TEKERLEK GÖBEK RULMANI

Başlatan Yevgeni, Şubat 23, 2012, 06:52:03

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Yevgeni

Niva'nýn tekerlek göbek rulmaný (bugün açýldýðýnda gördüm) pek zavallý bir rulman cinsi, gevþek (ne güzel laftýr "gevþek"), bozulmaya çok meyilli bir yapýsý var.
Usta daðýlaný koydu kenara, yenisini yerleþtirmeden önce yaðladý enteresan bir þekilde (aþaðýdaki gibi, ama bunun fotografýný çekmiþ deðilim, Popular Mechanics ortamýndan arakladým).



Herneyse, öneri kapalý tip rulman kullanmaktý. Kaner SIV'da, Hüseyin Usta da kendi Niva'sýnda bu tipi kullanmýþlar. Usta gösterdi bir örneðini (elbette aþaðýdaki deðil, aþaðýdaki bir Honda rulmaný, ama benzeri, malum fotograf çekmedimdi), pek mukavemetli.



Dursun Usta da PAS11'de SKF kullandýðýný söylemiþti daha mukavemetli olsun diye ama kapalý mýydý açýk mýydý hatýrlamýyorum.

Korna çalýþmýyordu, bir sebeple Pendik'e gidende (yolda da Çaylak savruldu 3-5) Kaner'e ulaþtýðýmda dedim korna ve dahi yalpalýyor bu aruba. Hop lifte kaldýr, limitör pas içinde bitmiþ, amma asýl sol ön lastik dansöz gibi kývýrýyor, rulman olayý öyle çýktý. Ben de yol tam tarlaymýþ bir tutunamadýk diye diye gittim Pendik'e. Ezcümle, tekerlek göbek rulmanlarýný kapalý tipe çevireceðim, þu sýra cukkayý tikkatli kullanmak gerektiðinden biraz erteledim. ilk fýrsatta yapýlacaklar listesinde tepeye yazdým. Çaylak 4 yaþýna koþuyor, 4 lastik rulmaný da 1 kere deðiþmiþti, bugünküyle birlikte 2. tura baþlamýþ olduk, hiç hoþ deðil..


Tolga

senin "çaylak" benim "ihtiyar" ile yarýþýr duruma geldi :)
Tolga

Harun

#2
Geçmiþ olsun abi,peki;
rulmanda deðiþim sýklýðý gibi bir takvime baðlanmýþ mýdýr?
çaylakdaki az da olsa standart dýþý modifikasyonlar rulman ömründen mi kemirmiþ?



reis28

Nivalarýn aks rulmanlarý malesef zayýf ben daha kaliteli olan  ve genelde aks rulmanlarýnda tanýnmýþ bir marka olan Timken rulman kullanmýþtým ve bu rulmanlarý yaglamak için suya dayanýklý FAG rulman gresi kullandým bu þekilde aracý sattým daha evvelinde defalarca aks rulmaný degiþmiþtim benden alan arkadaþlar da ve dahi diger eldegiþtiren kiþilerde dahil ön aks rulmaný degiþtirmeden aracý kullnamýþlardý
DURSUN USTA 05364629668

Yevgeni

Tolga, senin ihtiyar açýk ara þampiyondur, Çaylak adý üzerinde çaylak, daha çok yolu var  ;D ;D

Yevgeni



Harun, bence tek sorun rulmanýn cinsi ve yapýsý. Deformasyona teþne, standart bir konfigürasyonda bile düzgün çalýþmasý ve bozulmamasý mucize.
Dursun Usta da demiþ bak, maalesef zayýf bunnar diye (bu arada Timken'i de SKF diye hatýrladým ya, taktir ettim kendimi)..





Yevgeni



Bu arada Gezenbilir'de bir konuda rastladým, offsetli cant rulmanlara binen yükü artýrýyor diye bir bilgi var.
Yani Harun teraziyi bozan araç rulmaný da yiyiyor inceden..


Almanyalı

abilerim benim 95 nivamdada rulmanlar dagýlýyordu rus malý ustamýz ön teker iki bilya arasýna boru yaptýrýp somunu sonuna kadar sýktý þükür 3 senedir bilya dagýtmadým ama bunun bir ilgisi olabilirmi acaba ???

Tolga

Alıntı yapılan: YEVGENI -  Şubat 24, 2012, 08:48:43

Tolga, senin ihtiyar açýk ara þampiyondur, Çaylak adý üzerinde çaylak, daha çok yolu var  ;D ;D


Benim ki ihtiyar delikanlý, beyaz saçlý prens :)
Tolga

cenker

offset jant kalýn lastigin ilk yordugu parca bu rulmandýr, deðiþiminde skf marka ve kapalý tipp kullanýlmasý tavsiyemdir.
kapalý tip devamlý yapýlan basýnclý su ile yýkamalarda sýzan suyun yagý bozmasýný engeller.
divers do it deeper

Maestro

Alıntı yapılan: reis28 -  Şubat 23, 2012, 11:09:09
Nivalarýn aks rulmanlarý malesef zayýf ben daha kaliteli olan  ve genelde aks rulmanlarýnda tanýnmýþ bir marka olan Timken rulman kullanmýþtým ve bu rulmanlarý yaglamak için suya dayanýklý FAG rulman gresi kullandým bu þekilde aracý sattým daha evvelinde defalarca aks rulmaný degiþmiþtim benden alan arkadaþlar da ve dahi diger eldegiþtiren kiþilerde dahil ön aks rulmaný degiþtirmeden aracý kullnamýþlardý

;)   iþi bilen

NivaTANK

Bende yeni deðiþtirdim, poryaya yapýþmýþ durumda çýktý, ön sað tekerleði frenliyordu adeta. Yine bildiðimiz eski tip ile deðiþtirdim bakalým ne kadar yola devam edebilicek :D
Niva is not a offroad truck, it is a Russian TANK

mehmet22

evet bu bilyeler nivanýn dertlerinden biri ben de deyiþtirdim ön sað tekerlekte baþlayan ugultudan sonra söktük ve bilye maff   poryayý bile yemiþ yeniden doldurduk kaynak ile poryayý yeni yatak acýp yeni bilye þimde ses yok geleneksel sorunlarýndan ,biri  nivanýn..
VARSA NÝVAN ÖZGÜRSÜN

edirneli

bilya konik. Kapalý konik bilyalar randýmanlý olur mu acaba?
86 model ihtiyar delikanlý

NÝVACI

Bende almanyalýnýn ki gibi aaraya burç yaptýrdým.   (iki rulman arasýna 2 santimden dar bir bilezik)
2004 yýlýndan beri ayný rulmanlarla devam. rulmanlarým fag.
Parantes açalým son üç yýla kadar kendim söker yýkar tekrar toplardým  yani kullandýðým yaðlarýn kalitesi
ve kullanma ömrünü doldurmadan yenilenirdi.
Bana göre teker açma  rulmanlara kadar daðýtýp  yýkayýp yeniden toplamaktý
fren pistonlarýnýn temizliði tek tek çalýþtýðýnýn  gözlenmesi de ayný derece önemlidir/ NOT  bu iþlemin arkasýndan hava almak ÞARTTIR.
HER KESE KOLAY GELSÝN.
anladýmki meskenim yaylalar daðlar