MOTOR SOÐUKKEN ÇALIÞTIRMA

Başlatan Yevgeni, Şubat 23, 2007, 02:05:38

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 5 Ziyaretçiler konuyu incelemekte.

taiga

Alıntı yapılan: YEVGENI -  Mart 23, 2007, 01:49:59
Yarýn deðiþtireceðim, du bakalým..

Magnatec de 10 bin km de bir deðiþir...

Yevgeni

Yaðý deðiþtirdim. Gitmiþken radyatör yedek depoda su kalmýyor, dolduruyorum 2 günde yok oluyor, ne oluyor da oluyor, nereden kaçýrýyor, diye bakýndýk. Görünen kýsýmda kaçak yok. Motor kapak contasý kaçýrýyor olabilir, oradan egzost maniolduna veriyordur dedik. Doðru olabilir. Egzosttan attýðý sývýnýn çið benzin olduðunu düþünmüþtüm ama su olma ihtimali daha yüksek.

Þaþýrmadým, Niva'larýn kronik sorunlarýndan biridir motor kapak ya da contasýný yakmasý. Pazartesi günü býrakacaðým, Çarþamba falan alýrým..

RUNE

Suyun silindirlere bulaþma ihtimali de var, bu hasarý büyütebilir.

Yevgeni

Evet, conta bizlere ömür, deðiþiyor, akabinde kapak da inceden traþlanarak düzeltiliyor. Radyatör (bakýr versiyon) bir yerinden çatlamýþ, muhtemel sýzýntýya katkýsý vardý, onu da yapýyorlar..

ERCO

sonunc ne cýkdý hocam
su kacagý neredenmiþ
güven oto lada servisi    izmir
www.guvenlada.com

Yevgeni


Su kaçaðý silindir kapak contasýndandý. Deðiþti, þimdi kaçak yok. O zor çalýþma olayý da zayýflayan aküdenmiþ. Alternatör çamur ve su içinde kaldýðýndan þarj edemiyormuþ. Temizlendi, tek basýþta alýyor cevval..


MCC

bende de lpg de düþük rolanti ve frende stop etme olayý var, erco karbüratör ayarýný temizliðini yapýyor, benzinde týkýr týkýr oluyor, lpg de rölanti düþük kalýyor, Ýzmir in en büyük lpg cisi müþterim, ayný zamanda arkadaþým, onun ustalarý ile bile dalaþtým, lpg de rölanti ayarý yaparken direk karbüratöre el atýyorlar zira ki ben 2 yýl içinde idim bu iþin hileye kaçýldýmý sinirleniyorum, þiddetle savunduklarý þu ; kelebeði biraz daha açýk istiyor motor lpg de, rölanti o yüzden düþük, bu hali ile kullanýyorum zira onlar karbüratörü ellediðinde benzinde giderken egsozdan benzin damlýyor, dað baþýnda kalma riski doðuyor lpg den sonra benzinde giderken.
Ergonomi mi ? Ekonomi mi ?

Yevgeni


Motor soðukken zor çalýþmanýn kesinlikle yetersiz kalan akü yüzünden olduðun tespit etmiþ durumdayým. En azýndan bizim çocuk için öyle. 60A'lik aküyü elektrik kaçýrdýðý ve muhtemel sorunlu olduðu için deðiþtirdik. 74A'lik Bosch taktýk.

3 günlük bir yatýþtan sonra yarým kontakta aldý cevval marþý. Motör de sanki daha diri ses veriyor..

taiga

Alıntı yapılan: YEVGENI -  Ekim 05, 2007, 06:10:31
Motor soðukken zor çalýþmanýn kesinlikle yetersiz kalan akü yüzünden olduðun tespit etmiþ durumdayým. En azýndan bizim çocuk için öyle. 60A'lik aküyü elektrik kaçýrdýðý ve muhtemel sorunlu olduðu için deðiþtirdik. 74A'lik Bosch taktýk.

3 günlük bir yatýþtan sonra yarým kontakta aldý cevval marþý. Motör de sanki daha diri ses veriyor..

Çok güzel hamle olmuþ dostum...
Güle güle kullan...

SinanATASOY

Þarj dinamosu zorlanmazmý yada yeterince þarz edermi daha güçlü aküyü?
Benim için zor yoktur, imkansýz ise zaman alýr..

ctkn

sevgili yevgeni
sen bayaðý bir uðraþmýþýn makine ile .. yanii
akü nün zayýf veya proplemli olduðunu gittiðin ustalar anlayamadý mý bir sürü iþler girmiþin valla ??? arac da da deðiþmedik birþey de kalmamýþ gibi ?? ???
keþke daha önce tespit edilseydi direkt akü yü deðiþirdin sorun da biter di belki de ..
saygýlar

Yevgeni


Akünün zayýflamasýnýn sebebini bulamadýk uzun süre. Akü bozuktur deyip deðiþtirdik 3 kez.

Asýl sorun yani akünün zayýflamasýna sebep tesisattaki bir kaçak idi ki, Niva'nýn standart tesisatýndaki bir nokta da deðil. Aylar önce farlar için yaptýrdýðýmýz röle baðlantýsý sorunluymuþ, anlamak için elektrikçi bir arkadaþýn tüm tesisatý elden geçirmek üzere kaputu açmasý gerekti ki, 5-10 dakika içinde de buldu zaten arýzayý.

Bu tür kaynaðý bulunamayan sorunlarda hep varsayýmlar üzerine bir þeyler kurcalanýr, asýl problemli nokta es geçildiði gibi farkýnda olmadan gerçekleþtirdiðin pansuman tedavi ile de sorun ötelenmiþ olur.

Besleme zayýf, iyi o zaman, aküyü deðiþtirelim. Adama sormazlar mý "Niye zayýf peki bu besleme?" diye? Ama dedim ya, varsayým. Doktorlar da öyle, semptomlar þu þu der, ama çoðu kez röntgende, tomografide bile sorunlu bölgeyi göremez. Bel fýtýðý teþhisi koyduðu hastanýn kanser olduðunu anladýðýnda hastalýk ilerlemiþ olur akabinde umutlar tükenir (yakýn zamanda bir tanýdýðýn baþýna geldi, doktor milleti iþte)..






ctkn

anladým ama ne bileyim ben de cok cektim bu usta larýn elinden ondan yanii

bilgi00

araç üzerinde kaçak olup olmadýðýný anlamak için þunu denemelisiniz; elektrikle ilgili herþeyin kapalý olduðunu kontroledin teyip bile gerekirse fiþini çýkarýn herþeyin kapalý ve çalýþmaz durumda olduðuna inandýðýnýzda akinin kutup baþýndan birini sökün takmaya çalýþtýðýnýzda eðer kývýlcým atarsa çatýrtý duyarsanýz biryerden birþeyler ya çalýþýyor veya kaçak vardýr.
Kýbrýstan Sevgilerle
Bilgi

Yevgeni


Kaçaðýn bulunduðu kontrolde yaptýðýmýz da tam olarak buydu zaten..