NIVA TABAN IZOLASYON - FOTOLU ANLATIM

Başlatan leondede, Şubat 14, 2008, 12:48:00

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

leondede


Selamlar;

Aracý komple kaporta boyaya verdikten ve iþi yapan usta ile 4 hafta süren mücadelem sonrasý sýra aracýn komple taban izolasyonuna gelmiþti. Geçen hafta yakýn bir arkadaþýmýn teknik ve pratik destegi eþliginde yaptýgým çalýþmayý benzer uygulamayý yapmayý planlayan arkadaþlara yardýmcý olmasý amacý ile elden geldiginde fotolamaya çalýþtým.Fotolar cep telefonu ile çekildigi icin görüntüler çok net olmayabilir.


boyaya vermeden önce  komple sökmüþtük içini, yýllarýn birikimi ile toz çamura,çamurda sac ile yapýþýk ikize dönmüþ haldeydi:






fýrca vsr ile temizlik sonrasý araç iç tabaný bir nebze temizlenmiþ oldu. Ustune pütür ve boya atýldý. Ancak isi boyacý yaptýgý icin hakkýný vererek ne kadar yaptýgý tartýsýlýr. Ancak ilk halinden daha bir iyi duruma geldigi kesin, en azýndan temizlenmiþ oldu

kullanýlan malzeme:
asagýdaki fotoda görülen bir tafafý kendinden yapýskanlý, 60 * 60 cm ebatlarda zift plaka.
adet fiyatý: 8 YTL, bagaj haric bir niva tabaný icin 8 adet yeterli. Kapýlarada uygulanacaksa 10 adet yeter.

isaretli yerlere yavas yavas sekil vererek uygulama yaptým.



plakalarý elle yerlestirirken dikkat etmek lazým, kýrýlabiliyor.



sag on kýsmada , egimli yerlerede egerek, bukerek uygulayabilrsiniz.


elde fön makinasý ( kuvvetli olursa iyi olur ) plaka yuzeyini ýsýtarak iyice tabana oturmasýný, tabana yapýsmasýný sagladým.


plaka ýsý ile yumusadýkca ustten baský uygulayarak iyice yerine sabitlemek oldukca kolay.


plaka sogudugunda uygulandýgý zeminin sekline kolayca uymakta.


sag ön taraf kolayca halledildi:


kullanýlan demirbaslar:
fön makinasý, takoz ( çekic vsr olur )


sol taraf:



önemli hatýrlatma: fönü ayný yere uzun süre tutarsanýz plaka erimekte ve sekil kaybetmekde, ayarý tutturmak lazým, yapan kiþinin acemeligi çabuk geçiyor,kolay alýþýlýyor..

sag ön tarafta birazda üst kýsma uyguladým:


ilk etap da uygulanan plakanýn üstüne bir tarafý keçe kaplý olan 2.kat zifti uyguluyorum. Bu keçeli zift rulo olarak metretül hesabý satýlmakta döþeme malzemesi satan yerlerde


sarý iþaretli yerler ýsýtarak uygulanan zift plaka, onun üstüne keçeli zift þekil verilerek konuldu.


sag - sol 2 tarafta keçe uygulamasý:


not: bu keçeli zift tabakasý ses yalýtýmý için önerilmekte. Ancak ýsýtýlarak zemine yapýstýrýlmasý mümkün degil. Þekil vererek elle uygulayacaksýnýz.

keçeli zift - altýnda zift plaka:


sarý okla gösterilen yerlere dikkat:
bu noktalar radyatör hortumu deligi ve sag tarafta akü yuvasýnýn arka sýrtý.
Bu sýrt kýsmýnda, alt tarafda yatay catlak olusmustu, toz ve yoldan tekerlek ile gelen suyu burdan sýzdýrmasý söz konusu.






yukarda bahsettigim yerlere ziftli plakadan kestigim parcalarý ýsýtarak uyguladým.Kemik gibi oldu.

keceli zifti uzun kestim ve yukarýlara cýkacak kadar sekil vererek uyguladým.


sol tarafta kecenin komple uygulanmýs hali:


sag taraf komple keçe uygulamasý


keçe uygulamasý üstüne 3.katman olarak gene rulo olarak satýlan, altýnda naylon ile kaplanmýþ,naylon söküldükten sonra yapýskan zift tabaka uygulandý. Bu üründe metretül olarak satýlmakta ve kolay þekil almakta.3 katman olarak komple elle þekil verilerek sag ve sol öne uygulandý.Bunun ustune fön makinasý ile tabaka ýsýtýldý ve uygulandýgý yüzeye iyice oturmasý saglandý. Sogudugunda ilk ziftli tabaka kadar setleþmesede gerekli formasyonu kazanmýþ oldu.



fotosunu çekmedigim icin koyamadým. Ýlerleyen günlerde araç içi fotolarýný koyacagým.

4 .tabaka olarak para lastik denen malzeme var, standart yüzey kaplama lastigi.Onu makas ile keserek plastik aksamlarýn, kapý marþpiyel kaplamalarýn altýnda kalacak sekilde montajladýk.

4 kat kaplama ile iyi oldugunu düþünüyorum.
Tabanda bulunan tüm delikleri kapadým. Artýk derin su geçiþleri tarih oldu. Sag ve sol marþpiyellerin üstünde 2 adet büyük deilk var, havalandýrma deligi olarak adlandýrýyorlar, onlar acýk býrakýldý. Gerekirse su tahliyesi için.

Kapý içlerine, kaput içine özel ýsý yalýtýmlý sünger alýndý, kendinden yapýskanlý.
fýrýnlarda vsr kullanýlmakta, nerden tedarik edilir bilmiyorum.(bir arakdas tedarik etti ) Karaköy Persembe pazarý adres gösterildi .

Onlar da uygulandýgýnda fotolarý koyacagým.






saygýlar


ISIK
NÝVA - 96

emre_ozk

güzel çalýþma olmuþ fön yerine purmuz(þalama adýný yam bilmiyorum) kullanýlsa olurdu herhalde paylaþým için teþekkürler.
Emre özkaradeniz
Ýzmit

leondede

pürmüz pek kullanýþlý olmaz..ýsýsý yüksek, o ýsý ile homojen bir uygulama yapýlamazdý ziftli plakalara...fön yeterli oluyor..aklýnýzda olsun...
NÝVA - 96

SinanATASOY

Araç þu an kullanýlýr durumdaysa ve test sürüþü yapýldýysa ilk izlenimleri alabilirmiyiz?
Benim için zor yoktur, imkansýz ise zaman alýr..

leondede

maalesef iç döþemeleri bitmedi...henüz yol yapmadým...ama OK üzerindeyken çok da ciddi bir ses azalýmý olacagýný sanmýyorum...
NÝVA - 96

diff-lock86

emek ve paylaþým için teþekkürler,evet izleinmleri bkliyoruz ilk fýrsatta...
kolay gelsin...
instagram;@b_l_a_c_k___n_i_v_a___tr

06niva

benim aracýn dýþýnda tabanýnda 3 kat kauçuklu zift içindede ziftli döþeme war kalýn bir þey fakat aracý aldýðýmda hiç binmeden yaptýrdýðým için ne kadar faydasý war malesef bilemiyorum :)

dogan54

Leondede,
Nasýl arabanýn iþleri bitti mi.?
Epey uðraþtýrdý seni herhalde,ama güzel olmuþtur.
4x4 baska,
NiVA baska..

eko

    güzel çalýþma...sabrýna, emeðine saðlýk...yorumlarýný bekliyoruz ayrýca..en kýsa zamanda aracý yürütmen dileðiyle...

leondede

araç tamamlandý, geçen haftasonu kullanmaya baþladým, fotolarý koyacagým.

üzerinde OK varken her yerini pamukla döþeseniz bile sesi tamamen kesmek mümkün degil....OK sahipleri bunu zaten biliyordur...bende en kýsa sürede yol lastikleri alacagým..

ancak þunu belirtmem gerek artýk cep telefonum çaldýgýnda hemen duyabiliyorum, seyir halinde yanýmdakiyle rahat rahat konuþabiliyorum ve telefonda karþýmdakini net duyabiliyorum  ;D..

abarttýgýmý düþünmeyin taban izolasyonundan önce ugultudan bu bahsettiklerimin tam tersi geçerliydi ..OK cidden titreþim ve ugultu kaynagý belli bir devirden sonra
bu olumsuz etkiler azalýyor ama ayný þartlarda taban izolasyonu yapýlmýþ arkadaþýmýn Niva sýný kullandým..aracýn üzerinde yol lastikleri vardý, sonuc itibariyle yol tutuþ, direksiyon ve  gerekse ses açýsýndan ciddi artýlar vardý..

kapý içleri - bagaj kapagý içi, kaput ici, arka cam altlarý ( bakalitlerin içleri ) vsr elden gelen her yere müdahele edildi...yol lastikleride takýldýktan sonra aradaki farký daha net etüd ederim diye düþünüyorum.


saygýlar
NÝVA - 96

leondede

fotolar:


kaput içine ýsýya dayanýklý yalýtým malzemesi konuldu. kendinden yapýskanlý.ayný malzeme kapý içlerine ve bagaj kapagý icine de konuldu. kaputta sorun yok ancak kapý içlerine uygularken bali ile saglamca yapýstýrýlýrsa daha uzun süre dayanýr.



tüm kapý döþemeleri, arka cam alt bakalitleri vsr degisti, sacýn üstüne elden geldigince sünger - ve kendinden yapýstýrmalý yalýtým malzemesi uygulandý. arka cam alt bakalitlerinin altýna sünger ve keçe uygulandý ki arka tekerlerden gelecek sesi bir nebze kessin


tampon lastiklerini söktük, tamponlar siyaha boyandý


jantlar siyaha boyandý:






koltuklara yeni kýlýf aldýgýmda araç içi görünümde düzelmiþ olacak...

kronik sorun olan ön göðüs çatlaklarýnada ilerleyen günlerde müdahale edecegim..

vakit ve nakit olarak beni ugrastýrdý, ancak sonuçta eski haline nazaran daha güzel bir aracým oldu diye düþünüyorum.

motor bakýmýda yapýldý, yol yapmaya hazýr..

yaz baþý havalar ýsýndýgýnda 4 çamurluk içine bolca pütür uygulayacagým..
iþi yapacak diye anlaþtýgým boyacý görünen o ki sözünü tutmadý, aldýgým onca kutu pütürü nerede kullandý merak etmekteyim ..artýk kulaklarý çýnlýyordur..neyse...
NÝVA - 96

SinanATASOY

Kaput içine ýsý yalýtýmý yapmak zaten hararet sorunu olan nivalarda ne kadar mantýklý?
Benim için zor yoktur, imkansýz ise zaman alýr..

Yevgeni


Zararý yok. Öte yandan Niva'larda hararet sorunu da artýk bir þehir efsanesi..



SinanATASOY

Bahsetmiþ olduðun efsane 2008 öncesi radyatör fan dðeiþikliði yapýlmamýþ nivalar için geçerlimi?
Benim için zor yoktur, imkansýz ise zaman alýr..

Yevgeni


Ayarlarý ve dahi bileþenleri sorunsuz bir araç hararet yapmaz.
Yapýyorsa hararet bir nedeni vardýr, bu kronik bir sorun deðil..