LPG KONUSU

Başlatan taiga, Mart 21, 2007, 11:02:28

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçiler konuyu incelemekte.

Yevgeni


seko

mükemmel olmuþ güle güle kullan.

taiga

Arkadaþlar,

LPG konusunda iki noktayý belirteyim...

Birincisi (enj. nivalar için) aracýnýzýn benzinli kýsmýnda beyin vb. ayarlarý tam ve sorunsuz olursa , lpgde de sorun olmuyor...

Çünkü tüm enj. deðerlerini kopyalayýp lpg sistemi ile kalibrasyonunu yapýyorlar...
Dolayýsýyla ecu vb kýsmýnda bir hata yada sorun varsa oda aynen lpg ye geçiyor... Ve normalde benzinde çok dikkat çekmeyen arýzalar lpg de kendini fark ettiriyor...

Ýkinci nokta ise, benzinden lpg ye ilk çalýþtýrmada max. 1 dk sonra geçiyor ancak benzin pompasý çalýþmaya devam ediyor. Ancak iþlev olmadýðý boþa çalýþtýðý için kuru kalýp yanabiliyor. Pek çok araçta bu sorunm yaþanýyor. Basit bir devre ile bu engellenebiliyor. Yani lpg ye geçtikten 30 sn sonra pompanýn çalýþmasý kesiliyor. Lpg düþünen arkadaþlar böyle bir çözümü de alýrlarsa iyi olur.


taiga

Bu gezide daha detaylý deðerlendirme þansým oldu...
%40 ile %50 arasý benzine göre bir tasarruf sözkonusu...
Ne yolda ne de arazide bir performans düþüklüðü hissetmedim...
Þimdilik memnunum...

Harun

#49
Çelik motor garantili olarak nivalara lpg takýyor sanýrým duydum veya okudum bir yerde

ancak hangi marka ile çalýþýyor bilen var mý,yoksa ÇM den mi açýp öðrenmek gerekir.

babacandar

Ben bugün çelik motor ile görüþtüm birkaç servise yetki vermiþler ve vermeye devam ediyorlarmýþ.. Benim 2000 model tek nokta enjeksiyon için sordum henüz kit gelmedi ama 15 eylülden sonra onlarda gelecek 15 eylül sonrasý tekrar ararsanýz yetkili en yakýn yetkili servislerin telefonunu veririz kiti de oraya göndeririz dedi.. markayý sormadým ama konuþtuðum kiþi laf arasýnda bahsi geçmiþti orjinal italyan malý dedi..

Harun

LPG konusunda bazý bilgiler okudum,dediklerine göre avantajý fazlaymýþ bu meretin.
paylaþayým dedim.
.
LPG Yakýtýnýn Avantajlarý:
 Daha verimli yanma,
 Emme manifolduna tamamen buharlaþmýþ olarak girdiði için motor yaðý seyrelmez
ve yaðýn ömrü uzar,
 Yanma odasýnda daha az artýk maddeler meydana gelir,
 Sývý yakýtýn iyi buharlaþmasý nedeniyle, yoðunlaþan yakýtýn silindir yüzeyindeki yaðý
yýkayýp, silindir ve segmanlarý yaðsýz býrakma problemi yoktur,
 Yangýn anýnda yakýt tankýnýn yangýna (basýnca) dayanma süresi diðerlerine göre
daha yüksektir,
 Gaz fazýnda hava ile daha iyi karýþmasý sonucu iyi bir yanma gerçekleþir,
 Dizel ve benzin yakýtýna göre egzoz emisyonu daha temizdir,
 Motor daha az aþýnmaktadýr,
 Yakýt pompasý gerekmez,
 Ekonomiktir.
LPG Yakýtýn Dezavantajlarý
 Basýnç altýnda sývýlaþtýrýlarak depo edildiðinden daðýtým ve depolanmasý zordur,
 Yakýt tanký için yer gereksinimi fazladýr,
 LPG'nin doldurulmasý veya çalýþma esnasýnda taþýt kokabilir

MCC

Bir dezavantajý da; benzinde sýk sýk kullanmayý unutursan Erco sölenir durur çok mu zor, hale bak karbüratörün, dýr dýr dýr... diye karbüratörü sökerken .
Ergonomi mi ? Ekonomi mi ?

Harun


bkerti

Ne güzel o yýllarda insanlar benzin ve lpg arasýnda tercih yapabiliyormuþ :) þimdi lpg neredeyse zorunluluk oldu.

Niva67

Konuya mesaj yazýlmayalý epey olmuþ.. Ýlgilenen arkadaþlara fikir vermek amacý ile, son yakýt ölçümümü paylaþmak istedim..

Araç : 1990 model  Niva 1600 Karbüratörlü..

Aracýn LPG sarfiyatýnýn ölçüldüðü güzergah : Altýnoluk - Balýkesir ( Çevre yolu ) - Bursa ( Çevre yolu ) - Yeniþehir - Ýznik - Adapazarý

- Düzce ( Otoyol ) - Kdz.Ereðli.

Yapýlan toplam yol : 568 Km.

Yakýlan toplam yakýt ( depo fullemeleri ile ölçüldü) : 77 Litre.

100 Km. de yakýlan LPG miktarý : 13.5 Litre. Araç 1.5 sene önce  ilk alýndýðýnda LPG sarfiyatý 15-16 Litre/100 Km. idi.

Aracýn hýzý genelde 80-90-100 Km/saat olup, çoðunlukla dördüncü ve beþinci vitesler kullanýlmýþtýr.

Nadir olarak da -rampalarda- üçüncü ve ikinci viteslere düþülüp 40-50-60  Km/saat ile seyredilmiþ, yine nadir olarak -araç sollamalarda-

110-120 Km. hýz yapýlmýþtýr..

Aracýn  full yüklü ve Kia Sorento jantlarý üzerinde 205 / 80 / R16 Federal Couragia M/T lastikler olduðu dikkate alýndýðýnda,

LPG sarfiyatýnýn fazla olmadýðýný düþünüyorum..

Saygýlar, sevgiler..

Niva67

Merhabalar..

Forumda genel bir mesaj zafiyeti var.. Bu konuya mesaj yazmak, yine bana nasip oldu.. :(

Araç da ayný, güzergah da.. Yalnýz, bu sefer tersten!.. :)

Kdz. Ereðli - Düzce - Adapazarý (Otoban) - Mekece - Ýznik - Yeniþehir - Bursa(Çevre yolu) - MINTEX çýkýþý - Balýkesir - Altýnoluk.

Toplam Kilometre : 586.

100 Km. de depo fulleyerek ölçülen yakýt sarfiyatlarý:

LPG : 12.044 Litre / 100Km.
BENZÝN : 10.22 Litre / 100 Km.

Araç normal yüklü, ortalama hýz: 80-90 Km./s., ara-sýra kamyonlarý geçerken; 100-110 Km./ s. :)

LPG ölçümü Düzce-Bursa çevre yolu çýkýþý(MINTEX Tesisleri) arasýnda,
BENZÝN ölçümü ise; MINTEX tesisleri ile, Havran arasýnda yapýlmýþtýr..

Daha önceki sarfiyatlarýna nazaran araçtaki yakýt sarfiyatýnýn azalmasýný; son yapýlan bakým ve ayarlar ile,

motora takýlan NGK marka LPG bujilerine baðlamaktayým. Aslýnda, araçta mevcut olan hafif bir vibrasyon da

giderilebilirse, yakýt sarfiyatýnýn biraz daha aþaðý çekilebileceðine inanýyorum..




Yevgeni

Aracýn yaþýna göre fena deðil aslinda..

Samsun

2007 yýlýndaki mesajlarý okuyunca insan bir garip oluyor gerçekten.. Özellikle fiyatlar neymiþ öyle..

1992 model 1.6 Niva kullanýcýsýyým. Tüp tüm tesisatý, tank, beyin vs. hepsini yeniledim.

60 L'lik tankýma en fazla 46,350 L dolum yapabildim.

Son güncel durum, 300 km yol gittim, 43.670 L LPG doldurdum, 2.84 TL'den 124 TL tuttu.