Niva 1600 cc motor gücü çekiþ yakýt tüketimi performans sorunlarý

Başlatan cenker, Nisan 29, 2011, 03:21:19

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

karakeçi67

iki günlük sanayiye gidip gelme sonucunda gaz ayarýna olayý baðladýk, eksoz
deðerleri olmasý gereken yere getirilerek ayar yapýldý bakalým sonuç ne olacak
hayýrlýsý..
Murat 1972
kara keci 1991

NivaTANK

1.6 karbüratörlü 94 model Nivamda, üst kapak yýpranmasýna baglý supap yuvalarýndan kaynaklanan kompresyon kacaklarý, egzantirk milinde aþýnma ve üst kapak contasýndaki kaçaklar ile su yollarýndaki çürümeler ile bir adet Supap týrnaðý kýrýlmasý sonucu aracým çok büyük performans kaybý yaþadý, þimdi hepsini yeniliyorum bakalým sonuç ne olucak.
Niva is not a offroad truck, it is a Russian TANK

cenker

Alıntı yapılan: NivaTANK -  Ocak 14, 2012, 08:37:07
1.6 karbüratörlü 94 model Nivamda, üst kapak yýpranmasýna baglý supap yuvalarýndan kaynaklanan kompresyon kacaklarý, egzantirk milinde aþýnma ve üst kapak contasýndaki kaçaklar ile su yollarýndaki çürümeler ile bir adet Supap týrnaðý kýrýlmasý sonucu aracým çok büyük performans kaybý yaþadý, þimdi hepsini yeniliyorum bakalým sonuç ne olucak.
triger zinciri ve gergisinide muhakak sýfýrlayýn  ;)
divers do it deeper

ersoybaba

cenker bey mrb. tekrar rahatsýz ediyorum ama caresiz kaldýk.kýsaca anlatayým ben bu elektronik ateþlemeyi son bi çrýpýnýþ olarak yaptýrdým, benim niva 87, 4 vites ruhsatta 1400 motor yazýyor ama dogrumu bilmiyoum açýkçasý.3 ay önce aldýk ve kötü durumdaydý.ve daldýk sanayiye;
1-arazi ve normal þanzýman indi elden geçti,yine akisler yaðlandý elden geçti.
2-sýfýr brc lpg sistemi herþeyiyle takýldý
3-baský balata deðiþti
4-komple rektefiye motor yapýldý  motordaki kötüdurumda olan tüm parçalr deðiþti.yanlýz radyatör sistemine hiç dokunulmadý ve karbüratör hava giriþ yerinde uzatma borusu yok. (ustamýz bize rektefiye ollunca çekiþ artar yakýt azalýr dedi ama hiç biþey deðiþ medi ve olan bizim 1750tl ye oldu) boyaydý, döþemeydi derken toplam masraf 7500tl yi geçti ve son olarak elektronik ateþleme ve yine ayný.sorun þu; araba 1 ve 2.viteste hýzlanmasý iyi 3 tede fena deil ama 4de atýnca düz yolda devirlenmiyor ve 90ný geçmiyor ayrýca çok kýsa ve dik olmayan yokuþlarda bile 2. vites bazende 1. vitesle çýkabiliyoruz ve bu hem benzinde hemde gazda,yine yakýtta gazda 50 kuruþ civarý oluyor, budurum bu masraftan sonra çok fena moralimizi bozuyor. ustamýz subap ayarý yaptý ve normalde 20 olur ama ben 25 yaptým böyle daha az yakar dedi ve ben biþey anlamadým teknik bilgim olmadýðý için ve avans ayarý yapýp yapmadýðýný bilmiyorum. cenker bey benim sizdn isteðim yapýlabilecek þeyleri bana yazmanýz ve benimde bunun çýktýsýný alýp ustaya bunlarý yap demem. bugün veya yarýn lpg servise gidip egzoz deðerlerine baktýrýcam bunlarýda size aktarýrým.dinlediðiniz için tþkederim biraz uzun oldu ama sýkýntýmýz büyük yardýmlarýnýzý bekliyorum. ayrýca firenler elden geçti balatalar yenilendi

cenker

motor rektefeyesinin düzgün yapýldýgýný motorun sentesinin düzgün oldugunu varsayarsak;
karburatör sistemi distribütör ve avans, ve egr sistemi hatalýdýr.
önceki msjlarda yusuf kardesimizin yaptýgý iþlemleri gözden geçirin,
egr çalýþtýrmak yada iptal için bir hayli bilgi mevcut.
bu sisteme ait vakum borularý bosta hatalý ise aracýn performansý alt eder.
konuya yogunlaþýn, eski postlara göz gezdirin  ;)
ekzost emisyon ölçümü tahmin için yardýmcý olacaktýr  ;)
divers do it deeper

ersoybaba

cenker bey mrb.aracý lpg ustasýna götürdüm ve rektefiyeden sonra kaç km yaptýn dedi. 200 km kadar dedim.bana en az 500 km yapmam ve daha sonra subap ayarý yaptýrýp getirmemi söyledi yoksa düzgün egsoz deðeri cýkmazmýþ. ben yinede ayar yap dedim ve baðladý bilgisayara.  aracýmegsoz ölçümleri;motoru baya ýsýttým fan açýlmadý sanýrým ondada problem var,

motor rölantide iken;

co :1.80        co2 :9.85    hc :208    o2 :000      lamda:0.920

motor 3000 devir ciarý

co :0.85         co2 :10.45    hc :77     o2:000       lamda:0965

bu deðerler ayardan sonra buhale geldi deðerli yorumlarýnýzý beklioyrum.

cenker

Alıntı yapılan: ersoybaba -  Ocak 17, 2012, 05:49:58
cenker bey mrb.aracý lpg ustasýna götürdüm ve rektefiyeden sonra kaç km yaptýn dedi. 200 km kadar dedim.bana en az 500 km yapmam ve daha sonra subap ayarý yaptýrýp getirmemi söyledi yoksa düzgün egsoz deðeri cýkmazmýþ. ben yinede ayar yap dedim ve baðladý bilgisayara.  aracýmegsoz ölçümleri;motoru baya ýsýttým fan açýlmadý sanýrým ondada problem var,

motor rölantide iken;

co :1.80        co2 :9.85    hc :208    o2 :000      lamda:0.920

motor 3000 devir ciarý

co :0.85         co2 :10.45    hc :77     o2:000       lamda:0965

bu deðerler ayardan sonra buhale geldi deðerli yorumlarýnýzý beklioyrum.

o2 in sýfýr olmasý hc deðerlerinin düþük olmasý ideal yanma oldugunu belirtir.
bu deðerlerden cýkardýðým sonuç aracýn rektefeyesi enfes yapýlmýs.motor besleme ateþeleme ayarlarý gayet güzel.
eklediðiniz elektronik ateþlemeninde katkýsý ile enfes sonuca ulaþýlmýs.

aracýnýz ile ilgili çekiþ sorunu yürüyen aksam lastik vs kaynaklý olmalý

Yürür aksam ve aktarma organlarý;

bitik baský balata bilya
yýpranmýs transaft
uygun olmayan yahut deforme olmus sanzýman ve arazi kutusu yagý (tahmin edemiyeceginiz derece pekmezleþmiþ yag fren etkisi yapar ve ülkemizde kimse düzenli 60.000 km bir sanzýman yagýný yenilemez)
yýpranmýs arazi kutusu kuyruk cýkýþ bilyalarý (80.000 100.000 degiþtirmeli)
yýpranmýs ve balansý kacmýþ saft mafsallarý
difransiyel asýnmalarý ve yag yýpranmasý ve katký kaynaklý sorunlar
akis bilyalarý yýpranmalarý

þeklinde özetleyebiliriz.
divers do it deeper

ersoybaba

çok teþekkür edeim cenker bey bunlara bi baktýrýcam.dediðiniz gibi arabadan uðultu geliyordu usta akis bilyalarý deðiþicek dedi bugün bilyalar elime ulaþacak deðiþtiricez. aracýn mekanik yürüyeni pek iç açýcý deil; akisler eski, þaft doðandan uyarlanmýþ, difransiyel yaðý yeni deðiþti ama aþýnmalar varmý bilmiyorum.
siz yinede bana avans ve subap ayarýnýn deðerleri kaç olmalýdýr? birde egrnin çalýsýp çalýsmadýgý nasýl anlaþýlýr çalýþmýyorsa ne tavsiye edersiniz yazarsanýz çok sevinirim.

cenker

sayýn ersoybaba,

avans deðeri 3 derecedir, türkiyede 5 derece kullanýlýr.

lpg agýrlýklý kullaným için 7-8 derece avans idealdir. trde avans ayarý pek avans tabancasý ile yapýlmaz,

bu degerlere göre avansýnýz çok düzgün ( o2 ve hc degerinden belli) hiç oynatmayýn.
subap ayarýnýzda cok düzgün zira yanma oldukca verimli ( düþük hc degeri)

karbüratör sýfýrlanmýski güzel emisyon degerleri yakalanýyor.

egr ya düzgün iptal edilmiþ, yahut çok düzgün çalýþýyor, (hc co deðerinden tamamen iptal edildigini düþünuyorum.)

tavsiyem saftlarý söktürüp elden geçirin, bir topicke erco usta mafsallarýna gresözlük acýp düzenli yaglanmasýnda bahsediyordu ve fotolar ile anlatmýþtý.

baský balata konusunda ne yapýldý? belki volan eskiydi, sýfýr baský balatada taksanýz yanmýþ bitmiþ volandan ötürü kayýbýnýz olabilir.

araçta lastik ne var ? ebad çap ?

defransiyeller elden gecmeli

fren sistemi sýký olabilir elden geçirilmeli.

arazi kutusu kuyruk rulmanlarý dagýlmýs sýký çalýþýyo olabilir  ;)

bu doneler gözden geçirilmeli akabi baþka bir irdeleme daha yapýlabilir.
divers do it deeper

ersoybaba

tekrar mrb cenkerbey.aracýn dgýlmýs olan sað rulmanýnýda deðiþtirdikten sonra çekiþ dahada düþtü. yakýt da arttý. bu iþlemden 2 gün sonrada frenler yolda giderken kendikendine sýktý aracý takviye vitesinde zorlaya zorlaya sanayiye götürdüm. baya kokular geldi aractan. sonra yaptýrdým frenleri buseferde arac 80i geçmiyor ve 80de balans yapýyor titremeler oluyor.en ufak zorlamada koku gelmeye baþladý araçtan. sizle konuþtugumuz zamanlarda 2.vites çýktýgým yeleri þimdi 1.vites zorlanýyor.nolmuþ olabilir acaba?


birde çekiþin subap ayarýyla ilgisi varmýdýr? subap ayarý kaç olmalý bizim aracýn suan 25'miþ bu deðer iyimi.

yardýmlarýnýzý bekliyoruz tþk.

ersoybaba

ayrýca aracýmda sýfýr gt radial kartipi 195 75 16c lastiklervar.

cenker

Alıntı yapılan: ersoybaba -  Şubat 02, 2012, 03:42:01
tekrar mrb cenkerbey.aracýn dgýlmýs olan sað rulmanýnýda deðiþtirdikten sonra çekiþ dahada düþtü. yakýt da arttý. bu iþlemden 2 gün sonrada frenler yolda giderken kendikendine sýktý aracý takviye vitesinde zorlaya zorlaya sanayiye götürdüm. baya kokular geldi aractan. sonra yaptýrdým frenleri buseferde arac 80i geçmiyor ve 80de balans yapýyor titremeler oluyor.en ufak zorlamada koku gelmeye baþladý araçtan. sizle konuþtugumuz zamanlarda 2.vites çýktýgým yeleri þimdi 1.vites zorlanýyor.nolmuþ olabilir acaba?


birde çekiþin subap ayarýyla ilgisi varmýdýr? subap ayarý kaç olmalý bizim aracýn suan 25'miþ bu deðer iyimi.

yardýmlarýnýzý bekliyoruz tþk.

önceki yazýþmalarýmýzda belirtmediniz ama sanýrým baský balata yenilemediniz, frenleriniz sýkýsýncada eski debriyaj balatasýný iyice yaktýnýz kacýrýyor sanýrým.

subap ayarý emme 25 ekzost 35 diye hatýrlýyorum. subap ayarýnýz düzgün olmasa emisyon degerleriniz güzel olmazdý belirtmekte fayda var.

yapýlacaklarý önceki postumda madde madde sýraladým, araçýnýz agýr bakým ister. belirtilmiþ maddeleri tektek yaptýrýn.

bazý konularda ýsrarla yazýyorum, yýpranmýs agýr bakýmý yapýlmamýs bir aracta tek bi maddeyi düzeltmekle araç düzelmez, tüm bir sistem bütündür. komple bakýmdan geçilirilmelidir.

bu konudaki uslubum maddi durum ve konulardan ötürü yanlýþ yorumlanýyor ama eskimiþ bir mekanik bütün, az masrafla adam edilmez .. üzülerek belirtmeliyim.
tez sorunlarýnýzýn halolmasýný dilerim.

divers do it deeper

NivaTANK

Alıntı yapılan: ersoybaba -  Şubat 02, 2012, 03:42:01
tekrar mrb cenkerbey.aracýn dgýlmýs olan sað rulmanýnýda deðiþtirdikten sonra çekiþ dahada düþtü. yakýt da arttý. bu iþlemden 2 gün sonrada frenler yolda giderken kendikendine sýktý aracý takviye vitesinde zorlaya zorlaya sanayiye götürdüm. baya kokular geldi aractan. sonra yaptýrdým frenleri buseferde arac 80i geçmiyor ve 80de balans yapýyor titremeler oluyor.en ufak zorlamada koku gelmeye baþladý araçtan. sizle konuþtugumuz zamanlarda 2.vites çýktýgým yeleri þimdi 1.vites zorlanýyor.nolmuþ olabilir acaba?


birde çekiþin subap ayarýyla ilgisi varmýdýr? subap ayarý kaç olmalý bizim aracýn suan 25'miþ bu deðer iyimi.

yardýmlarýnýzý bekliyoruz tþk.

benzeri birþey baþýma gelmiþti, frenden sanmýþtým bende, tekerlek bilyasý daðýlmýþ aracýmda meðerse, kontrol ettirmenizde fayda var, pahalý bir parça deðildir.
Niva is not a offroad truck, it is a Russian TANK

silifke_mesut

Merhaba arkadaþlar 94 mod 1.6 niva ile aranýza yeni katýldým aracýmda 205*80*16 lastik takýlý lpg de þehir içi 14-15lt lpg yakýyor arazide ise 18-19 lt lpg ye çýkýyor bu deðerler normal midir. deðerli bilgileriniz için teþekkür ederim þimdiden

vehbi

bence cok normal düþürsen dþürsen 1 lt belki düþer maksimum.. '
"free as a bird"