Gönderen Konu: Diferansiyel kilidi hakkında..  (Okunma sayısı 51917 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı 06niva

  • İleti: 109
  • Cinsiyet: Bay
  • ANKARA
Ynt: Diferansiyel kilidi hakkında..
« Yanıtla #30 : Kasım 13, 2007, 01:21:26 »
arkadaşlar merhaba.ben birkere traktörle sürülü tarlada battım.şöyle bir şey dendim oldu. ::)diferansiyel kilidi yerine geçermi(yedek parça ucuz bu keçiski lerde ondan yaptım ) 1. vitestde düşük tahvil oranı na getrdim el frenini %70 civzrında çektim.çok hafif gaz verdim.çıktı.

bu arda %100 dirensiyel kilidi ön ve arkda için harici dediğiniz istenildiği zaman normal diferansiyel moduna geçiyormu yoksa devamlı kilitlimi??

Bildiğim kadarıyla Hummer larda (H1) çapraz kaldığın zaman hafif frene basarak gaz verince çıkıyorsun videosu var bulursam yollarım galiba bu teknikde işe yarıyabiliyor
ya da sadece o arabaya özgü...

Çevrimdışı YEVGENI

  • İleti: 7244
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: Diferansiyel kilidi hakkında..
« Yanıtla #31 : Kasım 13, 2007, 01:25:26 »

Hummer mekaniği ile Niva aynı değil..


Çevrimdışı 06niva

  • İleti: 109
  • Cinsiyet: Bay
  • ANKARA
Ynt: Diferansiyel kilidi hakkında..
« Yanıtla #32 : Kasım 13, 2007, 01:32:36 »
yok aynı demedim ben zaten arkadaş sölemiş yaaa ben hummer da görmüştüm onu söledim sadece belki bi tekniktir diye.

http://www.youtube.com/watch?v=Yf9FPs40VUM

3:09 da

Çevrimdışı YEVGENI

  • İleti: 7244
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: Diferansiyel kilidi hakkında..
« Yanıtla #33 : Kasım 13, 2007, 03:13:58 »

Yanıtı o anlamda vermedim zaten. Mekaniği farklı olduğundan kelli yetenekleri de farklı o yüzden. Konu baştan beri Niva üzerine döndüğü için..


Çevrimdışı karadeniz

  • İleti: 28
  • Cinsiyet: Bay
    • www.ladatr.blogspot.com
Ynt: Diferansiyel kilidi hakkında..
« Yanıtla #34 : Kasım 13, 2007, 10:07:59 »
mekanik aynı değil belki ama mantık aynı...

şöyle düşünün...dif. kilitli ve araç sağ ön teker ve sol arka teker havada kalacak şekilde askıda...bu durumda dif. kilidi 1 işe yaramaz.. ancak şöyle olur...

siz diferansiyeli kilitleyip gaza yüklendiğiniz zaman çapraz tekerler askıda olduğu için boşa dönerler...aynı anda frene asılırsanız fren yüzünden boşa dönen tekerleklerden güç kesilip diğer tekerleklere de gitmeye başlar...onların dönüşünü engellemeye çalışıp diğerlerine gücü aktarıyor oluyorsunuz ama freni köklerseniz tabi araba gene hareket etmez...

yani bu teknik nivada da işe yarar...yani yaramalı...olaya teorik gözle bakıyorum pratik farklı olabilir...

2000 model 8v vega ile 215; sizce imkansýz mý?

Çevrimdışı Tolga

  • İleti: 1196
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: Diferansiyel kilidi hakkında..
« Yanıtla #35 : Kasım 13, 2007, 10:17:45 »
ben anlamadım, biri anlatsın  ???
Tolga

Çevrimdışı taiga

  • Moderatör
  • İleti: 1719
Ynt: Diferansiyel kilidi hakkında..
« Yanıtla #36 : Kasım 13, 2007, 10:33:17 »
Şöyle anlatayım...
Girdin kanala nivayla, yan yattın, 2 teker basıyor, 2 teker havada...
Eğer diff kilidi devrede ise ilerleyemezsin...
Çünkü gücü basmayan tekerlere aktarır, onlarda boşa döner durur... ;D
Nivanın en ciddi handikapı bu...
Bu olay sadece sağ yada sol yandaki 2 teker birden basmazsa olur...
Yoksa çapraz tekerler boşta yada ön yada arka tekerler boşta ise sorun yok...
O yüzden kanalda böyle bir konuma düşerseniz diff. kilidi kitlemeyin, direk takviye ile ilerlemeye çalışın, özellikle geri vitese takın, daha yüksek tork alırsınız...

Çevrimdışı Tolga

  • İleti: 1196
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: Diferansiyel kilidi hakkında..
« Yanıtla #37 : Kasım 13, 2007, 10:48:44 »
Orta diff kilidi sadece ön ve arka şaftı kilitler. Dolayısıyla önde %40 arkada %60 olan güç dağılımı %50 olarak paylaştırılır.

ise;  sağ yada sol 2 teker boşta iken diferansiyelin kilitli olup olmamasının ne faydası yada zararı var, gene anlamadım birinin bana bunu kağıt üzerinde çizerek filan anlatması lazım galiba...
Tolga

Çevrimdışı 06niva

  • İleti: 109
  • Cinsiyet: Bay
  • ANKARA
Ynt: Diferansiyel kilidi hakkında..
« Yanıtla #38 : Kasım 13, 2007, 10:54:41 »
mekanik aynı değil belki ama mantık aynı...

şöyle düşünün...dif. kilitli ve araç sağ ön teker ve sol arka teker havada kalacak şekilde askıda...bu durumda dif. kilidi 1 işe yaramaz.. ancak şöyle olur...

siz diferansiyeli kilitleyip gaza yüklendiğiniz zaman çapraz tekerler askıda olduğu için boşa dönerler...aynı anda frene asılırsanız fren yüzünden boşa dönen tekerleklerden güç kesilip diğer tekerleklere de gitmeye başlar...onların dönüşünü engellemeye çalışıp diğerlerine gücü aktarıyor oluyorsunuz ama freni köklerseniz tabi araba gene hareket etmez...

yani bu teknik nivada da işe yarar...yani yaramalı...olaya teorik gözle bakıyorum pratik farklı olabilir...



evet bende teorik olarak bu frenin işe yarayabilceğini düşünmüştüm mantıklı çünkü..

Çevrimdışı Tolga

  • İleti: 1196
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: Diferansiyel kilidi hakkında..
« Yanıtla #39 : Kasım 13, 2007, 11:10:09 »
konuyla pek alakalımı değil ama Hummer'a bakarken bunu gördüm çok güldüm...

http://www.youtube.com/watch?v=lpxoomyFs_0
Tolga

Çevrimdışı 06niva

  • İleti: 109
  • Cinsiyet: Bay
  • ANKARA
Ynt: Diferansiyel kilidi hakkında..
« Yanıtla #40 : Kasım 13, 2007, 11:15:54 »
bana görede hummer biraz reklam kokan araç özellikle H2...abartıyorlar bence...burda olduğu gibi...http://www.youtube.com/watch?v=z0N7lXwfveM

Çevrimdışı karadeniz

  • İleti: 28
  • Cinsiyet: Bay
    • www.ladatr.blogspot.com
Ynt: Diferansiyel kilidi hakkında..
« Yanıtla #41 : Kasım 13, 2007, 11:25:01 »
hehe...

ya fonda çalan müziğe bittim ben adını bilen var mı...???
2000 model 8v vega ile 215; sizce imkansýz mý?

Çevrimdışı seko

  • İleti: 1457
  • Cinsiyet: Bay
    • lonely rider
Ynt: Diferansiyel kilidi hakkında..
« Yanıtla #42 : Kasım 13, 2007, 11:32:37 »
koskoca hummer madara olmuş yaw ;D

Çevrimdışı dogan54

  • Moderatör
  • İleti: 803
  • Cinsiyet: Bay
  • Dogayı sevmeyen kendinde bir noksanlik arasin..
Ynt: Diferansiyel kilidi hakkında..
« Yanıtla #43 : Kasım 13, 2007, 11:34:31 »
Nivanın tek tekerleğini kriko ile kaldırın (ön arka farketmez) arabayı vitese takıp kalkışa geçerseniz araba biraz ileriye hamle yapar ama tek tekerlek boşa dönerek motor çalışır.Yani 3 teker yerde sabit, 1 teker döner.
Aynı pozisyonda yani tek teker havada iken orta diferansiyeli (küçük vitesi) kilitlerseniz araba hareket eder.
AMA Ön ve arka tekerleklerden herhangi ikisini takoza alın, orta difransiyel kilitli olsa bile araba yine yerinden oynamaz.( Yani önde 1 teker havada,arkada 1 teker havadaysa )
4x4 baska,
NiVA baska..

Çevrimdışı karadeniz

  • İleti: 28
  • Cinsiyet: Bay
    • www.ladatr.blogspot.com
Ynt: Diferansiyel kilidi hakkında..
« Yanıtla #44 : Kasım 13, 2007, 11:43:23 »
Nivanın tek tekerleğini kriko ile kaldırın (ön arka farketmez) arabayı vitese takıp kalkışa geçerseniz araba biraz ileriye hamle yapar ama tek tekerlek boşa dönerek motor çalışır.Yani 3 teker yerde sabit, 1 teker döner.
Aynı pozisyonda yani tek teker havada iken orta diferansiyeli (küçük vitesi) kilitlerseniz araba hareket eder.
AMA Ön ve arka tekerleklerden herhangi ikisini takoza alın, orta difransiyel kilitli olsa bile araba yine yerinden oynamaz.( Yani önde 1 teker havada,arkada 1 teker havadaysa )

işte bu durumda tekerler boşa dönerken frene hafifçe dokunursanız araç gene hamle yapar ve hareket etmeye çalışır...çünkü boşa dönen tekerleğe frenle hareket zorluğu sağlarken gücün diğer tekerleğe gitmesini sağlarsınız...bu da aracı hareket ettirir...
2000 model 8v vega ile 215; sizce imkansýz mý?