Merhabalar Tanýþma ve Lada Niva sorunsalý?

Başlatan TugayAydýn, Ekim 23, 2016, 09:09:44

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

TugayAydýn

Merhabalar. Aranýza ortamýnýza Ýzmir'den katýlýyorum. Arazi taþýtlarýný küçüklüðümden beri sevmiþ biri olarak bu hobiye gönül vermeye adým atmak istiyorum. Yalnýz çok uzun zamandýr takip ettiðim forum siteleri olsun üstadlarýn yazdýklarý olsun kafam karýþmýþ durumda. Hep amerikandýr sesi güzeldir hoþuma gitmiþtir diyip jeep 5.2 v8 baktým ki iþ hep yedek parça performans ve maliyet kýsmýna geldiðinde tökezledi. Ayný þekilde Land rover Discovery 2.5 td5 incelediðimde de bu sorunsallarla karþýlaþtým. Þimdi lada niva'da da temiz bilgi nerdeyse yok gibi yanlýþ anlaþýlmasýn. Ya da paylaþmaktan korkuyormuyuz.Maliyetleri söylemekten kaçýnýyoruz sanki?Bunlarýda anlamýþ deðilim. Bilgilerimiz gün yüzüne neden çýkmýyor onuda anlamýyorum. Okuduklarýmýn %70'i klavye baþýna oturmuþ öylesine yazýlmýþ yazýlar. Kesinlikle çürük olmasýn diyorsak neden projelerin yarýsýndan çoðunda çürük arabalar kaportoya verilip çok güzel araçlar ortaya çýkýyor? Bu araçlarý alýrken kaportanýn deðilde arazi mekaniðinin daha iyi olmasý göz önünde bulundurulmamalý mýdýr?Ya da baþka noktolarý. Ayriyetten aslanýn sütünü eksik etmiceksin olayýnada acayip kýzýyorum. Elin oðlu lpg bilmezken bizim buna bir nevi muhtaç olmamýz neden? LPG konusunda neler yapýlabilir. Araziye çýktýðýmýzda çok uçuk rakamlardan bahseden de var çok cüzi rakamlardan bahsedende. Bizim gibi nivasý olmayanlar neye inanmalý?Açýkcasý kafam karýþýk.Yardýmlarýnýza ihtiyacým var.

Yevgeni

Ben bildigim kadariyla aydinlatayim.

Maliyet yazilmamasina hic dikkat etmemistim. Ama yedek parcasi ucuzdur, iscilik olarak da parca maliyetinin uzerine bir yuzde konur, oyle cikar fatura. Parcalar ucuz ama kalitesi problemlidir. Niva'yi cok seven biri olarak rahatlikla soyleyebilirim bunu.

Direkt rakam istiyorsaniz, Izmir'de Sarnic'ta Erco usta var, sorun soylesin. Ben her 2 Nivam icin de servis kayitlarini sakladim ama araclarla birlikte onlar da gitti. Rakam telaffuz edemiyorum. Bildigimi soyleyeyim, sanzuman sifiri 1500 TL diye hatirliyorum. Hic degistirmedim gerci, bir kez meraktan sormustum servise, oradan hatirliyorum.

Arac monokok kasa, sase yok. Kasadaki deformasyon, curuk, vs mukavemeti belirler, o yuzden curuk olmasin. Hem kullanan da iyi bakmis olsun aracina, esek niyetine binilen araci kim ister? Ama ne kadar curuk olmasin desek de bu aracin boya ve sac kalitesi belli. Paslanma hep var. Tamir edilmez mi? Elbette ediliyor.

Mekanik kaportaya gore daha az masraflidir. O yuzden mekanige degil kaportaya bakarlar. Mekanik onemli elbette ama Niva'da kaporta daha onemli. Gerci bir Nissan Patrol icin de aynisi gecerli. Insanlar Patrol restorasyonu sirasinda cikma sase, cikma kupa arayip duruyor. Kupa neyse de merdiven sase bile curuyebiliyor.

Niva'nin motor teknolojisi yillardir ayni. Banttan ciktigi ilk andan beri sanirim motor blogu ayni. Gerisini siz hesap edin. Ama gidiyor mu? Cillop gibi gidiyor. Lakin Murat 124'ten hallice oldugunu hep bilmeniz gerekir.

Yakit konusuna gelince, 1700 cc, karburatorlu ya da enjektorlu 100 km'de ortalamasi 9-11 lt'dir benzinde. Hic LPG'de kullanmadim, yorumum benzinle sinirli.




Niva67

Sn. TugayAydýn foruma hoþgeldiniz..

Aþaðý-yukarý tüm forum üyeleri ve de NIVA kullanýcýlarý/sahipleri sizin içinde bulunduðunuýz düþünce karmaþasýný yaþamýþtýr..

Diðer marka-model araçlar için de ayný þey geçerlidir.. Hangi araç sahibi gözü kapalý araç satýn almýþtýr?..

Aslýnda bu forumda ve de benzeri yerli ve yabancý forumlarda kafanýzdaki tüm sorularýn cevabý fazlasý ile var..

Yeter ki, bu forumlarý iyice okuyup analiz yapacak vakit ayýrabilin.. Arazi aracý kullanmak isteyen herkesin kendince bir amacý vardýr.

Eldeki imkanlar sýnýrsýz ise, zaten sorun yok.. Seçenek çok.. Ürün yelpazesi geniþ.. Ama kendi adýma konuþmam gerekirse; imkanlar

kýsýtlý olunca, gönülde yatan aslana -CJ5- ulaþmak hayal olunca, kapýnýn önüne baðladýðýmýz  keçi -NIVA- ile yetinmek zorunda

kalýyoruz.. Ama iþin tuhafý; biz keçi sahiplerinin büyük çoðunluðu, en az CJ5 sahiplerinin araçlarýndan aldýðý zevk kadar, belki de daha çok

zevk alýyoruz!.. Bu durum, tamamý ile araçtan beklentilerin tatmini ile ilgili.. Forumda tekrar tekrar yazýlýp-çizilen bir hususu bir daha

yazayým.. ''Niva, hele hele eski model ise, tamirciyle deðil, sevgi ile yürür!'' Eli iyi derecede anahtar tutmayan birisi eski model Niva' yý

yürütemez (tabii ki maddi durumu kýsýtlý ise!). Yazdýklarým, forumda benden çok daha eski ve tecrübeli arkadaþlarýn yazdýklarýnýn tekrarý

olmaktan öteye geçmeyeceði için, size yine de bu ve benzer ''Gezi/doða'' forumlarýný iyice okumanýzý tavsiye edebilirim..

Aradýðýnýzýn fazlasýný bulacaðýnýzdan eminim.. Son bir önerim; YEVGENÝ üstadýn tavsiye ettiði, Sarnýç/ÝZMÝR ' de Ercan Usta var..

Kendisi, bu forumda da eski üyedir ( ERCO nickli üye). Ýzmir' de ikamet edenler için Ercan Usta büyük þans.. Ercan ÇALIÞKAN veya

''Güvenoto Lada'' diye Facebook' tan da kendisine ulaþabilirsiniz.. Kendisi hem Niva sahibi, hem de uzmanýdýr..

Kolay gelsin..

TugayAydýn

Alıntı yapılan: Niva67 -  Ekim 23, 2016, 11:51:24
Sn. TugayAydýn foruma hoþgeldiniz..

Aþaðý-yukarý tüm forum üyeleri ve de NIVA kullanýcýlarý/sahipleri sizin içinde bulunduðunuýz düþünce karmaþasýný yaþamýþtýr..

Diðer marka-model araçlar için de ayný þey geçerlidir.. Hangi araç sahibi gözü kapalý araç satýn almýþtýr?..

Aslýnda bu forumda ve de benzeri yerli ve yabancý forumlarda kafanýzdaki tüm sorularýn cevabý fazlasý ile var..

Yeter ki, bu forumlarý iyice okuyup analiz yapacak vakit ayýrabilin.. Arazi aracý kullanmak isteyen herkesin kendince bir amacý vardýr.

Eldeki imkanlar sýnýrsýz ise, zaten sorun yok.. Seçenek çok.. Ürün yelpazesi geniþ.. Ama kendi adýma konuþmam gerekirse; imkanlar

kýsýtlý olunca, gönülde yatan aslana -CJ5- ulaþmak hayal olunca, kapýnýn önüne baðladýðýmýz  keçi -NIVA- ile yetinmek zorunda

kalýyoruz.. Ama iþin tuhafý; biz keçi sahiplerinin büyük çoðunluðu, en az CJ5 sahiplerinin araçlarýndan aldýðý zevk kadar, belki de daha çok

zevk alýyoruz!.. Bu durum, tamamý ile araçtan beklentilerin tatmini ile ilgili.. Forumda tekrar tekrar yazýlýp-çizilen bir hususu bir daha

yazayým.. ''Niva, hele hele eski model ise, tamirciyle deðil, sevgi ile yürür!'' Eli iyi derecede anahtar tutmayan birisi eski model Niva' yý

yürütemez (tabii ki maddi durumu kýsýtlý ise!). Yazdýklarým, forumda benden çok daha eski ve tecrübeli arkadaþlarýn yazdýklarýnýn tekrarý

olmaktan öteye geçmeyeceði için, size yine de bu ve benzer ''Gezi/doða'' forumlarýný iyice okumanýzý tavsiye edebilirim..

Aradýðýnýzýn fazlasýný bulacaðýnýzdan eminim.. Son bir önerim; YEVGENÝ üstadýn tavsiye ettiði, Sarnýç/ÝZMÝR ' de Ercan Usta var..

Kendisi, bu forumda da eski üyedir ( ERCO nickli üye). Ýzmir' de ikamet edenler için Ercan Usta büyük þans.. Ercan ÇALIÞKAN veya

''Güvenoto Lada'' diye Facebook' tan da kendisine ulaþabilirsiniz.. Kendisi hem Niva sahibi, hem de uzmanýdýr..

Kolay gelsin..

Alıntı yapılan: YEVGENI -  Ekim 23, 2016, 10:57:20
Ben bildigim kadariyla aydinlatayim.

Maliyet yazilmamasina hic dikkat etmemistim. Ama yedek parcasi ucuzdur, iscilik olarak da parca maliyetinin uzerine bir yuzde konur, oyle cikar fatura. Parcalar ucuz ama kalitesi problemlidir. Niva'yi cok seven biri olarak rahatlikla soyleyebilirim bunu.

Direkt rakam istiyorsaniz, Izmir'de Sarnic'ta Erco usta var, sorun soylesin. Ben her 2 Nivam icin de servis kayitlarini sakladim ama araclarla birlikte onlar da gitti. Rakam telaffuz edemiyorum. Bildigimi soyleyeyim, sanzuman sifiri 1500 TL diye hatirliyorum. Hic degistirmedim gerci, bir kez meraktan sormustum servise, oradan hatirliyorum.

Arac monokok kasa, sase yok. Kasadaki deformasyon, curuk, vs mukavemeti belirler, o yuzden curuk olmasin. Hem kullanan da iyi bakmis olsun aracina, esek niyetine binilen araci kim ister? Ama ne kadar curuk olmasin desek de bu aracin boya ve sac kalitesi belli. Paslanma hep var. Tamir edilmez mi? Elbette ediliyor.

Mekanik kaportaya gore daha az masraflidir. O yuzden mekanige degil kaportaya bakarlar. Mekanik onemli elbette ama Niva'da kaporta daha onemli. Gerci bir Nissan Patrol icin de aynisi gecerli. Insanlar Patrol restorasyonu sirasinda cikma sase, cikma kupa arayip duruyor. Kupa neyse de merdiven sase bile curuyebiliyor.

Niva'nin motor teknolojisi yillardir ayni. Banttan ciktigi ilk andan beri sanirim motor blogu ayni. Gerisini siz hesap edin. Ama gidiyor mu? Cillop gibi gidiyor. Lakin Murat 124'ten hallice oldugunu hep bilmeniz gerekir.

Yakit konusuna gelince, 1700 cc, karburatorlu ya da enjektorlu 100 km'de ortalamasi 9-11 lt'dir benzinde. Hic LPG'de kullanmadim, yorumum benzinle sinirli.

Teþekkür ederim yorumlarýnýz için. Okumayan birisi deðilim. Sürekli bilgi toplar saðlamasýný yapar öyle zaman geçiririm. Niva almadan yordu ama inanýn çok iyi bir araç olduðunu biliyorum.Testlerinden izleyip gördüklerimden. Tam bir fiyat performans diyebiliriz. Benim takip ettiðim araçlarýn bile yapamadýklarýna þahit oldum. Burada sýkýntý off-road aksesuarlarý yaptýrdýðýmýz ustalar vb.Kim nerede neyi taktýrmýþ nerde bunu yapmýþ paylaþýmlarý yok. Yanlýþ anlaþýlmasýn.. Usta bir araba almak için en önemli etken. Örnek ben Ford'a biniyorsam Ýzmirde ustaeller servisinin olmasýdýr ve yapýlanlarýda forumlarda paylaþtýklarý için gittim. Biz lada niva için bunu yapmamýþýz.

Yevgeni

Alıntı yapılan: TugayAydýn -  Ekim 24, 2016, 10:08:25
Teþekkür ederim yorumlarýnýz için. Okumayan birisi deðilim. Sürekli bilgi toplar saðlamasýný yapar öyle zaman geçiririm. Niva almadan yordu ama inanýn çok iyi bir araç olduðunu biliyorum.Testlerinden izleyip gördüklerimden. Tam bir fiyat performans diyebiliriz. Benim takip ettiðim araçlarýn bile yapamadýklarýna þahit oldum. Burada sýkýntý off-road aksesuarlarý yaptýrdýðýmýz ustalar vb.Kim nerede neyi taktýrmýþ nerde bunu yapmýþ paylaþýmlarý yok. Yanlýþ anlaþýlmasýn.. Usta bir araba almak için en önemli etken. Örnek ben Ford'a biniyorsam Ýzmirde ustaeller servisinin olmasýdýr ve yapýlanlarýda forumlarda paylaþtýklarý için gittim. Biz lada niva için bunu yapmamýþýz.

Simdi anladim.
Evet sanirim usta ismi yazmaktan gayri ihtiyari imtina etmisiz, ya da farketmemisiz. Hepi topu 2-3 servis var 2-3 buyuk sehirde, onlarin ustalarini da herkes tanidigi icin ya da oyle varsaydigimiz icin belki dikkat etmedik. Ama bu adamlar Istanbul'da Kaner'dir, Raif'tir, Izmir'de Erco'dur. Diger sehirlerde kayda deger usta bulmak zaten herkes icin problem.

Soyle yapalim, siz Niva almaya karar verdiyseniz, aldiysaniz, araca ne yapmak istediginizden bahsedin, biz de tecrubelere paralel o isi nerede yaptiracaginiza dair tavsiyelerde bulunalim. Bu tur detaylar muhtelif konularin icinde bir yerlerde varlar kuskusuz, ya da oyle oldugunu hatirliyorum ama siz sorun, bilenlerimiz yanitlasin.

Niva iki arada bir derede bir arac. Uzun sure diferansiyellere kilit bile bulunamiyordu ornegin, o yuzden yorar. Belli bir zamana kadar modifiye eden kullanici bile yoktu. Son 7-8 yildir ustalar arz-talep dengesinde bu islere el attilar, ulke disindan kitler geldi, araclara takildi, vs.

TugayAydýn

Alıntı yapılan: YEVGENI -  Ekim 24, 2016, 10:50:42
Simdi anladim.
Evet sanirim usta ismi yazmaktan gayri ihtiyari imtina etmisiz, ya da farketmemisiz. Hepi topu 2-3 servis var 2-3 buyuk sehirde, onlarin ustalarini da herkes tanidigi icin ya da oyle varsaydigimiz icin belki dikkat etmedik. Ama bu adamlar Istanbul'da Kaner'dir, Raif'tir, Izmir'de Erco'dur. Diger sehirlerde kayda deger usta bulmak zaten herkes icin problem.

Soyle yapalim, siz Niva almaya karar verdiyseniz, aldiysaniz, araca ne yapmak istediginizden bahsedin, biz de tecrubelere paralel o isi nerede yaptiracaginiza dair tavsiyelerde bulunalim. Bu tur detaylar muhtelif konularin icinde bir yerlerde varlar kuskusuz, ya da oyle oldugunu hatirliyorum ama siz sorun, bilenlerimiz yanitlasin.

Niva iki arada bir derede bir arac. Uzun sure diferansiyellere kilit bile bulunamiyordu ornegin, o yuzden yorar. Belli bir zamana kadar modifiye eden kullanici bile yoktu. Son 7-8 yildir ustalar arz-talep dengesinde bu islere el attilar, ulke disindan kitler geldi, araclara takildi, vs.
Ben nivayý uzun soluklu bir projede yapmayý sonra sunmayý istiyorum.Neden nivayý v8 gibi kükreyen land 300 serileri gibi off road odaklý gibi  yapamayalým? Ustalar veya sizler ki benden eminim konuya hakimsiniz. Belki çýlgýnca belkide bütçeyi aþacak þeyler. Dediðim gibi 50 bin araya ver 100 bin donanýma harca deðil bu iþler. Ýlk baþta da dediðim gibi aslan sütü iþini býrakalým. Forumda bilgiler var baþka forumda'da fakat dediðim gibi. Bizim gibi lada çevresi olmayan insanlar yorumlara ve üstad denilen kiþilerin yazdýklarýna bakar ve çevremiz Forumlar olur. Yani biz þimdi bu nivayý kükreyen bir aslan yapsak. Ve nokta atýþý yükseklik mahrutiler diþliler vs vs vs yapamaz mýyýz? 

atinco

#6
Merhaba TugayAydýn.
Forumdan arkadaþlar bilgi vermiþler ama ilave edeyim; Ýzmir'de olduðunuz için þanslýsýnýz. Direk Erco nickli ustamýza ulaþýn.Ben kendisini forumdan tanýyorum, hiç karþýlaþmadým ama telefonla bile yardým eder sað olsun. Bu site bir bilgi deposudur, paylaþým içindir ve bu iþ için meydana getirilmiþ Türkçe yegane birikim. Aracý toplarken gerekli baþlýklara göz attýðýnýzda zaten karþýlaþýrsýnýz.
Kolay gelsin.

muhammedcelik1983

Tugay bey merhaba,Usta tavsiyesi genelde herkesin cekindigi bir konu tavsiye edilir memnun kalinmaz benim cok basima geldi en iyi dedikleri ustaya sarj dinamosu sökturdum yolda kaldim baska usta tavsiye ettiler mars dinamosuna 500tl harcadim duzen tutmadi ama bu ustalar Beyin tamiri yapabilen nadir ustalardan...Hani ustalar bile musterilerine usta tavsiyesinden genelde uzak dururlar..3 yila yakin niva kullandim en buyuk sýkýntý kalitesiz yedek parca gerci 15liralik rottan 20 liralik rotilden 25liralik aks bilyasindan 5 liralik keceden ne beklenirki bu parcalarin jeepteki landdaki karsiligi binlerle ifade ediliyor ettigim masraf bunlardan ibaret encok bunlar bozulur,bence bir arabanin ya kaporta masrafi olacak ya mekanik masrafi elzem olani masrafsiz olani sanayi ortamina indiginizde neden boyle dedigimi anlayacaksiniz. bu forum niva kullanicilari icin bulunmaz kaynak okumadigim konu kalmadi ekseri kendim tamir ederdim, tamirci arkadaslar dahi fikrimi aliyor zaman zaman niva cok basit bir mekanige sahip olmasina ragmen ince ayarlara sahip anlayani az inatci bir araç,dediginiz tarzda adanada iyi bir jip ustasi samimi arkadasim var projelik araclar yapan v8 3.9 range alt yapisiyla bir niva projesi baslatti tamamlanirsa tr de tek olacak sanirim

Yevgeni

Alıntı yapılan: TugayAydýn -  Ekim 24, 2016, 11:13:30
Yani biz þimdi bu nivayý kükreyen bir aslan yapsak. Ve nokta atýþý yükseklik mahrutiler diþliler vs vs vs yapamaz mýyýz? 

Ýsterseniz yaparsýnýz. Yapýlmýþ örnekleri de var.

33 inch lastikli dolanan bir tane var. Ama o da batýyor, battýðý yerden standart ebatlý bir tanesi týrýs týrýs geçiyor misal.
Motoru daha güçlü bir tane ile deðiþtirmek her zaman olasý. Ama bu durumda mekanik güçlendirme gerekecek, deðer mi bakmak lazým.
Aðýr deviri gerçekten iyi. Ama meraklý arkadaþlar boþ durmadýlar, basit bir diþli deðiþimi ile aðýr deviri karýnca devir haline getirdiler. Niva rölantide þoförü olmadan yürür hale geldi.

Niva67

#9
Alıntı yapılan: YEVGENI -  Ekim 25, 2016, 06:27:13,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,33 inch lastikli dolanan bir tane var. Ama o da batýyor, battýðý yerden standart ebatlý bir tanesi týrýs týrýs geçiyor misal.
Motoru daha güçlü bir tane ile deðiþtirmek her zaman olasý. Ama bu durumda mekanik güçlendirme gerekecek, deðer mi bakmak lazým.
Aðýr deviri gerçekten iyi. Ama meraklý arkadaþlar boþ durmadýlar, basit bir diþli deðiþimi ile aðýr deviri karýnca devir haline getirdiler. Niva rölantide þoförü olmadan yürür hale geldi.

Evet Yavuz Hocam, size tamamen katýlýyorum..

Gerek sizin, gerekse diðer tecrübeli üyelerimizin önceki yazýlarýnýzda da belirttiðiniz gibi; '' NIVA' nýn üreticisi

tarafýndan yýllar içinde  ince ince hesaplanýp-denenerek araca uygulanmýþ her bir kýsýmda sonradan yapýlan deðiþiklikler,

aracýn diðer kýsýmlarýnda da deðiþiklikler gerektiriyor''

Sonuçta bu deðiþiklikler zaman, emek ve maddiyat gerektiren konular.. Ayrýca, yapýlan deðiþikliklerden memnun kalýnmadýðý

takdirde aracý orijinal haline döndürmeye çalýþmak, dikkatle hesap edilmesi gereken baþka bir konu.

Bu iþler, öncelikle zevk ve imkan meselesi..

Sonra ise, '' atýlan taþýn, ürkütülen kurbaðalara deðip-deðmeyeceði '' konusu..

Belki de en güzeli, NIVA' yý orijinal, oynanmamýþ hali ile sevmek, kullanmak..

Þarkýnýn dediði gibi; ''Beni böyle sev seveceksen!'' :)




TugayAydýn

Çok güzel yorumlar yapýlmýþ. Teþekkür ederim. ve ve 
Alıntı yapılan: muhammedcelik1983 -  Ekim 25, 2016, 10:21:06
dediginiz tarzda adanada iyi bir jip ustasi samimi arkadasim var projelik araclar yapan v8 3.9 range alt yapisiyla bir niva projesi baslatti tamamlanirsa tr de tek olacak sanirim
Bunun gibi projelerin var olduðunu biliyorum.Gün yüzüne çýkmasý sadece araba ilan siteleri olmasýn mantýðýydý.Ýnþallah güzel projeler önümüze serilir bizlerde nasipleniriz.

Harun

Alıntı yapılan: Niva67 -  Ekim 25, 2016, 07:23:07

Belki de en güzeli, NIVA' yý orijinal, oynanmamýþ hali ile sevmek, kullanmak..

Þarkýnýn dediði gibi; ''Beni böyle sev seveceksen!'' :)

+1
Aramýza hoþgeldiniz öncelikle,
6 yýldýr standart Niva kullanýyorum,
Abilerin,ustalarýn modifiye ettiði Nivalarý izleye izleye ben de çok yeltendim...
Sonrasýnda ayný araçlarýn baþýna gelenleri görünce ve bu araçtan beklentilerimi oturtunca bu aracýn terazisinin hassas olduðuna kanaat getirdim kendimce.
Standart biniyorum,tek aracým,bana yetiyor...

TugayAydýn

Alıntı yapılan: Harun -  Ekim 27, 2016, 08:40:29
+1
Aramýza hoþgeldiniz öncelikle,
6 yýldýr standart Niva kullanýyorum,
Abilerin,ustalarýn modifiye ettiði Nivalarý izleye izleye ben de çok yeltendim...
Sonrasýnda ayný araçlarýn baþýna gelenleri görünce ve bu araçtan beklentilerimi oturtunca bu aracýn terazisinin hassas olduðuna kanaat getirdim kendimce.
Standart biniyorum,tek aracým,bana yetiyor...
Hoþbulduk. Kaporta Ses yalýtýmý Lastik sonra devam et diyorsunuz yani.