Gönderen Konu: ÇAMUR GEÇİŞİ  (Okunma sayısı 9812 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kaanbanu

  • İleti: 18
ÇAMUR GEÇİŞİ
« : Ağustos 10, 2007, 05:13:54 »
Yoğun çamurda batmadan ilerleyebilmenin incelikleri hakkında bilgi rica ediyorum..saygılar
« Son Düzenleme: Ağustos 10, 2007, 05:25:29 Gönderen: YEVGENI »

Çevrimdışı Yevgeni

  • İleti: 7259
  • Cinsiyet: Bay
ÇAMUR GEÇİŞİ
« Yanıtla #1 : Ağustos 10, 2007, 05:24:39 »
Lastiklerin OK144 olduğunu varsayarsak, orta diferansiyel kilidi devredeyken 2. viteste ve düşük hızda çamurdan rahatça geçilebilir. Tabi çamurun cinsi, çamurun içindeki kanalın (lastik izi) derinliği, geçilecek mesafe önemli. ATR türü bir lastikte arkası savuracaktır, direksiyonu savrulan yönün tersine çevirerek hakimiyet sağlanır. Zeminin durumuna göre OK144 de savurur ama diğer lastikler kadar değil. Dediğim gibi, çamurun ve zeminin toprak cinsi önemlidir.

Dağ yoluysa ve tırmanış / iniş şeklindeyse güzergah, orta diferansiyel kilitli, ağır devirde, düşük vitesle ilerlenmeli. Özellikle dönüşlerde frene dokunmayın, lastikler kızaklayabilir. Ağır devirde gaz kesmek motoru kasarak frenleme sağlayacaktır..

Batacak denli yoğun çamurda, eğer batma ihtimali olan bölüm kısa bir mesafeyse, diferansiyel kilitli, 2. viteste gazlayın. OK144 gibi bir lastik varsa ve kanala düşmezse (genelde böylesi bir çamurda kanalı falan görmezsiniz) ve takılmazsa geçer..


Çevrimdışı efe

  • İleti: 152
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: ÇAMUR GEÇİŞİ
« Yanıtla #2 : Ağustos 14, 2007, 07:30:12 »
Ayrıca;
Geçiş esnasında durmamaya özen gözterin!
Durursanızda ve battıysanız; patinaj çekmeden ileri geri hareketlerle çıkarmayı deneyin, olmadıysa patinaj çeken bölgeye ağırlık uygulayarak çıkmaya çalışın, gene çıkamadıysanız teker altına paspas kaptırarak deneyin bütün bunlar kar etmediyse saplanmalar ve engel geçişleri için kullanılan merdivene benzer tırtıllı sacdan yapılmış aparatlar var, bu aparatlar tekerin altına pas pas koyma mantığıyla tekerin altına yerleştirilerek tekerin tırmanabileceği bir zemin oluşturuyor aynı zamanda yerdende tutuşu sağlıyor.
--Ama genellikle batmalarda en kesin yöntem bir traktör çağırmaktır :D

Çevrimdışı taiga

  • Moderatör
  • İleti: 1719
Ynt: ÇAMUR GEÇİŞİ
« Yanıtla #3 : Ağustos 15, 2007, 12:32:31 »
Battığınızda ileri gidemiyorsanız özellikle balçıkta (elbette direksiyonu sağ sol yaparak yanal atımla çamurları lastikten arındırmaya çalıştığınızı varsayıyorum) öne ilerlemek yerine doğrultunuzu az değiştirerek (direksiyonu sağa yada sola yarım tur kıvırarak duruma göre) geri vitesle çıkmaya çalışın...

Çoğu durumda ileri yönde gidip kurtulmaya çalışmak yerine geri yönde ilerlemeye çalışıp kanaldan yana balçıktan çıkmak çok daha kolaydır...

Kanala oturmadığınız sürece bir şekilde ilerlersiniz...

Bu arada çamur hatta ondan daha fazla ıslak çimde dikkatli olun...

Baktığınızda hiç öyle balçık arazi gibi görünmez ama saatlerce uğraşıp çamurlu çim zeminde tırmalar durursunuz... ;D

Çünkü sonuçta balçık yada çamurda siz tırmaladıkça ok144 bir şekilde tutacak bir sert nokta yakalar zeminde ve oradan güç alır yırtar kurtarır... (CJ lerin avantajı geniş lastik, çok geniş alanı kazıdığı için daha kolay tutunacak yer buluyorlar artı çok daha güçlüler ama bu seferde lastik çok çabuk balçık kaplanıyor, oysa ok144 ün yan çamur atım kanalları çok kullanışlı) Lakin çimde siz patinaj yapar durursunuz lastikler çünkü kazıyıp tutunacak yer bulamıyordur... :D

Birde çok gerekmedikçe niva ile kuma girmeyin... Hem aracı ciddi yıpratırsınız, hemde verim alamazsınız kumda... (Lastik ve yetersiz güçten dolayı)

Neyse lafı uzattım...

Forza Niva ve OK144 ikilisi... ;D



« Son Düzenleme: Ağustos 15, 2007, 12:34:48 Gönderen: taiga »

Çevrimdışı Yevgeni

  • İleti: 7259
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: ÇAMUR GEÇİŞİ
« Yanıtla #4 : Ağustos 17, 2007, 01:57:47 »



Yek başına çamurlu parkura dalınacakla 2 adet noktaya dikkat etmek gerekir (OK144 benzeri çamur lastikleri dışında). Ya vinciniz olacak, ya da yardım isteyeceğiniz traktör, vs pek uzakta olmayacak ki çok fazla yürümeyesiniz..


Çevrimdışı Yevgeni

  • İleti: 7259
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: ÇAMUR GEÇİŞİ
« Yanıtla #5 : Ekim 08, 2007, 11:08:28 »

Kanala girdiğinizde direksiyonu zorlamayın, lastik kanal içinde yolunu bulur, boşuna kanaldan çıkarmak üzere direksiyonla debelenmeyin..


Çevrimdışı Yevgeni

  • İleti: 7259
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: ÇAMUR GEÇİŞİ
« Yanıtla #6 : Ekim 08, 2007, 11:35:05 »

Bazen kanal derin olur (ki hep öyledir), araç oturur lastikler tutunduğu halde. Böylesi durumlar için ekstra bir karter koruma hayat kurtarır..

bkz: http://nivatr.com/nivaForum/index.php?topic=50.0







Çevrimdışı UAZ

  • İleti: 5
Ynt: ÇAMUR GEÇİŞİ
« Yanıtla #7 : Kasım 04, 2007, 12:35:33 »
arkdaşklar bazı askeri araçlarda var .btr tazrzı araçlar gibi.bunlar basınca duyarlı topraklarda tekerlek basıncını düşünüyorlar ve çamurlu zeminde raaht yol alıyorlar

Çevrimdışı ERCO

  • İleti: 2741
  • Cinsiyet: Bay
  • güven oto lada servisi ÝZMÝR / tel 0232 281 45 84
    • www.guvenlada.com
Ynt: ÇAMUR GEÇİŞİ
« Yanıtla #8 : Kasım 04, 2007, 12:42:04 »
UAZ aramızda hoşgeldin evet bi tip sistemler var meşelya yeni ünimoglarda ve bazı rus araclarındada gormuşdum kamaz  ve kraz gibi araclarda da var
ama baya teşkilarlı bi alet
güven oto lada servisi    izmir
www.guvenlada.com

Çevrimdışı Yevgeni

  • İleti: 7259
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: ÇAMUR GEÇİŞİ
« Yanıtla #9 : Kasım 04, 2007, 01:15:16 »
arkdaşklar bazı askeri araçlarda var .btr tazrzı araçlar gibi.bunlar basınca duyarlı topraklarda tekerlek basıncını düşünüyorlar ve çamurlu zeminde raaht yol alıyorlar

Lastiğin zemindeki baskı alanını genişletmek ve lastiğin zemini kazmaması indirilir lastik havası..


Çevrimdışı reis

  • İleti: 66
  • Cinsiyet: Bay
  • ALACA /Ã?orum
Ynt: ÇAMUR GEÇİŞİ
« Yanıtla #10 : Nisan 05, 2008, 09:43:45 »
YA KAPILARIN YARISINA KADAR BATTIM LASTİKLER ASFALT TİPİ GENİŞ OLDUĞUNDAN DİYE DÜŞÜNDÜM BİRDE ÇAMUR BALÇIK CİNSİ İMİŞ YAPIŞTIKÇA YAPIŞTI HER YOLU DENEDİM OLMADI B PLANINI UYGULADIM TRAKTÖR ÇIKARDI Kİ NE GÖREYİM ROT KOLU BÜKÜLMÜŞ ARABA YENGEÇGİBİ GİDİYO 2 GÜNSORA AYNIYERE YİNE GİRDİM 2.VİTES 4X ARTI DİFRANSİYEL KİLİDİ HOOOP ÇIKIVERDİM NOT NİVA ALIŞKANLIĞI BERABERİNDE İNATÇILIĞIDA ALIŞKANLIK EDİYO DUYRULUR...!
LANET OLSUN Ý�ÝMDEKÝ BU NÝVA SEVGÝSÝNE

Çevrimdışı reis28

  • İleti: 2269
  • Cinsiyet: Bay
  • DURSUN USTA 536 462 96 68
Ynt: ÇAMUR GEÇİŞİ
« Yanıtla #11 : Nisan 11, 2008, 04:04:54 »
 aracın tekerleklerini yerden  kesmedigin müttetce her yerden cıkarsın arac ortadan askıda kaldımı sırasıyla vinçin varsa kulan yoksa yada uygun bir yerden vinçlemede olamadımı yanında bir çift kazma kürek bulunsun birde geniş bir tapla camurda kirikonun altına koymak için aracı kırikoyla kaldır boşta kalan lastiklerin altını duruma göre varsa yanında sac palet yoksa agac dalları ve vesayreyle besle sonrasında yola devam
DURSUN USTA 05364629668

Çevrimdışı ömeryýlmaz

  • İleti: 26
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: ÇAMUR GEÇİŞİ
« Yanıtla #12 : Kasım 26, 2010, 12:32:52 »
mrb ben aranıza yeni katıldım 18 yasındayım daha 1 yasına bile girmemiş olan nivam ile  ava çıkıyorum haliyle zorlu geçiş yerleride oluyor. fakat acemi oldugum için sıkıntılar yaşayabiliyorum bu yüzden siz üstadlarımın yardımınıza ihtiyacım war öncelkle en büyük sorunum şu; tarlalara su geçişlerin yapıldıgı hafif derin ama ufak bir dere oldugunu düşünün oradan yan olarak geçmek zorunda kaldıgım yerlerde tekerlerden biri yada iksi boşta kaldıgı zaman sıkıntı oluyor bu durumda ağır devirde geçmek mi daha mantıklı yoksa hem ağır devir hemde diferansiyeli kitlediğimdemi bu sorunun üstesinden daha kolay gelebilirm

Çevrimdışı dogan54

  • Moderatör
  • İleti: 803
  • Cinsiyet: Bay
  • Dogayı sevmeyen kendinde bir noksanlik arasin..
Ynt: ÇAMUR GEÇİŞİ
« Yanıtla #13 : Kasım 26, 2010, 12:00:49 »
tekerlerden biri yada iksi boşta kaldıgı zaman sıkıntı oluyor bu durumda ağır devirde geçmek mi daha mantıklı yoksa hem ağır devir hemde diferansiyeli kitlediğimdemi bu sorunun üstesinden daha kolay gelebilirm

Araziye girdiğinizde,(3. vitese takamayacak kadar yavaşlamak mecburiyetinde kaldığınızda) ağır devire almakta fayda var.
Eğer difransiyel kilidini de kitlerseniz önden 1 arkadan 1 tekerleği mecburi çeviriyorsunuz demektir ki bu sizi genelde çamurdan kurtarır.
Kilitlemezseniz önden veya arkadan 1 teker patinaja düştü mü araba durur..
4x4 baska,
NiVA baska..

Çevrimdışı ömeryýlmaz

  • İleti: 26
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: ÇAMUR GEÇİŞİ
« Yanıtla #14 : Kasım 26, 2010, 11:35:40 »
tşklr doğan abi vermiş oldugun bilgiler için