DÝFLOK DEFRANSÝYEL KÝLÝDÝ

Başlatan reis28, Aralık 30, 2008, 09:08:38

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Porsuk

bu sayfalarý araþtýrýrken fiat 126 diffransiyellerinin nivalarýnkine kolay adapte edilebildiðine dair birkac yazý görümüþtüm. fiat 126 için diff lock yapmýþlar tabi ondan bahsediyor
http://www.motomax.pl/eng/index.html saðda üstte birde video var izlemenizi tavsiye ederim (See video) :(
Nivam Yok - Ama Alýcam :)

nivatr55

arkadaþlar dif kiliti ne iþe yarar ve nereye takýlýr

Porsuk

#32
Alıntı yapılan: nivatr55 -  Ocak 30, 2009, 05:03:04
arkadaþlar dif kiliti ne iþe yarar ve nereye takýlýr

  Aþaðýdaki linkte ve bu baþlýðýn birinci sayfasýndan itibaren acýklamalar var.
http://nivatr.com/nivaForum/index.php?topic=439.0
Ustalarýn yazdýklarýna ekleyecek birþey yok.

Toparlamak gerekirse

  ön ve arka akslardaki Disransiyel diþlilerden oluþan Aktarma organýdýr. Motordan þaft ile gelen hareketi tekerlere aktarýr.
Aks üzerindeki iki tekerde hareketini difransiyelden alýr. Araba dönüþ yaparken dönüþ yönünün dýþýndaki teker içindeki tekere göre daha fazla ve tabi daha hýzlý dönmelidir difransiyel içindeki denge unsurlarý hýzlý dönmek isteyen tekeri hýzlý dönmesini saðlar ve tabi bunu yaparken içteki tekeri daha yavaþ cevirir.

         * Aracýn ilerlemesini zorlaþtýracak engeller olduðunu düþünürsek,Dik yokuþ diðer teker önünde engel vs..
  2 çeker bir araçda bir aks üzerindeki iki tekerde güç var demektir. Bu tekerlerden biri kaygan bir zemine geldiðinde yada herhangi bir zemine gelmediðinde patinaja düþer yani hýzlý dönmeye baþlar bu durumda öteki tutunan teker güçten düþer ve araç ilerlemez.
ayný mantýk ile 4 çeker bir araç ise ön ve arka akslarýndaki tekerlerden birer tanesi ayný anda patinaja düþerse ilerlemez.

  Difransiyel kilidi denilen hadise ise bir þekilde bu difransiyel çalýþmasýna müdahale ederek tekerleri süreki olarak ayný hýzda çevirir yada hýzlý dönmek istiyeni durdurur. bir teker tutunamasa bile diðeri tutunduðundan araç ilerliyecektir.

  Yeni araçlarda bilgisayar kontrollü ve tam otomatik veya manuel versiyonlarý olabiliyor. sonradan takýlanlarda ise
LSD(limited Slip Differential), Manuel ve Dalimi(Kalýcý)gibi seçenekler var

 

  • LSD, tam otomatik bir mekanik sistemdir sürücüden yada dýþarýdan komut beklemeden belirli bir teker dönüþ toleransý vardýr ondan sonra kiliti devreye sokar.
  • Manuel, Sürücü komutu ile devreye girer. Kol yada düðme kumandalý olabilir Tel,hidrolik,hava basýncý gibi yöntemleri var
  • Daimi kilit ise sürekli kilitli haldedir kilit devre dýþý býrakýlamaz.
 
  Þehir içi trafik durumunda kitlenmiþ difransiyel ile gitmek saðlýklý olmaz dönüþ çapýný geniþletir. lastikleri ve yürüyeni yýpratýr.

Arazi koþullarýnda ise kilit devrede iken illa sizi gömüldüðünüz yerden kurtaracak diye bir þey sözkonusu deðil(tabiki kurtatýr ama herzaman olmaya bilir) genelde arazi koþullarýnda çetin yerlere girmeden önce devreye sokulur ve gömülmemeye yaramasý istenir.
 
  Türkiyede Üretimi yada getirip anahtar teslim montajýný yapan yerler varmý bilmiyorum.
Bulgaristan ve Yünanistanda olduðu göyleniyor fakat Googledan baþarýlý bir arama yapamadým. Bunun dýþýnda Almanya, brezilyada(biraz amatör) ve rusyada niva için üretiliyor.
Niva harici ise Avusturalya ARB ve Amerikada OX gibi firmalar var. Mamafi ARB firmasýnýn ürettiði birkaç ürün nivanýn diff ölçüleri ile uyuþuyor ama denemek lazým.
    Bu baþlýk altýnda 2. sayfada  rusyadan bazý linklerde nivalar için bazý ürünler var ama alýpda deneyen oldumu bilmiyorum ?
Saygýlar
Nivam Yok - Ama Alýcam :)

feyzullah

Alıntı yapılan: nivatr55 -  Ocak 30, 2009, 05:03:04
arkadaþlar dif kiliti ne iþe yarar ve nereye takýlýr

bak kardei ezberle karýþýk sözlü yapýcam yakýnda

reis28

 pazar günü difloklu nivayý deniycez sonuclarý yararlarýný,zararlarýný burda acýlýmlarýný detaylý bir þekilde yapýcaz
DURSUN USTA 05364629668