Gönderen Konu: 2. EL ARAÇ ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER  (Okunma sayısı 37800 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Yevgeni

  • İleti: 7264
  • Cinsiyet: Bay
2. EL ARAÇ ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
« : Kasım 06, 2008, 08:59:14 »
Ara sıra soruluyor Niva alırken nelere dikkat etmek gerekir diye. Niva'nın dikkat edilmesi gerekli belirli noktaları mutlaka var ancak genel olarak normal bir araçta kontrol edilmesi gereken herşey Niva için de geçerli. Aşağıdaki metni Otomax'tan buldum. İşe yarayacaktır.


2. el otomobil alıyorsanız, motordan şanzımana, kaportadan döşemeye kadar aracı dikkatlice inceleyin. Hatta aracı görmeye bir otomobil tamircisiyle gitmek, aklınızdaki birçok soru işaretinin yok olmasına yardımcı olacaktır.
 
GENEL
 
• Almadan önce kullanın!
Otomobile bakmaya gündüz saatlerinde hava aydınlıkken gidin, her şey göz önünde olsun. Otomobilin bir gün önce geceyi geçirdiği yerde bakmayı isteyin. Böylece ilk çalışmada bir sorun var mı görebilirsiniz. Otomobile binin, çalıştırın, gezin. Tanıdık bir tamirci veya kaportacıya kontrol ettirin. Oto sanayi sitelerinde öyle sanatkâr ustalar var ki, kaza geçirmiş bir aracı kusursuz bir ustalıkla toplayabiliyorlar. Sizin göremeyeceğiniz kaza kusurlarını tamirciniz mutlaka fark edecektir.
 
• Çalıntı mı?
Öncelikle motor ve şase numaralarını, ruhsattaki motor ve şase numaraları ile karşılaştırın. Çünkü aracın çalıntı çıkmasıyla hem paranızdan olursunuz, hem de kendinizi uğraştırıcı bir hukuki sürecin içinde bulursunuz.
 
• Geçmişini araştırın.
Trafik Şube Müdürlüğü’nden otomobilin borçsuz ve hilesiz olduğunun teyidini alın. Rent a car şirketlerinin kullandığı araçlar oto pazarlarında sıkça satılıyor. Otomobilin geçmişini araştırmadan bir anlaşmaya varmayın, kapora vermeyin.
 
KAPORTA
 
·   Otomobilin etrafında dolaşın, pas çürük ve boya hatalarını görmeye çalışın. Unutmayın! Ağır hasar görmüş bir otomobili onarmak mümkündür, ama boyadaki dalgalanmalar, yansımaların bozukluğu, kapı çıtalarının düz bir hat izlememesi otomobilin hasarlı olduğunun ilk işaretleridir.
 
·   Cam kenarına, kapı açma kollarına bakın. Kapı içi kilit aksamı, elektrik kablo tesisatı kapı fitili gibi yerleri inceleyin. Kaputu açıp çamurluk bağlantı cıvatalarının kenarında boya sıyrılma veya yer değiştirme izleri arayın. Bulursanız, otomobil boyanmış demektir.
 
·   Çamurluk içlerine, marşpiye altlarına pas/çürük var mı diye bakın.
 
·   Mıknatıs ile otomobilin değişik yerlerini kontrol edin. Otomobilin özellikle köşelerine ve tavanına yapıştırın. Farklı bölgelerde farklı çekim gücü hissediyorsanız, bu boyanın altında macun tabakası olduğunu yani aracın bir onarım geçirdiğini gösterir.
 
·   Otomobilin dört köşesini ayrı ayrı yukarı aşağı sallayın ve bırakın. Amortisörlerin durumu iyiyse 1-2 kez yukarı aşağıya hareket ettikten sonra duracaktır. Otomobil düz bir zemine çekin. Öne-arkaya veya sağa-sola yatık duruyorsa yine süspansiyon sisteminde bir sorun var demektir.
 
MOTOR (Çalışmıyorken)
 
·   Kaputu açın, motoru dikkatlice inceleyin. Otomobil sahibinden kullanım kılavuzunu isteyin ve motor bölümünü açıp, resimdeki motorla karşılaştırın. Gelişi güzel bağlanmış kablolar var mı bakın. Sonradan bantlanmış kablolar motorun bir işlemden geçtiğini gösterir.
 
·   Yağ sızıntısı var mı inceleyin. Yağ kapağını açıp içeri fener tutun, aksamların temizliğine bakın. Kurum görürseniz motor sağlıksızdır.
 
·   Yağ çubuğunu çıkarıp rengini kontrol edin. Yeni yağ değişmişse koyu sarı olacaktır. Çubuğun ucundaki yağı parmaklarınızın arasında ezip içinde çok küçük metal parçalar olup olmadığını hissetmeye çalışın. Eğer metal parçalar hissederseniz motorun durumu sağlıklı değildir.
 
MOTOR (Çalışırken)
 
·   Motoru çalıştırın. Kolay çalışıp çalışmadığını tespit edin. 3-4 dakika gaza basmadan çalışmasını dinleyin. Daha sonra 1 dakika yarım gaz verip egzozdan çıkan gazın rengine bakın.
 
·   Mavi renkli gaz motorun yağ yaktığını ve onarıma girmesi gerektiğini gösterir.
 
·   Siyah renkli duman motorun fazla yakıt tükettiğini gösterir. Motor ve yakıt sistemi bakımsızdır.
 
·   Yoğun beyaz duman silindirlere su karıştığını gösterir. Bu da en iyi ihtimalle silindir kapak contasının yandığını ve değişmesi için motorun açılması gerektiğini işaret eder. Motor eğer soğuksa benzinin yanmasıyla bir miktar su oluşacağı için egzozdan az miktarda beyaz duman atması ve bir miktar su damlatması normaldir.
 
·   Renksiz gaz motorun sorunsuz olduğunu gösterse de, yağ yakıp yakmadığını anlamanın en iyi yolu bujilerin sökülüp ateşleme uçlarını kontrol etmektir. Simsiyah ve kömür gibi olmuş buji tırnakları sorun olduğunu gösterir.
 
·   Motor ısındıktan sonra rolantideyken normalin üstünde sarsıntı varsa, ateşleme veya yakıt sisteminde kesintisi olmaktadır.
 
·   Motora gaz verdiğinizde egzozdan gelen sesleri dinleyerek patlak susturucu veya egzoz sızıntılarını bulabilirsiniz.
 
SÜRÜŞ TESTİ
 
·   El frenini indirmeden, otomobili 1. viteste hareket ettirmeye çalışın. Eğer hareket ederse el freni çalışmıyor demektir, dikkat edin.
 
·   El frenini tamamen indirin ve 1. viteste hareket edin. Anormal bir sarsılma hissederseniz debriyajda bir sorun var demektir.
 
·   Çok hızlanmadan bir kaç kere frene basıp kontrol edin.
 
·   Otomobili sürün ve dinleyin. 20-40 kilometre hızla bir duvar boyunca camları açarak otomobili kullanın. Olağan dışı vuruntu, gıcırtı, tıkırtı gibi sesleri tespit etmeye çalışın. Duvardan yankılanan sesler aracın durumu hakkında ip uçları verecektir.
 
·   Tek seferde tam tur dönüş yapabileceğiniz bir yer bulun ve dönerken akslardan gelen sesi dinleyin. Dönüş boyunca tıkırtılar geliyorsa ve otomobil düzeldiğinde bu tıkırtılar kesiliyorsa aks uçlarında, burçlarında aşınma var demektir.
 
·   Düz bir hatta giderken direksiyon düz değilse veya kontrollü bir şekilde direksiyonu bıraktığınızda sağa sola çekme varsa rot ayarında bir sorun vardır. Yol düzgün olmasına rağmen hızlandığınızda otomobil ve direksiyon titriyorsa lastiklerin balansı bozulmuştur, ayar gerekmektedir.
 
·   Aynı şekilde hızlandığınızda otomobil sağa sola sapıyor ve direksiyonu kontrol etmekte güçlük çekiyorsanız lastiklerden biri inik olabilir ya da ön takımda (rot, rotiller, akslar, salıncak burçları) sorun vardır.
 
·   Rot ve balans ayarları bozuk bir otomobili, ayarlarını yaptırmadan almayın! Çünkü bazı bozukluklar sadece ayarlardan değil, bozuk ve pahalı parçalardan kaynaklanmaktadır.
 

KAYNAK: http://www.otomax.com/haber_1_16498.html


Çevrimdışı yeþildaðlý

  • İleti: 34
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: 2. EL ARAÇ ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
« Yanıtla #1 : Mart 05, 2009, 04:09:31 »
slm arkadaşlar
siteye yeni üye oldum.nivam yok ama almayı düşünüyorum. k.maraş andırın ilçesindeyim.burda memurum. bulunduğum yer ormanlık, yaylalık güzel bir yer. av ve ormanlık alanlarda gezebilmek için ikinci aracım olacak bir niva almayı düşünüyorum.niva hakkında hiç bilgim yoktu. tesadüfen arazi taşıtları hakkında bilgi için internette dolaşırken sitenizi buldum ve formdaki niva hakkında edindiğim bilgilerden alacağım aracın niva olmasına karar verdim. ancak bazı tereddütlerim var. niva aldığımda elim cebimden çıkmayacakmış gibi geliyor.usta arkadaşlara sormak istiyorum 1991,1992 gibi nir niva aldım bakımlarını yaptırdım sayalım, masrafsız ne kadar kullanabilirim? usta arkadaşlar cevaplandırabilirse sevinirim.birde, satlık niva ilanlarını takip ediyorum. ancak yakın bölgelerde bütçeme uygun gidip bakabileceğim bir taşıta rastlamadım.niva bulmamda arkadaşların yardımını bekliyorum.

Çevrimdışı jamfmx

  • İleti: 12
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: 2. EL ARAÇ ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
« Yanıtla #2 : Temmuz 19, 2009, 10:16:49 »
Yevgeni verdigin bilgiler ışıgında dun baktıgım 1994 model nivanın durumunu sayende çok daha iyi anladım. Bugun adamla gidip gorusecegim. 2 gundur forumun teknik bolumunu bayagı okudum. Hatta sayenizde başıma ve gözlerime ağrı girdi uykusuz kaldım :) ellerinize saglık. Yazılarınızdan neredeyse hepinizi tanır gibi oldum. Bundan sonra beraber yazışmak dileğiyle
Rakipsizim Cunku Personeliyim

Çevrimdışı NÝVA69

  • İleti: 948
  • Cinsiyet: Bay
  • 1977/0 Rh (+)
Ynt: 2. EL ARAÇ ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
« Yanıtla #3 : Temmuz 19, 2009, 12:28:13 »
Aramıza hoşgeldiniz... İnşallah anlaşır alırsınız ve gönlünüze göre çıkar araç...
2007 LADA 4X4/BAYBURT-KOCAELÝ-ANKARA.

Çevrimdışı jamfmx

  • İleti: 12
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: 2. EL ARAÇ ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
« Yanıtla #4 : Temmuz 19, 2009, 05:52:32 »
Sevgili Niva Dostları,

Aracı az önce aldım ve hemen tamirciye bıraktım. Bütün yağlarını değiştirtiyorum. Bujiler filtreler (yağ benzin hava) hepsi değişiyor. Ondan sonra da direksyon kutusuna el atacağım. Forumda da okuduğum üzere sanırım burçlu. Bu konuyla da ilgili forumları okuyup anlamadığım kısımlarda sizden yardım isterim. Çok sevgiler saygılar
Rakipsizim Cunku Personeliyim

Çevrimdışı shadowturks

  • İleti: 1091
  • Cinsiyet: Bay
  • Erkan DEMiRCi
Ynt: 2. EL ARAÇ ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
« Yanıtla #5 : Mart 05, 2013, 08:49:05 »
virüs sizede bulaştı ....
geçmemiş olsun ....
niva aşkınız daim olsun...
bana da 10 yıl önce bulaştı....
tedaviside yok iyiki... :) :) :)

Çevrimdışı m.emin43

  • İleti: 2
  • Cinsiyet: Bay
  • Niva'sý Olmayan üYe:) Ama Alacak olan üYe :)
Ynt: 2. EL ARAÇ ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
« Yanıtla #6 : Mart 31, 2013, 10:09:41 »
süper bir bağlantı olmuş niva almayı düşünen biri yani benim için çok iyi:) ama bunları yaparken araç sahibi kıllanır gibi:DD:D:D

Çevrimdışı izzet durmaz

  • İleti: 4
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: 2. EL ARAÇ ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
« Yanıtla #7 : Nisan 02, 2013, 01:42:30 »
bilgisi olanlar yardımcı olursa sevinirim.almayı düşündüğüm niva 2.aracım olacak sadece ava ve dağa giderken hafta sonları kullanacağım. 1.6 motor 1993 model temiz ama hesaplı, yada 1.7 motor 2001 model mi almalıyım. kararsız kaldım. daha önce nivası olan biri "1.6 alma lpg ile uyum sağlamıyor " dedi doğrumudur acaba. 1993 model alırsam sık sık arıza yapar mı ne dersiniz

Çevrimdışı Yevgeni

  • İleti: 7264
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: 2. EL ARAÇ ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
« Yanıtla #8 : Nisan 03, 2013, 11:31:27 »

Selam,

Bakimli oldugu surece (saat gibi calisan bir motor, problemsiz aktarma organlari, gorece curuksuz govde) her yasta arac tarif ettiginiz anlamda isinizi gorur.
Genel tavsiye mumkun mertebe genc arac yonundedir cunku bu aracin zorlanacagini, surekli kullanilacagini dusunuruz hep.

Yuksek model elbette her anlamda daha iyi, lakin elbette problemsiz oldugunu varsayiyorum. LPG sistemleri enjektorlu motorlara problemsiz uygulanabildi, karburatorlu beslemede duzgun akuple edilebilene, problemsiz calisana rastlamadim, duymadim. Karburatoru delik desik etmenin ne ise yaradigini hala anlamadim misal. Herneyse, 2003'e kadar olan enjektorlu modellerin enjeksiyonlari problemli, dolayisiyla LPG sistemleriyle de baslari dertte. Sanirim bu enjektorler icin ozel bir LPG mikseri gerektiginden bahsetmislerdi ama sonuc ne oldu bilmiyorum.

Sadece haftasonlari kullanacaksaniz LPG'yi bosverin. Bulabilirseniz LPG uygulanmamis bir motoru olan ister 1993 ister 2001 bir arac bulun ve alin..



Çevrimdışı izzet durmaz

  • İleti: 4
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: 2. EL ARAÇ ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
« Yanıtla #9 : Nisan 03, 2013, 12:05:59 »
teşekkür ederim. 20 nisanda görüşmek üzere

Çevrimdışı Yevgeni

  • İleti: 7264
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: 2. EL ARAÇ ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
« Yanıtla #10 : Nisan 03, 2013, 12:13:08 »
teşekkür ederim. 20 nisanda görüşmek üzere

Gorusuruz Izzet bey..

Çevrimdışı stil15

  • İleti: 19
  • Cinsiyet: Bay
  • Herþeyin Hayýrlýsý
Ynt: 2. EL ARAÇ ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
« Yanıtla #11 : Haziran 05, 2014, 05:21:52 »
Güzel bilgiler, teşekkürler.Bunlara ilave olarak, Özellikle Niva gibi arazi araçları için dikkat etmemiz gereken şeyler nelerdir ? aktarma organları, şaftlar falan, tecrübeleli arkadaşlardan bu konuda yardım istiyoruz :P
Zaman �ok Hýzlý Geçiyor, Deðerini Bilmek Lazým.

Çevrimdışı NÝVACI

  • İleti: 2377
  • Cinsiyet: Bay
  • 51 DEN BERÝ BURALARDAYIZ.
Ynt: 2. EL ARAÇ ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
« Yanıtla #12 : Haziran 06, 2014, 03:11:06 »
Kasa ve taban temizliği
gerisi hepsi var.
anladýmki meskenim yaylalar daðlar

Çevrimdışı Niva67

  • İleti: 350
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: 2. EL ARAÇ ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
« Yanıtla #13 : Ocak 07, 2015, 08:41:14 »
Merhabalar..

Yedi aydır bu bölüme mesaj yazılmamış..

Tecrübeli NİVA sahibi arkadaşlar bir el atsa da, BİZ DE NİVALANSAK! diyorum. :)

Diyorum da, nasıl olcek bu iş, bilemiyorum. ::(

Kayseri işi olmasın bu iş!.. :)

Allanıp-pullanıp, bizim gibi, ahı gitmiş, vahı kalmış eski bir modeli, yeni model diye kakalamasınlar bize!.. :)

İlk bakışta, modeller arasındaki dış ve iç farklar nelerdir?

Aracın görüntüsü ile oynamak suretiyle, eski bir modele, yeni model görüntüsü kazandırabilirler mi?

Yoksa, bizim gibi acemi alıcıların sadık dostumuz, kaput altındaki; aracın seceresini gösteren yafta(etiket) midir?

Tofaş direksiyonlu bir NİVA görürsek, hayra alamet midir?

Bir de merakımı mazur görün; aracın yaftasındaki VIN numarasındaki (VIN KODU) harf ve rakamlar, NİVA araçlarında neyi ifade eder?

Biraz fazla oluyorum, farkındayım ama; büyük bir ihtimalle son sahibi olacağım bir araçta tufaya gelmek istemiyorum.

Merakımı celbeden bu sorulara cevap yazma zahmetine katlanacak arkadaşlara, şimdiden çok teşekkürler..

Saygılar, sevgiler..

Çevrimdışı muhammedcelik1983

  • İleti: 490
Ynt: 2. EL ARAÇ ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
« Yanıtla #14 : Ocak 07, 2015, 09:09:49 »
Bildigim kadarı ile 1995 modelden öncekilerde iç mekanda göğüs dış mekanda arka stopların konumu farklı motor 1.6 tofaş direksiyonuna gelirsek ben tofaş dışındaki araçlara yakıştıramıyorum niva direksiyonu dururken neden tofas direksiyonu takarlar ki  ???