Goodyear Wrangler Cup 2008>>>> 3.Yarýþý

Başlatan yusuf, Ekim 05, 2008, 04:24:25

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

taiga

Yavuz hocam,

Fabrika lastikleri olsaydý senin keçide, olay nasýl geliþirdi?
Bir kýyas yapabilir misin?

Yevgeni


Ýzmit yönünde TEM üzerinde Körfez ve Ýzmit ilk giriþi arasýnda en sað þeritte benzer bir durum var. Muhtemel aðýr vasýtalar kýþýn rahat etsin kaymasýn diye yapýlmýþ. Oraya ilk farketmeden yaðmurda OK144 ile girmiþtim. Tabii ki yalpaladý, sola kaçtým ama kaçana kadar sürati 30'a kadar düþürdüm. Deli gibi yalpalýyor çünkü.

Sonra denk geldiðinde kuru havada Wrangler ATR ile girdim. 205 lastik ne yapacak diye. OK kadar olmasa da tutuþ azaldý, hafiften yalpaladý.

Fabrika lastikleri ile girmedim. Körfez-Ýzmit arasýný hep orta þeritten giderim. Fabrika lastiklerinin hamuru yumuþak, ama deseni Wrangler ATR ile benzer yani çamur lastiði deðil, sonucun iyi olacaðýný sanmam..



reis28

 yavuz hocam ok larda bu tür düzensislikler oluyor fakat ben ok da kulandým diger lastiklerlede pek aracta kontrol kaybý olmadý sadece ok larda cadede ýslak asfaltta fazla kayma tutunmama poroblemi oldu bu nivalarýn biliyorsunuz direksiyon sistemi esrotlu yani sistemde ne yaparsanýz yapýn bir miktar boþluk oluytor birde ön düzen ayarlarýný sýk sýk kontrol ettirmek gerekiyor hatta her arazi dönüþünden sonra özellikle zor arazi þartlarýnda zorlanan aracýn ön düzen geometresi bozulmuþ olobiliyor ve asfalta süprizler yapa biliyor
DURSUN USTA 05364629668

Yevgeni


Usta dediklerin doðru.

Genelde ýslak asfaltta kontrollü gittiðim sürece OK144 ile hiç garip bir durum yaþamadým. Çevre yolunda 100-110 da gittim yaðmur yaðarken, sonuç olarak düzgün gidiyor. Sapýttýðý zamanlar ýslakta ani fren, lastikler kilitlerse tahminim buz pateni kývamý alýr.

Arazi çýkýþýnda bütün kontrolleri yapýyorlar serviste. Lakin bu haftasonu araziye de girmedik, sadece yarýþ izledik. Yani altý temizdi çaylaðýn. Bahsettiðim kazýnmýþ asfalt da oluk oluk kazýnmýþ, yani lastiðe dik gelecek þekilde minik kanallar üzerinde gidiyorsun, külliyen kazýnmýþ olsa dert deðil, hiç sorun olmazdý.

Ezcümle, söz konusu zeminde herhangi bir çamur lastiði de ayný tepkiyi verirdi diye tahmin ediyorum..



reis28

 dogrudur yavuz hocam þu asfaltý kazýyan makinalar asfalt üzerinde ince kanallar yaratýyor buda aracýn sanký buz zeminimde kontrolsuz kayýyormuþ hisi veriyor yüksek hýzla girersen bu tür zemin þartlarý bizim kecilere veya kulndýgýmýz lastige özel bir husumet degil hanki lastik veya arac olsun ayný tepkiyi veriyor artý birde acýl durum firenleme gibi durumlarda ya nasýp ya kýsmet deyip her türlü akrobasý hareketlerini deneyerek olayý atlatýyorsun yada patlý yorsun bizim kara yolarýmýz bu tür süprizlerle doludur tam gazý almýþ makina ibre 120 veya üstü aha bir anda asfalt biter dalarsýn mýcýra önüne birde birileri cýktýmý gitin tabelalar uyarý ikazlarý belki gündüz eskaza farkediliyorda geceleri alaha emanet epey bir uzun yol tecrübem var bu tür cok olay atlattým kitap yazsam da anlatsam baya kalýn bir kitap olur herhalde
DURSUN USTA 05364629668

Yevgeni


Aslýnda bir konu baþlýðý altýnda incelemek lazým bu tecrübeleri..



MOUNTAINBIKER

slm
goddyear wrangler at/r kullanýyorum bende.aracýmýn toprak yolda gýdýsý cok rahat gelýyor.asfalttada dýreksýyonum cok rahat ancak tutunmasý ýslak zemýnde asfalt ýcýn cok zayýf.mýcýr ýcýn sýmdýye kadar bý sorun yasamadým ama bellý bý suratý de asmadým.
asfalttan anýden toprak veya mýcýra gýrýstede cok rahatým.ama hýc aný durma tecrubesý yasamadým.muhtemelen yýne kayacagýz.
cok fazla olmamak kaydýyla camurada gýrdým.kumada.ama korkarak.bu tur bý durumda herseyý kýlýt altýna alýp gýrýyorum.emýn olmak ýcýn.
haa su var býrde cok onemlý olan.bu lastýkler ýle orjýnal arasýndaký farký motor ve cekýsý hýsstýrýryor.sýzce bu dogrumu.orjýnal lastýkle rahat gýrdýgým yerde aracýn bu lastýklerle sanký býraz daha zorlandýgýný hýssedýyorum.mesela yokus cýkýsýnda.
ne dersýnýz.
her seyý kýlýtleyýp cok dýk býr rampada aracým ýn nefesý kesýlýyorda o yokusu cýkamýyorum.bunun teknýgý nedýr.

Yevgeni


NÝVA69

Alıntı yapılan: MOUNTAINBIKER -  Ekim 31, 2008, 08:26:26
slm
goddyear wrangler at/r kullanýyorum bende.aracýmýn toprak yolda gýdýsý cok rahat gelýyor.asfalttada dýreksýyonum cok rahat ancak tutunmasý ýslak zemýnde asfalt ýcýn cok zayýf.mýcýr ýcýn sýmdýye kadar bý sorun yasamadým ama bellý bý suratý de asmadým.
asfalttan anýden toprak veya mýcýra gýrýstede cok rahatým.ama hýc aný durma tecrubesý yasamadým.muhtemelen yýne kayacagýz.
cok fazla olmamak kaydýyla camurada gýrdým.kumada.ama korkarak.bu tur bý durumda herseyý kýlýt altýna alýp gýrýyorum.emýn olmak ýcýn.
haa su var býrde cok onemlý olan.bu lastýkler ýle orjýnal arasýndaký farký motor ve cekýsý hýsstýrýryor.sýzce bu dogrumu.orjýnal lastýkle rahat gýrdýgým yerde aracýn bu lastýklerle sanký býraz daha zorlandýgýný hýssedýyorum.mesela yokus cýkýsýnda.
ne dersýnýz.
her seyý kýlýtleyýp cok dýk býr rampada aracým ýn nefesý kesýlýyorda o yokusu cýkamýyorum.bunun teknýgý nedýr.


Geçen temel düzeyde 2 günlük bir off-road kursu gördük...

Çok dik rampa çýkýþlarý için anladýðým kadarýyla yapýlmasý gereken sizin yaptýðýnýz deðil... Takviye 2. viteste (saða-sola fazla manevra yapýlmayacaksa orta kilidi de -en küçük kol- devreye sokarak) hýzlanýp-kaptýrarak çýkmak... Deneyin göreceksiniz...
2007 LADA 4X4/BAYBURT-KOCAELÝ-ANKARA.

NÝVA69

Bu arada Yavuz hocam size de büyük geçmiþ olsunlar...

Trafik kazasý denklemi;
Ya da kaza nasýl yapýlýrýn tarifi :)

HIZ+ALKOL+UYKUSUZLUK (veya Yorgunluk) ve Bir parçada bakýmsýz araç eklendimi = Tarfik Kazasý !!!
2007 LADA 4X4/BAYBURT-KOCAELÝ-ANKARA.

yusuf

iyide bunlarýn hiç biri yevgeni'de yok ki

NÝVA69

Zaten kendisi de kazaya karýþmamýþ :)

Anladýðým kadar biraz hýz ve günübirlik hafif bir yorgunluk-dalgýnlýktan bahsediyor...

Biraz da OK'larýn azizliði diyelim...
2007 LADA 4X4/BAYBURT-KOCAELÝ-ANKARA.

Yevgeni


Öyle.
Sürat de fazla deðildi, ama OK144'e göre fazlaydý. 90-100 arasý bir þey..


NÝVA69

Geçen gün Ýzmit-Ankara arasý otobanda orjinal-fabrika Niva 4 mevsim lastikleriyle sizin ki gibi taranmýþ-týrmalanmýþ birkaç yere 90 Km. hýzla girdim...

Fark eder etmez hýzýmý-vitesi azalttým... Hýz 80'e vites 4'e düþtü ama sanki arazide traktör izlerinde giderken araç nasýl kendi yolunu-izini buluyormuþ gibi oluyorsa ona benzer bir durum yaþadým...

Ýyi ki otaban geniþti ve sakindi ve çok hýzla girmemiþim dedim...
2007 LADA 4X4/BAYBURT-KOCAELÝ-ANKARA.

Yevgeni


Girdiðiniz yer Körfez-Ýzmit arasý sað þerit miydi?