deli saçmasý bir hesap deðildir uamrým..

Başlatan vehbi, Aralık 23, 2010, 04:25:47

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

vehbi

merhaba
lastik ve  ebadý konusunda bi çalýþma yaptým..ilginiz ve yorumalrýný bekliyorrum..
standart lastik ve 20/80/r16 karþýlaþtýrmalý lastik ebadý..
cevreleri arasýnda fark yaklaþýk 15 cm (yükseklik 4,8 cm)..
yýlda 10.000 km yapan bir araç toplam tursayýsý  ile 697 km kazanýyor, 0,30 tl  lpg ortalama yakýþý ile (lpg fiyatlarý böyle durursa ::) 200 tl lik bir kazanç var..
tutunma ve deðiþik lastik davranýþlarý ihmal edildi..
imdi:
** deðiþen lastik takýmý minimum 600 tl
** jant isterseniz çok deðiþken maliyette
** aractaki mdofikasyonalr (çamurluk+tükseltme)??
** ayna-mahruti deðiþmi olmadan daha da önemlisi aracýn ne kadar yorulacaðý ki sizce yorulur mu ??? ne kadar yorulur bu konuda netlik kazanmasý benim için önemli..
tavsiyeniz nedir.. ?
bence ekonomik kazanc yok sayýlacak kadar biþey.. ilave kazanc görsellik ve özellikle arazi veya asfalt performansýndaki + fark.. (lastiðe baðlý örenek arazi olsun federal gibi)
biraz karýþýk oldu ama ben de karýþtým.. biþeylerden fergat etmek kesin sanýrým..

slmlar...
"free as a bird"

wastiee

ekonomik gözle bakmamalýsýnýz, tamam lastiðin bir turunda araç x kadar daha fazla yol gidecek, ama lastik daha geniþ olduðu için çevirirken de daha fazla zorlanacak. yol / yakýt olarak bakýnca ya ayný olmasýný ya da ayný yakýtla daha az km yapmasýný beklerim ben zorlanmasýndan dolayý.

lastik fiyatý var 600. muhtemelen jant da gerekli, ona da bir miktar saymak gerekli (nivanýn orjinal 16 jantlarý þambriyelli kullanýma göre, ve iç geniþlikleri 5 inç. 205/80/16 için tavsiye edilen 6inç sanýrým, ama 5 inç de oluyor. ama yine de jantlar tubeless'a uygun deðil)

205/80/16 hiç sürtmemesi için bir miktar yükseltme yapmak (200-250 ayýrýn, muhtemelen çok çok daha ucuza maledersiniz ama) ; bir de hala daha sürttüðü bir iki nokta için çamurluklarýn çekiçlenmesi gerekiyor


ayna mahrutiye hiç dokunmazsanýz lastik çapýný büyüttüðünüz için aracý daha fazla zorlamýþ olursunuz, 5cm fark 73cm'de %7 gibi bir büyüme ediyor. Ayna mahruti ile eðer bu deðiþikliði kapatýrsanýz, motor / yürüyen aksam olarak yormadan sýfýra sýfýr daha büyük lastik kazanýmý elde edersiniz (ön akislerin açýsýný yine de bozuyorsunuz, açýsý standardýna göre arttýðý için oralar zorlanýyor, ama motor gücü olarak bir deðiþiklik yok. Ayný zamanda akisin kalýnlýðý belli, parmak kalýnlýðýndaki demire 68cm yerine 74cm çapýndaki lastik çevirttiriyorsunuz, o da zorlanýyor, ama muhtemelen limitleri dahilinde kalýyor bu zorlanmalar)
Ýzmir'den Moðolistan'a: www.izmirmogolistan.com

vehbi

aslýnda ekonomik gözle bakacak bir yaný yok haklsýnýz.. daha önemlisi aracýnýza guvenmek size sorun çýkarmayacðýna dair iç huzur.. lakin lastik ve jant modifkasyonu bir araca ancak bu kadar yakýþýr..
açýklmalarýn için teþekkür ederim Kerem...
slmlar
"free as a bird"

impeesa

"Aslan besleyen yemini düþünmezmiþ" diyorlar ya bence doðru :)

Deneme yanýlma yolu ile elde edilen sonuçlar 205x80x16 ebatlarýný aþmamak gerektiðini gösteriyor genel manada ki zaten görsel olarak bizim keçilerede çok þey katýyor bu ölçüler. Hal böyle oluncada yükseltme ve çekiçtletme (traþlatma ) þart oluyor.

Yakýt tasarrufunu bir kenara koyacak olursak evet akisler belki yoruluyor, zorlanýyor ama yarýþlara bile katýlan araçlarda lastik-jant-yükseltme modifikasyonlarý olmasýna karþýn (ve okadar paldýr küldür zorlamaya raðmen) motor yiyorlar  ama akis kesmiyorlar.

Ercan usta bu akis iþini çözdü zaten :) dört gözle bekliyoruz.



"Nivan varsa yolun var!"

vehbi

aslan mý keçimi umut ? karar verelim  ;)
þaka bir yana dediðim gibi dert ekonomi deðil.. aks olayýna gelince, erco bana cok yakýn ama daha yanýna bilem gidemedim bu hafta..
genel kaný 205/80/ r16 üzerinde hem fikir olma ise.. sanýrým bu yonde aksiyon alacaðým..
ilgine teþekkurler
slm
"free as a bird"

vehbi

bu arada uygun fiyata (60tl/ ad) daha once nivaya takýlmýþ 6,5/16 ölçüsünde alimnyum alaþýmlý jant buldum.. üzerinde ok 144 vardý ,fiyata dahil deðil.. fakat lastik yanlardan 2 cm kadar açmýþtý..
pabuç konusunda çok okuduðum için herþey birbirine girmiþ durumda 6,5/16 ya orjinal de taksam açama yapacaðý kesin ( bendeki 185/75/r 16).. ne önerirsiniz..
aslýnda sorentonun jantalrý ( tolga abinin ki) daha güzel onalrýn ölçüleri neydi, satan var mý acep cevrenizde ?
slm
"free as a bird"

Yevgeni


vehbi

yavuz abi slm
solda görecðin gibi daha cok balýkçýyým ama daðlardan asla uzak kalmadým.. sizler kadar arazim olmayacaðý kesin, konu ne zaman lastik vs olsa sen hep içinde olmuþun, artýk senin uzamnalýk alanýn diye düþünüyorum.. bu konu ne yapmak istediðmizle ilgili sonuçta ve ben yukarýda yazdýðým þekilde kullanacaðým. haldun abim orjinal lastikten yanaydý.. ben bi anormallik hissetmedim taki bu hafta camurda kalana kadar :) (ercolarla gezide )
çamura yine girerim  ;)ama uçlarda deðilim..
senin tavsiyeni ciddi deðerelendirebilrim. ofset ç.türk jantalrýn da çok güzel..
ne edeyim ne yapayým  ???
slm
"free as a bird"

Yevgeni

Standart cant üzerine OK144 yap.
Beklentilerini fazlasýyla karþýlar.
Offset cant iþine girme, hem yükseltme, hem çamurluk traþý gerekiyor, uðraþma..

vehbi

"free as a bird"

reis28

  sahibinden com da hasarlý araclar bölümünde arazi araclarýna girin ordanda kýa lara bakýn tesadüfen gördüm bir takým sorento jant lastik var satýlýk muhtemelen kimsenin gözüne iliþmemeiþ ilan alakasýz bir alanda oldugu için lastik janta 400 küsür tl diyordu ilanda bir inceleyim
DURSUN USTA 05364629668

impeesa

Bende OK144 derim.

stabilizede olsa, çimende olsa arazide en iyi performansý veren lastik kanýmca ki balýkçýlýktan mütevellit ýslakla, balçýkla haþýr neþir olmak icap edecektir.

Belki uðultu olacak belki ýslakta daha temkinli olmak icap edecek ama varsýn olsun. Kadý kýzýnda da oluyor okadarý. :) saygýlar.
"Nivan varsa yolun var!"

afacan899

arkadaþlar aranýza yeni katýldým benim nivayýda yükseltmek istiyorum szin tavsiyelerinz üzerine kýa jantý aldým çok güzel bende 205/80/16 lastie yönelyorum ama yükseltme kiti olamasý gerekiyor bunu için en az kaç cm yükselmesi gerekecek...yada ortalama yüksetlme kiti maliyeti ne olur bu lastði kullana bilmem için...

niva07

205/80/16 lastikler, kia jantlarý ile çok aðýr kaçmaz mý ? Ayna-mahruti modifikasyonu düþünebilirsiniz bence.

http://nivatr.com/nivaForum/index.php?topic=2909.msg45025#msg45025

wastiee

Alıntı yapılan: afacan899 -  Aralık 27, 2010, 10:32:04
arkadaþlar aranýza yeni katýldým benim nivayýda yükseltmek istiyorum szin tavsiyelerinz üzerine kýa jantý aldým çok güzel bende 205/80/16 lastie yönelyorum ama yükseltme kiti olamasý gerekiyor bunu için en az kaç cm yükselmesi gerekecek...yada ortalama yüksetlme kiti maliyeti ne olur bu lastði kullana bilmem için...
lastik bölümünde uzunca 30-40 sayfalýk bir konu var, orada bilgi bulabilrsiniz. Hafif yükseltme (önler 2.5 arkalar 3cm) ve arka çamurluklarýn arka kýsýmlarýnýn çekiçlenmesiyle sürtmeden kullanabilirsiniz. 205 80 16 lastik kullanan çok kiþi var
Ýzmir'den Moðolistan'a: www.izmirmogolistan.com