Gönderen Konu: nivaya turbo uygulaması  (Okunma sayısı 19734 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı murat067

  • İleti: 286
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: nivaya turbo uygulaması
« Yanıtla #45 : Aralık 01, 2008, 05:37:45 »
valla araç turbolu diye extrem olayların içine girmedikten sonra bence sakıncası olmaz zaten en zayıf nokta nereyse orada tespit edilir ona göre kullanım tarzı belirlenir ....

bu nu şöle açıklamak istiyorum...
2.5 tdi 130 hp transporterimiz var servise her gitmemde oradaki araçların hangi arızadan orda olduğunu sürekli sorarım ve bilgi edinirim....
daha öncedende 2.5 tdi 102 hp t4 vardı ...
şimdi bu araçların mtlaka euro dizel kullanmak gerektiğini en zayıf noktalarının akisleri ve debriyaj sistemi olduğunu öğrendim ve biliyorum ...
şimdi tutup ben bu araçla asvaltta o çizersem pati çekersem ne olur?
 debriyajda akislerde 200 metre sonra elimde kalır...
ben bunu bile bile böle yapıyorsam kullanım hatası oluşur...
hiçbir makina kullanım amacını aşmadıktan sonra kendi kendine problem çıkartmaz...
şimdi nivayı aldığım arkadaş bana şöle dedi..
usta bu araba kolay kolay yolda kalmaz ama kalırsa git bi traktör bul çekici bul çektirt yoksa elinde kalır boş yere yazık edersin...
düşündüm mantıklı eğer böle bir durumla karşılaştığım zaman imkan dahilinde hiç uğraşmadan aracı çektirtirim...
elimizdekinin kıymetini bilmemiz gerek öncelikle bu  gerekli...
açıkcası frenler konusuna mutlaka katılıyorum ama gene o konuda kullanıma bağlı araba 100 hp oldu diye de bmw mercedes porche lerle kapışmamamız gerek... ;D ;D ;D ;D ;D

niva kaçamak aþka benzer...

Çevrimdışı seko

  • İleti: 1457
  • Cinsiyet: Bay
    • lonely rider
Ynt: nivaya turbo uygulaması
« Yanıtla #46 : Aralık 01, 2008, 05:40:55 »
örnek

ercovada
arka sol lastiğim
çamurluk içine oturdu.
ve gaz verince sağ ön aks kafası hakkın rahmetine kavuştu ;D

turboyu takınca yerinde duramaycak asılacaksın.
yavuzunda dediği gibi
bir yerleri koparacak veye duramayacaksın.

benim ilk mesajımdada değiğim gibi
standart nivaya turbo olmaz sağı solu güçlendirmek gerek ;) ;) ;)

nivayı çok seviyorum asla küçümsemiyorum... ;) ;)

Çevrimdışı balýkcý

  • İleti: 67
Ynt: nivaya turbo uygulaması
« Yanıtla #47 : Aralık 04, 2008, 10:33:29 »
arkadaslar turbo aracın gücünüartırırken mekanige zarar verecegini düsünmüyorum zaten turbo 2000 5000 devir aralıgında ıstenılen performansı saglıyor ayrıca en guzel tarafı rampada arac hıc bayılmıyor aksıne vıtes ıstıyor önemlı olan turbo basıncını 1.3 bar ın ustune cıkarmamak ozaman zararı olmaz kaldıkı nıva motoru döküm olarak turbolu bırcok aractan daha kalın ve saglam tofas gurubuna uygulanıyorsa nivaya dunden yapılır

Çevrimdışı balýkcý

  • İleti: 67
Ynt: nivaya turbo uygulaması
« Yanıtla #48 : Aralık 16, 2008, 09:14:14 »
konyada doganı (TOFAS) 350 beygir yapmıslar duyrulur nete gördüm bizim araclar neden olmasın 115 yapacam ama zaman yok ama yaza tamam o is

Çevrimdışı murat067

  • İleti: 286
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: nivaya turbo uygulaması
« Yanıtla #49 : Aralık 25, 2008, 07:37:47 »
iste size nivaya uygulanmıs bir turbo videosu

http://www.youtube.com/watch?v=onYfUXbpFKY&feature=related
niva kaçamak aþka benzer...

Çevrimdışı emre_ozk

  • İleti: 1066
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: nivaya turbo uygulaması
« Yanıtla #50 : Ocak 31, 2009, 04:22:00 »
http://www.youtube.com/watch?v=DVx_cve17oE&feature=related
turbo uygulanmış bir araba mütiş hızlanıyor nivamı değilmi çözemedim..
Emre özkaradeniz
Ýzmit

Çevrimdışı niva07

  • İleti: 1494
  • Cinsiyet: Bay
  • selim, antalya
Ynt: nivaya turbo uygulaması
« Yanıtla #51 : Ocak 31, 2009, 06:24:52 »
bence nivaya turbo uygulamak anlamsız, her sistem kendi unsurlarıyla bütündür, mesela benim bünyeye 48 numara ayak olmaz ideali 41-42. Aynı şekilde nivaya turbo uygulanırsa mutlaka biryerden sorun verecektir..

Çevrimdışı dora

  • İleti: 1839
  • Cinsiyet: Bay
  • toros and toros
Ynt: nivaya turbo uygulaması
« Yanıtla #52 : Ocak 31, 2009, 09:13:45 »
Turbo elbetteki isterim ama söylendiği üzere tofaşlara uygulamasını gördüm hele hele bir 124 beni şaşırttı bir konu daha var bizim araçlarımız farklı devirlerde anlık hamle isteyen konumlarda kullanıldıkları için mekanik sistemine farklı güç dağılımları iletileceğinden hasara yol açacağını düşünüyorum.Halihazırda redüksiyon dişlisi ile yapılan ani hamlelerde bile sisteme zarar geldiğini kendimde değil ama yakın bir dostumun aracında gördüm.Diyorum ki niva07 nin dediği gibi sistem bir bütün varolan kadroyu sağlamlamadan uygulama yapılmamalı tuning olayında bile yürür aksam komple elden geçiyor.Ama motorun uyg.kaldıracağına eminim ama ömrünü kısaltacağınada eminim.Komple bir değişim yerine illaki turbo ise aracın kalbini değiştirin yeter.
Niva 1041-firefly-Atlantis

Çevrimdışı BASARZEKi

  • İleti: 10
Ynt: nivaya turbo uygulaması
« Yanıtla #53 : Şubat 01, 2009, 12:36:48 »
cok bos zamanınız fazla paranız yoksa turboya hiç bulaşmayın arkadaşlar. Eski arabama yapmış biri olarak soluorum cok ugrastırır. ayrıca tr de daha once nivaya turbo uygulaması yapmıs bir usta yoksa kesinlikle uzak durun ilk yaptıran siz olmasın cunku ole her ustanın yapabilecegi bi sey değil sadece turbo değil a dan z ye bircokseyin degişmesi gerekir. ayrıca arazide çamur su falan garanti veriorum sonradan yapılan turbo arıza cıkarır.

Çevrimdışı emre_ozk

  • İleti: 1066
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: nivaya turbo uygulaması
« Yanıtla #54 : Şubat 16, 2009, 06:29:01 »
motor değişimi yasal değil ama bu motorun nivaya olacağınız zannediyorum
fiat lancia milafori moturu çift egzantirik 2000cc V8 120 bg ileride iyi bir projem var motor seçeneğim bu olabilir..
Emre özkaradeniz
Ýzmit

Çevrimdışı Ugurkekec

  • İleti: 3
Ynt: nivaya turbo uygulaması
« Yanıtla #55 : Ekim 02, 2021, 09:58:13 »
Lada nivaya turbo uygulaması yaptık artık çok daha kuvvetli 1.7 i full enjeksiyonlu nivamiza uyguladık  şuan için bir problem yok gayet başarılı ve çekiş mükemmel oldu

Çevrimdışı Ugurkekec

  • İleti: 3
Ynt: nivaya turbo uygulaması
« Yanıtla #56 : Ekim 02, 2021, 10:03:37 »
Biz 1.7 i araca taktik 0.9 bar ile 0.7 arası basıyoruz  sistemi çözdük gayet başarılı oldu ölçüm yapmadık ama 1. Viteste çıktığımız. Yerleri artık 3. Viteste  çıkıyoruz  araç gayet serilesti

Çevrimdışı ersin310

  • İleti: 4
Ynt: nivaya turbo uygulaması
« Yanıtla #57 : Ekim 06, 2021, 02:50:27 »
Biz 1.7 i araca taktik 0.9 bar ile 0.7 arası basıyoruz  sistemi çözdük gayet başarılı oldu ölçüm yapmadık ama 1. Viteste çıktığımız. Yerleri artık 3. Viteste  çıkıyoruz  araç gayet serilesti
eminim artık çok daha iyi gidiyordur. yazılım-beyin işini nasıl çözdünüz?

Çevrimdışı diff-lock86

  • İleti: 673
  • Cinsiyet: Bay
  • M.Rebii Ã?zdemir
Ynt: nivaya turbo uygulaması
« Yanıtla #58 : Ekim 08, 2021, 09:56:33 »
Lada nivaya turbo uygulaması yaptık artık çok daha kuvvetli 1.7 i full enjeksiyonlu nivamiza uyguladık  şuan için bir problem yok gayet başarılı ve çekiş mükemmel oldu


sosyal medya adresi varsa aracı görmek isterim çok merak ettim üstad.
1986 Black Niva/Kocaeli

Çevrimdışı Ugurkekec

  • İleti: 3
Ynt: nivaya turbo uygulaması
« Yanıtla #59 : Ekim 11, 2021, 09:58:14 »
Araç beyni ile oynamaya gerek yok birazdaha fazla benzin veren enjektör taktın mi o iş tamam 0.6 bar çok iyi bu araç için motorada zarar vermiyor biraz yakıt artıyor ama 2 aracım olduğu için zevk ile biniyoruz çekiş mükemmel