2005 Niva'ma Neler Yapabilirim ?

Başlatan hural, Haziran 14, 2007, 09:26:44

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hural

Selamlar ve saygýlar...
Geçtiðimiz C.tesi aldýðým Niva'ma ufak tefek tadilatlar yaptýrdým. Ancak, çok güvendiðim tecrübelerinize dayanarak, "eksiklerim neler acaba", diye sorarým..
Yaptýklarým:
Motor alt koruma sacý 3mm ( haftaya alüminyum ile deðiþecek )
Ýlave 3. fan
Manuel fan düðmesi
Rot kollarýnýn geçtiði borunun ( sanýrým ayar yapýlabilen bir boru )kalýnlaþtýrýlmasý
Yapacaklarým: ( umarým 1 ay içinde )
Aracýn 3cm yükseltilmesi
Ön tampon ( sizce demir mý, boru mu olmalý )
Tabiiki vinç..
Bunlarýn dýþýnda, birlikte katýlacaðýmýz gezilerde kalmamak için yapmam gerekenler varmýdýr, varsa nelerdir.
Engin tecrübe ve bilgilerinizden faydalanacaðýma eminim.

Yevgeni


Vinç için alttan þaseye üstten tampona baðlý ayrý bir düzenek yapabileceðiniz gibi (bir tür bull bar) tamponu gövdeye baðlayan borularý daha kalýn (mukavemetli) versiyonla deðiþtirip, þase baðlantýsýndaki vida sayýsýný artýrýp (ya da direkt kaynaklayýp) saðlam bir düzenek elde edebilirsiniz. Arka tamponu da ayný þekilde güçlendirirseniz tadýndan yenmez. Bence tamponu deðiþtirmenize gerek yok. Üzerindeki tampon yeterince iyi. Boru, vs gibi bir þey yaptýðýnýzda bile yaklaþma açýsýnda pek deðiþiklik olmaz. Vinç için 72 amper bir akü yeterli oluyor. Þarj sistemini de sudan ve çamurdan korumak pek mümkün deðil ama sürekli bakýmýný / kontrolünü yaparsanýz sorun yaþamazsýnýz.

Aracý 3 cm yükseltmek (eðer OK144 kullanýyorsanýz) çok fazla bir fark yaratmayacaktýr. Standart ebattan daha büyük lastik takacaksanýz bir anlamý olur. Gerçi o zaman çamurluklarý kesmek, büyük lastikleri rahat döndürmesi için þaft, rot, diferansiyel gibi yürüyen aksamda revizyon yapmanýz da gerekebilir ki, bence gereksiz, OK144 yeterli oluyor.

Niva standart haliyle bilimum zeminde rahat ilerler. OK144 gibi bir lastik ve uygun bir vinç ile de bir yerde kalmaz. Bu konfigürasyon muhtelif geziler ve off road için yeter de artar bile. Lakin sert off road yapmak isterseniz, yani ciddi anlamda zorlamayý düþünüyorsanýz (yarýþ kývamýnda) ön ve arkaya kilitli diferansiyel, off road tipi rotiller, off road tipi þanzuman, off road tipi baský balata, off road tipi amortisörler, güçlendirilmiþ rulmanlar, roll cage, vs gibi baþka türlü düþünmek de mümkün.

Kilitli diferansiyel en azýndan arka için çoðumuza cazip gelse de vinciniz olduðu sürece pek de gerekli deðil. Eðer aracý sürekli arazide kullanacaksanýz üzerinde yapýlabilecek revizyon listesi siz istediðiniz sürece uzar. Ama þehir içinde de kullanacaksanýz kilitli diferansiyel özellikle virajlarda zorlar. Tutunma problemi yaratýr asfalt üzerinde.

Gezilerde (off road tecrübelerinde) araçlardan 1 ya da daha fazlasýnda vinç olmasý hayatý kolaylaþtýrýyor. Vinci olmayan diðer Nivalar da kalmadan geçebiliyor, ayrý. Önemli olan zemine uygun lastik ve aracýn ayarlarýnda sorun olmamasý..



hural

Tavsiyenize uyarak yükseltme ve yeni tampon mevzuunu listeden çýkarttým. Mevcut tampon baðlantýsýný güçlendirmek daha akýllýca sanýrým. Vincin enaz 1 ay'ý var  ::)
Lastikler OK144 + 1 takým traktör lastiði.
Bir de, fazla zorlanma sýrsýnda kayýþ kopardýðýný duydum Niva'nýn. ??? Doðruluk payý varmýdýr acep ??

Yevgeni


Hangi kayýþtýr bu? Niva'da trigger kayýþý yerine bir tür zincir vardýr, kolay kolay da kopmaz..


hural

Radyatörün tam arkasýndaki kayýþ. Sanýrým voland kayýþý(mý) ?

Yevgeni


Zannetmem zorlanýnca kopsun. O anlatýlanlar bakýmsýz araçlarýn zorlanmasý sonucu ortaya çýkan aksiliklerdendir. Ayarlarý tam ve bilimum parçasý düzgün çalýþan herhangi bir aracýn kayýþ kopardýðýný sanmam. Niva'da da böyle bir þey duymadým, zorlamamýza raðmen baþýmýza da gelmedi..


Yevgeni


Öte yandan aracý arazide kullandýðýnýz sürece olasý eksikliklerini farkedip ona göre revizyon yapabilirsiniz.

Yýllardýr arazide ve off road ortamýnda olan Yusuf Abi'nin Niva'sýnda güçlendirilmiþ tampon, karter koruma, vinç ve OK144 dýþýnda herhangi bir revizyon yok örneðin (GPS sistemini saymazsak). Bende sadece OK144 var, bir de ekstra karter koruma, kalan her þey standart. Adnan (jýr09) karter koruma dýþýndaki standart olan Niva'sý ile geçen yýl Bolu Off Road Oyunlarý'nda yarýþtý misal, 8. oldu. Arazide asfalt lastiði ile bile sekip duruyor. Doðan54 (vinci henüz taktý), Leondede, Taiga ve diðer arkadaþlar OK144 ve tümüyle standart olan Niva'larý ile gezilerde sýkýntý çekmiyorlar.

Ama dediðim gibi, arazide tecrübe ettikçe sizce eksik olan yönlerini tamamlama ihtiyacý hissedebilirsiniz. Bu ihtiyaç listesine göre de revizyonlarýnýza devam edebilirsiniz.

Her ne kadar donanýmýnýz tam olsa da araziye tek araç ve yalnýz çýkmayýn. En azýndan 1 araç daha olsun..



hural

Verdiðiniz bilgiler ve samimiyetiniz için çok teþekkür ederim. Arazide tek araç olmamak konusundaki fikrinize de katýlýyorum. Ancak bu haftaki ilk denememiz maalesef tek araç olacak. Zaten light parkurlar olacak zannýmca, yaani tek araç olma mecburiyeti  ;D

hural

Adnan bey, "defransiyel ayna mauriti oranlarýnýda deðiþtirdim" demiþsiniz.
Piyasada bulabileceðimiz bir diþli grubumudur, yoksa özel mi yaptýrdýnýz ? Balata bitirme hastalýðýna , "bronz" burçlu balata ilaç olur diye duyumlarým var. Fakat bu balata da ani kalkýþlar yapma zorunluluðu varmýþ ???
Neyse, kendi kafamý kendim karýþtýrdým   :o

ERCO

#9
hural aramýza hoþgeldin yevgeni butun bilgileri vermiþ sag olsun iyi formlar ve iyi nivalý gunler diliyorum
güven oto lada servisi    izmir
www.guvenlada.com