Gönderen Konu: TEKERLEK GÖBEK RULMANI  (Okunma sayısı 10227 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Yevgeni

  • İleti: 7259
  • Cinsiyet: Bay
TEKERLEK GÖBEK RULMANI
« : Şubat 23, 2012, 08:52:03 »
Niva'nın tekerlek göbek rulmanı (bugün açıldığında gördüm) pek zavallı bir rulman cinsi, gevşek (ne güzel laftır "gevşek"), bozulmaya çok meyilli bir yapısı var.
Usta dağılanı koydu kenara, yenisini yerleştirmeden önce yağladı enteresan bir şekilde (aşağıdaki gibi, ama bunun fotografını çekmiş değilim, Popular Mechanics ortamından arakladım).



Herneyse, öneri kapalı tip rulman kullanmaktı. Kaner SIV'da, Hüseyin Usta da kendi Niva'sında bu tipi kullanmışlar. Usta gösterdi bir örneğini (elbette aşağıdaki değil, aşağıdaki bir Honda rulmanı, ama benzeri, malum fotograf çekmedimdi), pek mukavemetli.



Dursun Usta da PAS11'de SKF kullandığını söylemişti daha mukavemetli olsun diye ama kapalı mıydı açık mıydı hatırlamıyorum.

Korna çalışmıyordu, bir sebeple Pendik'e gidende (yolda da Çaylak savruldu 3-5) Kaner'e ulaştığımda dedim korna ve dahi yalpalıyor bu aruba. Hop lifte kaldır, limitör pas içinde bitmiş, amma asıl sol ön lastik dansöz gibi kıvırıyor, rulman olayı öyle çıktı. Ben de yol tam tarlaymış bir tutunamadık diye diye gittim Pendik'e. Ezcümle, tekerlek göbek rulmanlarını kapalı tipe çevireceğim, şu sıra cukkayı tikkatli kullanmak gerektiğinden biraz erteledim. ilk fırsatta yapılacaklar listesinde tepeye yazdım. Çaylak 4 yaşına koşuyor, 4 lastik rulmanı da 1 kere değişmişti, bugünküyle birlikte 2. tura başlamış olduk, hiç hoş değil..


Çevrimdışı Tolga

  • İleti: 1196
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: TEKERLEK GÖBEK RULMANI
« Yanıtla #1 : Şubat 23, 2012, 11:31:02 »
senin "çaylak" benim "ihtiyar" ile yarışır duruma geldi :)
Tolga

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • İleti: 3823
  • Cinsiyet: Bay
  • Ormanlarimdan bir dal kesenin başını keserim-Fatih
Ynt: TEKERLEK GÖBEK RULMANI
« Yanıtla #2 : Şubat 23, 2012, 11:34:00 »
Geçmiş olsun abi,peki;
rulmanda değişim sıklığı gibi bir takvime bağlanmış mıdır?
çaylakdaki az da olsa standart dışı modifikasyonlar rulman ömründen mi kemirmiş?


« Son Düzenleme: Şubat 23, 2012, 11:45:21 Gönderen: Harun »

Çevrimdışı reis28

  • İleti: 2269
  • Cinsiyet: Bay
  • DURSUN USTA 536 462 96 68
Ynt: TEKERLEK GÖBEK RULMANI
« Yanıtla #3 : Şubat 24, 2012, 01:09:09 »
Nivaların aks rulmanları malesef zayıf ben daha kaliteli olan  ve genelde aks rulmanlarında tanınmış bir marka olan Timken rulman kullanmıştım ve bu rulmanları yaglamak için suya dayanıklı FAG rulman gresi kullandım bu şekilde aracı sattım daha evvelinde defalarca aks rulmanı degişmiştim benden alan arkadaşlar da ve dahi diger eldegiştiren kişilerde dahil ön aks rulmanı degiştirmeden aracı kullnamışlardı
DURSUN USTA 05364629668

Çevrimdışı Yevgeni

  • İleti: 7259
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: TEKERLEK GÖBEK RULMANI
« Yanıtla #4 : Şubat 24, 2012, 10:48:43 »
Tolga, senin ihtiyar açık ara şampiyondur, Çaylak adı üzerinde çaylak, daha çok yolu var  ;D ;D

Çevrimdışı Yevgeni

  • İleti: 7259
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: TEKERLEK GÖBEK RULMANI
« Yanıtla #5 : Şubat 24, 2012, 10:51:59 »


Harun, bence tek sorun rulmanın cinsi ve yapısı. Deformasyona teşne, standart bir konfigürasyonda bile düzgün çalışması ve bozulmaması mucize.
Dursun Usta da demiş bak, maalesef zayıf bunnar diye (bu arada Timken'i de SKF diye hatırladım ya, taktir ettim kendimi)..





Çevrimdışı Yevgeni

  • İleti: 7259
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: TEKERLEK GÖBEK RULMANI
« Yanıtla #6 : Şubat 24, 2012, 07:51:38 »


Bu arada Gezenbilir'de bir konuda rastladım, offsetli cant rulmanlara binen yükü artırıyor diye bir bilgi var.
Yani Harun teraziyi bozan araç rulmanı da yiyiyor inceden..


Çevrimdışı almanyalý

  • İleti: 886
  • Cinsiyet: Bay
  • LADA NİVA yla dere tepe dümdüz
Ynt: TEKERLEK GÖBEK RULMANI
« Yanıtla #7 : Şubat 24, 2012, 08:14:29 »
abilerim benim 95 nivamdada rulmanlar dagılıyordu rus malı ustamız ön teker iki bilya arasına boru yaptırıp somunu sonuna kadar sıktı şükür 3 senedir bilya dagıtmadım ama bunun bir ilgisi olabilirmi acaba ???

Çevrimdışı Tolga

  • İleti: 1196
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: TEKERLEK GÖBEK RULMANI
« Yanıtla #8 : Şubat 24, 2012, 09:02:06 »

Tolga, senin ihtiyar açık ara şampiyondur, Çaylak adı üzerinde çaylak, daha çok yolu var  ;D ;D


Benim ki ihtiyar delikanlı, beyaz saçlı prens :)
Tolga

Çevrimdışı cenker

  • İleti: 656
  • Cinsiyet: Bay
  • divers do it deeper
Ynt: TEKERLEK GÖBEK RULMANI
« Yanıtla #9 : Şubat 25, 2012, 09:53:37 »
offset jant kalın lastigin ilk yordugu parca bu rulmandır, değişiminde skf marka ve kapalı tipp kullanılması tavsiyemdir.
kapalı tip devamlı yapılan basınclı su ile yıkamalarda sızan suyun yagı bozmasını engeller.
divers do it deeper

Çevrimdışı Maestro

  • İleti: 1004
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: TEKERLEK GÖBEK RULMANI
« Yanıtla #10 : Şubat 25, 2012, 02:39:32 »
Nivaların aks rulmanları malesef zayıf ben daha kaliteli olan  ve genelde aks rulmanlarında tanınmış bir marka olan Timken rulman kullanmıştım ve bu rulmanları yaglamak için suya dayanıklı FAG rulman gresi kullandım bu şekilde aracı sattım daha evvelinde defalarca aks rulmanı degişmiştim benden alan arkadaşlar da ve dahi diger eldegiştiren kişilerde dahil ön aks rulmanı degiştirmeden aracı kullnamışlardı

 ;)   işi bilen

Çevrimdışı NivaTANK

  • İleti: 220
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: TEKERLEK GÖBEK RULMANI
« Yanıtla #11 : Şubat 25, 2012, 03:37:20 »
Bende yeni değiştirdim, poryaya yapışmış durumda çıktı, ön sağ tekerleği frenliyordu adeta. Yine bildiğimiz eski tip ile değiştirdim bakalım ne kadar yola devam edebilicek :D
Niva is not a offroad truck, it is a Russian TANK

Çevrimdışı mehmet22

  • İleti: 1581
  • Cinsiyet: Bay
  • MEHMET ELEKTRONİK KEŞAN-EDİRNE 0284 7153630
Ynt: TEKERLEK GÖBEK RULMANI
« Yanıtla #12 : Şubat 25, 2012, 04:27:19 »
evet bu bilyeler nivanın dertlerinden biri ben de deyiştirdim ön sağ tekerlekte başlayan ugultudan sonra söktük ve bilye maff   poryayı bile yemiş yeniden doldurduk kaynak ile poryayı yeni yatak acıp yeni bilye şimde ses yok geleneksel sorunlarından ,biri  nivanın..
VARSA NİVAN ÖZGÜRSÜN

Çevrimdışı edirneli

  • İleti: 69
  • Cinsiyet: Bay
  • niva=özgürlük
Ynt: TEKERLEK GÖBEK RULMANI
« Yanıtla #13 : Şubat 27, 2012, 03:42:46 »
bilya konik. Kapalı konik bilyalar randımanlı olur mu acaba?
86 model ihtiyar delikanlý

Çevrimdışı NÝVACI

  • İleti: 2377
  • Cinsiyet: Bay
  • 51 DEN BERÝ BURALARDAYIZ.
Ynt: TEKERLEK GÖBEK RULMANI
« Yanıtla #14 : Şubat 27, 2012, 07:36:54 »
Bende almanyalının ki gibi aaraya burç yaptırdım.   (iki rulman arasına 2 santimden dar bir bilezik)
2004 yılından beri aynı rulmanlarla devam. rulmanlarım fag.
Parantes açalım son üç yıla kadar kendim söker yıkar tekrar toplardım  yani kullandığım yağların kalitesi
ve kullanma ömrünü doldurmadan yenilenirdi.
Bana göre teker açma  rulmanlara kadar dağıtıp  yıkayıp yeniden toplamaktı
fren pistonlarının temizliği tek tek çalıştığının  gözlenmesi de aynı derece önemlidir/ NOT  bu işlemin arkasından hava almak ŞARTTIR.
HER KESE KOLAY GELSİN.
anladýmki meskenim yaylalar daðlar