzer sorun ya_ayan olur ate_leme ünitesi ar1zas1n1 1s1n1nca belli edebiliyor
Kayıtlı
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu!
Bu Sayfa 0.074 Saniyede 20 Sorgu ile Oluşturuldu