Gönderen Konu: NİVA larımız en dik kaç derecelik açıya tırmanabilir  (Okunma sayısı 11598 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Makrakanta

  • İleti: 245
  • Cinsiyet: Bay
  • Yaþ 45 -- Denizli
Her ne kadar zeminle alakalı olsada nivalarla en dik kaç dereceye tırmandınız veya tırmanabilirsiniz.Dağlardaki virajsız dimdik yükselen, dozerler tarafından açılan yangın emniyet şeritlerine tırmanıyormusunuz.
Aldým bir Niva çýktým daðlara Mevlam kayýra 2006 M

Çevrimdışı Yevgeni

  • İleti: 7259
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: NİVA larımız en dik kaç derecelik açıya tırmanabilir
« Yanıtla #1 : Mayıs 23, 2009, 07:08:19 »
Misal:



Pilot Murat. Tolga'nın ihtiyarı deneme gezisinden..


Çevrimdışı Makrakanta

  • İleti: 245
  • Cinsiyet: Bay
  • Yaþ 45 -- Denizli
Ynt: NİVA larımız en dik kaç derecelik açıya tırmanabilir
« Yanıtla #2 : Mayıs 23, 2009, 08:35:27 »
Resimdeki açı sanırım 40 derece civarında ama çok dik görünüyor.Bende bugün acemi cesareti buna yakın dik bir yangın emniyet şeridine tırmandım ama zirveye yaklaşırken araç yağmurunda etkisiyle patinaj yaptı ben mecburen durdum ve geri salarak dönüş manevrası yaptım.Dönerken korku adrenalin tavan yaptı.Yuvarlanırsam diye çok korktum.
Aldým bir Niva çýktým daðlara Mevlam kayýra 2006 M

Çevrimdışı dora

  • İleti: 1839
  • Cinsiyet: Bay
  • toros and toros
Ynt: NİVA larımız en dik kaç derecelik açıya tırmanabilir
« Yanıtla #3 : Mayıs 23, 2009, 10:19:00 »
Bulunduğum bölge itibari ile genelde yangın yolları bolve hep dalarım ama tek olduğum için belge yok birşeyler ayarlayıp kısa zamanda belgeleyeceğim.
Niva 1041-firefly-Atlantis

Çevrimdışı ufo

  • İleti: 322
  • Cinsiyet: Bay
  • Bizi yolculuklar mutlu eder, varýlacak yer deðil!
Ynt: NİVA larımız en dik kaç derecelik açıya tırmanabilir
« Yanıtla #4 : Mayıs 26, 2009, 04:55:13 »
ekteki linke bakabilirsiniz.

http://www.volny.cz/autolada.sport.spur/03.charakteristika/charakteristika.html

ancak yüzdesel eğimle açıyı birbirine karıştırmamak gerekir.

fabrika verilerine göre %58 eğim tırmanma rasyosudur, ki bu da 26,1 dereceye tekabül eder.

matematik formülü ise;

%100 = 45 derece ise %58 kaçtır, şeklinde hesaplanıyor.


« Son Düzenleme: Mayıs 26, 2009, 04:58:23 Gönderen: ufo »
Gökhan (1966)
Ataþehir-Ýstanbul
2000 / 1.7i

Çevrimdışı Yevgeni

  • İleti: 7259
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: NİVA larımız en dik kaç derecelik açıya tırmanabilir
« Yanıtla #5 : Mayıs 26, 2009, 06:13:23 »

Gökhan Abi, senin de çıktığın yukarıdaki o rampa sence kaç dereceydi?



Çevrimdışı ufo

  • İleti: 322
  • Cinsiyet: Bay
  • Bizi yolculuklar mutlu eder, varýlacak yer deðil!
Ynt: NİVA larımız en dik kaç derecelik açıya tırmanabilir
« Yanıtla #6 : Mayıs 26, 2009, 08:12:31 »
işyerinde resimleri göremediğim için hangi rampayı kastettiğini anlayamadım.
evde bakacağım.
ancak bu, veri fabrika verisi. bazılarına göre %58 değil, %59. ancak farketmez.
ölçüm, standart bir araçla ön lastik rampaya dayanmış şekilde duran aracın hareketlenmesiyle yapılıyor.
hızlanma yok.
land rover ve unimog 45 derece olarak veriyor bu açıyı.
hummer ise %60 eğim tırmanma verisi gösteriyor, yani 27 derece.
belki vardır, ama ben land'in çıkıp, lada'nın çıkamadığı bir rampa görmedim.
Gökhan (1966)
Ataþehir-Ýstanbul
2000 / 1.7i

Çevrimdışı reis28

  • İleti: 2269
  • Cinsiyet: Bay
  • DURSUN USTA 536 462 96 68
Ynt: NİVA larımız en dik kaç derecelik açıya tırmanabilir
« Yanıtla #7 : Mayıs 27, 2009, 12:55:00 »
 niva oldukca dik egimlere tırmanma konusunda cok başarılı ben cogu aracın vinclenerek cıktıgı yerleri nivayla hiç vinclenmeden cıktıgım cok oldu sizlere bir uyarı uzun ve dik bir rampada aracı cıkmaya zorladınız ve rampanın sonuna dogru arac hareketini sıfırladı sakın dönmeye ugraşmayın ve gerigeri lastiklerinizin düz konumda olduguna emin olarak geri viteste low konumunda inin buna örnek cok görsel var youtubede dönmeye ugraşırken devrilen geri geri boşta firenle inerken direksiyon yön degiştirmsiyle devrilen tekrarlıyorum geri geri low da geri viteste ve direksiyon düz konunmda
DURSUN USTA 05364629668

Çevrimdışı dora

  • İleti: 1839
  • Cinsiyet: Bay
  • toros and toros
Ynt: NİVA larımız en dik kaç derecelik açıya tırmanabilir
« Yanıtla #8 : Mayıs 27, 2009, 12:57:07 »
Sağol usta...
Niva 1041-firefly-Atlantis

Çevrimdışı bymuammer

  • İleti: 1049
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: NİVA larımız en dik kaç derecelik açıya tırmanabilir
« Yanıtla #9 : Mayıs 27, 2009, 01:45:43 »
evet bende dursun ustanın dediği gibi int. videolarda çok devrilen gördüm. o yüzden bu konuda biraz hassasiyet gösteriyorum :)

Çevrimdışı Makrakanta

  • İleti: 245
  • Cinsiyet: Bay
  • Yaþ 45 -- Denizli
Ynt: NİVA larımız en dik kaç derecelik açıya tırmanabilir
« Yanıtla #10 : Mayıs 27, 2009, 02:12:02 »
niva oldukca dik egimlere tırmanma konusunda cok başarılı ben cogu aracın vinclenerek cıktıgı yerleri nivayla hiç vinclenmeden cıktıgım cok oldu sizlere bir uyarı uzun ve dik bir rampada aracı cıkmaya zorladınız ve rampanın sonuna dogru arac hareketini sıfırladı sakın dönmeye ugraşmayın ve gerigeri lastiklerinizin düz konumda olduguna emin olarak geri viteste low konumunda inin buna örnek cok görsel var youtubede dönmeye ugraşırken devrilen geri geri boşta firenle inerken direksiyon yön degiştirmsiyle devrilen tekrarlıyorum geri geri low da geri viteste ve direksiyon düz konunmda
Sağol usta işte öğrenmek istediğim buydu baya bir tehlikeli iş yapmışım demekki Allah korumuş.Aklıma geldikçe ürperiyorum o tehlikeli dönüşümü.SAĞOL.
Aldým bir Niva çýktým daðlara Mevlam kayýra 2006 M

Çevrimdışı NÝVA69

  • İleti: 948
  • Cinsiyet: Bay
  • 1977/0 Rh (+)
Ynt: NİVA larımız en dik kaç derecelik açıya tırmanabilir
« Yanıtla #11 : Mayıs 28, 2009, 09:47:03 »
Bu konu benimde çok ilgimi çekiyor...

http://nivatr.com/nivaForum/index.php?topic=286.0

Acizane buradan bir uyarı da yapmak isterim;
Dik iniş-çıkışlarda KESİNLİKLE aracın eğime paralelliğini bozmayın!!! Yani rampayı çıkamadım bari sağa-sola kırıp geri döneyim DEMEYİN-DENEMEYİN!!!
İnişlerde de sert-keskin sağ-sol YAPMAYIN. Zemin ıslak veya kaygansa KESİNLİKLE FRENİ KULLANMAYIN!!! Aracın şakulü kayıp yan tarafı aşağıya gelmeye başladıysa devrilme-takla TEHLİKESİ VARDIR!!!

Çok dik inişlerde; Araç takviye 1'e alınır ve gaza-frene HİÇ basmadan kontak çevrilir. SADEC BU KADAR...

Çok dik bir rampanın yarısında kalmışsak ve geri inmek istiyorsak;
Araç durdurulur. Takviye geriye takılır ve SADECE KONTAK ÇEVRİLİR. Fren-gaz YOK!!!

Deneyin en iyi fren-gaz kombinasyonundan daha tatlı-dengeli ve güvenli inip çıktığınızı göreceksiniz...

 
2007 LADA 4X4/BAYBURT-KOCAELÝ-ANKARA.

Çevrimdışı NÝVA69

  • İleti: 948
  • Cinsiyet: Bay
  • 1977/0 Rh (+)
Ynt: NİVA larımız en dik kaç derecelik açıya tırmanabilir
« Yanıtla #12 : Mayıs 28, 2009, 09:58:49 »
Bu uayrının mantığı ise çok basit;

Aracın burnundan arkasına doğru takla atması ÇOK ZOR iken... Yanlamasına devrilmesi-takla atması ÇOK DAHA KOLAYDIR...

KISACASI; "BURNUNUN DİKİNE ÇIK BURNUNUN DİKİNE İN-FRENİ DEĞİL TAKVİYEYİ KULLAN :)"
2007 LADA 4X4/BAYBURT-KOCAELÝ-ANKARA.

Çevrimdışı bkerti

  • İleti: 702
Ynt: NİVA larımız en dik kaç derecelik açıya tırmanabilir
« Yanıtla #13 : Mayıs 21, 2014, 05:13:54 »
Merhaba,
Cahilliğime verin ben bayırlarda çok stop ettiriyorum. Çünkü iyi bir söför değilim.  Dediğiniz gibi geri geri iniyorum ama "low" nedir bilmiyorum. Bazen çok hızlnıyorum inişte ve geri geri gitmek zaten zorken benim için birde fren filan ayarlamak kazaya davetiye çıkartıyor. Yardım ederseniz sevinirim. Teşekkürler.

Çevrimdışı Yevgeni

  • İleti: 7259
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: NİVA larımız en dik kaç derecelik açıya tırmanabilir
« Yanıtla #14 : Mayıs 21, 2014, 05:39:01 »
Merhaba,
Cahilliğime verin ben bayırlarda çok stop ettiriyorum. Çünkü iyi bir söför değilim.  Dediğiniz gibi geri geri iniyorum ama "low" nedir bilmiyorum. Bazen çok hızlnıyorum inişte ve geri geri gitmek zaten zorken benim için birde fren filan ayarlamak kazaya davetiye çıkartıyor. Yardım ederseniz sevinirim. Teşekkürler.

Low Drive meali ağır devir.

Ortadaki ortanca kol ileri itilir, araç ağır devire geçer. Bu sırada normal vites boşta olmalıdır. Yani ortanca kol olan ağır devire geçmek ya da bu konumdan çıkmak için araç boşta ve durur halde olmak zorunda.
Ağır devir adı üzerinde normal deviri düşürerek lastiklerin yere aktardığı torku artırır.

Unimog jargonunda karınca vites dedikleri mevzudur.

Arazide kontrollü tırmanış, iniş ve tutunma sağlar.

Öndeki minik kol da orta diferansiyel kilididir. Ön ve arka şaftların dönüşünü eşitler. Zorlu tırmanışların vazgeçilmezidir. Ağır devirin aksine bunu devreye almak veya çıkarmak için aracın durması gerekmez, ama normal vitesi boşa almak iyidir (bu sırada)..