NÝVA VE ZÝNCÝR

Başlatan dogan54, Ocak 06, 2008, 04:48:02

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

fast81

ARACINIZIN LASTIGINE UYGUN ZÝNCÝR EBATI STOKLARIMIZDA YOK..ÇÜNKÜ ARAÇ LASTÝÐÝ DÝÞLÝ VE ZOR ÞARTLAR ÝÇÝN ÖZEL ÜRETÝM LASTÝK..saygýlar

bu lastýge gore zincir yokmuþ ne yapmam gerekýyor siz nasýl zýncýr kullanýyorsunuz :(

vosdost

Benim nivam yok.
Ebat konusunda býrsey dýyemýyecem. Fakat lastýgýn dýslý ve zor sartlar ýcýn uretýlmesý zýncýr ebatýnda býr degýsýklýk yapmaz.
Land rover 7.50 R 16 kullanýyor. Bu ebatta zincir bulunuyor.

dogan54

Alıntı yapılan: fast81 -  Aralık 13, 2010, 02:27:42
serme zincir mi yoksa takmatik zincir mi tavsiye edersiniz? sizler kadar tecrübemiz yok verdiðiniz bilgiler doðrultusunda tecrübe kazanýyoruz.

Zincir konusunda bazý bilgiler aþaðýdaki bölümde var.
http://nivatr.com/nivaForum/index.php?topic=397.msg5563#msg5563
4x4 baska,
NiVA baska..

fast81

bu daha guzel oldu teþekkur ederým..

Maestro

  Erzincan da askerlik yapmýþtým.. yaklaþýk 1 metre karda  Reo marka arazi takviyeli kamyon ile 20 metre gidebildim.. sonra kar yýgýnlarý gitmemi engelledi.. geri geri çýktým.. garajdan mercedes  burunlu kamyon çýkardým.. onun tekerlekleri daha büyük  vede tabaný yüksek.. ayný karda  banamýsýn  demedi...
Niva larda  OK 144 lastikler zincir istermi.. ayrýca 4*4 lerde zincir mecburiyeti varmý ? ( zor durumlarda illaki faydasý olur..  yasal olarak durum nedir ?  )

yusuf

KIÞ LASTÝÐÝ TAKILI 4x4 ARAÇLARIN KAR ZÝNCÝRÝ BULUNDURMALARI GEREKLÝ MÝDÝR ?

EVET ! ZORUNLUDUR !

Karayolu Trafik Kanunu ve ilgili Karayolu Trafik Yönetmeliði gereði Karlý ve buzlu yollarda "bir takým Kar Zinciri bulundurulmasý" zorunludur. Bu zorunluluk Yaz veya Kýþ Lastiði takmýþ , 4x4'ler dahil, tüm araçlar için geçerlidir.




yusuf

Zincir öen mi  yoksa arkaya mý takýlmalýdýr?

ckirez

yusuf slm
peki benim exteremlere zincir takýcaz ;D

yusuf

EVET! diyorlar

Yaz lastikleriyle donatýlmýþ dört tekerden çekiþli (4x4) bir araç rahatlýkla kalkýþ yapabilmekte ve kýsa sürede yüksek hýzlara çýkabilmektedir, fakat fren sýrasýnda durma mesafesi aþýrý uzamaktadýr yani;
"gittiði gibi duramamaktadýr".
Bunun çok basit bir nedeni vardýr :
Fren sýrasýnda tüm araçlar dört tekerlekten fren yapmaktadýr , yani araçlar eþittir.

emre_ozk

Bence çok ihtiyaç duyamadýkça zincir takmayýn ben bir kere derin karda aracýn 4 tekerede zincir taktým 1 saat sonunda baský balata duman salý verdi. Bir dahada takmam  :)

http://www.youtube.com/watch?v=ktv83rZLJGM

yeri deðil ama birþey soracam benim bu araç standart. Eðer arazi oraný 3.1 ve ayna mahrutiler 4.3 olasaydý acaba aracýn sesi yine böyle kesilirmiydi.
Emre özkaradeniz
Ýzmit

Servet_52

Deðerli ustalar ve bilgi sahibi arkadaþlar;

sadece merakýmdan soruyorum. kýþýn zor þartlarda yani nivaya zincir takýlmasý gereken durumda, aracýn mesela ön veya arka iki tekere birden zincir takmak yerine  örnek  sað ön tekerine bi zincir ve sol arka tekerine bi zincir takýldýðýný farzedersek yani zincirler teker olarak çapraz olacak hani araç 4 çekerya bunun bi faydasý olur mu? veya daha mý iyi olur daha mý kötü olur ya da araca zarar verir mi hani tur farký falan oluþabilir mi?

þimdiden çok teþekkürler.

mehmet22

sayýn arkadaþým o þekilde bir zincir takma tekniði yoktur .. eðer nivaya zincir takýlmasý gerekiyorsa ön tekerleklere takýlmasý gerekir ....
VARSA NÝVAN ÖZGÜRSÜN

NÝVACI

servet sorunuzu þaka olarak  kabul ediyorum.
bu arada mehmet  yusuf çok yakýnda  bu konuya cevap vermiþti. her halde atladýn.
zinciri sadece gidiþ  deðil durmak içinde takarsýn.
yani her araç dört tekerden fren yapar  doðrusu budur.
anladýmki meskenim yaylalar daðlar

Servet_52

benim sorum neden þaka olarak algýlanýyor anlayamadým. yani cevabý küçümser mahiyette yazmaya gerek yok. sadece sordum. þu sebepten olabilir veya olmaz denmesi yeterli. zannediyorum burdaki bilgi sahibi kimseler kadar anlamýyor olmak bi soru sormaya engel olmamalý. diðer konularý inceledim çok detaylý ve teknik açýklamalar yapýlmýþtý bende merak ettim gelebilecek cevaplarý ve yazdým . bu kadar..tiye almaya lüzum yok yani.

STI Performance

Zinciri ön tekerlere takmak daha mantýklý ve iþe yarar gibi.Çünkü niva 4 çeker olduðu için hem çekiþi arttýracak hem frenlemede yardýmcý olacak hemde ön tekerlerde takýlý olduðu için direksiyon hakimiyeti artacaktýr.Yeri geldiðinde kafadan kayýp viraj dýþýna doðru gitmeyi önleyebilir.Sizin sorduðunuz asýl soruda ise eðer nivanýn çapraz tekerleri birbirine baðlýysa yani her koþulda çapraz tekerler birlikte hareket ediyorsa faydasý olabilir.Mesela niva çapraz askýda kaldýmý ilerleyemiyor.Mantýken diyelim çapraz tekerlere zincir taktýnýz diðer zincirsiz çapraz tekerler boþa dönünce yine ilerleyemeyecek.Bizim araç kanala düþmüþtü sol taraftan o pozisyonda sað ön-arka dönerken sol ön-arka hareketsiz kalmýþtý.Çapraz tekerlekler birlikte dönmüyordu.Sonuç olarak bence gereksiz bi hamle olur.En ideali ön tekerlere takmaktýr...