OK 144 NEDÝR, NE DEÐÝLDÝR?

Başlatan Yevgeni, Şubat 20, 2007, 02:51:31

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Yevgeni

Kýsa bir süredir OK144 kullanmama raðmen lastikten ziyadesiyle memnunum. Arazideki performansýný herhangi bir çamur tipi ya da benzeri bir lastikle karþýlaþtýrmak veyahut Niva'ya uyan en münasip arazi lastiði tespitinden ziyade yapýsý itibariyle muhtelif zeminlerdeki performansýný deðerlendirmek üzeredir meramým.

Dediðim gibi arazide muhteþem, lakin yapýsý gereði asfaltta dikkat edilmesi gereken bir lastik. 2 haftalýk tecrübem paralelinde de ilk dikkatimi çeken Niva'nýn eskisine oranla daha fazla yaylanýyor oluþu. Amerikan gibi, 4 bir yana yaylanýyor.

OK gerçekte böyle yaylanýr mý? Yoksa bizim Niva'nýn bir amortisör veyahut helezon sorunu mu vardýr?.

Yevgeni

Amortisörleri Monroe'nun gazlý tipiyle deðiþtirdim. Yani geçen haftasonu ilk olarak arkalarý deðiþtirdik, önler için bekliyorum, belki de o garip yaylanma önlerin yaðlý, arkalarýn gazlý olmasý gibi bir dengesiz durumdur.

Cantlarý dýþarý almak için göbekte ek bir parça koymak lazým sanýrýmsa, bunu nasýl yapabilirim?




Yevgeni

Yani operasyon sadece cant üzerinde.

Peki bu cantýn dengesinde ya da göbeðe tutunma yüzeyinde bir dengesizlik yaratýr mý?

Yevgeni

Arka lastiklerin daha geniþ bir kadrajda olabilmesi üzerine kafa patlatýyordum son günlerde, isabet oldu bu uygulama fikri. OK'lar halihazýrda arkada çamurluðun içinde kalýyor, öndekiler tam çamurluk hizasýndayken. Sanýyorum bu arka çamurluklarýn üste doðru geniþlemesi yüzünden. Belki de aks dardýr ama ölçmeden bir þey diyemem.

Teþekkür ederim bilgiler için. Cantýn üzerindeki modifiye iþini düþüneceðim..


MCC

ben bu ok 144 olayýna iyice takmaya baþladým arkadaþlar, inþallah en kýsa sürede karþýlaþtýrma imkaný bulurum benim yokohama larla, hayýr hepimiz hastasýyýz bu keçinin, lastiði tekse tek ama emsali varmý onu merak ediyorum son zamanda.
Ergonomi mi ? Ekonomi mi ?

taiga

Geo-11 süperdir hocam...

Arazide de çamurda da hatta bol taþlý berbat yollarda bile muhteþemdir...

Sessizdir...

Yani hem asfalt hem arazi kýsaca ATR lastiklerde benim çok sevdiðim bir modeldir...

Samurai la her yere girdim o lastiklerle...

Lakin ok144 bambaþka... Yani ciddi araziye go-11 le hafif týrsarak girerken ok144 le direk dalarsýnýz...Çamur kar süperdir...

Amma velakin uzun yol olarak ben go-11 le Edirneden antalyaya tatile gittim ve dönerken egeden dolaþýp geldim... Antalya civarlarýnda da hafif arazi denemeleri yaptýydým... Ýnanýlmaz sessiz ve keyifliydi asfaltta yokohama... Ayný yolu ok144 le gitsem herhalde 2 kutu baþaðrýsý hapý yutardým...

:D

Yevgeni

Asfaltta bir sürü alternatif var Niva için, orta karar arazi için bilimum ATR lastik ya da üzerindeki normal lastik bile iþ görüyor. Misal Taiga asfalt lastikleriyle Delmece Yaylasý'na bir þekilde çýkmýþtý, ben de ATR ile çýkmýþtým ama çamurda her ikimizin lastiði de tutunma sorunu yaþadý. Týrmanan 3. Niva'nýn OK144'ü vardý ve her batýþýmda beni çekti. Çamurda problem yaþamadý.

Delmece sonrasý ben de OK144 taktým ve 2 Niva Kemerburgaz cihette ormana ve camura girdik, berbat bir iki nokta dýþýnda sorun yaþamadýk.

Kazdaðlarý'na gel misal Erco ile birlikte. 2 tane OK'lý Niva olacak, belki Taiga da takar eder 3. Arazideki farkýný orada görürsün, ciddi fark var çamurda. Ama çamur dýþýnda senin lastikler de arazide sorun yaþamaz..

ERCO

abiler kardeþler bir turlu yamur yamadý ki deneyelim su yokohamalarý ama bu civarda en iyi lastikler MCC ni yokohamalarý arazi icin haa asfaltda derseniz þaþman 205,65,05 den falken marka.. cok mütiþ
güven oto lada servisi    izmir
www.guvenlada.com

Yevgeni

Konuyu açarken bahsettiðim sorunun neden kaynaklandýðýný da anlatayým.

Malum OK 144 enteresan bir biçimde yaylanýyor demiþtim. Sebebi sol ön-sað arka ve sað ön-sol arka þeklinde eþleþen çapraz denk gelen lastik deseniymiþ. Yani öndeki lastiklerin birinin deseni aþaðý, diðerinin yukarý bakýyor idi, yanlýþ takýlmýþ.

Sol ön-sað arka yer deðiþtirdi sorun çözüldü, artýk Amerikan arabasý gibi yaylanmýyor 4 bir yana, yol tutuþu nefis..

dogan54

Ben de OK 144 kullanýyorum ve hava yerine nitrojen(Azot) gazý bastýrdým düz yolda sesi azaldý,tavsiye ederim.Gerçi arazi þartlarýnda lastik havalarý ile oynamak zorunda kalýrsam ne yaparým bilmiyorum..
4x4 baska,
NiVA baska..

Yevgeni

Kuma girmediðiniz sürece hava ile oynamaya gerek yok. Öte yandan kumda gidilecek mesafe kýsaysa, havayý indirmeye bile gerek yok, bir þekilde yavaþ yavaþ ilerliyor..

ERCO

bizde bi nivamýza ok 144 takdýrdýk ama ses þikayetimiz  baþladý
güven oto lada servisi    izmir
www.guvenlada.com

Yevgeni

Vay, OK144 he? Asfaltta ses yapar. 60-70'ten sonra biraz keser sesi ama alýþtýktan sonra farketmiyor pek..

jýr 09

istanbulda lastiklera azot gazýný nerde bastýrabilirim

cihanhorasan

Ok 144 lere kaç hava basýyorsunuz.Benim lastikçi 50 bastý.Bugün arazide ve þehir içinde denedim iyi oldu.Düþük devirlerde köþeleri dönerken araba torrrrr diye ses yapýyordu.Yani içindeki malzemeler falan.Büyük ölçüde kesti 50 bar basýnca.
Yolun bittiði yerde Niva baþlar.



KONYA