ÖN-ARKA LASTÝK HAVALARI KAÇ OLMALI?

Başlatan NÝVA69, Şubat 10, 2008, 12:55:59

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

NÝVA69

Nivanýn orjinal lastik havalarý kaçtýr acaba?

Bu rakamlar yaz-kýþ ve ön-arka deðiþir mi? Veya lastiðin tipine göre..

Tþk..
2007 LADA 4X4/BAYBURT-KOCAELÝ-ANKARA.

ERCO

genelde lastik tipine gore hava basýlýr ama 16 jantlara örtalama 35 yada 40 hava basýyorlar
güven oto lada servisi    izmir
www.guvenlada.com

NÝVA69

Tamam ön-arka ayný olacak þekilde 37-38'e göre ayarlýyorum.. Tþk..
2007 LADA 4X4/BAYBURT-KOCAELÝ-ANKARA.

Yevgeni


OK144'ler 35.

Ölçü olarak eþdeðer lastiklerin de ayný olmasý lazým. Lakin basýncý lastik üreticisi belirtir zaten, bir de üzerindeki yük..



NÝVA69

Dün 4 lastiðe de 40 hava bastým. Gene de sanki havasý azmýþ gibi duruyor alt taraflarý! Normali bu mudur? Yoksa hava bastýðým yerde sorun mu vardý, yada lastiklerde bilemiyorum..
2007 LADA 4X4/BAYBURT-KOCAELÝ-ANKARA.

Yevgeni


Her þey olabilir. OK144'lerde 20 küsür PSI hava varken de yere ayný basýyor, 35 varken de.

Düzgün bir istasyon bulup orada bakmak lazým ya da lastikçi. Öte yandan havayý lastik soðukken basmak lazým, sýcakken genleþiyor malum, yanýltýcý olur..



NÝVA69

Ýþin garip tarafý ve anlamadýðým, hava 30 iken de 40'ken de hatta þimdi arka koltuklarý yatýrýp yaklaþýk 250 Kg. eþya-kitap vs. yüklü haldeyken de lastikler hep ayný duruyor !  :D

Ama tekrar ilk istasyonda kontrol edeceðim..
2007 LADA 4X4/BAYBURT-KOCAELÝ-ANKARA.

dogan54

Alıntı yapılan: NÝVA69 -  Şubat 11, 2008, 09:49:25
Ýþin garip tarafý ve anlamadýðým, hava 30 iken de 40'ken de hatta þimdi arka koltuklarý yatýrýp yaklaþýk 250 Kg. eþya-kitap vs. yüklü haldeyken de lastikler hep ayný duruyor !  :D

Ama tekrar ilk istasyonda kontrol edeceðim..

OK 144 lastiklerde hava basýncýný gözle anlamak oldukça güç,en iyisi küçük bir hava basýç göstergesi alýp kendin kontrol edeceksin.
Benim lastik daðda patlamýþtý,havanýn kaçtýðýný duydum ama lastikte hava olmadýðý gözle neredeyse anlaþýlmýyordu..Yedeðinde havasý kaçmýþtý..(her nasýlsa) ayak pedallý pompa ile basarak bir köye ulaþtým ve tamir ettirdim.
Bu arada OK 144 ler içten yapýþtýrmalý normal yama tutmuyor,eski usul ütülü kaynak yapan yer bulup yaptýrmak lazým aklýnýzda olsun..
4x4 baska,
NiVA baska..

06niva

Aslýnda ok lar iç lastikli ve iç lastiksiz kullanmamak lazým çünkü iç yapýsý iç lastiðe
göre iç lastik sadece büyük araçlarda fazla aðýrlýk taþýmak için deðil lastiði tubeless e çewirebiliyorsunuz bi sibopla fakat bence saðlýklý deðil ben lassa fabrikada çalýþan bi mühendis arkadaþýmada sordum oda lastiðin iç yapýsýnýn iç lastiksiz kullanýma uygun olmadýðýný ýsýndýðý zaman arazide asfaltta sorun çýkarabilir dedi. ayrýca ne alaka bilmiorum ama aþýnmayla ilgilide birþeyler demiþti.benim lastikçim gerek yok takmayalým iç lastik birþey olmaz demesine raðmen ben genede antikalýk yapýp taktýrtmýþtým.birde bagaja yedek iç lastik.bu arada ok144lere bana uygun olarak en güzel önler 34psi arkalar 32psi ye karar verdim.40 çok fazla bildðim kadarýyla oklarda maksimum 42psi yazýyor zaten üstünde :)

taiga

Orjinal fabrika çýkýþ lastikleri var...
30 basýlýyor hepsine...
Arka yüklü ise ön 30 arka 32...
Ne yalan söyleyeyim, her lastikçinin ölçüm deðeri farklý oluyor...
Aslýnda kaliteli bir ölçüm çubuðu alýp kendimde kontrol edeceðim...


niva07

4 teker 30 vuruyorum. Benzincilerdeki ölçüm deðerlerine pek güvenmiyorum.

NÝVA69

Ön 35, arka 40 (romork için)...

Evet istasyonlar pek güvenilir deðil...
2007 LADA 4X4/BAYBURT-KOCAELÝ-ANKARA.

ssbman

Konuyu Hortlatmýþ olyorum ama birþeyler aktarmak istedim .

93 Niva'nýn Kullaným kitabýnda ön:1.8 Arka:1.7 KGFcm2.
Bu deðerler Aþaðý yukarý Ön için :24PSÝ Arkaiçin : 25 PSÝ gibi denk geliyor .
Tabi lastil ebadý 6.95/16 olarak verilmiþ .Bizim OKlar 600/16 yani daha ince klavuzdaki lastiktn . Lastik inceldikçe basýnç artacaðýna göre saýrým 30 falan uygundur .

Bende Nivamýn üzerindeki Ok larý yenilei ile deðiþtirdim geçen gün . Lastikçi 40 basýlýr bunlara dedi . Neyse sonra bugün çok güvendiðim ve 10 seneden fazladýr tandýðým rot-balanscý arkadaþýma uðradým . Bir ölçtü ki adam 50 basmýþ yuh dedik ...

Neyse Dedi ki : 32 iyidir hem zaten bunlar 8 kat lastik . Ve 32 ye düþürdük , seste biraz artma oldu gibi geldi ama belirgin deðil .

Bu Tubless meselesine gelince ... Bende Yeni Oklarý sibop taktýrarak iç lastiksiz taktým . Ancak Hem gittiðim arkadaþým hem uzun yýllar lastik sektöründe çalýþmýþ bit tandýðým kesinlikle tavsiye etmedi ... Hatta baþka jantlarda benim jantlarýmdada farký gösterdiler . Tubless jantýn yapýsý gerçekten daha farklý ... Ortak görüþleri , sert bir viraj yada sert bir çukura giriþte lastiðin sýyrýlýp tehlike yaratabileceðini ve bu riski almanýn gereksiz olduðu yönündeydi . Bende hak verdim ve pazartesi iç lastikli þekle geri dönüyorum .

Saygýlarýmla ...
Barýþ

Yevgeni


Ýç lastiksiz OK144'lerle, 80 km/s civarý kasise çarptým, havaya zýpladýk, yere konduk ama sorun çýkarmadý. Arazide görece düz zeminde hýzla girip çýktýðým yarýk, çukur pek boldu ama OK'lar sorunsuzdu 2 yýl boyunca (satýlan araçla gittiler).

Çaylakta da iç lastiksiz kullanýyorum, problem yaþamadým.

Zorlanmada canttan sýyrýlabilir, doðru. Ama tut ki sýyrýldý, zaten yapabilecek hiçbir þeyiniz yok. Yani iç lastik bahsedilen türde bir darbede ya da  kuvvette, bulunduðu aksý dengede tutamaz gibi geliyor..


ssbman

 Anladým hocam . Tecrübe önemli elbette ...

Benim gözüm korktu açýkçasý . Birde tubless jantlarda gerçekten lastiði tutan setler varken bizim jantlarýn ayný kýsmý dümdüz ...

Peki acaba Ýç lastikli kullanmanýn eksi Yönleri yada riskleri var mýdýr ?

Yoksa Tubless olarak kullanmak daha mý avantajlý yada güvenli acaba ?