Gönderen Konu: ŞARJ DİNAMOSU  (Okunma sayısı 11145 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı yusuf

  • İleti: 4974
ŞARJ DİNAMOSU
« : Mart 31, 2010, 01:27:28 »
Soğucak yaylasında Özellikle gece uzun süreli vinçleme yaparken akünün hemen bittiğini, Gaza basarak dinamoyu hızlı çevirmenin de yarar sağlamadını gördük. Bunu üzerine ustamızın iki önerisi oldu:

1. çift akü
2. Yüksek amper veren sarj dinamosu.

İkinci akü hem ağır oluyor hem de yer kaplıyor.

Şimdilik Niva'ya uyan 120 - 140 amp bir sarş dinamosu arayışına girdik.


HakanBusa'dan

Bu arada kısa bir bilgi vereyim. Bizim niva ların elektrik sarfiyatı standart niva lara göre fazla kalınca, Topkapı ya gittim. Teknik oto san. de bir elektrikçide 2. el temiz ve bakımı yapılmış isuzu şarz dinamosu buldum. 110 amp.(bizimkiler 55amp.). 200 tl ye yarın işçilik dahil takacaklar.

Çevrimdışı feyzullah

  • İleti: 873
Ynt: ŞARJ DİNAMOSU
« Yanıtla #1 : Mart 31, 2010, 03:11:26 »
vinç olan araclarda 2 akü olması gerekli arada şartel olamlı arac yürürken doldurmalı vinç kullanımında 2 aküde acık olmalı 1 akü zayıf geliyor

Çevrimdışı yusuf

  • İleti: 4974
Ynt: ŞARJ DİNAMOSU
« Yanıtla #2 : Mart 31, 2010, 03:45:02 »
nereye koycan o aküyü ?

Çevrimdışı bymuammer

  • İleti: 1049
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: ŞARJ DİNAMOSU
« Yanıtla #3 : Mart 31, 2010, 03:51:30 »
istepmenin yerine bir platform yapılabilir zaten çoğumuzun lastiği sığmıyor oraya.

Çevrimdışı yusuf

  • İleti: 4974
Ynt: ŞARJ DİNAMOSU
« Yanıtla #4 : Mart 31, 2010, 03:56:01 »
120a lık bir dinamo fikrine ne diyorsunuz ?

Çevrimdışı yusuf

  • İleti: 4974
Ynt: ŞARJ DİNAMOSU
« Yanıtla #5 : Mart 31, 2010, 04:31:21 »


 Genel kural olarak vinç tanburuna sarılan halatın katları artınca vinçin çektiği amper artıyor, çektiği yük güçü azalıyor.

örneğin tamburdaki halat tek sarım ise 85 amper çekiyor.

Halatı üstüste sarıp 4 kat yaparsanız 465 amper akım çekiyor.

Her zaman tek kata gelinceye kadar açamıyorsunuz tabii.

Ben çift akü denedim. Kapladığı yer kadar faydası yok. Hele ikiside boşalınca şenlik oluyor doldurmak.

Çevrimdışı k. yusuf

  • İleti: 314
  • Cinsiyet: Bay
  • kermittt
Ynt: ŞARJ DİNAMOSU
« Yanıtla #6 : Mart 31, 2010, 05:35:40 »
aracın çalışması durumunda bile bu kadar çekiyor ise işimiz var gerçekten.  ben depodan 140 amper transit dinamosunu çıkarayım en iyisi  :D  ayrıca bir de 45 amper japon tip dar akü koyacağım şalter ile birlikte. 

ancak bir de işin yakıt performans olayı mevcut. ortalama bir dinamo  3 hp kadar güç çekiyor motordan. bunun da hem performansa hem de yakıta etkisi olacaktır.

ben uygulamayı yaptıktan sonra bir de alternatör kesici yaparak anlık güç ihtiyaçlarında dinamoyu devre dışı bırakacağm

Çevrimdışı feyzullah

  • İleti: 873
Ynt: ŞARJ DİNAMOSU
« Yanıtla #7 : Mart 31, 2010, 09:36:23 »
büyük jarz iyi ama 2 ci akü şart bana göre

Çevrimdışı cenker

  • İleti: 650
  • Cinsiyet: Bay
  • divers do it deeper
Ynt: ŞARJ DİNAMOSU
« Yanıtla #8 : Mart 31, 2010, 10:16:55 »
120a lık bir dinamo fikrine ne diyorsunuz ?

yusuf abi niva için euro 2- 3 versiyonlar için 90 amper üstü alternatör,  ecu ( beyin ) akü voltajı da takip ettiginden sorun çıkartabilir,
kanerde diagnostik cihazla dikkatla devreye alınız ...
bunun hikayesi biraz uzun, denk geldiginde anlatırım ...
divers do it deeper

Çevrimdışı k. yusuf

  • İleti: 314
  • Cinsiyet: Bay
  • kermittt
Ynt: ŞARJ DİNAMOSU
« Yanıtla #9 : Mart 31, 2010, 10:34:49 »
çıkış voltajı aynı olduğundan bir problem yaratmaz. yine max.14.4 volt üretecektir. yeri geliyor 3 volt 20 miliamper 4  adet seri ledi 180 amper aküye bağlıyorum. o yüzden burada önemli olan voltajı aşmamak.

hakanbusa

  • Ziyaretçi
Ynt: ŞARJ DİNAMOSU
« Yanıtla #10 : Nisan 01, 2010, 12:07:17 »
Evet şarz dinamosunu taktırdım. Çok güzel oldu.İçime de sindi. 110amp. ve araçta exrem bir tadilatta gerekmiyor. Sadece gerdirme kılavuzu yan duruşundan yatay duraşa geçerek bloğa sabitleniyor. Ayrıca konjektörü de ayrı olarak su bidonunun yanına aldık. Su geçişlerinde çok faydası olacağını düşünüyorum. Ama sizler den gelen bir fikir üzerine, konsola bir şalter yapıp, su geçişlerinde şarz dinamosunu devre dışı bırakmanın çok akıllıca olacağı kararına vardım. İNŞALLAH yakın zaman da da bunu yapacağım.
 Aracın farlarına fer geldi:)

Çevrimdışı yusuf

  • İleti: 4974
Ynt: ŞARJ DİNAMOSU
« Yanıtla #11 : Nisan 01, 2010, 03:03:55 »
Cenker'in dediği aklıma yatıyor.

Sarj dinamosuna arada bir bakım yaptırmak gerekiyor Belki sorun onda. Tabiiki birde akü'nün durumu söz konusu.

Ben her ikisinide elden geçirip bir kez daha deneyeceğim.

Yani, standartlara sadık kalma huyum hala devam ediyor.


Çevrimdışı YEVGENI

  • İleti: 7159
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: ŞARJ DİNAMOSU
« Yanıtla #12 : Nisan 01, 2010, 03:16:35 »

Ben de sadece yedek akü bulundurucağım vinç takınca.
Tesisatta değişiklik yapmak, yani standardı bozmak işime gelmiyor..


Çevrimdışı kutman

  • İleti: 27
Ynt: ŞARJ DİNAMOSU
« Yanıtla #13 : Nisan 01, 2010, 07:02:40 »
Abiler merhaba,

Osman ben

Sizlere akıl vermek elbette haddime değil ve söyleyeceklerim çok önemli bir buluş da değil belki.

Yusuf abinin göndermiş olduğu tabloda belirtildiği üzere, tamburdaki halat sarım adedi arttıkça güç kaybı oluşuyor ve amper sarfiyatı artıyorsa, çelik halat boyunu kısaltarak soruna önemli bir katkı sağlanabileceği görünüyor.

Zaman zaman çelik halatın ucu 20-25 metre ileriye bağlamak zorunda kalsınsa da çoğunlukla araçlar kaldıkları yerden 3-5 metre çekildikten sonra kurtarılmış oluyor. Aradaki mesafeyi başka bir şekilde yani strap veya çekme halatı ile kapatıp vinç halatının boyunu daha kısa tutmak faydalı olabilir. bu sayede çelik halatı her defasında önce 20-25 metre açmak zorunda da kalınılmaz ve aracın ön tarafından önemli bir ağırlık azalması olur.

Çevrimdışı yusuf

  • İleti: 4974
Ynt: ŞARJ DİNAMOSU
« Yanıtla #14 : Nisan 01, 2010, 07:14:22 »
Evet haklısın öyle ama zaman geliyor ki ne halatın boyu ne de eldeki strapların uzunluğu yetmiyor destek noktasına.

Bizlerde makara var. Halatı arabadan alıp destek noktasında makaradan geçirip tekrar arabaya geliyoruz. Böylece 10 metre mesafe için 20 m halat açılmış dolayısıylada tamburda sarım sayısını azaltmış oluyoruz.

Aslında çift makara yapabilsek hem tamburda halat kalmaz hem de çekiş gücü iki misline çıkar.