Ralph Schmidt'in 1990 Niva'sý

Başlatan Yevgeni, Haziran 27, 2007, 02:22:51

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Yevgeni






"Bir Niva kullanmak özgür ve birey olmak ama geleneksel olmamaktýr" diyor madenci Ralph Schmidt. Aslýnda ona göre bu küçük  derli toplu 4 çeker bir anlamda kurþun geçirmez. "Gövde 1mm kalýn çelik" diyor kaportayý yumruklarken, "Küçümseyen insanlarýn çoðu asla bir Niva kullanmamýþtýr!" diye de ekliyor.




Neden kurþun geçirmez olduðuna gelince; "Kavþaktan yol dýþýna doðru 3 takla attým, 20 metre kadar." diyor. Polis geldiðinde ters duran Niva'yý ve kendisine çarpan artýk bir hurda görünümündeki Subarý Forester'ý inceliyormuþ. Niva'nýn sürücüsünün nerede olduðunu sorduklarýnda "Ona bakýyorsunuz zaten!" demiþ.

Takla atan Niva'sý, kaza anýna dek 320.000 km yapmýþ..




ufo

çarpýþma testlerini izlemiþtim. sanýrým lada kulübü sitesindeydi. buradaki görüntüyü hatýrlayýnca insanýn Ralph Schmidt'e pek inanasý gelmiyor.
Gökhan (1966)
Ataþehir-Ýstanbul
2000 / 1.7i

Yevgeni


Kazanýn oluþ þekli önemli. Bir tane Niva fotoðrafý hatýrlýyorum, týra girmiþ ve içinden sað çýkan olduðunu da sanmam. Avtovaz testlerini Rus standartlarýna göre yapýyordu bildiðim üzere. Euro NCAP normlarýný karþýladýðýný hiç sanmam. Ufak tefek kazalarda þansýnýz da varsa ucuz kurtulabilirsiniz bu arabayla. Ama bu Niva'ya deðil þansýnýza övgü olur. Genelde saðlam diye bilinir, görece bir çok araca göre kalýn sacý var, ama monoblok kasa, arazide vinçlerken gövdesi bile yýrtýlabilir ki, geçen yýl Bolu Off Road Oyunlarý'nda öyle yýrtýlan bir Niva vardý.

Yukarýdaki hikaye de sanýyorum Avustralya'dan. Memleket geniþ, çarpýþma þiddeti makul sýnýrlardaysa dümdüz arazide durana kadar yuvarlanabilir. Ayný hadise Ýstanbul içre olsa kalabalýk yüzünden Niva ve kazaya karýþan araba dýþýnda en azýndan 3-5 tane araç daha hasar alýr. Ya da Niva takla atarken ya bir otobüs duraðýný katleder, ya da bir elektrik direðine patlar ikiye bölünür.

Serviste takla atmýþ bir Niva vardý geçen yýl sanýyorum. Yukarýdaki fotoðraftakinden hallice bir haldeydi. Ýçindeki iki kiþi ufak tefek sýyrýklarla çýkmýþlar içinden.

Fotoðrafýný göremesek de Schmidt'e göre Forester daha kötü durumdaymýþ..


ufo

o filmi siz de seyretmisinizdir sanýrým. stepne þöför mahaline kadar geliyordu.
filmi bulamadým ama çarpýþma testinden fotolarýn olduðu link aþaðýda.
http://www.a-r.ru/new_site/year2002/n19/niva/1.htm
bu arada, ben iþyerinden baðlandýðýmda filtre nedeniyle forumdaki fotolarý göremiyorum. o nedenle ladanýn durumunu görmedim. eve gidince bakýcam artýk.
Gökhan (1966)
Ataþehir-Ýstanbul
2000 / 1.7i

Yevgeni


Linkteki testte, stepne direksiyonu ve konsolu sürücüye doðru itiyor. Halihazýrda hepimiz stepneyi ayný yerde tutuyoruz. Bunun külliyen yanlýþ olduðu söyleniyordu ki, fotoðraflardan da neden olduðu anlaþýlýyor. Stepne orada olmasa motor çarpýþma þiddetiyle baðlantýlarýndan kurtulup yere düþer deniyor.

Bir ara BBC'de TOP GEAR'da bir takým otomobillerin çarpýþma testlerini yaparken araya bir tane de LR FREELANDER karýþtýrmýþlardý. Saatte 60 km civarýnda duvara toslayan FREELANDER'ýn hali içler acýsýydý. Tavan ve gövde dahil her yer yamulmuþtu ve dahi iç mekan.

Ýngiliz sunucular acýmadan yerin dibine geçirmiþlerdi FREELANDER'ý. Ezcümle, güvenlik konusunda Rus üretimi cihazlar diðer markalardan pek de farklý deðil. Ya gerçekten iyiler, ya da çok kötü..





taiga

Ben niva ile hep 90 da gidiyorum...
Freelander sahibi 140 ile...
Olayýn vehameti burada daha da artýyor...

ufo

evet, stepneye bir çare bulmak lazým.
ciddi büyüklükte ve öldürücü hasar veriyor.
Gökhan (1966)
Ataþehir-Ýstanbul
2000 / 1.7i

Yevgeni


Kaput üzerine (LR Defender'da olduðu gibi) bir düzenek yapýp yerleþtirmek lazým. Bagaj kapaðý üzerinde herhangi bir düzeneði taþýmýyor. Kestirme çözüm port bagaj üzerinde taþýmak. Malum içerideki bagajdan ödün vermek istemeyiz.

Yine aslen stepne benim bir iþime yaramýyor. OK144'ler stepneden büyük. Herhangi birinin yerine stepneyi takýnca Niva yamuluyor ve en yakýn lastikçiye kadar accayip yavaþ gitmek gerekir. Kullandýðým diðer takým, ATR'ler de OK kadar büyük (ve dahi geniþ), yine ayný dert..


jýr 09

2006 yýlý bu vakitler arkadaþým (2001 ) ladasý ile kemerburgaz ayvant bent'ini çýktýkdan sonra beraber kemer tarafýna dönüyorduk iki lada ben önde o arkada onun kafa hafif çakýr bir sað virajý döndükden sonra yolu düzledim aramýz açýlmýþdý bana yetiþeceðim diye virajý düzledikden sonra direk sol kafadan soldaki merdiven tipi elektirik direðine çaktý çakmak demek az resmen gömdü bende önde olayý filim gibi izliyorum eyvah dedim öldü arabanýn baþýna gittiðimde direksiyonda kafa  göz kan içinde direk U biçiminde tavanda yatýk duruyor  arabanýn sol teker yerinde yok koptu kaput açýk araba çalýþýyor tam bir façia arkadaþ yaþýyordu kapýyý kastýrarak açtým arkadaþý yaralý dýþarý çýkardým ayaklarý pedallara þýkýþmýþdý dýþarý aldýðýmýzda þuuru açýk kendinde idi ambulans çaðýrdýk direk okmeydaný jandarma geldi arkadaþlarý arayýp arabayý onlara teslim edip bende hastaneye gittim doktorlarýn kontrolünden sonra sadece 8 kaburgasý kýrýk olduðunu öðrendik birde yüzünde ve kolunda cam çizikleri diyeceðim oki lada olmayýp baþka bir araba olsaydý kesin gitmiþdi 3gün uyuyamadým bacaklarým titredi ertesi gün olay yerine gittiðimizde birde aðaç telefon direðide kýrýlýp villanýn baðçesine düþmüþ

jýr 09

arabayý daha sonra arkadaþ biraz iyleþtikden sonra baðcýlar sanayide 2500-3000 ytl gibi bir paraya komple yaptýrdý en ufak eksiksiz yenilendi sonrada arabayý kazayý hatýrlatýyor diye sattý bizde o kötü anýyla kaldýk düþündükçe hala içim kötü oluyor
ya ölseydi hemde yakýn aile dostuyuz

Yevgeni


Kaza anýný yaþamak kadar pis bir þey yok.

Henüz kaza yapmýþ deðilim, umarým yapmam da. Sadece 3 kere Niva'ya arkadan çarptýlar. 3'ü de binek arabaydý ve daðýldýlar. Tampona patladýlar çünkü. Ben bir kere çöp kamyonunu traþladým, sadece cam elyafý dodik koptu o kadar.

Yine de pis mevzu. Arkadan gelip yavaþça çarptýðýnda bile biri Niva'nýn içindeki ses korkunç oluyor. Ciddi bir kazayý düþünmek bile istemem..



MCC

stepneyi arka tampon üzerine klasik sistem astým ben, erco dan ödünç aldýðým baþka bir nivacýnýn aparatýndan yaptýrdým, kullanýþlý oldu, resimleri eklerim, evdeki bilgisayardalar.
Ergonomi mi ? Ekonomi mi ?