Elektrikli vinç

Başlatan binfu, Eylül 17, 2007, 01:22:50

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Yevgeni


Bir tane Warn al, kolay kolay kýrýlmaz. Yusuf Abi 10 küsür yýldýr Warn kullanýyor, sadece yýprandýðýnda halat deðiþtirdiðini söyler.
Montajý sorun deðil, sadece vincin üzerine oturacaðý bullbar kýlýklý konstrüksiyon önemli, onun da devasa bir þey olmasýna gerek yok.

Dediðim gibi, Warn al, derdin olmasýn..



Yevgeni


Ýzmit'te montajý yaparsan Doðan Abi yol gösterir. Ýstanbul dersen bu iþlerin ustasý Turan Usta'dýr, Maslak'ta.
Biz bu tür metal iþlerini Turan Usta ile çözüyoruz (Port bagaj, bull bar, vs)..



ufo

#17
t-max'in servis ve parça sorunu olduðu konusunda fazlaca þikayet var. gerçi nadiren sorun çýktýðýný da söylüyorlar.
diðer forumdan öðrendiðim kadarýyla, bir de warn'ýn yan ürünü olan, sadece motoru bir miktar daha yavaþ olan tabor diye bir winch var. bunlarýn fiyatý warn'a göre %40 daha ucuz. 1 yýl garantili. söylendiðine göre çin'de ayný fabrikada üretilen bu winchte kullanýlan parçalar warn ile ayný.
Gökhan (1966)
Ataþehir-Ýstanbul
2000 / 1.7i

Fatih Yazýcý

arkadaþlar biraz sýktým kendimi ve yeni tip warn xd 9000i aldým sonunda. 1200 dolara bostancýda amerikancý tayfun beyden aldým. sýfýr daha taze uçaktan dün inmiþ. türkiyede distribütörü 1647 dolardan aþaðýya inmiyor. fiyat gayet makbul. baðlantý braketinide yaptýrdým. yarýnda aracý montaja götüreceðim. baðlanýnca resimlerini koyarým. acayip bir yaratýk oldu lada niva... :)
www.izmitoffroad.com /jeep grand cherokee 5.9

diff-lock86

hayýrlý olsun abi yeni malzemen;) merak ettim nasýl biþi olmuþ senin alet montajý falan filaný biter bitmez bi foto iþine girde görelim bizde burdan senn rus canavarýný;)
instagram;@b_l_a_c_k___n_i_v_a___tr

diff-lock86

görüntü olarak yakýþmýþ,artýk daðlara tekde çýkarsýn  ;)
instagram;@b_l_a_c_k___n_i_v_a___tr

Fatih Yazýcý

#21
arkadaþlar tüm testleri yaptýk artýk. bayaðý sorladým vinci. kopma kýrýlma çatlama olmadý. tekrar söküp boyama iþinide yaptýrdým bugün. birazda sis lambalarýyla süsledik iþ bitti.

baðlantý detaylarýna buyrun....



allah herkese bir vinç nasip etsin inþallah...
www.izmitoffroad.com /jeep grand cherokee 5.9

diff-lock86

inþ. abi yaa güsel temennilerin için teþekkürler  :D
bu arada bu vinçler arkada olsa nasýl olur abilerim,arkada öne nazaran daha iyi olmazmý çünkü genelde çamura batma çukura düþme vs durumlarda arkadan bþka bi yere baðlamak daha akýllýca geliyo bana??yanlýþým varsa düzeltiniz? ::)

yada durumu abartýp hem öne hem arkayamý koydurmak lazým :D
instagram;@b_l_a_c_k___n_i_v_a___tr

Yevgeni


Ön ve arkada birer vinç abartýlý deðil, aksine gereksinimdir.
Profesyoneller yaygýn olarak kullanýr..



diff-lock86

benim þahsi fikrim vinç taktýrcaðým zaman önce arkaya taktýrmak olur,tabiiki genel kullanma þartlarýna baðlý nereye takýlacaðý önmü arkamý diye ama þahsen yolda kalmalarýmýn çoðu ön taraftan çukura düþmek derin çamura batmak gibi þeylerdi,yani düþtüðüm pozisyonlarda önde vinç olsaydý bile iþime yaramazdý o poziyonda,önceliði arkaya vermek daha doðru çünkü takýldýðýmýz engelin arka tampondaki vinç yardýmýyla kurtulmak daha doðru niva zaten çamurlu karlý bi yolda öle yada böle ilerliyo...
diye düþünüyorum  :D
sizlerinde fikirlerinizi dinlemek isterim hem forumda bi hareket olsun dimi  ;)
instagram;@b_l_a_c_k___n_i_v_a___tr

diff-lock86

yada genel olarak ne  tür engellere takýlýyosunuz/takýldýnýz vs.. þimdiye kdar düþtüðünüz takýldýðýnýz engellerden nasýl kurtuldunuz vinçi olanlar olmayanlar nasýl kurtuldunuz o pozisyondan??yada o anda yanýnýzda ne/ler olsaydý  ordan çýkabilceðinizi düþündünüz??
pi paylaþým yapalýmm haydiinn bakalýmm  ;)   
instagram;@b_l_a_c_k___n_i_v_a___tr

Yevgeni

#26
Genelde öne monte ediliyor vinçler.

Genel olarak olay arazide "ilerlemek". Yani önüne çýkan engelleri de aþmak (vinçle, vinçsiz) akabinde aþýlamýyorsa alternatif bir güzergahtan (orman içiyse aðaçlarýn arasýndan bypass yapmak, mümkün deðilse geri dönüp baþka bir rota denemek) yine menzile ilerlemektir.

(Bir çamur birikintisine girip (açýk arazide), sabahtan akþama bir oraya bir buraya çamurda debelenen arkadaþlarý bu þeklin dýþýnda tutuyorum, ayný þekilde bir tepe yamacý bulup bir aþaðý bir yukarý týrmanýp, çayýrda çýmende otlanan inekleri, mandalarý þoka sürükleyen arkadaþlarý da.)

Arazideki tutum budur diye bir koþul tabii ki yok, lakin genel olarak gördüðüm, yaptýðýmýz bu. Türlü engellerle dolu imkansýz sayýlabilecek bir parkuru denemek bir meydan okumadýr. Bu anlamda donanýmýn tam olmasý gerekir. Arkadaki 2. vinç bu donanýmlardan biri, sonuç olarak misal aracýn girip de çýkamayacaðý bir çukuru geçmeye çalýþýyorsunuz, tonlarca vinçleme gerektirebilir.

Söz konusu "genel olarak gördüðüm, yaptýðýmýz"a dönersek, hamle arazide gezinmek üzerine kurulu. Güzergahta önünüze çýkan engeller bonus oluyor, akabinde geçmeye çalýþmak da iþin eðlencesi. Sonuçta ormanýn içinde, daðda bayýrda yürümekte zorlanacaðýnýz zemine aracý sokuyorsunuz, haliyle gezinmekten fazlasý da oluyor.

Genel olarak karþýlaþýlan engel (arazinin yapýsý, ülkenin genel iklimi, bitki örtüsü paralelinde) derin çamur geçiþleri (ki içinde derin kanal da barýndýrdýðýnda enteresan oluyor), bazý bazý önünüze çýkan devrilmiþ aðaçlar, su geçiþi, hatta kaz daðlarý'nda rastladýðýmýz heyelan yüzünden yamacýn çökmesi akabinde yol mol kalmamýþ olmasý, vesair.

Çamur geçiþleri kritik, çünkü yüzeyin altýnda ne olabileceðine dair bir fikir oluþamayabiliyor. Girince lastik izi derin kanaldaysa araç oturuyor (diferansiyelden takýlýyor, gövde oturuyor, vs). Hop vinçleniyor hemen. Aðaç varsa aðaca baðlanarak, yoksa gruptaki baþka bir araca baðlanarak.

Aslen tümüyle þans eðer daha önce girilmedik bir yerse, ne çýkarsa bahtýnýza oluyor.

Bugüne dek gördüklerim kanala oturma, çamura saplanma, yola devrilen aðaç yüzünden kalma þeklinde hadiselerdi. Hepsinden kurtulmanýn yolu vinçleme (aðaç dahil).

Dolayýsýyla, öncelikle tek araç olarak araziye girmemek gerekiyor. Birlikte girilen araçlardan en azýndan birinde vinç olmasý elzem (strapla asýlarak çýkarmaya çalýþma Niva'lara iyi gelmiyor, malum monokok kasa, yýrtýlýyor), mümkünse en az arka aksa bir diferansiyel kilidi tadýndan yenmez. Erco Bulgaristan'a gittiðinde o eksiðimizi de çözeceðiz umarým.

Hiçbiri yoksa, bagajdan çýracaðýnýz kazma kürekle zemini düzeltme yoluna gitmek de olasý (aracý çýkarmak üzere), bu da sizin bilek kuvvetinize bakar..




emre_ozk

Alıntı yapılan: diff-lock86 -  Ocak 10, 2008, 06:58:01
benim þahsi fikrim vinç taktýrcaðým zaman önce arkaya taktýrmak olur,tabiiki genel kullanma þartlarýna baðlý nereye takýlacaðý önmü arkamý diye ama þahsen yolda kalmalarýmýn çoðu ön taraftan çukura düþmek derin çamura batmak gibi þeylerdi,yani düþtüðüm pozisyonlarda önde vinç olsaydý bile iþime yaramazdý o poziyonda,önceliði arkaya vermek daha doðru çünkü takýldýðýmýz engelin arka tampondaki vinç yardýmýyla kurtulmak daha doðru niva zaten çamurlu karlý bi yolda öle yada böle ilerliyo...
diye düþünüyorum  :D
sizlerinde fikirlerinizi dinlemek isterim hem forumda bi hareket olsun dimi  ;)
ben birþeyi merak ettim vinç arabanýn önünde diyeli çamura o biçim saplandýk acaba halatý arabanýn altýndan dolaþtýrsak dingile arabanýn arkasýndaki bir aðaca baðlarsak olurmu.. biraz saçma bir soru ama merak iþte  :D
Emre özkaradeniz
Ýzmit

Yevgeni


Önden vinçleyip çamurdan geçmek daha ehven deðil mi?


emre_ozk

Alıntı yapılan: YEVGENI -  Ocak 10, 2008, 10:34:38
Önden vinçleyip çamurdan geçmek daha ehven deðil mi?



had geçtik diyelim bide geri dönmek var ama :D
Emre özkaradeniz
Ýzmit