NIVA ÝÇÝN TORSEN TÝP LSD (TORK DAÐITICI)

Başlatan kaneruslu, Ekim 15, 2009, 08:27:28

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçiler konuyu incelemekte.

yusuf


Yevgeni

#31
O PDF'i zaten indirmiþtim, bir yandan da onu okuyorum..



Yevgeni


Torsen'in bir avantajý da sabit ya da standart LSD'nin (artýk hangi tipi standart kabul ediyor bilemedim) baskýya dayanan yapýsý yüzünden diferansiyel bileþenlerinin kýsa uzun vadede aþýnmasýný engellemesi diye de geçiyor açýklama. Yani diferansiyel etkisine direnen diþli yapýsý bozulmaya muktedir. Torsen'de ise tork sürekli daðýtýldýðý için (invex diþli sistemi) bu tür bir baskýlama, sürtünme meydana gelmiyor diyor söz konusu PDF'te.

Kumandasýz kilitlenebilir türlerden biri olan LSD (sýnýrlý kaydýrmalý diferansiyel) türevleri içinde Torsen tip en makul olan görünüyor. Tolga'nýnki misal bildiðim üzere baþka bir tip ve yukarýda bahsedilen sürtünme, baskýlama konusundan kýsa uzun vadede muzdarip olabilir (anlattýðý kadarýyla tahmin yürütüyorum)..


yusuf

Yevgeni, bu ikisini bir yorumlasana !

Torsen diff ile ilgili sýk sorulan sorular

Can Torsen recommend an oil for my rear axle?     

We suggest that you follow what is listed in your vehicle's owners manual.  We do require that a GL4/GL5 class oil be used for the Torsen T-1.  The T-1 requires an oil with extreme pressure additives for optimal function.  Torsen works well in either synthetic or mineral base oils!




What happens when I have a wheel in the air?     

As mentioned above, the Torsen differential is a torque multiplier.  The Torsen requires some type of resistance or friction in the system to function properly.  A wheel in the air provides zero torque or friction on the system and as the Torsen multiplies the available torque, zero, by its TBR, the end result is still zero.  In response to this, we developed the Torsen T-2R with pre-load to combat those wheel in the air situations.

Yevgeni


Torsen için arka aksta ne tür bir yað kullanmalýyým?

Aracýnýzýn kullanma kýlavuzuna bakýn. GL4/GL5 sýnýfý yað Torsen T-1 tip için kullanýlabilir (Torsen 3 tipte var, bizimkisi sanýrým Tip 2, emin deðilim tabiy, Tip 3 de olabilir ama Torsen genelde fabrika çýkýþý binek araçlara takýlabiliyor. Arazi sýnýfýnda bir tek Hummer, dolayýsýyla burada tipi önemli). T-1 optimal fonksiyon için ekstrem basýnç katkýsý istiyor. Genel olarak sentetik ve mineral bazlý yaðlarla iyi çalýþýyor.


Tek tekerlek havada kalýrsa ne olur?

Daha önce de bahsedildiði üzere Torsen bir tür tork bölücüdür. Çalýþabilmesi için sistemde bir direnç ya da sürtünme olmasý gerekli. Havadaki tekerlek sýfýr tork ve mukavemet demektir, yani Torsen sürtünmeye (tutunma) paralel çalýþtýðýna göre TBR'ye göre sýfýr, yani sonuç sýfýr (burada yukarýda bahsettiðim el freni kandýrmacasý -sistemi kandýrma- devreye giriyor ki, Hummer'da da tavsiye edilen bu). Bu durum için Torsen T-2R geliþtirildi. (Bu noktada Kaner'in kullandýðýnýn tam olarak hangi tür olduðunu bilmek gerekir, videoda havadaki lastik dönmek istemiyordu pek, tekrar izleyince emin olurum)..


Yevgeni


Öte yandan þimdi farkettim, Torsen iþini yapýyor. Havadaki tekerleðin dönmesini zaten istemiyoruz, mevzu yere tutunanýn dönmesi ki, videoda zaten dönen o..


yusuf

Evet tutunma 0 iken bu doðru. Esas önemli olan, araba sola yatmýþ çamurun içinde. Sað tekerlekte azda olsa yere tutunuyor. bu durumda ne olacak ?

Yevgeni

Sanýrým tutunabilme oranýna göre az tutunana daha az tork verecek, yani çamur içindeki %75 tork misal dýþarýdaki %25. Bana kalýrsa boþtaki tekerleðin boþ yere týr týr dönmesindense tutunana tork aktarmasý ziyadesiyle makul. Öte yandan bu varsayým, yani öyle olabilir diyorum, çamur içindeki hareketsizse dýþarýdakine aktarýr. Okuduðumu doðru anladýysam patinaja izin vermeden torku anlýk daðýtabiliyor, o halde çamur içindeki mesela normal koþullarda patinajda kalacaðý için Torsen sistem torku diðerine aktarmalý. Sadece yere biraz tutunmasý kafi gibi. Videoda dikkat edersen, havadaki tekerlek yere deðer deðmez dönmeye baþlýyor. Bence düzgün çalýþýyor bu sistem. Öte yandan sýnýrlý kaydýrmalý, yani koþullara göre çalýþýyor. Kumandalý ya da sabit %100 kilit gibi davranmasýný beklemiyorum zaten..

yusuf

amacýmýz da o zaten. Boþta olan 3 dönsün, pati çeksin ama zorda olan en azýndan 1 dönsün.

Bakalým, hafta sonu herþey belli olur.

Ýyi bir video kamara lazým bu testi görüntülemek için. Bende yok !

kaneruslu

Torsen kilit ile ilgili çok kaynak var fakat kaðýt üzerinde yazýlan ile bizlerin tecrubesi daha farklý olacaðýný sanýyorum.Arazi þartlarýnda her türlü koþulda test etme þansýmýz olacak.

kaneruslu


Tolga

Benimki bu, Dursun abini çektiði fotolarý;





bunuda Seko koymuþtu, sanýrým balatalý tip denen (yani benimki) bu; pürüzlü pullar lastik boþa düþünce dönerken ivmelenip bir birlerini tutuyorlar ve kilitleyip diðerini döndürüyorlar. ama yüzdeye göre bir yerden sonra direnç karþýsýnda sýyýrýp birbirlerini býrakýyorlar. tabi buda aþýnma ve bakým demek. ama bu pullarýn sayýsý ve kalýnlýðý ile oynanarak LSD yüzdesi ayarlanýyormuþ, adamýný buldum ama henüz boya / kaporta iþlerini bitiremediðim için gidemedim, bana anlatýlanlarý yazýyorum.

Tolga

yusuf

Alıntı yapılan: kaneruslu -  Ekim 19, 2009, 07:53:12
Torsen kilit ile ilgili çok kaynak var fakat kaðýt üzerinde yazýlan ile bizlerin tecrubesi daha farklý olacaðýný sanýyorum.Arazi þartlarýnda her türlü koþulda test etme þansýmýz olacak.

Kuþkusuz denemek en iyisi. Ama bilerek denemek için ben yinede araþtýrýyorum. Bizdeki 1 mi, 2 mi, 3  mü?.  Buradan anlayabiliriz herhalde


yusuf



Kaner'in videosunda boþ tekerlek sabit dururken burada boþ teker fýldýr fýldýr dönünüyor.

Burada aracýn standart kilidi takýlý olabilir.

Tolga

abi vatandaþ burada orta kilidi kitlememiþ olabilirmi? normalde tek teker havadayken yürümesi lazým deðilmi?
Tolga