NivaTR forum
Ekim 25, 2014, 01:52:38 *
Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Duyurular:
 
   Ana Sayfa   Yardım Ara Giriş Yap Kayıt  
Sayfa: [1] 2 3 4   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: ŞARJ DİNAMOSU  (Okunma Sayısı 7533 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
yusuf

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 4974



« : Mart 31, 2010, 10:27:28 »

Soğucak yaylasında Özellikle gece uzun süreli vinçleme yaparken akünün hemen bittiğini, Gaza basarak dinamoyu hızlı çevirmenin de yarar sağlamadını gördük. Bunu üzerine ustamızın iki önerisi oldu:

1. çift akü
2. Yüksek amper veren sarj dinamosu.

İkinci akü hem ağır oluyor hem de yer kaplıyor.

Şimdilik Niva'ya uyan 120 - 140 amp bir sarş dinamosu arayışına girdik.


HakanBusa'dan

Bu arada kısa bir bilgi vereyim. Bizim niva ların elektrik sarfiyatı standart niva lara göre fazla kalınca, Topkapı ya gittim. Teknik oto san. de bir elektrikçide 2. el temiz ve bakımı yapılmış isuzu şarz dinamosu buldum. 110 amp.(bizimkiler 55amp.). 200 tl ye yarın işçilik dahil takacaklar.
Kayıtlı
feyzullah

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 873


E-Posta
« Yanıtla #1 : Mart 31, 2010, 12:11:26 »

vinç olan araclarda 2 akü olması gerekli arada şartel olamlı arac yürürken doldurmalı vinç kullanımında 2 aküde acık olmalı 1 akü zayıf geliyor
Kayıtlı
yusuf

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 4974



« Yanıtla #2 : Mart 31, 2010, 12:45:02 »

nereye koycan o aküyü ?
Kayıtlı
bymuammer

Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1015


muammer23@hotmail.com
E-Posta
« Yanıtla #3 : Mart 31, 2010, 12:51:30 »

istepmenin yerine bir platform yapılabilir zaten çoğumuzun lastiği sığmıyor oraya.
Kayıtlı
yusuf

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 4974



« Yanıtla #4 : Mart 31, 2010, 12:56:01 »

120a lık bir dinamo fikrine ne diyorsunuz ?
Kayıtlı
yusuf

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 4974



« Yanıtla #5 : Mart 31, 2010, 01:31:21 »



 Genel kural olarak vinç tanburuna sarılan halatın katları artınca vinçin çektiği amper artıyor, çektiği yük güçü azalıyor.

örneğin tamburdaki halat tek sarım ise 85 amper çekiyor.

Halatı üstüste sarıp 4 kat yaparsanız 465 amper akım çekiyor.

Her zaman tek kata gelinceye kadar açamıyorsunuz tabii.

Ben çift akü denedim. Kapladığı yer kadar faydası yok. Hele ikiside boşalınca şenlik oluyor doldurmak.
Kayıtlı
k. yusuf

Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 314


kermittt

info@gurgarage.com
E-Posta
« Yanıtla #6 : Mart 31, 2010, 02:35:40 »

aracın çalışması durumunda bile bu kadar çekiyor ise işimiz var gerçekten.  ben depodan 140 amper transit dinamosunu çıkarayım en iyisi  Cheesy  ayrıca bir de 45 amper japon tip dar akü koyacağım şalter ile birlikte. 

ancak bir de işin yakıt performans olayı mevcut. ortalama bir dinamo  3 hp kadar güç çekiyor motordan. bunun da hem performansa hem de yakıta etkisi olacaktır.

ben uygulamayı yaptıktan sonra bir de alternatör kesici yaparak anlık güç ihtiyaçlarında dinamoyu devre dışı bırakacağm
Kayıtlı
feyzullah

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 873


E-Posta
« Yanıtla #7 : Mart 31, 2010, 06:36:23 »

büyük jarz iyi ama 2 ci akü şart bana göre
Kayıtlı
cenker

Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 648

divers do it deeper

diver@hotmail.com
Site E-Posta
« Yanıtla #8 : Mart 31, 2010, 07:16:55 »

120a lık bir dinamo fikrine ne diyorsunuz ?

yusuf abi niva için euro 2- 3 versiyonlar için 90 amper üstü alternatör,  ecu ( beyin ) akü voltajı da takip ettiginden sorun çıkartabilir,
kanerde diagnostik cihazla dikkatla devreye alınız ...
bunun hikayesi biraz uzun, denk geldiginde anlatırım ...
Kayıtlı

divers do it deeper
k. yusuf

Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 314


kermittt

info@gurgarage.com
E-Posta
« Yanıtla #9 : Mart 31, 2010, 07:34:49 »

çıkış voltajı aynı olduğundan bir problem yaratmaz. yine max.14.4 volt üretecektir. yeri geliyor 3 volt 20 miliamper 4  adet seri ledi 180 amper aküye bağlıyorum. o yüzden burada önemli olan voltajı aşmamak.
Kayıtlı
hakanbusa
Ziyaretçi


E-Posta
« Yanıtla #10 : Mart 31, 2010, 09:07:17 »

Evet şarz dinamosunu taktırdım. Çok güzel oldu.İçime de sindi. 110amp. ve araçta exrem bir tadilatta gerekmiyor. Sadece gerdirme kılavuzu yan duruşundan yatay duraşa geçerek bloğa sabitleniyor. Ayrıca konjektörü de ayrı olarak su bidonunun yanına aldık. Su geçişlerinde çok faydası olacağını düşünüyorum. Ama sizler den gelen bir fikir üzerine, konsola bir şalter yapıp, su geçişlerinde şarz dinamosunu devre dışı bırakmanın çok akıllıca olacağı kararına vardım. İNŞALLAH yakın zaman da da bunu yapacağım.
 Aracın farlarına fer geldi:)
Kayıtlı
yusuf

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 4974



« Yanıtla #11 : Nisan 01, 2010, 12:03:55 »

Cenker'in dediği aklıma yatıyor.

Sarj dinamosuna arada bir bakım yaptırmak gerekiyor Belki sorun onda. Tabiiki birde akü'nün durumu söz konusu.

Ben her ikisinide elden geçirip bir kez daha deneyeceğim.

Yani, standartlara sadık kalma huyum hala devam ediyor.

Kayıtlı
YEVGENI

Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 6966



« Yanıtla #12 : Nisan 01, 2010, 12:16:35 »


Ben de sadece yedek akü bulundurucağım vinç takınca.
Tesisatta değişiklik yapmak, yani standardı bozmak işime gelmiyor..

Kayıtlı
kutman

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 27


E-Posta
« Yanıtla #13 : Nisan 01, 2010, 04:02:40 »

Abiler merhaba,

Osman ben

Sizlere akıl vermek elbette haddime değil ve söyleyeceklerim çok önemli bir buluş da değil belki.

Yusuf abinin göndermiş olduğu tabloda belirtildiği üzere, tamburdaki halat sarım adedi arttıkça güç kaybı oluşuyor ve amper sarfiyatı artıyorsa, çelik halat boyunu kısaltarak soruna önemli bir katkı sağlanabileceği görünüyor.

Zaman zaman çelik halatın ucu 20-25 metre ileriye bağlamak zorunda kalsınsa da çoğunlukla araçlar kaldıkları yerden 3-5 metre çekildikten sonra kurtarılmış oluyor. Aradaki mesafeyi başka bir şekilde yani strap veya çekme halatı ile kapatıp vinç halatının boyunu daha kısa tutmak faydalı olabilir. bu sayede çelik halatı her defasında önce 20-25 metre açmak zorunda da kalınılmaz ve aracın ön tarafından önemli bir ağırlık azalması olur.
Kayıtlı
yusuf

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 4974



« Yanıtla #14 : Nisan 01, 2010, 04:14:22 »

Evet haklısın öyle ama zaman geliyor ki ne halatın boyu ne de eldeki strapların uzunluğu yetmiyor destek noktasına.

Bizlerde makara var. Halatı arabadan alıp destek noktasında makaradan geçirip tekrar arabaya geliyoruz. Böylece 10 metre mesafe için 20 m halat açılmış dolayısıylada tamburda sarım sayısını azaltmış oluyoruz.

Aslında çift makara yapabilsek hem tamburda halat kalmaz hem de çekiş gücü iki misline çıkar.
Kayıtlı
Sayfa: [1] 2 3 4   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2011, Simple Machines XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu!
Bu Sayfa 0.062 Saniyede 21 Sorgu ile Oluşturuldu