Lastik hava basýncý?

Başlatan efe, Mart 04, 2007, 04:16:02

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçiler konuyu incelemekte.

ERCO

valahi cagtay ben senin lastiklere 40 hava bastým akþam gelirke
güven oto lada servisi    izmir
www.guvenlada.com

MCC

yapma yav, hopidik zupidik olmadý mý gidiþatý ?
Ergonomi mi ? Ekonomi mi ?

ERCO

CAGTAY SENÝN LASTÝKLERE KAC HAVA BASILMASI GEREKÝYOR
güven oto lada servisi    izmir
www.guvenlada.com

MCC

Ergonomi mi ? Ekonomi mi ?

ufo

#34
ben ok'lara 36, normal lastiklere 34 basýyorum. pek çok deðer denedim, en çok bunlarda rahat bir kullaným saðladým.
Gökhan (1966)
Ataþehir-Ýstanbul
2000 / 1.7i

MCC

enteresan, ben o basýnçlara çýktýðýmda çok hoplatýyor keçi çukurlarda.
Ergonomi mi ? Ekonomi mi ?

dogan54

#36
Arkadaþlar,
Lastik problemlerinizin % 50 sinden kurtulmak için lastiklerinize nitrojen(azot) bastýrýn..Deneyin memnun kalacaksýnýz,ben kullanýyorum kesinlikle bir daha hava bastýrmam...(Ýzmit'te 4 lastiðe 10 YTL ye basýyorlar.)Saygýlar.
4x4 baska,
NiVA baska..

Harun

Alýntýdýr...
xxxx
Belirli bir seviyenin üzerindeki hava basýncý (aþýrý þiþirme) aþaðýdaki problemlere neden olabilir:
· Daralan sýrt geniþliði sürüþ hakimiyetini bozar ve frenleme performansýný
azaltýr.
· Sürüþ konforu azalýr.
· Lastik sýrtýnýn orta kýsmý daha çabuk aþýnýr.
· Lastiðin katlý kordon tabakalarý(karkas kuþaklar) dýþ tesirlerden dolayý
bozulacak kadar çok eðilir ve gerginleþir.
· Sýrt lastik tabakalarý, sýrtýn merkez kýsmýnýn sürtünme sonucu aþýrý
ýsýnmasýna baðlý olarak birbirlerinden daha çok ayrýlmaya çalýþýrlar.

xxxxx

Yetersiz þiþirme (az þiþme) ise aþaðýdaki problemlere sebep olabilir:
· Lastik sýrtý ile yol arasýnda artan sürtünme enerji kaybýna ve daha fazla yakýt
tüketimine neden olur.
· Ön lastikler direksiyonun sertleþmesine neden olur.
· Sýrt omuzlarý daha çabuk aþýnýr.
· Taþýt hareket halinde iken lastik sýcaklýðýnýn aniden artmasýna neden olan bu
durum aþýrý eðilmeye yol açar. Hava basýncý çok düþük olduðu ve araç yüksek
hýzda kullanýldýðý zaman, lastik yanabilir ki bu çok tehlikelidir.
· Yüksek hýzlarda, lastiklerin sürekli dalgalanmasýna neden olur.

ssbman

 Valla arkadaþlar daha yazdým sanýyordum ama bu konuda yazmamýþým sanýrým  . Ben OK larýmý yeniledim . LAstikçi 50 basmýþ ...Bunu sonra çok güveniðim  rot-balansçý bir arkadaþýmýn dükkanýnda fark ettik .

Çok fazla dedi ve indirdi sanýrým 34 yada 32 ye düþürdük . LAstiðin görüntüsünde nerdeyse hiçbir deðiþiklik olmadý . Bunlarýn 8 katlý olduðunu aþýrý þiþirilmesine gereksiz olduðunu söyledi . Ben 1 haftadýr kullanýyorum memnunum .  Eðer 32 ise 2 psi daha arttýrmayý deneyebilirim .

Azot konusunu muhtelif zamanlarda çok tartýþtýk . Ve souçta psikolojik etki dýþýnda  ölçülebilir etkisi  olmayacaðýna karar verdik .Çünkü zaten solduðumuz ahavnýn %78-80 i azot. %20 oksijenin ciddi bir fark yaratacaðýndan þüpheliyim . Tabi bu benim görüþlerim , 3-4 yýl önce kýsa sürelibir tecrübe dýþýnda da yakýn zamanda test etmedim bu tekniði ...

Yevgeni


OK144 asfalt için 32 PSI (görece rahat sürüþ için).
Arazi için 35 PSI yeterli. Ama sürekli 35 ile gezmek asfaltta sýkýntý verebilir, gerçi ben geziyorum, zaten gürültülü ama konforu ayný.

Lastikte 10 küsür PSI bile kalmýþsa inmiþ gibi görünmüyor, öyle sert bir katman olayý..


Harun

benim tazenin kullanma ve bakým kýlavuzu der ki;

185/75 R16 ön:2,1 kgf/sq.cm yani 29,87 psi arka:1,9 kgf/sq.cm yani:27,02 psi

175/80 R16 için de ayný deðerler var.

benim araçta fabrika lastiði olarak Kama 185/75 R16 var ama bu deðerler bana biraz düþük gibi geldi,binek aracýma 30-32 basýyordum.

niva07

Benim OK144'ler takýldýðýndan bu yana görüntüsü hep sabit göründü gözüme ben de havasýný kontrol etmedim, çünkü yanak yapmamýþ görünüyordu. 3-5 ay sonra jant kapaklarýný attýðýmda gözüme düþük göründüler, kapaklarý atýnca siboplar da boþa çýktý (lastik havasý konusunda asýl üþendiðim konu jant kapaðý konusuydu zaten), bir bakayým dedim. Ön arka 21 PSI gösteriyor..   :-\ Ben de bu araba kumda ne güzel gidiyor, asfaltta otomobil gibi maþallah diyordum. Ön arka 34 yaptým, araba takýr takýr oldu asfaltta ama heralde bu limitler dýþýna fazla çýkmamak gerekiyor 32-35 arasý..

vehbi

Alıntı yapılan: Harun -  Haziran 10, 2010, 11:01:49
benim tazenin kullanma ve bakým kýlavuzu der ki;

185/75 R16 ön:2,1 kgf/sq.cm yani 29,87 psi arka:1,9 kgf/sq.cm yani:27,02 psi

175/80 R16 için de ayný deðerler var.

benim araçta fabrika lastiði olarak Kama 185/75 R16 var ama bu deðerler bana biraz düþük gibi geldi,binek aracýma 30-32 basýyordum.
evet fabrika verileri bu yönde.. ama sanýrým kmse pek uygulamýyor nedeni de anlamdým açýkcasý (fabrika lasitiði olanlar için)..
birde kitapta 15000 km lastikelrin yer deðiþtirlmesi gerektiði yazýyor.. aþýnmalarýndan anladýðým kadarýyla haldun abi bi deðiþiklik yapmamýþ önler arkalara göre %50 daha fazla yýpranmýþ ,araç 34 binde þimdi deðiþrisem faydasý olur muý ?
önlerin daha fazla yýpranmasý agrýlýk merkezinin motor lokasyonu münasebetiyle öne yakýn oluþu ile mi ilgili..
bir de mutlaka öyle olmalýdýr ancak yine de sormak isitiyorum: 4 çeker arazi aracmýz nivanýn bütün tekerleri ayný dairesel hýzda mý döner..bunda ki bir ayarsýzlýk yol ve lastik düzenini hemen bozacaðýndan sanrým öyle olmak zorundadýr..
 
"free as a bird"

Yevgeni

Alıntı yapılan: mabool -  Kasım 29, 2010, 10:16:56
evet fabrika verileri bu yönde.. ama sanýrým kmse pek uygulamýyor nedeni de anlamdým açýkcasý (fabrika lasitiði olanlar için)..
birde kitapta 15000 km lastikelrin yer deðiþtirlmesi gerektiði yazýyor.. aþýnmalarýndan anladýðým kadarýyla haldun abi bi deðiþiklik yapmamýþ önler arkalara göre %50 daha fazla yýpranmýþ ,araç 34 binde þimdi deðiþrisem faydasý olur muý ?
önlerin daha fazla yýpranmasý agrýlýk merkezinin motor lokasyonu münasebetiyle öne yakýn oluþu ile mi ilgili..
bir de mutlaka öyle olmalýdýr ancak yine de sormak isitiyorum: 4 çeker arazi aracmýz nivanýn bütün tekerleri ayný dairesel hýzda mý döner..bunda ki bir ayarsýzlýk yol ve lastik düzenini hemen bozacaðýndan sanrým öyle olmak zorundadýr..

Önler yönlendirme için sürekli saða sola döndüðünden dolayý doðal olarak daha fazla aþýnýr..

vehbi

Alıntı yapılan: YEVGENI -  Kasım 29, 2010, 10:30:50
Önler yönlendirme için sürekli saða sola döndüðünden dolayý doðal olarak daha fazla aþýnýr..
düþünememe hayýflandým cok haklýsýn.. :'(
"free as a bird"