NivaTR forum
Ağustos 22, 2014, 11:49:47 *
Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Duyurular:
 
   Ana Sayfa   Yardım Ara Giriş Yap Kayıt  
Sayfa: 1 [2] 3   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Arazi vitesleri ne zaman kullanılmalı  (Okunma Sayısı 8973 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
kenancaglayan26

Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 364


1973 Eskişehir


E-Posta
« Yanıtla #15 : Şubat 18, 2010, 01:58:03 »

benim aractada kilite alınca arac firen yapmış gibiyavaşlıyor kasılıyor ve zor hareket ediyor bu sizin araclardada oluyormu yoksa benim kecide mi sorunvar
Kayıtlı

... YOL OLSADA OLUR OLMASADA ...
YEVGENI

Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 6889



« Yanıtla #16 : Şubat 18, 2010, 02:39:54 »


Kilit dediğin ağır devir ise, normal.
Yok orta diff kilidi ise, daha da normal..

Kayıtlı
kenancaglayan26

Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 364


1973 Eskişehir


E-Posta
« Yanıtla #17 : Şubat 18, 2010, 04:01:11 »

Kilit dediğin ağır devir ise, normal.
Yok orta diff kilidi ise, daha da normal..


Abi dif kilitinden bahsediyordum normalde bu kiliti agır devir harici hic kullanmadım birçok yerdede lazım olmuyor cok agır camurlarda kullandım.
Dormal olmasına sevindim teşekkürederim cevap için SAYGILAR...  Cheesy
Kayıtlı

... YOL OLSADA OLUR OLMASADA ...
YEVGENI

Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 6889



« Yanıtla #18 : Şubat 18, 2010, 04:05:19 »


Gücü öne ve arkaya eşit dağıtmak üzere kilitliyor.
E adı üzerinde kilit ve ciddi kasıyor. Zaten kranktan diferansiyellere kadar bir ton dişli sisteminden geçiyor güç. Normal hali bile görece kasıntılı..

Kayıtlı
almanyalı

Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 886


NİVA'yla dere tepe dümdüz

soydanturk@hotmail.com
E-Posta
« Yanıtla #19 : Eylül 30, 2010, 07:33:28 »

vllahi abiler ben acemilik zamanımda cok olan bir hendege düştüm oradan kimse bu araba cıkmaz bir traktör bulalım dediler normal takviyede tam hendegi atlacam lastikler patinaj cekiyor geri geri kayıyoruz balçık gibi camur var gece saat 3 ormandatız küçük kilit kolu devreye aldım birdaha yukarı zorladık tam cıkarken sag sol yapmaya başladık büyük bir ses ama oradada hendek ten cıktık oraya buraya birsşey yok araca bindik yürüyoz takır takır ses indik baktık ön difransiyel baglantılarını kırmış acemiligimiz dedik ön şaftı söktük arazi kilitini taktık yola devam arazi kiliti takılıyken direksiyonu yarımtura gelince cok kasıyor peki ustalarıma sorayım ormandayız aşırı camur var rampa yukarı tırmanıyoruz agır agır cok keskin virajhlar var arazi kiliti kilitli virajda kasma yapıp difransiyeli kırmazmı veya kasıntıdan difrasiyelel baglantısını kasıntıdan koparmazmı ben bu yüzden korkudan küçük kilidi kullanmıyorum cünkü asfaltta dönerken kilidi deniyorum araba bir yeri koparacak ğibi tam camurlu virajda bunu kullanamassak ne yapabiliriz abi ve ustalarıma selammlarrr
Kayıtlı
ömeryılmaz

Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 26



E-Posta
« Yanıtla #20 : Kasım 24, 2010, 10:08:30 »

mrb..bn aranıza yeni katıldım 18 yasında bi gencim babamın niva hastalığı war 2010 model bi nivamız war..ava giderken doğal olarak zorlu yerlerdende geçmeye çalışıyorum..fakat arazi vitesleri hakkında aşırı bi bilgiye sahip değilim siz ustalarıma soracağım bi iki soru war..ortanca viteste ortaya almamızdaki maksat ne ?? ne işe yarıyor anlamış değilim ortaya çektiğim zaman viteste olsa daha araba yerinden oynamıyor beni bilgilenidirirseniz çok m.olurum tşklr
Kayıtlı
yusuf

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 4974



« Yanıtla #21 : Kasım 29, 2010, 07:37:50 »

Pekala, ben bildiklerimi sana aktarmaya çalışayım

VİTESLERİ HİSSETMEK

Önce vites kollarını öğrenelim.

Koltuklara yakın olan ve diğerinden uzun olan "ağır devir vites kolu"  dur. Karınca vites kolu olarakta adlandırılır. Bu arazi şanzumanın devreye sokup aracı güçlendirir, motor fren güçünü arttırır.

Motora yakın olan kısa kol ise "kilit vitesi kolu"  dur.

Standart kullanımda düz  " V " harfi gibi olmalıdırlar.

Her ikiside kullanıldığında ise ters v harfi. Yani elinizin işaret ve orta parmaklarını açıp yukarı tuttuğunuzda standart, aşağı çevirdiğinizde de kilit + ağır durumu olur.

Bu işaret genellikle çamura girerken heyacandan kilitlemeyi unutanlara hatırlatmak için de kullanılır

 

 
Şimdi, eğimli bir rampa bulun.

1. Şehir kullanım şekli ile rampayı çıkın.

geri dönüp özellikle hiç gaza ve frene dokunmadan inin.

çıkışta motorun zorlandığını, inişte aracın hızlandığını hissedeceksiniz.



2. Aracı yalnız ağır devir vitesine takın  ( kilitlemeyin ) Tekrar yukarı çıkıp yine gaz vermeden inin. Aracın daha rahat çıktığını, inerken de bir önceki kadar hızlanmadığını daha yavaş indiğini hissedeceksiniz.

Bu ağır devir çıkarken motor güçünü arttırır. Ama en önemli fonksiyonu inerkendir. Motor freni (kopmresyon deniyor galiba) arttırır.

Dik, ıslak ya da karlı rampalardan inerken fren yapmamak esastır. Fren yaptığınızda mutlaka bir tarafa dönersiniz. Bu durunlarda 1 vites ve ağır devir kullanarak inerseniz başınıza bir dert gelmez.  

« Son Düzenleme: Kasım 29, 2010, 08:02:11 Gönderen: yusuf » Kayıtlı
Harun
Moderatör

Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 3248


ISTANBUL-2010


E-Posta
« Yanıtla #22 : Kasım 29, 2010, 07:49:08 »

Yusuf abi harika olmuş resimli falan süper anlatım Grin
Kayıtlı

NEFES...
babacandar

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 784



E-Posta
« Yanıtla #23 : Kasım 29, 2010, 07:57:43 »

Ömeryılmaz kardeşim,
Ortanca uzunlukta olan vites kolu yalnızca araba durduğunda geçer ve çıkar hareket halinde iken geçmez ve çıkmaz.
Sorduğun husus benim anladığım kadarı ile tam ileri değil de orta konuma getirince neden yürümediği sanırım... Orta konuma getirdiğinde vites boştadır.
Normal vitese de takılı olsa yürümez.(Tekerlekler arabanın üzerinde iken balans yaptırırken bu konumda yaptırmak gerektir.)
Yürütmek için Yusuf Abey'in anlattığı şekilde devam etmen gerek..

İyi çalışmalar,
 
Kayıtlı
yusuf

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 4974



« Yanıtla #24 : Kasım 29, 2010, 08:12:07 »

Bir de araç çekilirken ağır devir vitesini boşa almak gerekir.
Kayıtlı
vehbi

Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 677


vehbi / 1976 - Diyarbakır-İzmir

ozdemirvehbi@hotmail.com
E-Posta
« Yanıtla #25 : Aralık 11, 2010, 10:53:32 »

merhabalar
vites kullanımı konusunda bilgiler ve deneyimler çok yerinde lakin ben daha çok mekanizmayı öğrenmek isitiyorum..

açsam biraz :
*** normal asfalt V konumunda sürekli dört ceker halinde iken (takviyesiz) çok teknik tabir kullanmadan Sad sistem nasıl çalışır.. motordan hangi hareket nereye ne şekilde aktarılır , dört teker her zaman aynı hızda ve eşit güçte mi döner..gibi..

*** sadece takviye devreye alındığında ne olur da ( elbetteki küçük dişliden büyük dişliye geciştir ama nerde nasıl olur  ) aracın gücü artar... bu durumun yukarıdaki halden tek farkı aracın daha güçlü olması mıdır? hararete etkisi nedir?

*** kilit kolu kısa kol devrede ( takivye ile beraber ki kanımca sadece kilit kullanmak zaten çok mantıklı değildir.. zor koşullardayız ne de olsa ve güce de ihtiyac var).:
yine  mekanizma neler yapıyor hangi lastik nasıl davranıyor.. ne tür bir sensor veya mekanizma patinajdaki gücü başka yere dağıtıyor...

diyeceksiniz yahu bu nasıl soru/ sorular ..Sad
valla her tarafı kapalı sadce bilgi iletim mesajalrı olan arabaları kullandım yeteri kadar ve inanın bu denli bağ kuramadım.. zira insan sevdiğini daha cok tanımak istiyor.. Cool
haldun abinin arabadan cıkan tüm kağıtları okudum ama yetmedi dolaysıyla teknik bir kaç çzim veya görsel mazleme ile destekli mesaj çok güzel bir arşiv de olacaktır.
slmlar










Kayıtlı

"free as a bird"
YEVGENI

Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 6889



« Yanıtla #26 : Aralık 13, 2010, 08:48:45 »

Normal asfalt V konumunda sürekli dört ceker halinde iken (takviyesiz) çok teknik tabir kullanmadan Sad sistem nasıl çalışır.. motordan hangi hareket nereye ne şekilde aktarılır , dört teker her zaman aynı hızda ve eşit güçte mi döner..gibi..

Tüm vitesler normal durumunda iken, yani bu tarif edilen pozisyonda sistem gücü arkaya %60 öne %40 olarak dağıtır. Volandan gelen hareket, önce şanzuman, akabinde orta diferansiyele ulaşır. Orta diferansiyelin görevi gücü öne ve arkaya paylaştırmaktır (ön ve arka şaft vasıtasıyla ön ve arka diferansiyel).

Sadece takviye devreye alındığında ne olur da (elbetteki küçük dişliden büyük dişliye geciştir ama nerde nasıl olur ) aracın gücü artar... bu durumun yukarıdaki halden tek farkı aracın daha güçlü olması mıdır? hararete etkisi nedir?

Takviye dediğimiz ağır devirdir. Bisiklet vitesleri gibi düşünün, en düşük dişli olayı (rampa çıkarken kullanılan). Ağır devir (low drive) devreye alındığında doğal olarak sürat düşer, torku artırmış olursunuz (bütün güç patinaja düşmediğiniz sürece yere aktarılmış olur). Hararete etkisi ise, uzun süre ağır devirde yürürseniz araç hızlı olmadığından kelli (motor devrine de paralel) radyatörü tam olarak soğutamamış olursunuz, fan açar. Eski tip motorda böyle bir dert yok, sonuç olarak pervane motorla birlikte dönüyor.

kilit kolu kısa kol devrede (takivye ile beraber ki kanımca sadece kilit kullanmak zaten çok mantıklı değildir.. zor koşullardayız ne de olsa ve güce de ihtiyac var).: yine  mekanizma neler yapıyor hangi lastik nasıl davranıyor.. ne tür bir sensor veya mekanizma patinajdaki gücü başka yere dağıtıyor...

Kilit dediğimiz de orta diferansiyel kilididir. Bunun da olayı öne ve arkaya eşit dağılmayan (%40-%60) gücü eşitlemektir (%50'şer). Tüm lastiklere aktarılan güç eşitlenmiş olur (ideal koşullarda, patinaja düşmediğiniz sürece). Dolayısıyla misal rampa çıkarken (çamurlu-çamursuz), arkalar iterken önler boşa kürek sallamamış olur. Mekanik olarak şöyle olur dişlilerin durumu diyemem (açıp bakmak lazım malum usta değilim ama ustalar açıklar). Sensör yok, sadece dişlilerin yer değiştirmesi var diyebilirim lakin. Orta diferansiyeli kilitlemek sadece güç aktarımını eşitler, lastiklerdeki patinaj durumu diferansiyel etkisi yüzündendir. Bu yüzden diferansiyellere kilit koymak gerekir, dolayısıyla orta diff kilidini normal diferansiyel kilidi olarak düşünmek yanlıştır, benzer şekilde çalışır (sanıyorum) ama her akstaki her iki tekerin dönüşünü sabitlemez..
Kayıtlı
vehbi

Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 677


vehbi / 1976 - Diyarbakır-İzmir

ozdemirvehbi@hotmail.com
E-Posta
« Yanıtla #27 : Aralık 14, 2010, 12:03:23 »

yavuz abi
üşenmemiş açıklmalarda bulunmuşsun teşekkür ederim lakin sankim seni meşgul edeceğim daha:

1. konumda yani arazi konumunda : 60/ 40 dağılımı şu anlama gelmiyor mu.. 60 lık teker daha cok dnecek 40 lık dahaz az.. bu sorun değil mi? bir tarag kalcak dieğeri gidelim diyecek.. Huh?? yoksa gücü tekere aktarılan çzgisel hızdan bağımsız mı düşünmem lazım bilemedim şimdi..

2.takviye yada orta kol 1.duruma   bağlı olarak anlaşılan bişey aslında..yani sistem tek merkezi bir değişm ile güçleniyor.. bu da musluğun başı olmalı . sanırım hareketin ilk alındığı merkez dişli küçülüyor ordan şanzımana dağılıyor dieğr türlü mantıksız olur..kısmen daha kolay anlaşılır bi durum..

3.anlattıklrınıza göre kilit aslında dört tekerinde yere bastığı kaygan yerlerde performans artıcı olabilir.. zira 60/40 lık bir dağılımda tutunan 60 lık tekerler ise bunları 50 düşürmenin yani eşitllemenin dez avantajı olacaktır.. yani askıda kalan hangi tekerin olduğuna uygun hareket etmek gerekir değil mi?
bir de 50/50 güç dağılımlı bir durumda uzun süre gtimenin nasıl sakıncası oluyor ??

aslında ben gibi yenice olan "çaylak"ların biraz da görsel destek ile eğitilmesi çok hora geçecektir..
slmlar

Kayıtlı

"free as a bird"
vehbi

Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 677


vehbi / 1976 - Diyarbakır-İzmir

ozdemirvehbi@hotmail.com
E-Posta
« Yanıtla #28 : Aralık 21, 2010, 11:01:33 »

yavuz abi
üşenmemiş açıklmalarda bulunmuşsun teşekkür ederim lakin sankim seni meşgul edeceğim daha:

1. konumda yani arazi konumunda : 60/ 40 dağılımı şu anlama gelmiyor mu.. 60 lık teker daha cok dnecek 40 lık dahaz az.. bu sorun değil mi? bir tarag kalcak dieğeri gidelim diyecek.. Huh?? yoksa gücü tekere aktarılan çzgisel hızdan bağımsız mı düşünmem lazım bilemedim şimdi..

2.takviye yada orta kol 1.duruma   bağlı olarak anlaşılan bişey aslında..yani sistem tek merkezi bir değişm ile güçleniyor.. bu da musluğun başı olmalı . sanırım hareketin ilk alındığı merkez dişli küçülüyor ordan şanzımana dağılıyor dieğr türlü mantıksız olur..kısmen daha kolay anlaşılır bi durum..

3.anlattıklrınıza göre kilit aslında dört tekerinde yere bastığı kaygan yerlerde performans artıcı olabilir.. zira 60/40 lık bir dağılımda tutunan 60 lık tekerler ise bunları 50 düşürmenin yani eşitllemenin dez avantajı olacaktır.. yani askıda kalan hangi tekerin olduğuna uygun hareket etmek gerekir değil mi?
bir de 50/50 güç dağılımlı bir durumda uzun süre gtimenin nasıl sakıncası oluyor ??

aslında ben gibi yenice olan "çaylak"ların biraz da görsel destek ile eğitilmesi çok hora geçecektir..
slmlar


mrb
kendi mesajıma kendim cvp yazayım,
dah cok okudukca ,bazı sorularımın cvbını kendim bulamıyorum , bazı sorularımında yersiz olduğunu farkediyorum.
ama bu aktarma konusu pek muhim bir mevzu olduğu için daha bir kavranılmalı gibime gelyor.
slm
Kayıtlı

"free as a bird"
bkerti

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 129



E-Posta
« Yanıtla #29 : Mayıs 21, 2014, 01:18:36 »

Tekrar merhaba,

 haftasonu oldukça dik bir yokuşa 2. vitesle girdim. Devir düştü iyice 1 e alayım derken nolduydsa oldu stop ettirdim. İlk defa arazi viteslerini kiliteyeyim dedim.  Kilitlediğimde yanan turuncu ışığı arıza zannederek çok üzüldüm. Onun arazi lambası olduğunu bilmiyordum çünkü. Ayağımı frenden çekip gaza bastım müthiş bir süratle geriye kaçırdım büyük kayalardan birine vurmam ya da şarampole kaçırmam an meselesiydi. Çünkü çok iyi bir şoför değilim ve ilk aracım nivam onu da bir ay önce aldım. Meğerse takviyeyi takınca normal vitesi de kullanmam gerekiyormuş Smiley ben bu aracı nasıl kullanacağım? ciddi ciddi endişeleniyorum. Yarım debriyaj yapmadan nasıl kalkıcam mesela?  Yarım debriyaj yapınca debriyaj balatası bitiyormuş sanırım niva da. Bir aydır forumu okuyorum sık sık anlamaya çalışıyorum. Mesela arazide baş parmak kaldırma olayını yaptım gerçekten kırılmaktan kurtardı. kafamda o kadar çok soru var ki ... Arabama kendime çevredekilere kendi hatalarımla zarar vermekten çekiniyorum.
Kayıtlı
Sayfa: 1 [2] 3   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2011, Simple Machines XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu!
Bu Sayfa 0.064 Saniyede 20 Sorgu ile Oluşturuldu