Niva orijinal rus lastiði: Voltyre 175/80-16

Başlatan ziyacanbayar, Ağustos 04, 2011, 12:56:27

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

atinco

Yormasý yanýnda, forumda okuduðum kadarýyla sürtme ihtimali de var. Eðer pick-up lastiði alacaksanýz ve nivaya takacaksanýz lastik kaç katlý, bakmadan almayýn hocam. Elinizle aðýrlýðýný mutlaka yoklayýn. Pick-up'a takacaksanýz o baþka tabi.

atinco

Arkadaþlar Voltyre lastiklerim bu gün geldi. Aðýrlýðý nette bulduðum bilgilerden birisiyle tutuyor. Bir yerde 9,5 kg. diyordu ki bu piyasadan bulacaðýmýz C tipi lastiklerden yaklaþýk 3 kilo hafif. Yalnýz iç lastiði ekleyince artýyor elbet. Zira bir yerde de 12kg. civarý bir bilgi hatýrlýyorum. Bunlarý asfalttan pek de çýkamayan ve C tipi lastikleri denemiþ biri olarak, sýrf kýþa kabak lastikle girmemek için aldým. Yani benim için köprüden önce son çýkýþ idi. Bakalým, tecrübe ettikçe paylaþacaðým.

atinco

#47
Ýlk gün tecrübesi: Lastik radyal deðil, konvansiyonel (çapraz katlý). Taban 4, yanaklar 2 kat, görece hafif. Islak zemini deneyemedim ama normal þartlarda fren, yol tutuþ iyi, eski lastiklere göre acayip gürültülü (gürültü yapmayý bariz sevdiði bir aralýk var, 40-50 km/s.). Araba kendine geldi, akþama doðru gürültüye alýþtým biraz, alýþma miktarým kadar içim rahat etti. Yalnýz OK'lardan daha sessiz onu belirtmeliyim. Gürültü sürekli ayný miktarda deðil. Depoyu fulleyip 100 km. sonra tüketimine bakýp buraya yazacaðým.

atinco

Ýlk hareket ettiðimizde bir fýtý fýtý durumu var. Belli frekanslarla araba sallanýyor. Biraz yürüyünce geçiyor, Bir anlam veremedim, acaba uzun süre bekledikten sonra lastikte plastik bir deformasyon oluyor da harekete baðlý ýsýnmayla normal halini mi alýyor ki düzeliyor diyorum. Bir tahmini olan var mýdýr?

NÝVACI

Atinco lastik bölümünde çok farklý incelemeler yapýlmýþtý
þimdi çok ince detaylara indiniz
ssite adýna seviniyorum teþekkürler.
kendinize iyi bakýn.
anladýmki meskenim yaylalar daðlar

atinco

Lastik bölümünü hatim etmiþtim. Oraya mý yazsam dedim önce ama bu lastiðe özel baþlýk var diye buraya yazayým dedim. Yalnýz konu baþlýðýný "Niva orijinal rus lastiði: Voltyre 175/80-16" diye deðiþtirebilir mi acaba moderatörlerimiz? Ben teþekkür ederim Nivacý, hep beraberiz.

atinco


atinco

Bu gün yaðmur yaðdý da denedim, asfaltta kayýyor. Özelikle virajda fren yaparken dikkat etmeli. Yakýtý da ölçüyorum ama bir kaç ölçüm daha yapmalý, sonra konuþmalý. Bu yürüdükçe geçen vibrasyon balans tutmuyor anlamýna mý gelir?

SinanATASOY

Alıntı yapılan: atinco -  Kasım 14, 2014, 11:36:35
Bu gün yaðmur yaðdý da denedim, asfaltta kayýyor. Özelikle virajda fren yaparken dikkat etmeli. Yakýtý da ölçüyorum ama bir kaç ölçüm daha yapmalý, sonra konuþmalý. Bu yürüdükçe geçen vibrasyon balans tutmuyor anlamýna mý gelir?

Balans tutmamasý gibi bir neden sadece lastiðin üretim hatasýndan kaynaklanýr. Aksi taktirde balans yaptýrdýðýnýzda sýkýntý yaþamamanýz lazým.
Benim için zor yoktur, imkansýz ise zaman alýr..

atinco

Bu gün lastikçiye sordum, radyal olmayan lastiklerde normalmiþ bu durum. Park halinde bekledikten sonra hareketin ilk anlarýnda olur, lastik yol aldýkça düzelir dedi. Yeni bir þey daha öðrenmiþ olduk.

atinco

#55
Arkadaþlar, aldýðýmdan beri yaptýðým ölçümlerde (4 kez ölçtüm), fabrika lastiklerine kýyasla  yaklaþýk %10 gibi bir yakýt artýþýna sebep oldu. Yani 10 lt. yerine 11 lt, C tipi lastiklerle ayný diyebiliriz. Gürültüsüne insan alýþýyor ki sadece 40 km. civarý yapýyor, sonra susuyor. Yaðýþta asfaltta frenlemeye dikkat etmek gerekiyor, özellikle virajda sert fren tehlikeli. Henüz karda deneyemedim.  Asfalt dýþýnda çok iyi. Arazi açýsýndan belki þöyle bir kusuru olabilir, kenarlarýn keskin taþ, kaya gibi sert yan darbelere dayanýksýz olma ihtimali var. Çünkü yanaklar dýþa doðru bombeli. C tipi lastiklere göre araba fark edilir derecede rahatladý, bu bunun lastiði diyorsunuz. Bir kaç kez OK'lu niva kullandým bu lastiklere kýyasla çok hantal. Niva'nýn arazideki avantajlarý olan çevikliðini ve hafifliðini düþünürsek, tamamlayýcý, biçilmiþ kaftan... Bütün bunlarýn dýþýnda, yol aldýkça kayboluyor ama ilk kalkýþta bir süre titreme yapmasýna alýþamadým, anlayamadým. Bu süre havalar soðudukça uzuyor. Þimdilik böyle.

atinco

Bu gün ilk kez karda deneme fýrsatým oldu, kar azken asfalt üzeri ýslak zeminde olduðu gibi, frenlemede sakat. Fakat kar arttýðýnda çok iyiydi. Özellikle takviyeyle kullandým, arubaya bir kez daha bayýldým.

Yevgeni


Asfaltta herhangi bir lastiðe pek güven olmaz.
Sert zemin üzerindeki sývý tabakasýnýn kalýnlýðý kritik.
Yani; henüz yýkanmamýþ sabun kývamýndaki asfalt, yýkanmýþ ama ýslak asfalt (yaðmur için), kar hafiften tutunmuþ sabun asfalt, kar tutunmuþ altý buz asfalt, hatýrý sayýlýr kalýnlýkta kar ve altýnda buz sonra da asfalt, vs.
Varyasyonlar çokça, lastiðinizi tanýyýn, buna paralel tedbirli gidin.
Kýþ için kýþ lastiði, kar için kar lastiði, çivili lastik (asfalt için).
Arazide ise lastiðin mümkün mertebe diþli olmasý faideli (kar ve buz tabakasýný yarýp topraða tutunmasý için)..


atinco

Kar miktarý arttýðýnda iyi olmasýnýn sebebi diþleri. Biraz da havasý düþürülünce zincirsiz rahat kullanýlýr. Risksiz yerlerde ani fren ve slalom yapýp elimden geldiðince tanýmaya çalýþtým. Malzemeyi, nerede ne yapacaðýný bilirsek sorun yaþama ihtimalimiz azalýr. En azýndan biz elimizden gelenin ne olduðunu bilelim. Fakat özetlemek gerekirse büyük oranda asfalt kullanýmý için bence uygun deðil. Yalnýz asfalt üzeri yoðun karda, arazide, kumda, çakýlda, çamurda iyi.

avzun

arkadaþlar bulgaristandan bu lastikten getirmek istiyorum
isteyen arkadaþlar olursa  toplu olarak alým yapalým nakliyesi ve fiyatýný daha uyguna getirelim