Dik ve gevþek zemini nasýl daha rahat çýkabilirim?

Başlatan Makrakanta, Mayıs 31, 2009, 11:16:51

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Makrakanta

Bugün bir yangýn emniyet þeridine týrmandým.Parkur dik ve kaya kýrýntýlarýndan oluþuyordu.Araçta 3 kiþi idik.Orta vitesi low a aldým ve çýktým.Tekerlekler patinaj yapa yapa tozu dumana kata kata çýktý.Bir ara çýkamayacaðýz heralde dedim ama sonunda baþardýk.Bu parkurda sizce nasýl bir yol izlesem daha rahat olurdu.En kýsa viteside kullansam patinaja faydasý olurmuydu.Yolcularý indiripte çýksam dahamý kolay olurdu yoksa araç hafifleyeceðinden dahamý zor çýkardým.
Aldým bir Niva çýktým daðlara Mevlam kayýra 2006 M

Bigalý Mustafa

Orta dif kilidini yani en ufak vites kolunu kullansaydýn daha rahat çýkardýn.Çünki güç öne ve arkaya eþit daðýtýlmýþ olacaktý. :)
Ormancý..  Bir tutkudur niva.....:)

NÝVA69

Çok patinaj sözkonusuysa, en ufak kolu devreye sokmak iyidir... Bir de; týmanýþa baþladýktan sonra durmamak, vites deðiþtirmemek iyidir... ayrýca mümkünse arazi 2 ile (yerine göre 1. vitesten daha iyidir) hýzlanýp kaptýrarak çýkmak de yerine göre idealdir...

Mesela; arazi 1 ile çok yavaþ girip çýkamadýðým ama arazi 2 ile kaptýrýp girerek (hýzýn da etkisiyle) geçtiðim-çýktýðým yerler olmuþtur... 

Bu arada Nivanýn arkasýnda bir miktar aðýrlýk yada 1-2 yolcu (özellikle de arkada) zarar deðil fayda verir derim :)
2007 LADA 4X4/BAYBURT-KOCAELÝ-ANKARA.

babacandar

Bu tip durumlarda Yavuz Hocam'ýn dediði gibi ''ne var ne yok hepsini takacan''
Sonra ver coþkuyu gitsin..

niva07

Alıntı yapılan: babacandar -  Haziran 03, 2009, 06:20:24
Bu tip durumlarda Yavuz Hocam'ýn dediði gibi ''ne var ne yok hepsini takacan''...

bu felsefe bende de iþe yarýyor..

Maestro

 geçen gün her zaman arazi takviyesi ile çýktýgým patikayý çýkamadým.. ortada kaldým.. bir kaç gündür yagmur yagmýþtý zemin yumuþak ve çamurdu..ortaya gelmiþtimki oldugum yerde saydýgýmý gördüm.. ben gitmek için gaz a yüklenirken pati çeker halde geri geri gitmeye baþladým...( ok144 ler formula lastigi gibi oldu ) nedense debriaj fren yaptým.. bir müddet daha geri kaydýktan sonra kayma durdu.. geri geri indim.. aþagýda kalkmadan önce ufak vitesi de çektim.. ( çarpraz kitliyor sanýrým ) ya herru ma herru diyerek..1. viteste bir koptum..sag-sol yalpalayarak patikadan çýktým...  ee  sonra sigaramý yaktým tabiii :)

niva07

Alıntı yapılan: zirvelerin sesi -  Aralık 25, 2010, 11:36:30
geçen gün her zaman arazi takviyesi ile çýktýgým patikayý çýkamadým.. ortada kaldým.. bir kaç gündür yagmur yagmýþtý zemin yumuþak ve çamurdu..ortaya gelmiþtimki oldugum yerde saydýgýmý gördüm.. ben gitmek için gaz a yüklenirken pati çeker halde geri geri gitmeye baþladým...( ok144 ler formula lastigi gibi oldu ) nedense debriaj fren yaptým.. bir müddet daha geri kaydýktan sonra kayma durdu.. geri geri indim.. aþagýda kalkmadan önce ufak vitesi de çektim.. ( çarpraz kitliyor sanýrým ) ya herru ma herru diyerek..1. viteste bir koptum..sag-sol yalpalayarak patikadan çýktým...  ee  sonra sigaramý yaktým tabiii :)

Bu noktada kesik OK144'ler, daha verimli olabilir diye düþünüyorum.. Bir sonraki OK144 alýþveriþimde, büyük ihtimalle kesik taktýracaðým.

Maestro

bugün ok144 lerle çamurda epey debelendim..  forumda güncel aktüel kýsmýnda sanýrým.. baþýma ne geldi.. baþlýgý altýnda görseller ve anlatým mevcut.. bu lastikler iyi hoþ.. ama çamurda biraz pati yaptýnmý  ... yüzeyü formula gibi oluyor.. çamuru tutuyor...