Niva hakkýnda.

Başlatan dora, Nisan 23, 2009, 12:03:43

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

dora

Haziran 2007 Bütün Avrupa'da 2121 kod adýyla bilinen Niva 1976'da zamanýnýn yenilikçi teknik yetenekleriyle ütretim bandýndan çýktý. Sürekli 4 çeker sistemi ve monokok gövde 70'lerde sadece Range Rover ve bir iki markada daha vardý. Arazideki üstün yeteneklerine paralel cadde kullanýmýndaki kolaylýðý sebebiyle aslýnda ilk SUV örneði olduðu da rahatlýkla söylenebilir. Niva arazi kabiliyeti ile tüm dünyadaki otomotiv camiasýnda büyük saygý kazandý. Ýlk prototipler 1971-72 arasý üretilmiþ 1.3 lt Fiat motoru olan kanvas tavanlý modellerdi. 1973 yazýnda 1.6 lt motoru olan versiyon VAZ mühendisleri gözetiminde Özbekistan'da test edildi. Niva projesinin þefi Vladimir Sergeevich Solovev, þef tasarýmcý da Valery Pavlovich Semushkine idi. Niva çeþitli amaçlar için revize edilerek denendi. Bunlardan biri nehir anlamýna gelen 2122 kodlu Reka'dýr. Reka nedense 2101 sedandan alýnan 60 hp'lik 1.3 lt gibi küçük bir motoru olan ve suda 9 km/s sürat yapabilen amfibik bir araçtýr. Bu tür prototipler 70'lerden 1988'e kadar muhtelif konfigürasyonlarda üretilip askeri amaçlý testleri baþarýyla geçtiler. Fakat ne yazýkki, Reka gibi modellerin en büyük alýcýsý olan Kýzýl Ordu artýk krizdeydi ve Reka asla seri olarak üretilemedi. 1993'te ilk cabrio Niva Avrupa'da satýþa sunuldu. Motor hacmi 1700 cc'ye çýkarýldý, tek noktadan enjeksiyonlu besleme sistemi yerleþtirildi. Niva'nýn ön konsolu, bagaj kapýsý ve stop lambalarý da artýk deðiþmiþti. 1.9 Peugeot motoru kullanýlan dizel bir Niva da üretildi. 1988'de uzun aks aralýðý olan Fora adlý bir 3 kapý, Renegade tarzý kapýsýz ve tavansýz prototipler de üretildi. 1994'te uzun þaseli 2131 kodlu 5 kapýlý, 2 lt hacimli 100 hp'lik versiyon banttan çýktý. Çift kabin pikap, ambülans gibi uyarlamalar yapýldý. Sibirya'daki zorlu operasyonlar için wankel motoru olan 200 hp'lik büyük tekerli Niva March üretildi. Niva uluslararasý yarýþmalarda da derece kazanmayý ihmal etmedi. 80'lerde Fransýz Lada-Poch'un hazýrladýðý, arkaya yerleþtirilmiþ 6 silindirli Porsche motoru olan Niva Proto Paris-Dakar'da zafere çok yaklaþtý. 1981'de Briavoine ve Deliari'den oluþan takým kýrýlan radyatör yüzünden 3.'lükle yetinmek zorunda kaldý. 1982 ve 83'te ise 2.'lik kupasýný aldýlar. Lartigue ve Giroux'dan oluþan takým ise 1986'da 4. oldu. Sonuç olarak yýllar içinde, gücünü orjinal Lada motorundan alan özel hazýrlanmýþ bir çok Niva onurlu baþarýlara imza attý. Kaldý ki bir çok insanýn bildiði üzere Paris-Dakar'da finish'e varmak zafer kazanmakla eþdeðerdir. Son yýllarda bir Niva Ýtalyan off road sürat yarýþýný kazandý. Evet tahmin edilebileceði üzere onda da 300 bg'lik bir V8 Ferrari motoru vardý ve ilginçtir güç aktarýmý her tekere özel 4'l ü bir zincir aktarma ile saðlanmýþtý

TÜRKÇEBÝLGÝ sitesinden alýntýdýr.
Niva 1041-firefly-Atlantis